ريزش 60 درصدي مخاطبان تلگرام در يك ماه اخير


ريزش 60 درصدي مخاطبان تلگرام در يك ماه اخير
معاون مركز فضاي مجازي خبر داد  8 خرداد - 97
رژیم عوامفریب دروغگو که همه کارگزاران و رسانه های خبری اش بطور سیستماتیک دروغ پشت دروغ گفته ودروغ با دروغ را جواب داده اند . بطور  نمونه درشرایطی که وزیر ارتباطات می گوید یک میلیون ازآمار کاربران تلگرام کم شده است .ولی اوین نامه کیهان سربازجوشریعت نداری به نقل از معاون فن آوری مرکز ملی فضای مجازی ادعای مضحک 60% ریزش تلکرام  کرده است.
معاون فناوري مرکز ملي فضاي مجازي گفت: از اول تا 28 ارديبهشت در تلگرام تعداد بازديدها 60 درصد، کاهش يافته است.
    به گزارش خبرگزاري فارس، عباس آسوشه با اعلام شکست انحصار تلگرام، اظهار کرد: در مدت زمان کوتاهي که پيام رسان هاي داخلي شروع به فعاليت کردند حرکت بسيار خوبي داشتند و در اين مدت حدود 25 ميليون کاربر در اين پيام رسان ها ثبت نام کرده و بيش از 9 ميليون و دويست هزار کاربر نيز فعال هستند.

    وي افزود: پيام رسان هاي داخلي به همت متخصصين جوان داخلي در مدت دو ماه به حدود 10 ميليون کاربر فعال دست يافتند که اين کار بسيار شگرفي است، در حالي که تلگرام در دو سال اول به همين تعداد کاربر فعال رسيده بود. بنابراين اگر امکانات لازم در اختيار پيام رسان هاي داخلي قرار بگيرد مي توانند بيش از پيش خود را نشان داده و نياز مردم کشور را برآورده کنند.

    معاون فناوري مرکز ملي فضاي مجازي بيان کرد: مهاجرت به پيام رسان هاي داخلي در راستاي انحصارشکني نمونه خارجي اتفاق افتاد و مردم نيز در اين مسير همراهي کردند و بخشي از کسب وکارها نيز به پيام رسان هاي داخلي مهاجرت کرده اند.

    آسوشه درباره ترافيک بالاي تلگرام همچنان پس از انحصارشکني، بيان کرد: تعداد بازديدهاي تلگرام از آخر فروردين تا 28 ارديبهشت از حدود 2/5 ميليارد بازديد به کمتر از يک ميليارد رسيده که به معناي کاهش 60 درصدي بازديد است.

    وي افزود: تعداد کانال هاي فعال در تلگرام نيز 530 هزار بوده که بر اساس آمار و ارقام پژوهشگاه پيام رسان و شبکه هاي اجتماعي دانشگاه تهران در اين بازه دوماهه به کمتر از 277 هزار کانال رسيده است.

    به گفته معاون فناوري مرکز ملي فضاي مجازي، تعداد مطالب توليد شده از 100 هزار مطلب به کمتر از 75 هزار مطلب توليدي رسيده که همه اين موارد نشان دهنده اين است که انحصارشکني اتفاق افتاده و ما به شرايط قبل باز نخواهيم گشت و مردم و جوانان ما در کنار هم مي توانند هر اقدامي را پايه ريزي کنند.

    
    
تلگرام مي خواست تمام قوانين کشور را دور بزند
    در همين راستا، امير خوراکيان، معاون محتواي مرکز ملي فضاي مجازي در نشست بايدها و نبايدهاي حضور در فضاي مجازي با اشاره به رشد سهم شرکت هاي فناوري در اقتصاد آمريکا، گفت: 80 درصد بازار اقتصاد ديجيتال آمريکا در اختيار 15 شرکت است.

    وي افزود: در عين حال بررسي ها نشان مي دهد آمريکايي ها در واگذاري برخي بخش ها به غير از آمريکايي ها ممانعت مي کنند و براي مثال از ورود اروپايي ها به هيئت مديره برخي شرکت هاي برتر جلوگيري مي کنند.

    معاون محتواي مرکز ملي فضاي مجازي با بيان اينکه آمريکا در فضاي مجازي به دنبال استعمار نوين است که البته مقاومت هايي در برابر اين سياست در دنيا شکل گرفته، گفت: در ايران نيز بيش از 60 درصد خدمات گوگل فيلتر است و تمامي سرويس هايي که امکان نوآوري به کاربران ايراني مي دهند، مسدود هستند، آنها انتظار دارند ايراني ها مانند کارگر ساده و کاربر بي خاصيت باشند و تنها روي پلت فرمي که سياستگذاري آن در اختيار خودشان است نيازشان را برآورده کنند. خوراکيان ادامه داد: موضوع تلگرام در ايران اين نبود که جلوي پيام هايي که مردم رد و بدل مي کردند، گرفته شود، بلکه تلگرام در حال تبديل شدن به پلت فرمي بود که روي سکوي حاکم تمامي خدمات مورد نياز مردم را ارائه کند؛ حتي پول کشور را هم به رسميت نشناسد و تمام قوانيني که در جامعه تصويب شده و اصول اجتماعي را دور بزند. اشکال پيام رساني مثل تلگرام اين بود که در شبکه ملي اطلاعات تمامي اين کاربردها در سطح ملي با حفظ مرزها وجود خواهد داشت.