سخنراني كدخدايي در جمع نمايندگان پارلمان عراق شد


از آشنايي با نظام حقوقي ايران و شوراي نگهبان تا تبيين وظايف مهم نمايندگي مجلس
سخنراني كدخدايي در جمع نمايندگان پارلمان عراق شد  12 شهریور – 97
 مگر عملکرد شورای نگهبان آلت دست خامنه ای رهبر ام الفساد چه بوده است که اکنون سخنگوی این نهاد بی اراده و دست نشانده رهبر ام الفساد سر از کابینه عراق درآورده و سخنرانی کرده تا تجربه اش را به نفوذی های عراقی در پارلمان این کشور منتقل کند تا به پشتوانه آن بتوانند موفق به ائتلاف  شوند ونخست وزیر دست نشانده همچون نوری مالکی مزدور ودست نشانده برگزیده شود؟
دكتر عباسعلي كدخدايي با حضور در جمع نمايندگان پارلمان جديد عراق به معرفي نظام حقوقي ايران و شوراي نگهبان پرداخت.
    دكتر عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان در كارگاه «نمايندگي و شخصيت سياسي» كه در مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي و با حضور نمايندگان پارلمان عراق برگزار شد با اشاره به نقش شوراي نگهبان در انطباق قوانين عادي با احكام اسلامي و موازين شرعي توسط فقها، گفت: تحقق انطباق احكام اسلامي در قوانين بدون نظارت امكانپذير نيست و با توجه به اينكه در نظام حقوقي عراق، نهاد نظارتي براي انطباق قوانين با احكام اسلامي پيش بيني نشده، مسئوليت نمايندگان پارلمان عراق در اين خصوص سنگين تر است.

    كدخدايي نقش نظارتي نمايندگان را از قانونگذاري مهم تر دانست و با اشاره به نظارت پارلماني در نظام حقوقي عراق، سوال از رئيس جمهور و وزرا و استيضاح آنان را ابزارهاي مهمي برشمرد و افزود: نبايد از صلاحيت هاي نظارتي خودتان غافل شويد زيرا بسياري از قوانين خوب و درست در مقام اجرا از هدف اساسي خود منحرف شده و يا درست اجرا نمي شوند و همين امر زمينه بروز برخي مشكلات و مفاسد را فراهم مي كند.

    قائم مقام دبير شوراي نگهبان پاسداري از قانون اساسي عراق را وظيفه مهم نمايندگان پارلمان عراق برشمرد و گفت: قانون اساسي عاملي براي پاسداري و حراست از وحدت و هويت مردم عراق است و نمايندگان بايد مراقب باشند قوانيني تصويب شود که ضامن شرافت، عزت و استقلال ملت عراق باشد.

    سخنگوي شوراي نگهبان تصويب قوانين شفاف را يك ضرورت مهم ارزيابي كرد و گفت: با تصويب قوانين شفاف و بدون ابهام، مانع تفسيرهاي احتمالي غلط و نادرست مجريان شويد.

    به گزارش اداره کل روابط عمومي شوراي نگهبان وي در پايان ابراز اميدواري كرد همبستگي ملت هاي دو كشور باعث اعتلاي آرمان هاي مردم دو كشور شود و همكاري دولت ها پاسخي به دشمني هاي آمريكا و صهيونيست ها و زمينه اي براي پيشرفت اقتصادي و اجتماعي دو كشور گردد.