گزیده ها قسمت دوم


گزیده ها قسمت دوم 5 مهر - 97
واکنش فرمانده سپاه به سخنان ترامپ
 وی افزود: مردم انقلابی و آزادی‌خواه یمن هر روز شاهد تکرار این جنایت‌ها و به خاک و خون کشیده شدن مردان، زنان و کودکان مظلوم و بی گناه خود هستند. سرلشکر جعفری در واکنش به اظهارات سخیف ترامپ با تاکید بر اینکه آمریکا نماد ستم در عالم است و مظلومان و آزادیخواهان جهان در حال متحد شدن علیه آن هستند، گفت: مطمئن باشید مردم ایران و منطقه، به این اظهارات سراسر دروغ و مضحک شما نیز می خندند، لکن صدای خنده های آنان را از راه دور نمی شنوید. به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره سلمان فارسی، با اشاره به اظهارات سخیف و نامتعارف شب گذشته ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: بذر آشوب، مرگ و ویرانی را شما و دولتهای مرتجع طرفدار شما در منطقه می پراکنید. جنایت های مستقیم و غیر مستقیم آمریکا و دولت های حامی نظام سلطه در فلسطین، سوریه ،عراق و ایران هرگز از یاد مردم مسلمان و غیر مسلمان این کشورها نخواهد رفت. وی افزود: مردم انقلابی و آزادی‌خواه یمن هر روز شاهد تکرار این جنایت‌ها و به خاک و خون کشیده شدن مردان، زنان و کودکان مظلوم و بی گناه خود هستند. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شب گذشته در سازمان ملل، حضار به سخنان سخیف شما خندیدند، تصریح کرد: شما خنده های آنها را دیدید و شنیدید. پیام این تمسخر، فروریختن پوشالی شما و انزوای بیشتر آمریکاست و این یک رسوایی بزرگ سیاسی بود. سرلشکر جعفری تاکید کرد: مطمئن باشید مردم ایران و منطقه، به این اظهارات سراسر دروغ و مضحک شما نیز می خندند، لکن صدای خنده های آنان را از راه دور نمی شنوید. وی با تاکید بر اینکه امروز آمریکا نماد ستم در همه عالم است و مظلومان و آزادیخواهان جهان در حال متحد شدن علیه آمریکا هستند، خاطرنشان کرد: شما در حال کوچک شدن هستید و اگر این مسیر را ادامه دهید مطمئن باشید جهان با زوال زودهنگام آمریکا روبرو خواهد شد. فرمانده کل سپاه در پایان با خطاب قرار دادن رییس جمهور امریکا گفت :آقای ترامپ ! مردم ایران اطمینان دارند که ادعای درخواست ملاقات رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران از شما هم یک دروغ بزرگ مثل دیگر دروغ های شماست و بدانید تا زمانی که ظلم و بیدادگری نظام سلطه با رهبری و هدایت نظام امپریالیستی شما ادامه دارد، رویه ایران و اکثریت قاطع مردم ایران تغییری نخواهد کرد، چون یکی از مولفه های عمده فرهنگ هر ایرانی، اقتدار همراه با ظلم ستیزی است.
واکنش ایران به اظهارات مداخله‌جویانه پمپئو
 قاسمی: در آنچه آقای پمپئو گفته و در گزارش خود آورده است یک واقعیت وجود دارد و آن ناامیدی مقامات آمریکایی از عملی شدن آرزو و رویایی است که در ماه‌های گذشته در به انزوا کشاندن ایران در عرصه جهانی و با خیالی خام و با القائات برخی گروه‌های تروریستی و کانون‌های ضدایرانی برای خود ترسیم کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه گفت: دولت آمریکا در نتیجه زیاده خواهی‌ها و رفتار قلدرمابانه خود در قبال دیگر کشور‌ها روز به روز منزوی‌تر می‌شود. به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی موسوم به اتحاد علیه ایران و انتشار گزارشی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: جهان و تمامی کشور‌های مستقل امروز مصمم است اراده خود مبنی بر احترام به توافقات بین‌المللی، احترام به حقوق بین‌الملل و احترام به مسئولیت دولت‌ها را در قالب حفظ و اجرای برجام به نمایش بگذارد و جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به سیاست همیشگی خود علیرغم بدعهدی و تلاش بدخواهان برای عدم انجام تعهدات بین‌المللی خود تاکنون و برای تامین منافع قانونی مصرح خود در برجام با اتکاء بر خرد و منطق و سیاست‌ها و منش متمدنانه خود به عنوان کشوری متعهد در این مسیر با این کشور‌ها همراهی کرده است و امروز این دولت آمریکاست که در نتیجه زیاده خواهی و رفتار قلدر مابانه خود در قبال دیگر کشور‌ها روز به روز منزوی‌تر می‌شود و مواضع کشور‌ها در سازمان ملل متحد و حتی در نشست اخیر شورای امنیت نشان داد که دولت آمریکا بی اعتبارتر از هرزمان دیگری نزد ملت‌های جهان است. قاسمی افزود: در آنچه آقای پمپئو گفته و در گزارش خود آورده است یک واقعیت وجود دارد و آن ناامیدی مقامات آمریکایی از عملی شدن آرزو و رویایی است که در ماه‌های گذشته در به انزوا کشاندن ایران در عرصه جهانی و با خیالی خام و با القائات برخی گروه‌های تروریستی و کانون‌های ضدایرانی برای خود ترسیم کرده بود. قاسمی در پایان تاکید کرد: ادعا‌ها و اتهاماتی که در اظهارات و گزارش وزیر خارجه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده هیچ نکته و موضوع تازه‌ای نداشته و دقیقا تکرار تمام آن چیزی است که آمریکا در دولت‌های مختلف در ۴۰ سال گذشته با زبان‌ها و ادبیات مختلف مطرح کرده‌اند.   آنچه مهم است و مایه افتخار ایرانیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به رغم همه این دشمنی‌ها و توطئه ها، هر روز مقتدرتر و باثبات‌تر از گذشته، از تمام ظرفیت و امکانات خود برای تامین منافع و مصالح کشور و مردم ایران بهره می‌گیرد و هیچ‌گاه اقتدار، توانمندی‌ها و دفاع از ایران را تحت‌الشعاع رجزخوانی‌ها و خصومت‌های کشور‌هایی مانند آمریکا نخواهد کرد و اطمینان دارد از این پیچ و آزمون نیز با اقتدار عبور خواهد کرد.
نماینده اهواز: حادثه تروریستی کار الاحوازیه نیست
 2 برادر در این حمله تروریستی شرکت داشتند که 2 برادر دیگر آنها جزو گروه های منتسب به داعش بوده و پیش از این در سوریه کشته شده اند. نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه بررسی های کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حادثه تروریستی در اهواز گفت: عوامل امنیتی، سیاسی و اجتماعی وقوع حمله تروریستی در اهواز باید ریشه یابی شود. جواد کاظم نسب الباجی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: عصر دیروز جلسه چهار ساعته ای در کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور وزیران کشور، اطلاعات و فرماندهان ارتش، سپاه، استاندار و مدیر کل اطلاعات خوزستان و تعدادی زیادی از نمایندگان برگزار شد که در این نشست گزارش هایی ارائه و علل و عوامل حادثه تروریستی شنبه در اهواز بررسی شد. وی با اشاره به ادامه بررسی های کمیسیون امنیت ملی مجلس در این زمینه افزود: با توجه به طولانی بودن جلسه و لزوم طرح برخی از مسائل، قرار است نشست دیگری نیز در روزهای آینده برگزار شود، ضمن اینکه جلساتی نیز در همین رابطه در شورای عالی امنیت ملی تشکیل خواهد شد. کاظم نسب الباجی اضافه کرد: در این نشست مسئولان و نمایندگان خوزستان گزارش هایی درباره مشکلات و وضعیت امنیتی، معیشتی، اجتماعی و سیاسی استان ارائه دادند همچنین قرار شد برنامه هایی از نظر امنیتی، اجتماعی و سیاسی در خوزستان اجرا شود تا از وقوع حوادث مشابه پیشگیری شود. وی با تاکید بر ریشه یابی همه جوانب این حادثه و مشخص شدن کشورهای پشتیبانی کننده، تصریح کرد: در این جلسه برخی سوالات درباره علت وقوع این حادثه تروریستی مطرح شد از جمله اینکه چرا در روز رژه ارتش این حادثه رخ داده، بدون اینکه کسی مطلع شود. عضو مجمع نمایندگان خوزستان، با بیان اینکه برخی از گزارش ها و مطالب مطرح شده در این جلسه محرمانه بوده که به دلایل امنیتی امکان طرح آنها وجود ندارد افزود: ولی باید این مساله عنوان شود که دولت و مجلس و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی در حال پیگیری موضوع هستند. مستندات داعش در ترور اهواز کاظم نسب الباجی همچنین با بیان اینکه مستندات به دست آمده نشان می دهد این حمله تروریستی توسط عوامل داعش اجرا شده است گفت: ویدیویی که از شبکه مرتبط با داعش (الاعماق) منتشر شده همچنین ادبیاتی که در این ویدیو به کار رفته بیانگر این است که این حادثه کار گروه تجزیه طلب الاحوازیه نیست. وی با اشاره به شناسایی پنج تروریستی که در حمله مسلحانه شرکت داشتند، افزود: احمد منصوری، محمود منصوری، جواد سواری و علی بدوی در این حادثه دست داشتند و یک نفر نیز که در میان پیکرهای شهدا بوده به تازگی شناسایی شده که از اهالی یکی دیگر از استان های کشور است اما هنوز هویت او به درستی مشخص نشده است. کاظم نسب الباجی اضافه کرد: 2 برادر در این حمله تروریستی شرکت داشتند که 2 برادر دیگر آنها جزو گروه های منتسب به داعش بوده و پیش از این در سوریه کشته شده اند. به گفته وی افرادی که در ویدیوی منتشر شده صحبت می کنند، ادبیات ایدئولوژیکی و دینی افراطی دارند و کار خود را جهاد و مبارزه با کفر قلمداد می کنند، که با ادبیات گروه های تجزیه طلب همچون الاحواز که درباره دفاع از قوم عرب و جدایی طلبی است، تفاوت دارد. وی درباره اینکه زمان ویدیوی منتشر شده مشخص نیست اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد ویدیو مربوط به همین حادثه بوده و تصاویر افراد با تروریست های کشته شده در حادثه تطابق دارد. کاظم نسب الباجی اضافه کرد: در خانه تیمی که از این گروه تروریستی کشف شده نیز مستنداتی همچون پرچم داعش پیدا شده است.
توصیه دادستان تهران به شهروندان متقاضی پیش خرید
 خودرو نمونه بارز آن در پرونده‌های واردات خودروی خارجی گزارش شد که تاکنون 1300 نفر اعلام شکایت کرده‌اند، همچنین در برخی پرونده‌ها افراد با تاسیس شرکت‌های موهوم یا موقت، وجوه مردم را اخذ کرده، پس از مدتی متواری می‌شوند یا شرکت را تعطیل و منحل می کنند. از جمله شرکت‌ رامک خودرو است که شکات متعددی دارد. دادستان تهران در بخشنامه‌­ای از دادستان­‌های شهرستان­‌ها، خواست افرادی را که موجب اخلال در حمل و رساندن کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می شوند، شناسایی و تعقیب کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت آبادی گفت: اخیرا گزارش‌هایی رسیده است که افرادی در فالب ممانعت یا ارسال پیامک به برخی رانندگان خدوم که مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند یا با تعرض به رانندگان یا بستن مسیرهای مواصلاتی، به نحوی تلاش می‌کنند که خدمت‌رسانی به مردم شریف را مختل کنند از جمله شب گذشته سه نفر در پاکدشت بودند که به لحاظ چنین اقدامی دستگیر و بازداشت شدند. وی ادامه داد: برخی مصادیق بستن جاده‌ها مصداق ماده 653 قانون تعزیرات و قطاع الطریق است که مجازات بسیار سنگینی برای مرتکبان پیش‌­بینی شده است. جعفری دولت‌آبادی در بیان ضرورت برخورد با این گونه اقدامات، به شرایط کشور اشاره کرد و افزود: قصد دشمن مأیوس کردن مردم شریف از طریق اخلال در خدمت‌رسانی به آنان است. دستگاه قضایی تحمل نخواهد کرد که عده‌ای به خود جرأت داده و در قالب شیوه‌هایی که اشاره شد، خدمت‌رسانی مردم را متوقف کنند؛ چرا که حمل کالا از بنادر و مرکز استان‌ها به شهرستان‌ها، امری معمول و ضروری است. توصیه دادستان تهران به شهروندان متقاضی پیش خرید خودرو جعفری دولت آبادی در خصوص فراخوان‌های پیش فروش خودرو هشدار داد و گفت: هشدار دادستانی تهران مربوط به آگهی‌های پیش فروش از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر و دولتی مانند ایران خودرو و سایپا نیست بلکه منظور شرکت‌های موهومی است که مردم را با پیش فروش فریب می‌دهند. وی به چند نمونه از پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری از سوی این دسته از شرکت‌ها اشاره کرد و از جمله اظهار داشت: نمونه بارز آن در پرونده‌های واردات خودروی خارجی گزارش شد که تاکنون 1300 نفر اعلام شکایت کرده‌اند، همچنین در برخی پرونده‌ها افراد با تاسیس شرکت‌های موهوم یا موقت، وجوه مردم را اخذ کرده، پس از مدتی متواری می‌شوند یا شرکت را تعطیل و منحل می کنند. از جمله شرکت‌ رامک خودرو است که شکات متعددی دارد. دادستان تهران با اشاره به مفتوح بودن تعدادی پرونده‌های قضایی علیه شرکت‌های لیزینگی و با ابراز تاسف از اینکه در بسیاری از این پرونده‌ها، به رغم رسیدگی قضایی، وجوه یا اموال قابل توجهی جهت جبران خسارت شکات شناسایی نشده و موجود نیست، افزود: مردم دقت کنند و از شرکت‌هایی که فعالیت‌ آنها صرفا مجازی نیست و اعتبار رسمی آنها توسط دستگاه‌های دولتی تایید شده، خودرو پیش خرید کنند. تایید خبر بازداشت تقی‌زاده جعفری دولت‌آبادی با تایید بازداشت عباس تقی زاده، اظهار داشت: نامبرده دارای سابقه محکومیت به جرایم اقتصادی در دادسرای ناحیه 22 تهران و مجتمع قضایی اقتصادی است که پس از تحمل حبس و رد مال آزاد شد ولی متاسفانه دوباره به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه داد و اخیراً بازداشت شده است. وی با ابراز امیدواری بر تسریع در رسیدگی به پرونده اتهامی تقی زاده، در خصوص روند تحقیقات اظهار داشت: اتهام نامبرده قاچاق عمده و کلان کالا است. وی کالاهای قاچاق را از طریق مبادی گمرک وارد کشور می‌کرد و کالاهای بسیاری که در چندین انبار نگهداری می‌شد، از وی کشف شده است. دادستان تهران با انتقاد از برخی رسانه‌ها که بدون هماهنگی با دادستانی، اخبار مربوط به پرونده اتهامی تقی‌زاده را منتشر کرده اند، افزود: بنا داشتیم تحقیقات و ادله این پرونده سوخت نشود، لذا انتشار اخبار قضایی بدون هماهنگی با دادستانی تهران مورد گلایه است منتهی اصل خبر بازداشت نامبرده تایید می‌شود و امیدواریم انتشار زودهنگام این خبر، تحقیقات پرونده را را با وقفه مواجه نکند. جعفری دولت‌‌آبادی با تایید مشارکت افراد دیگری در اقدامات مجرمانه نامبرده، اظهار داشت: این پرونده متهمان دیگری هم دارد و نامبرده سال‌های زیادی است که به صورت غیرقانونی کالا وارد می‌کرده و حدود یک ماه پیش با هوشیاری پلیس و دستور قاطع دادستانی تهران بازداشت شد. وی ابراز امیدواری کرد که تحقیقات این پرونده به خوبی پیش برود به گونه‌ای که تمام زوایای اقدامات مجرمانه متهم اصلی و شرکای وی روشن شود و پرونده در اسرع وقت با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.