نگاه بازجویانه اوین نامه به ديروزنامه هاي زنجيره اي جناح رقیب


نگاه بازجویانه اوین نامه کیهان سربازحو شریعت نداری به ديروزنامه هاي زنجيره اي جناح رقیب – 7 آذر -97
قانون منع به كارگيري بازنشستگان خوب است ولي كاش بعد از ما اجرا مي شد!
اكبر تركان مشاور روحاني كه طبق قانون منع بكارگيري بازنشستگان، از دولت كنار رفته است، در مصاحبه با روزنامه همشهري گفت:«بهتر بود قانون منع به كارگيري بازنشستگان را تصويب مي كردند و اجراي آن را براي انتصابات بعد از اين مي گذاشتند،ولي حالا ديگر گذشته است».متاسفانه مدعيان اصلاحات به رفتار قبيله اي عادت كرده اند؛ قانون شامل حال آنان شده ولي گلايه مي كنند كه چرا اين قانون را كامل اجرا كرده و استثناء قائل نشديد!
سرويس سياسي- «جوان گرايي» و «شايسته سالاري» دو قطعه گمشده در كارنامه مدعيان اصلاحات است. اين طيف از يك سو بي توجه به لزوم چرخش نخبگان، اصطلاح «ژنرال» را اختراع كرده، تقديس مي كند و در معادله اي واژگونه، نشانه حقانيت افراد هم معرفي مي كند! و از سوي ديگر، حضور آقازاده ها-بدون هيچگونه سابقه كاري- را به عنوان يك حق و يك امر طبيعي و بديهي تعبير مي كند.در نهايت اين دو مسئله موجب مي شود كه استعدادها و منابع ملي كشورمان ناديده گرفته شده و از دست مي رود.
صفحه يك روزنامه زرد هلال احمر درباره يك ازدواج!
روزنامه شهروند ارگان هلال احمر كه اين روزها بايستي صفحه يك و ديگر صفحات مياني خود را به زلزله كرمانشاه اختصاص دهد در اقدامي عجيب و شگفت انگيز بخش بزرگي از صفحه نخست ديروز خود را به ازدواج «سيداحمد خميني» اختصاص داد!اين مسئله در شبكه هاي اجتماعي به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، برخي صفحات در شبكه هاي اجتماعي تاكيد كرده اند شهروند، روزنامه اي است كه بايد تيتر و عكس صفحه اول خود را به زلزله زدگان اختصاص دهد زيرا از هزينه بيت المال براي همين ماموريت استفاده مي كند اما شهروند مدت ها است كه راه ديگري مي رود.اختصاص صفحه يك شهروند به ازدواج سيداحمد خميني با زير تيتر « در اين گزارش خواندني از جزئيات مراسم ساده عقد نوشته ايم و شما را با تازه عروس خاندان خميني آشنا كرده ايم» همچنين زمينه ساز آن شده است كه برخي صفحات در شبكه هاي اجتماعي خاطراتي را از حضرت امام خميني(ره) بازخواني كنند.يكي از اين صفحات به نقل از مسيح مهاجري نوشته است : يك بار حضرت امام بنده و خاتمي و دعايي را خواستند و فرمودند براي چه تيتر اول هر روز روزنامه هاي شما من هستم و عكس مرا منتشر مي كنيد؟ اين همه افراد در اين مملكت خدمت مي كنند، چرا به يك طبيب كه كار مي كند و افراد را معالجه مي كند يا يك دهقان زحمتكش نمي پردازيد؟عباسعلي زالي نيز در خاطره اي گفته است: در ديداري كه با امام داشتيم اشاره كرده بودند كه عكس مرا در صفحه اول روزنامه نزنيد، عكس يك كشاورز را بزنيد، چه اشكالي دارد وقتي كه يك روزنامه را نگاه مي كنيم عكسي از يك كشاورز باشد كه چه كاري انجام مي دهد و چه خدمتي مي كند؟
اختصاص صفحه يك روزنامه هلال احمر به ازدواج يك فرد علاوه بر اينكه اين روزنامه را به يك جريده زرد تبديل كرده زمينه ساز آن نيز مي شود كه شان و جايگاه قدسي حضرت امام خميني(ره) با اقدامات اين چنيني خداي نكرده خدشه دار شود.
خويشاوندسالاري در مديريت دولتي!
روزنامه زنجيره اي آرمان در يادداشتي به موضوع خويشاوند سالاري در مديريت دولتي پرداخته و مصاديقي در اين زمينه ارائه كرد.در اين گزارش آمده است: بيش از 70 درصد جمعيت ايران را جوانان تشكيل مي دهند كه تحصيلات بالايي دارند و مي توانند در بخش هاي مختلفي به كار گرفته شوند.در اين شرايط انتصاب فرزند وزيري به عنوان «مشاور جوان وزير اقتصاد» كه از سوي آقاي دژپسند، وزير اقتصاد صورت گرفته، با حاشيه هايي همراه شد. گويي وزير اقتصاد از ميان شاگردان و يا ساير جوانان اقتصاد خوانده، به غير از فرزند وزير كشور هيچ گزينه اي را نيافته است!در اين گزارش تاكيد شده است: از آنجايي كه در انتخاب معاونان و مشاوران وزرا، با رئيس دفتر رئيس جمهوري هماهنگي هايي صورت مي گيرد، بعيد است برخي انتصاب ها بدون رضايت دولت يا آقاي روحاني انجام گرفته باشد.روزنامه آرمان افزوده است: اكنون در نظام مديريتي كشور يك خويشاوندسالاري هم شكل گرفته است. همين ژن هاي خوبي كه به راحتي وارد پست هاي مديريتي مي شوند، در آينده اي نه چندان دور، كشور را با مشكل مواجه مي كنند. لذا مسئولان بايد در انتصاب هاي خود، توجه ويژه اي به خويشاوندسالاري داشته باشند و از انتصاب هاي فاميلي و گروهي پرهيز كرده و شايسته سالاري به معناي واقعي را در كشور گسترش دهند.
اجراي قانون ناديده گرفتن راي مردم است!
روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد در يادداشتي به مسئله امضاي حكم شهردار تهران پرداخته و طي روند قانوني امضاي اين حكم را ناديده گرفتن راي مردم دانست!
در اين يادداشت آمده است : اين روزها بحث پيرامون محمدجواد ظريف و استيضاح او در كنار وضعيت پيروز حناچي شهردار تهران، موضوع مورد توجه رسانه ها است، اينكه چرا تائيد حكم شهردار اينقدر با تاخير همراه بود و يا سرنوشت ظريف در مجلس به خاطر اظهاراتش پيرامون پولشويي به كجا ختم خواهد شد، مورد سوال خيلي ها است.
نويسنده افزوده است: در مورد حناچي بايد گفت شوراي شهر تهران منتخب ميليون ها تهراني است اين شورا وقتي به كسي راي مي دهد يعني اينكه اين شخص مورد تائيد اكثريت مردم شهر است و ديگر نيازي نيست تا اين اندازه صدور حكمش به چالش كشيده شود. صادقانه بگويم از ديدگاهم تاخير در روند صدور حكم شهردار ناديده گرفتن راي مردم است.
نويسنده در ادامه سخنان ظريف در مورد پولشويي را شجاعانه و حق خوانده و نوشته است : در حالي كه هيچ كس نبايد از پولشويي حمايت كند اما شاهد آن هستيم كه اكنون عده اي تكدر خاطر پيدا كرده اند ظاهرا در كشور ما هر كس حرف شجاعانه و حقي را بزند متاسفانه مورد مواخذه قرار مي گيرد.
درباره اين يادداشت نكاتي است كه به اختصار به آن مي پردازيم، نخست آنكه روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد اجراي قانون را توهين و ناديده گرفتن راي مردم مي داند و اين در حالي است كه همه نهادهاي قانوني كشور منتخب مردم هستند، اينكه وزارت كشور بايستي با استعلامات صورت گرفته اين حكم را امضا كند هم دولت منتخب مردم است و هم اعضاي شوراي شهر منتخبان مردم هستند و حال در اجراي وظايف قانوني اين دو بايستي اولويت را به كدام يك بدهيم، آيا مي شود گفت دولت به وظيفه قانوني خود عمل نكند و بدون استعلامات قانوني حكمي را امضا كند؟!
نكته دوم اينكه نويسنده كه عنوان نماينده سابق مجلس را يدك مي كشد از روند قانوني امور تا اين اندازه بي اطلاع است، به عنوان نمونه او نمي داند كه رئيس جمهور منتخب مردم بايد ليست وزراي پيشنهادي خود را به مجلس كه نمايندگان آن نيز منتخب مردم هستند ارائه دهد تا اين منتخبان ملت با بررسي برنامه وزراي پيشنهادي و باقي مسائل در اطراف اين افراد به آنان راي دهند، اگر راي مردم به رئيس جمهور براي نهايي مفروض كردن گزينه هاي وي براي تصدي مديريت وزارتخانه ها كافي بود قانون اساسي كه اين قانون نيز به راي عموم مردم رسيده است چنين ترتيبي را مقرر نمي كرد.
نكته پاياني اينكه نويسنده به عمد موضوع اظهارات ظريف را تحريف كرده است تا به آساني بتواند نتيجه مطلوب خود را اخذ كند، ظريف نظام اسلامي را بدون ذكر مصاديق خاص به پولشويي متهم كرده و آن را امر رايجي در كشور شمرده است، حال نمايندگان مجلس و منتقدين مي گويند كه ظريف اسامي افرادي كه دست به پولشويي گسترده زده اند را افشا كند و يا به نهاد قضايي تحويل دهد، اگر چنين افرادي وجود ندارند ظريف خلاف واقع گفته است و مستحق استيضاح است و اگر هم وجود دارند و ظريف باز اسامي آنان را افشا نمي كند باز مستحق استيضاح است چرا كه به كلي گويي بسنده و عليه مفسدين اقدامي نكرده است، ضمن آنكه پولشويي از طريق سيستم بانكي رخ مي دهد و دولت در اين زمينه مسئول است نه مطالبه گر. 
اروپا اگر مي توانست بعد توافقنامه سعد آباد كاري مي كرد
 حسن بهشتي پور در گفت و گو با روزنامه اصلا ح طلب قانون درباره اينكه ساز وكار مالي اروپا در زمينه حفظ برجام، وقت كشي است؟ يا خير گفت: «تمام قراين و شواهد نشان مي دهد كه اروپايي ها نمي توانند ساز و كار لازم را براي مقابله با تحريم هاي آمريكا فراهم كنند.»
وي در ادامه تصريح كرد: «قبل از برجام و وارد شدن آمريكايي ها در گفت وگوها و مذاكراتي كه منجر به صدور بيانيه تهران،بروكسل و پاريس شد؛ ايران با گروه اتحاديه اروپا وارد مذاكره شد و سه بيانيه نيز صادر شد.اما ديديم كه كاري از پيش نمي برند و ايران دو سال و نيم غني سازي را تعليق كرد ولي در آخر مجبور شديم پلمب ها را بشكنيم و روند به سمت نوعي رودررويي رفت.بحث اين است كه اگر اروپا بدون آمريكا مي تواند كاري انجام دهد در همان دوره اي كه با ايران سه بيانيه به توافق رسيده بود انجام مي داد.دليل اينكه اروپايي ها موفق نمي شوند اين است كه آمريكا كارشكني و مخالفت مي كرد و اروپا در موقعيتي نبود كه بتواند در برابر كارشكني آمريكايي ها اقدامي صورت دهد.».
گفتني است كشورهاي اروپايي طي شش ماه اخير عينا به مانند عملكرد خود در دوره پسابرجام نه تنها ذره اي در مقابل كارشكني هاي آمريكا و محروم شدن ايران از حقوق برجامي واكنش نشان ندادند، بلكه وقيحانه و با لحن طلبكارانه و آمرانه ايران را به اجراي يكطرفه تعهدات برجامي علي رغم خروج آمريكا از توافق فراخوانده و از سوي ديگر صريحا به منافع مشترك با آمريكا و هم نظر بودن در مسائل موشكي و منطقه اي با آمريكا عليه ايران اذعان مي كردند.
اين در حالي است كه متاسفانه اميد واهي و خوش باوري دولتمردان كشورمان به ادعاي اروپايي ها براي زنده نگه داشتن برجام و دل بستن به طرح مضحك ساز و كار مالي اروپايي ها براي دور زدن تحريم ها باعث شده كه آشكارا چشم بر بد عهدي ها و بدقولي ها، شرارت ها و خباثت هاي اروپايي ها عليه ايران ببندند.