خامنه ای سازشكاران بدانند آمريكا رو به افول است

اوین نامه  کیهان 12 آبان
سازشكاران بدانند آمريكا رو به افول است
خانه کوک    جمع پرشور دانش آموزان و دانشجويان تاكيد
 كردند

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز (شنبه) در آستانه 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار در ديدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجويان با تجليل از حضور پرمعنا و عظيم مردم در «رزمايش بي نظير، توصيف ناپذير و شگفتي ساز اربعين»، سه حادثه 13 آبان 43، 57 و 58 را نشانه هايي از چالش عميق و مستمر ملت ايران و آمريكا خواندند و با اشاره به شكست شيطان بزرگ در تحقق هدف اصلي توطئه هاي 40 سال اخير آن يعني بازگشت به سيطره دوران رژيم ستم شاهي در ايران تاكيد كردند: افول آمريكا به واقعيت مورد اجماع صاحب نظران معتبر جهان تبديل شده اما در سوي ديگر اين چالش، ملت ايران با انگيزه، روحيه و كار و تلاش جوانان عزيزش، آينده اي درخشان و به مراتب بهتر را در پيش دارد.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنانشان با تبريك به همه كساني كه توفيق حضور در  حركت پرشور اربعين را داشتند، گفتند: غربي ها از درك و تحليل اين پديده فوق العاده عاجزند، آنها چند سال در قبال حركت عظيم اربعين «توطئه سكوت» را به كار گرفتند اما امسال مجبور شدند مقداري به آن بپردازند البته با تحليل هاي خصمانه و غلط و بلاهت آميز.
ايشان با تاكيد بر اينكه سرچشمه فياض راهپيمايي اربعين، غربي ها و رسانه هاي آنها را دستپاچه كرده است، گفتند: رسانه هاي غربي همچون راديو انگليس ادعاي حكومتي بودن اين مراسم عظيم را مطرح كردند اما كدام دولت مي تواند 10 تا 15 ميليون انسان را در مسافتي حداقل 80 كيلومتري، پياده به حركت درآورد؟
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اگر بر فرض محال هم قبول كنيم كه جمهوري اسلامي ايران و دولت عراق عامل شكل گيري چنين حركت عظيمي بوده اند، اين يك معجزه است و  غربي ها هم اگر مي توانند چنين حركت بي نظيري را راه بيندازند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تاكيد كردند: حركت بي نظير اربعين، جز با عشق و ايمان و جوشندگي خون شهيدان والا مقام شكل نمي گيرد و هيچ عامل ديگري قادر به برپايي چنين عظمتي نيست.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه حركت اربعين سال به سال عظيم تر و بهتر خواهد شد، از پذيرايي و ميهمانداري محبت آميز دولت و ملت عراق و شخصيت هاي صاحب نظر و سياسي اين كشور قدرداني كردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سه حادثه روز سيزده آبان كه به نحوي مرتبط با آمريكا است، گفتند: حادثه اول در سال 1343 مربوط به تبعيد امام خميني(ره) در پي اعتراض ايشان به لايحه كاپيتالاسيون يا همان مصونيت اتباع آمريكايي در ايران بود. حادثه دوم به كشتار دانش آموزان و نوجوانان به دست رژيم آمريكايي پهلوي در سال 57 مربوط مي شود و در حادثه سوم كه در سال 1358 اتفاق افتاد، لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان تسخير شد كه در واقع سيلي متقابل ملت ايران به آمريكا بود.
ايشان اين سيلي خوردن و تحقير آمريكا را نتيجه قدرتي دانستند كه انقلاب اسلامي به مردم داد و افزودند: مجموعه اين سه حادثه نشان دهنده چالش ميان ايران و آمريكا است كه اين چالش در طول 40 سال گذشته ادامه داشته و آمريكايي ها در آن از انواع تحركات و دشمني ها استفاده كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي، «حمله به طبس»، «تحريك صدام براي جنگ با ايران»، «حمله موشكي به هواپيماي مسافري» و «حمله به سكوهاي نفتي» ايران را نمونه هايي از «جنگ نظامي» آمريكا در اين چالش چهل ساله برشمردند و خاطرنشان كردند: يكي ديگر از تحركات آمريكايي ها در اين 40 سال، استفاده از «جنگ اقتصادي» است و اينكه اكنون مي گويند تحريم ها، اقدامي جديد بر ضد ايران است، در واقع كلاه گذاشتن بر سر خود و يا ملت آمريكا است زيرا موضوع تحريم از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي يكي ديگر از ابزارهاي آمريكا در چالش 40 ساله با ايران را استفاده از «جنگ رسانه اي» دانستند و گفتند:  جنگ رسانه اي آمريكا به معناي دروغ پراكني، فتنه انگيزي، ترويج فساد و تحريك افراد از ابتداي انقلاب اسلامي وجود داشته است كه البته امروز با استفاده از فضاي مجازي، شيوه هاي آن جديدتر شده است.
ايشان در جمع بندي اين بخش از سخنانشان خاطرنشان كردند: در چالش 40 ساله آمريكا و ايران حقيقت مهمي وجود دارد كه گاهي از ديده ها پنهان مي ماند و آن اينكه، طرف پيروز در اين چالش، جمهوري اسلامي ايران و طرف مغلوب، آمريكا بوده است.
رهبر انقلاب اسلامي در بيان دليل اين موضوع افزودند: هدف اصلي آمريكا در 4 دهه اخير سيطره مجدد بر ايران بود اما با وجود همه تلاشها و توطئه ها، نتوانسته است به اين هدف دست پيدا كند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تاكيد كردند: امروز تنها كشوري كه آمريكا كوچكترين نقشي در تصميمات آن ندارد، جمهوري اسلامي ايران است و اين، به معناي شكست آمريكا است.
ايشان هدف اصلي آمريكا از تحريك صدام براي تحميل جنگ هشت ساله به ايران، شكست و بي آبرو كردن نظام اسلامي در دنيا، برشمردند و تاكيد كردند: ايران در جنگ هاي دويست سال گذشته همواره شكست خورده بود اما در جنگ 8 ساله توانست طرف مقابل را شكست دهد و يك وجب از خاك كشور به دست بيگانه نيفتد.
رهبر انقلاب اسلامي، هدف آمريكا از جنگ و تحريم اقتصادي در طول چهل سال گذشته را فلج كردن و عقب نگه داشتن كشور دانستند و افزودند: در جنگ اقتصادي نيز آنچه اتفاق افتاده، بر خلاف خواست آمريكا است زيرا حركت به سمت خودكفايي و توليد در داخل، سرعت گرفته و امروز صدها گروه فعال از جوانان خوش فكر دانشگاهي مشغول فعاليت ها و كارهاي مهمي در كشور هستند.
ايشان سپس به شرايط آمريكا در جهان اشاره كردند و افزودند: در يك نگاه وسيع تر، قدرت و اقتدار و هيمنه آمريكا در دنيا، رو به افول و زوال است و آمريكاي امروز به مراتب ضعيف تر از آمريكاي چهار دهه قبل است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اذعان بسياري از سياسيون و جامعه شناسان معتبر دنيا مبني بر فرسوده شدن و از بين رفتن «قدرت نرم» آمريكا گفتند: قدرت نرم آمريكا به معناي «اقناع و قبولاندن نظر خود به كشورهاي ديگر»، اكنون در ضعيف ترين موقعيت ممكن قرار دارد و بخصوص از زمان روي كار آمدن رئيس جمهور فعلي آمريكا نه تنها ملت ها بلكه دولت هاي اروپا، چين، روسيه، هند، آفريقا و آمريكاي لاتين نيز با تصميم هاي آمريكا صراحتا مخالفت مي كنند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي خاطرنشان كردند: اكنون نه تنها اقتدار معنوي و قدرت نرم آمريكا رو به افول است بلكه اقدامات رئيس جمهور عجيب و غريب فعلي آمريكا، «ليبرال دموكراسي» را نيز كه پايه تمدن غرب است، بي آبرو كرده است.
ايشان با اشاره به سخنان چندين سال قبل يك محقق معروف دنيا مبني بر اينكه وضع كنوني آمريكا، «نقطه نهايي تكامل تاريخي بشر است»، گفتند: همين جامعه شناس، اكنون سخنان قبلي خود را پس گرفته و مطالبي بيان مي كند كه نشانگر ضعف و افول آمريكا و ليبرال دموكراسي است.
رهبر انقلاب اسلامي، «قدرت سخت» آمريكا در زمينه هاي نظامي گري و اقتصاد را نيز رو به افول خواندند و افزودند: آنها ابزار نظامي دارند اما به علت افسردگي، سردرگمي و ترديد سربازانشان مجبورند از سازما ن هاي جنايتكاري نظير بلك واتر براي تحقق اهدافشان در كشورهاي ديگر كمك بگيرند.
ايشان بدهي افسانه اي آمريكا و كسري بودجه 800 ميليارد دلاري اين كشور در سال جاري را از نشانه هاي روند زوال اقتصادي آمريكا برشمردند و خاطرنشان كردند: آنها اين واقعيات را با ظاهرسازي و شعار مي پوشانند اما در زير اين زرق و برق، افول اقتصادي مشهود است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با جلب توجه كشورهاي منطقه به واقعيت افول آمريكا افزودند: كساني كه به پشتيباني آمريكا حاضرند مسئله فلسطين را به كلي به فراموشي بسپارند، متوجه باشند كه آمريكا حتي در منطقه خودش هم رو به زوال است اما ملت هاي اين منطقه و حقايق آن، زنده و پابرجا هستند.
رهبر انقلاب استمرار روحيه استقلال طلبي در جوانان ايران با هر تفكر و رفتار را از ديگر نشانه هاي شكست آمريكا دانستند و افزودند: آنها با همه تلاش امپراطوري خبري و رسانه اي خود نتوانسته اند احساس تنفر و روحيه استقلال طلبي و مقاومت در مقابل بيگانگان سلطه طلب را در جوانان اين سرزمين از بين  ببرند، به گونه اي كه نسل جوان كنوني از لحاظ انگيزه ايستادگي و مقاومت اگر از نسل اول انقلاب جلو نباشد حتما عقب نيست.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به رسوخ روحيه استقلال طلبي جوانان ايراني در كشورهاي ديگر افزودند: مردم و جوانان عراقي، سوري، لبناني، افغانستاني، پاكستاني و كشورهاي ديگر به علت سيطره طلبي و اهانت هاي آمريكا از آن متنفر هستند اما مقامات آمريكايي ناتوان از درك علل اين تنفر، آن را از چشم ما مي بينند.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه افزودند: آمريكايي ها ما را تهديد مي كنند و پيغام مي دهند كه اگر جوانان فلان كشور به نيروهاي ما يا طرفداران ما حمله كنند ايران را مقصر مي دانيم اما ما مي گوييم شما غلط مي كنيد ايران را مقصر مي دانيد بلكه بايد به اقدامات تنفر برانگيز خودتان در آن كشورها نگاه كنيد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با يادآوري افول آمريكا به كساني كه به سازش با آمريكا گرايش دارند، افزودند: بيهوده نقشه بي اساس و بي پايه نكشيد، زوال آمريكا يك واقعيت است.
ايشان عوامل افول شيطان بزرگ را بلندمدت و مربوط به عملكرد سلطه طلبانه آن در طول تاريخ اين كشور دانستند و تاكيد كردند: براساس سنت الهي، آمريكا محكوم است كه از صحنه قدرت جهاني زايل بشود.
رهبر انقلاب پس از ترسيم اوضاع آمريكا به عنوان يكي از دو طرف چالش عميق و مستمر آمريكا- ايران خاطرنشان كردند: در سمت ديگر اين چالش مي توان بدون مبالغه و بزرگنمايي نشانه هاي پيشرفت و قوي تر شدن را در طول 40 سال اخير مشاهده كرد.
ايشان حضور فعال صدها گروه جوان، خوش استعداد، مبتكر و با همت را در زمينه هاي مختلف فكري- عملي و فناوري، نشانه آشكار حركت جدي جمهوري اسلامي در روند استقلال صنعتي و سياسي خواندند و افزودند: اين جوانان به فكر رئيس شدن و وزارت و وكالت نيستند و اين پديده مبارك ادامه خواهد يافت.
سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجويان با چند توصيه به جوانان ادامه يافت كه اولين آنها فراموش نكردن دشمني با آمريكا بود.
ايشان هوشياري در مقابل فريب و لبخند دروغين دشمن را ضروري خواندند و يادآوري كردند: آمريكايي ها گاهي مي گويند با ملت ايران مشكلي نداريم و تحريم ها عليه مردم نيست بلكه با دولت ايران دچار چالش هستيم اما اين يك دروغ فضاحت بار است چون دولت ايران بدون ملت كاره اي نيست و آنها با حضور و اراده ملت دشمنند.
رهبر انقلاب در پاسخ به اين سوال كه ايستادگي و دشمني ملت ايران با آمريكا تا چه زماني ادامه خواهد داشت، افزودند: وقتي آمريكا سيطره جويي خود را كنار بگذارد مي شود با او مانند ديگر كشورها تعامل كرد اما اين مسئله بعيد است چون ذات استكبار، سلطه جويي و سيطره طلبي است.
دومين توصيه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به جوانان، «ترويج و تبيين نظريه مقاومت» بود.
ايشان نظريه «مقاومت در مقابل دشمن قوي پنجه» را هم در مقام نظر هم در جايگاه عملي، نظريه اي متقن و صحيح خواندند و افزودند: جوانان در محيط هاي مختلف هدف اصلي استكبار يعني سلطه طلبي را تبيين كنند تا ضرورت و صحت نظريه مقاومت، به خوبي نمايان و درك شود.
رهبر انقلاب افزودند: از نظر عملي نيز ما مقاومت را حق جوانان عراقي، سوري، لبناني، كشورهاي شمال آفريقا، شبه قاره و ديگر مناطق مي دانيم و تقويت اين جريانها تقويت نظريه مقاومت است.
توصيه آخر حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به جوانان عزيز ايران، «احساس مسئوليت در قبال موضوع پيشرفت كشور» بود.
ايشان، «الگوي اسلامي ايراني پيشرفت» در پنجاه سال آينده را كه براي پخته شدن و تكميل در اختيار صاحب نظران قرار گرفته، برنامه اي فكر شده برشمردند و افزودند: جوانان خود را بخشي از اين نقشه وسيع 50 ساله بدانند و براي ايفاي نقش براساس مقتضيات زمان در عرصه هاي علمي، فناوري، اقتصادي، اجتماعي و سياسي آماده باشند.
رهبر انقلاب قطع وابستگي اقتصاد كشور به درآمدهاي نفتي را از دغدغه هاي هميشگي خود و اقتصاددانان خواندند و جوانان مومن و اهل فكر و عمل را به ارائه راه حل در اين زمينه دعوت كردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با اشاره به اينكه مدل پيشرفت ايران از الگوهاي توسعه غربي اخذ نشده است، افزودند: ما از دانش و فناوري روز حداكثر استفاده را مي بريم اما مي دانيم كه مدل هاي غربي برخلاف زرق و برق ظاهري، باطني مشكل آفرين دارند و كشورهاي مختلف را با دشواري و بدبختي روبرو كرده اند.
ايشان همت جوانان براي حل مسائل را نياز اصلي كشور خواندند و تاكيد كردند: جوانان بدون «ترس و تنبلي» ابتكار و نوآوري را سر لوحه تلاش خود قرار دهند و با غيرت و تعصب ملي، وظايفشان را در پيشرفت و سعادت و افتخار ملت و امنيت كشور ايفا كنند.
رهبر انقلاب مسئولان را نيز به جدي گرفتن جوانان پرانگيزه و استقبال واقعي از آنان فراخواندند و گفتند: گاه ديده شده كه برخي دستگاه هاي ذي ربط به كارهاي خوب، برجسته و راهگشاي جوانان كمك نمي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي در جمع بندي سخنانشان تاكيد كردند: بدون ترديد آينده كشور درخشان و به مراتب بهتر از امروز است و اگر ملت با همين روحيه و انگيزه پيش برود، ايران عزيز در آينده اي نه چندان دور به اوجي مي رسد كه در تعاملات جهاني دست برتر را داشته باشد و جوانان، اين پيشرفت عظيم را كه به بركت اسلام و انقلاب ايجاد مي شود تجربه كنند.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقايان محمدصابر باغخاني و مرتضي عزيزي نمايندگان دانشجويان و دانش آموزان با بيان نظرات و ديدگاه هاي خود بر لزوم ايستادگي در مقابل توطئه هاي استكبار با روحيه انقلابي و تكيه بر ظرفيت هاي جوانان كشور تاكيد كردند.