نگاه بازجویانه اوین نامه به ديروزنامه هاي زنجيره اي


هدف اصلاح طلبان از نماينده شدن راي نياوردن رقيب بود!
نگاه بازجویانه  اوین  نامه کیهان  سربازجوشریعت نداری به ديروزنامه هاي زنجيره اي  4 دی – 97
سرويس سياسيعضو فراكسيون اميد مجلس در مصاحبه اي با روزنامه دولت گفته كه «نگاهي كه قبل از مجلس مطرح بود اين بود كه مجلس دهم در قياس با مجلس نهم متفاوت باشد، هدف اين بود در مجلس دهم افرادي نيايند يا كمتر بيايند، خب در اين موفق بوديم.» اين گونه مشخص مي شود كه هدف بخش عمده اي از اصلاح طلبان اين بوده كه با ورود به مجلس و اختصاص يك صندلي به خود جا را براي طيف هاي سياسي ديگر تنگ كنند!
احمد مازني عضو فراكسيون اصلاح طلبان مجلس طي گفت و گويي با روزنامه ايران ارگان دولت، اظهارات قابل تاملي را بيان كرده است. وي در بخشي از اين گفت وگو درباره عملكرد مجلس دهم گفته است: «مجلس دهم به لحاظ شاخص عقلانيت در قياس با مجالس قبلي فكر مي كنم نمره خوبي مي گيرد و در جاي مناسبي قرار دارد و.. در ميان فراكسيون هاي مجلس موفق ترين فراكسيون مجموعه اميد است.! »
وي در ادامه دليل موفقيت و گرفتن نمره قبولي اين فراكسيون در عملكرد و شاخص عقلانيت را اين گونه بيان مي كند: «نگاهي كه قبل از مجلس مطرح بود اين بود كه مجلس دهم در قياس با مجلس نهم متفاوت باشد...هدف اين بود در مجلس دهم افرادي نيايند يا كمتر بيايند. خب در اين موفق بوديم. »
اين نماينده اصلاح طلب مجلس همچنين انتظارات مردم از مجلس و فراكسيون اميد را «غير واقعي» و «توقعات نابه جا» دانست و گفت: «انتظارات در دو حوزه بيش از حدي كه در عالم واقع بود، ايجاد شد. يك مرحله در ايام انتخابات بود كه جامعه فكر مي كرد جريان اميد اگر وارد مجلس بشود، شق القمر مي كند و شعارهاي انتخاباتي داده شد كه برخي بن بست ها شكسته مي شود. مضافا اينكه ائتلاف انتخاباتي سال 92 به انتخابات 94 كشيد و آنجا اين تصور به وجود آمد كه حالا دو قوه با هم هماهنگ شده اند و اين يعني يك قدرت بزرگ براي حل مشكلات كشور و فايق آمدن بر بقيه نيروها. »
گفتني است احمد مازني از نمايندگان اصلاح طلب حاضر در سلفي حقارت با موگريني بود. اقدام تاسف باري كه موجي از انتقادها و اعتراض ها را در فضاي مجازي و افكار عمومي جامعه در پي داشت. مازني «رئيس فراكسيون فرهنگي مجلس دهم» است.
افزايش 53 درصدي قيمت مسكن در 8 ماه!
روزنامه همشهري در مطلبي نوشت: «بررسي تحولات بازار مسكن پايتخت در آذرماه نسبت به ارديبهشت ماه امسال نشان مي دهد در اين دوره 8 ماهه ميانگين قيمت هر مترمربع زيربناي مسكوني در شهر تهران 53/5 درصد افزايش را تجربه كرده است».
اين روزنامه اصلاح طلب در روزهاي گذشته در مطلبي نوشته بود: «تحرك در توليد مسكن، اتفاقي است كه وزارت راه و شهرسازي در دوره جديد به دنبال آن است اما بررسي برنامه هاي قديم و جديد حوزه مسكن نشان مي دهد همچنان حوزه مسكن با تحولات جديد و انبساطي مواجه نخواهد شد و حرف هايي كه زده مي شود چيزي جز تغيير چهره و عنوان برنامه هاي جاري و گذشته نيست. بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه وزارت راه و شهرسازي 2 ماه پس از تغيير سكاندار همچنان در حوزه مسكن سردرگم به نظر مي رسد».
گفتني است در دولت روحاني توليد مسكن 60 درصد كاهش داشته و همين قصور موجب تورم 91 درصدي قيمت فقط در يك سال اخير شده است.
در روزهاي گذشته محمدرضا رضايي كوچي، رئيس كميسيون عمران مجلس با بيان اينكه با كمبود 4 ميليوني واحد مسكوني در اين بازار مواجه هستيم، افزود: متاسفانه طي چند سال گذشته توليد مسكن روند نزولي پيدا كرده است و اين در حالي است كه ما بايد سالانه 400 هزار واحد مسكوني بسازيم.
با وجود اينكه پنج سال از روي كار آمدن دولت تدبير و اميد مي گذرد، همچنان پروژه مسكن مهر تكميل نشده و براساس اعلام قائم مقام وزارت راه، 266 هزار واحد از اين مسكن ها، تنها معطل انشعابات هستند.
يكي از مهم ترين انتقاداتي كه در حوزه عملكرد اقتصادي دولت وجود دارد، بي توجهي و بي عملي اين دولت نسبت به ساخت مسكن مي باشد، مدت زيادي از اظهارات عباس آخوندي وزير مستعفي راه و شهرسازي مبني بر اينكه «افتخار مي كنم حتي يك واحد مسكوني نساختم» نمي گذرد و هم اكنون تبعات اعتقاد وزير سابق راه و شهرسازي در حال ظهور و بروز است.
حمله به ارزش هاي اسلامي به بهانه جهاني شدن!
روزنامه زنجيره اي آرمان عمل به احكام اسلامي و مقابله نيروهاي انتظامي با هتاكان به ارزش هاي اسلامي و متجاهران به فسق را مورد انتقاد قرار داده و به نقل از فردي كه او را پروفسور و جامعه شناس خواند نوشت بايد جهاني عمل كنيم!
در اين گفت و گو آمده است: هيچ كدام از اقداماتي كه از سوي نيروهاي انتظامي انجام مي شود، نمي توانند مفيد باشد. من به عنوان فردي كه 35 سال قبل انقلاب و در سال هاي بعد آن زندگي كردم، بايد بگويم كه در آن دوره هر كس آزاد بود، تا مادامي كه به خودش و ديگران لطمه اي نزند و باورمندي ديني اكثريت جامعه مستحكم بود. البته بايد حساب آن عده كمي را كه از اين كارها مي كردند، جدا كرد. اما بعدها با سخت گيري هاي بي مورد و بگيروببندها نه تنها هيچ كدام از مسائل حل نشد، بلكه نتيجه اي عكس داد. بنابراين امروز ما بايد جهاني انديشيده و جهاني عمل كنيم و بايد فرهنگ زيستن بهتر و استفاده مناسب از تكنولوژي در جامعه ايجاد شود و تا اين اتفاق نيفتد، هيچ رفتار محدودكننده اي موثر نخواهد بود. از اين رو، بعد از گذشت 40 سال، ما بايد خروجي رفتارها و اقدامات خود را ارزيابي كرده و ببينيم كه اگر نتيجه اي درخور نداشته است، راه خود را عوض كنيم.
روزنامه هاي زنجيره اي همواره كوشيده اند كه ارزش ها و احكام اسلامي را با بهانه هاي واهي چون جهاني شدن و جهاني انديشيدن به چالش بكشند، چندي پيش نيز عباس عبدي از فعالين سياسي اصلاح طلب طي يادداشتي خواستار آزادي مشروبات الكلي شده بود!
چرا موفقيت هاي دولت را ليست نمي كنيد؟!
روزنامه همدلي در مطلبي نوشت: «برخي از اصولگرايان مي خواهند ناكامي هاي دولت را به اسم اصلاح طلبان بنويسند و هرزمان مشكلي پيش مي آيد، آن را به پاي اصلاحات مي گذارند، اما هر وقت صحبت از موفقيت هاي دولت روحاني به ميان مي آيد سكوت مي كنند».
طيف مدعي اصلاحات اكثريت مطلق كابينه را در اختيار دارد و بايد درباره وضع موجود پاسخگو باشد اما با فرافكني و مسئوليت ناپذيري، نقش خود در كابينه را انكار مي كند.
اين طيف بارها مدعي شده است كه برجام دستاوردهاي بزرگ و دولت نيز كارنامه درخشاني داشته است، اما هيچ گاه حاضر نشده است كه اين دستاوردها و موفقيت هاي ادعايي را ليست كند.
كارنامه دولت خالي است و اصلاح طلبان با علم به اين مسئله، با هوچي بازي به دنبال كارنامه سازي براي دولت هستند.
حاشيه مي سازند تا مردم مشكلات را فراموش كنند!
روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد در گزارشي با اين ادعا كه مصدق و آيت الله هاشمي رفسنجاني به عنوان دو شخصيت مهم در روزهاي اخير مورد اهانت قرار گرفته اند نوشت: عده اي با تخريب مرحوم آيت الله هاشمي و مصدق سعي در سرپوش گذاشتن بر روي مشكلات و انحراف اذهان عمومي دارند تا مردم از واقعيت هاي موجود فاصله بگيرند، فاصله گرفتن از واقعيت هاي كشور به مفهوم از صحنه خارج كردن مردم است و اين خود به معني پائين آوردن ضريب امنيت ملي كشور است.
درباره اين گزارش به نكته اي بايستي اشاره كرد و آن اينكه فارغ از صحت و يا كذب خبر روزنامه هاي زنجيره اي درباره توهين به دو شخصيت فوق و نقدهايي كه به هر دو اين افراد وجود دارد و جاي بحث در آن زمينه اينجا نيست بايد گفت روزنامه هاي زنجيره اي در راس رسانه هايي قرار دارند كه در جهت فراموشي مشكلات فراوان اقتصادي و معيشتي مردم هر روز دست به حاشيه سازي و انتشار گزارش هاي فراوان درباره اين حاشيه ها مي زنند، در واقع روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد با گزارش ديروز خود حديث نفس كرده و به نقد خود پرداخته است.
از نخبه ناميدن جاسوس تا تخطئه انتقاد از نماينده هتاك
نگاه و رفتار قبيله اي مدعيان اصلاح طلبي در سياست ورزي جزو مختصات و وجوه مميز اين طيف است. نوع برخورد آنها با ماجراي هتاكي نماينده مجلس در اداره گمرك هم نشات گرفته از همين ويژگي شان بود.
روزنامه اعتماد ديروز تيتر يك خود را به عبارت «درازهي بهانه است اصل مجلس نشانه است» اختصاص داد و رو تيتر زد: «خطاي نماينده سراوان همچنان حاشيه ساز است» عكس تيتر يك هم درازهي را در تريبون مجلس و با ژستي مطالبه گرانه نشان داده است.
جالب اينجاست كه با وجود اين، اعتماد در گزارش خود نوشته: «درازهي البته آنچنان كه در ويديوي نشست غيرعلني 28 آذر مجلس نيز ديده مي شود، عذرخواهي كرد اما پيش از آن، در ويديويي ديگر مدعي شده بود كه ويديوي گمرك با استفاده از ترفندهاي رايانه اي تقطيع و صداگذاري شده است... درازهي مرتكب اشتباه ديگري هم شده بود. او موضوع را بي دليل قوميتي و مذهبي كرده و گفته بود كه آنچه از سوي كارمند گمرك صورت گرفته، اهانت به اهل سنت و قوم بلوچ بوده است. توجيهاتي ناموجه تر از رفتار ناموجه قبلي كه در نهايت نه تنها وجهه او را تطهير نكرد، بلكه جايگاه و شان اين نماينده را بيش از پيش به چالش كشيد
روشن است كه چنين خطاهايي مستلزم انتقاد است و همين عامل تقويت مجلس و جلوه اي از نظارت عمومي بر رفتار نمايندگان و مسئولان است اما علت اينكه در چنين شرايطي اين روزنامه، تضعيف جايگاه مجلس را هدف منتقدان دانسته، واضح است؛ اين جماعت وقتي مفسد اقتصادي را كارآفرين و استيو جابز مي دانند، جاسوس هم كه دستگير شود، مي گويند نخبه بوده، بديهي است كه انتقاد از نماينده هتاك كه همپالگي خود و عضو فراكسيون اميد است را نشانه گيري اصل مجلس بنامد.
كيهان اگر با بيت المال به بزك برجام مي پرداخت؛ خوب بود!
فياض زاهد از چهره هاي افراطي اصلاح طلب و از گردانندگان اصلي ستاد انتخاباتي روحاني، روز گذشته در يادداشتي در روزنامه ايران، به بهانه مظلوم نمايي براي دولت و ماله كشي ناكارآمدي ها و سوءمديريت هاي دولت «متبوع! خود» ضمن توهين و اتهام زني، به روزنامه كيهان و صداوسيما حمله كرد و نوشت: «روزنامه كيهان در طول تمام اين سالها با هزينه بيتالمال اداره شده است. منتسب به رهبري است و بدون اينكه وجنات، منزلت و جايگاه ايشان را رعايت كند در حال تخريب نيروها و مديران ميهني عمل ميكند. واكنش آقاي ظريف كه اتفاقا آدم محافظه كاري هم هست و معمولا خيلي به مسائل داخلي ورود نمي كند نشان از فشاري دارد كه رسانههاي رقيب بر تيم وارد ميكنند. صداوسيما هم وضعيتي بدتر از كيهان دارد. اين رسانه امروز با انتصاب و انتخاب مديران ناآشنا به امر رسانه و بيتفكر كار ميكند
اتهام زني و ترور شخصيت منتقدان در حالي توسط اين افراد انجام مي شود كه اگر روزنامه كيهان مانند برخي از روزنامه هاي ديگر چشم بر منافع ملي مي بست و با مديحه گويي (چنانكه مديرمسئول روزنامه شرق گفته بود) به بزك برجام مي پرداخت امروز خيلي هم روزنامه خوبي بود از نظر آقايان!
چرا همين دو- سه رسانه منتقد را هم تحمل نمي كنند؟!
ايرادي كه افرادي از قبيل همين شخص مورد مصاحبه روزنامه ايران به كيهان وارد مي سازند اين است كه: اگر حرف بي سند و مدركي گفته شد كيهان سكوت كند! مثلا در فقره اظهارات آقاي ظريف درباره پولشويي عصبانيت اين عده اين است كه چرا كيهان سفت و سخت پاي كار ايستاد و خواستار شفاف سازي شد و كار به آنجا رسيد كه معلوم گرديد كه وزيرخارجه براي وارد ساختن اتهام پولشويي به مخالفان لوايح استعماري سند و مدركي ندارد. در كل بايد گفت اين جماعت دوست دارد افكار عمومي را با بيان اين گونه موارد (اكثرا خلاف واقع) مديريت كند و گويا ايستادن كيهان پاي شفاف سازي براي آنها گران آمده است.
وي در روزنامه ارگان دولت نوشت: «نگاهي به تيمهاي انديشه ‏ورزي صداوسيما فاجعه را تكميل ميكند؛ آدم هايي كه نه دانش لازم دارند، نه از تجربه رسانهاي برخوردارند و نه جامعه جهاني را ميشناسند. يك عده ايدئولوگهايي با دانش كم عمق هستند كه با پيچيدگي‏ هاي جنگ رسانه ‏اي اصلا آشنايي ندارند. آنها اتفاقا فكر ميكنند برنامههاي موثري ميسازند در حالي كه با تبليغات مستقيمي كه كمترين اثري هم در ذهن افكار عمومي ندارد، در حال فعاليت هستند. به گونهاي كه اين دستگاه بسيار عريض و طويل با بودجههاي عظيم اثرگذاري‏ اش حتي از تلگرام هم كمتر است
از توهين ها و اتهامات فاقد ارزش پاسخگويي اين فعال اصلاح طلب كه بگذريم، جريان مدعي اصلاحات كه معمولا در مواجه با انتقادها مستدل، منطقي و جدي كيهان به مديريت اجرايي كشور دستشان خالي است و به همين جهت به توهين و تهمت رو مي آورند، در حالي تلاش مي كنند اين گونه القاء كنند كه كيهان يا صداوسيما بي مخاطب هستند و اثرگذاري ندارند، كه كوچك ترين نقدي از جانب اين دو رسانه به دولت را برنمي تابند و از آن به عنوان فشار سنگين رسانه اي بر دولت ياد مي كنند