گزیده ها قسمت چهارم


گزیده ها قسمت  چهارم  9 بهمن - 97
سرهنگ رحیم شعبانی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در این باره گفت: قربانی حادثه مردی ۶۴ ساله اهل روستای کلاچاه دوم بود که جسدش روز شنبه 6 بهمن در انبار برنج خانه‌اش زیر بسته‌های کاه پیدا شد.
پسر معتاد به خاطر فروش یک رأس گاو، پدرش را در یکی از روستاهای خمام به قتل رساند.
به گزارش فارس، چند روز قبل مرد جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان خمام در استان گیلان از ناپدید شدن پدرش خبر داد و گفت: پدرم روز 23 دی از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است.
با توجه به این شکایت تیمی از مأموران پلیس، تحقیقات خود را برای به‌دست آوردن ردی از مرد روستایی در دستور کار قرار دادند.
در حالی که چند روزی از آغاز تجسس‌های پلیس می‌گذشت، دختر این مرد با پلیس تماس گرفت و از انتشار بوی تعفن شدید در انبار کاه خانه پدری‌اش خبر داد.
با اعلام این خبر بلافاصله مأموران به محل رفته و در بازرسی انبار پس از کنار زدن بسته‌های کاه ناگهان جسد پدر خانواده را در حالی که چند روزی از مرگش می‌گذشت کشف کردند.
با انتقال جسد به پزشکی قانونی، بررسی‌های تخصصی درباره علت مرگ در دستور کار پزشکان قانونی قرار گرفت.
در نخستین بررسی‌ها مشخص شد که پیرمرد بر اثر اصابت ضربه جسم سخت به سرش و سپس گره خوردن طناب به دور گردنش به قتل رسیده است.در ادامه بررسی‌ها مأموران به پسر معتاد خانواده ظنین شده و به بازجویی از وی پرداختند.
این مرد 30 ساله دقایقی بعد از بازداشت وقتی تمام مدارک و دلایل را علیه خود دید لب به اعتراف گشود و پرده از راز این جنایت خانوادگی برداشت.
سرهنگ رحیم شعبانی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در این باره گفت: قربانی حادثه مردی ۶۴ ساله اهل روستای کلاچاه دوم بود که جسدش روز شنبه 6 بهمن در انبار برنج خانه‌اش زیر بسته‌های کاه پیدا شد.
تحقیقات پلیس نشان می‌داد پسر معتاد به علت اختلاف مالی بر سر فروش یک رأس گاو ابتدا با پدرش درگیری لفظی پیدا کرده و سپس به خاطر عصبانیت در یک لحظه با مشت بر سر پدرش کوبیده است.قاتل در اعترافات خود گفته است پس از اینکه پدرش تعادلش را از دست داد و به زمین افتاد وی با طناب او را خفه کرده وجسدش را در میان کاه انبار برنج خانه‌شان پنهان کرده است. پسر ناخلف پس از این جنایت برای منحرف کردن ذهن پلیس به پاسگاه محل اعلام کرده که پدرش ناپدید شده است. تا اینکه در تماس دختر خانواده با پلیس راز این جنایت خانوادگی پس از 13 روز فاش شد.
کشورهایی چون روسیه، چین، کوبا، ترکیه، نیکاراگوئه، آفریقای جنوبی و اروگوئه این رفتار ایالات متحده را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده‌اند.
مشاور امنیت ملی و وزیر خزانه‌داری آمریکا با حضور در برابر دوربین‌ها تحریم‌های تازه‌ای علیه کاراکاس اعلام کرده و به تهدید دولت قانونی این کشور پرداختند.
به گزارش فارس، دولت آمریکا که از هفته گذشته تلاش خود برای کنار زدن دولت قانونی ونزوئلا را مضاعف کرده، بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) گام تازه‌ای در جهت تشدید فشار به کاراکاس برداشت و شرکت نفت و گاز ونزوئلا (PDVSA) را تحریم و حساب‌های بانکی این شرکت را مسدود کرد.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در اولین نشست خبری سال ۲۰۱۹ کاخ سفید اعلام کردند که شرکت نفت و گاز ونزوئلا از این پس در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد و تا زمانی که قدرت در ونزوئلا در اختیار «طرف‌های مناسب» قرار نگرفته باشد، منابع و درآمدهای این شرکت در آمریکا مسدود خواهد بود.
بولتون گفت انتظار می‌رود در نتیجه اعمال این تحریم‌ها، ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های شرکت نفت و گاز ونزوئلا مسدود شده و این شرکت در سال پیش رو از حدود ۱۱ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی خود محروم شود.
وی که در کنار نقشه‌ای ایستاده بود که کشورهای حامی دولت قانونی ونزوئلا را به رنگ قرمز نمایش داده بود، سپس افزود: «ما امروز از نظامیان و نیروهای امنیتی ونزوئلا می‌خواهیم که انتقال مسالمت‌آمیز، دموکراتیک و قانونی قدرت در این کشور را بپذیرند... از همه کشورهای مسئول می‌خواهم فورا [خوان] گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت بشناسند.»
مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در ادامه به تهدید نیروهای نظامی و دولت قانونی ونزوئلا پرداخت و گفت هرگونه مقابله با مخالفان دولت یا برخورد با دیپلمات‌های آمریکایی، با «پاسخ قابل‌توجه» ایالات متحده مواجه می‌شود. او در پاسخ به سوالی در مورد گزینه‌های آمریکا، گفت: «تمام گزینه‌ها روی میز است.»
پس از بولتون، «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا پشت تریبون رفت و با اعلام رسمی تحریم‌ها علیه شرکت نفت و گاز ونزوئلا، گفت با وجود این تحریم‌ها، استثناهایی در نظر گرفته شده تا بازار نفت با شوک مواجه نشود.
منوشین با بیان اینکه پالایشگاه‌های آمریکا از حالا کاهش خرید نفت از ونزوئلا را کاهش داده‌اند، گفت از این پس در صورت خرید هرگونه محموله نفتی از ونزوئلا، پول این محموله‌ها باید به جای انتقال به ونزوئلا به یک حساب بانکی مسدودشده در آمریکا منتقل شود.
وی همچنین هشدار داد کسانی که در بخش نفت و گاز ونزوئلا هم فعالیت می‌کنند، ممکن است در معرض تحریم‌ها قرار گیرند.
در ادامه این نشست بولتون بار دیگر به صحبت پرداخت و در مورد فشار واشنگتن به کاراکاس، وضعیت کنونی ونزوئلا را «تهدیدی راهبردی برای ایالات متحده» توصیف کرد. او نفوذ دولت کوبا در ونزوئلا و «علاقه ایران به ذخایر اورانیوم ونزوئلا» را به عنوان نمونه‌هایی از تهدیداتی که کاراکاس برای واشنگتن ایجاد می‌کند، برشمرد.
دولت آمریکا و متحدانش از هفته گذشته در اقدامی که به گفته کارشناسان نقض فاحش قوانین بین‌المللی است، «خوان گوایدو» را که بی‌توجه به نتایج انتخابات سال گذشته خود را «رئیس‌جمهور موقت» ونزوئلا خوانده، به رسمیت شناخته و از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا خواسته‌اند از قدرت کناره‌گیری کند.
کشورهایی چون روسیه، چین، کوبا، ترکیه، نیکاراگوئه، آفریقای جنوبی و اروگوئه این رفتار ایالات متحده را محکوم و بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ونزوئلا تأکید کرده‌اند.
آمریکا سال‌هاست که ونزوئلا را به دلیل پیروی از سیاست‌های چپگرایانه و مستقل تحت تحریم قرار داده است. با این حال واشنگتن مدعی است این تحریم‌ها اهداف انسان‌دوستانه دارد.
وی افزود: من هم مثل همه ایرانی‌ها از این نتیجه ناراحت هستم، چون نتوانستیم حسرت ۴۰ و چند ساله را از بین ببریم، اما به بازیکنان تیم ملی خسته نباشید می‌گویم و آن‌ها باید از الان خودشان را آماده جام ملت‌ها و جام جهانی بعدی کنند.
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ما به صداوسیما باختیم چرا که در این مدت خیلی تیم ژاپن را بزرگ کردند و این موضوع باعث شد تا بازیکنان تیم ملی با استرس بازی کنند.

علی پروین در گفتگو با فارس در خصوص باخت تیم ملی مقابل تیم ژاپن و حذف از جام ملت‌های آسیا گفت: ما امروز فقط به صداوسیما باختیم. بازیکن در این شرایط چطور می‌تواند خودش را کنترل کند وقتی از چهارشنبه هفته قبل تا امروز در همه شبکه‌های تلویزیونی در خصوص این بازی صحبت می‌شد.

وی ادامه داد: مجری تلویزیون می‌گوید بازیکنان الان ما را می‌بینند و آنقدر این بازی را بزرگ کردند که بازیکنان امروز نصف توان‌شان را هم نداشتند. هر شبکه‌ای که می‌دیدیم کارشناسان و مجریان زیادی در خصوص تیم ملی صحبت می‌کردند، اما آیا زمان ما هم این همه بازی‌های تیم ملی پخش می‌شد؟ این بازی را آنقدر حساس کرده بودند که بازیکنان نصف توان‌شان را هم نگذاشتند. آن‌ها حتی نمی‌توانستند از استرس زیاد راه بروند. هر روز ارتباط تلویزیونی با دبی، تهران و همه جای دنیا برقرار می‌شد و صد‌ها کارشناس و گزارشگر در این باره حرف می‌زدند. من می‌دانم که بازیکنان تیم ملی در این مدت چقدر سختی کشیدند و با اخلاق کی‌روش کنار آمدند و می‌دانم که چه چیز‌هایی تحمل کردند.

سرمربی اسبق تیم ملی در مورد اینکه آیا تفاوت فوتبال ایران و ژاپن ۳ گل بوده یا نه، گفت: این ژاپن نصف ژاپن همیشگی هم نبود آن‌ها چندین بازیکن خودشان را نیاورده بوده بودند و ما اگر یک سوم خودمان هم بودیم این تیم را می‌بردیم، اما از بس این تیم را تلویزیون بزرگ کرده بود بازیکنان استرش داشتند.

وی افزود: من هم مثل همه ایرانی‌ها از این نتیجه ناراحت هستم، چون نتوانستیم حسرت ۴۰ و چند ساله را از بین ببریم، اما به بازیکنان تیم ملی خسته نباشید می‌گویم و آن‌ها باید از الان خودشان را آماده جام ملت‌ها و جام جهانی بعدی کنند.
معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: برجام در شرایطی است که منافع ایران در این توافق، دچار صدمات اساسی شده است.
به گزارش خبرگزاریصداوسیما، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دفتر کار آمانو در وین دیدار و گفتگو کرد.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با آمانو گفت: برجام در شرایطی است که منافع ایران در این توافق، دچار صدمات اساسی شده است.
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان که برای برگزاری دور جدید رایزنی های سیاسی ایران و اتریش در وین بسر می برد با پتر لیک قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفتگو کرد.
پتر لیک در این دیدار با اشاره به اهمیت ایران در سیاست خارجی اتریش و همچنین جایگاه آن در منطقه غرب آسیا، اراده سیاسی کشور متبوعش برای تداوم و افزایش رایزنی ها، همکاری ها و تعاملات دو کشور در ابعاد و حوزه های مختلف اعم از دوجانبه، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.
وی افزود: اتریش از برجام حمایت کرده و همگام با اتحادیه اروپایی برجام را یک توافق بین المللی مبتنی بر رویکرد چند جانبه گرائی می داند. قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش ضمن ابراز خرسندی از سیاست ایران در باقی ماندن در برجام گفت امیدوار است با اعلام spv ایران بتواند از آن منتفع شود.
وی همچنین علاقمندی شرکت های متوسط و کوچک جهت تعامل و همکاری با ایران را ابراز داشت. معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با تشکر از مواضع مثبت و سازنده اتریش برای توسعه همکاریها و تعاملات با ایران و در حمایت از برجام، بر لزوم حمایت های بیشتر و عملی کشورهای اروپائی از برجام تاکید کرد.
عراقچی به مواضع کشورمان در ارتباط سوریه، یمن و افغانستان اشاره و اظهار داشت: سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تعامل در راستای استقرار ثبات، امنیت، توسعه و فرآیندهای سیاسی است و ایران به ایفای نقش سازنده خود برای پیشبرد تحولات سوریه و یمن و افغانستان ادامه خواهد داد و همواره بر رهیافت گفتگو و مذاکره به جای درگیری و منازعه تاکید داشته است.