گزیده ها 8 اردیبهشت - 98


گزیده ها   8 اردیبهشت - 98
بر اساس گزارش تفريغ بودجه ، 185 هزار ميليارد تومان از درآمدهاي بودجه 96 به خزانه واريز نشد
طبق گزارش تفريغ بودجه سال 96، جمع كل تمامي شركت هايي كه در سال 96 درآمدهاي خود را به خزانه واريز نكردند بيش از 185 هزار و 273 ميليارد تومان است.
به گزارش خبرگزاري فارس، براساس گزارش تفريغ بودجه سال 96 ديوان محاسبات كشور درباره بند «ب» تبصره 20 نشان مي دهد كه برخي دستگاه هاي اجرايي موارد قانوني را رعايت نكرده اند.
ديوان محاسبات در تفريغ بند «ب» آورده است در محدوده رسيدگي ها حكم صدر اين بند مبني بر انجام تمام اقدامات مربوط به دريافت حساب هاي درآمدي و پرداخت حساب هاي هزينه اي دستگاه هاي اجرايي مشمول از طريق حساب هاي خزانه اي و تحت نظارت ديوان محاسبات كشور به استثناي موارد ذيل در جدول رعايت گرديده است.
دستگاه هاي اجرايي مندرج در جدول تمام يا بخشي از اقدامات ياد شده را از طريق حساب هاي خزانه شامل خزانه داري كل كشور يا نمايندگي خزانه داري استان ها انجام نداده اند كه مبين عدم رعايت مفاد حكم صدر اين بند است.
براساس اطلاعات جدول مربوطه كه مربوط به شركت هاي زيرمجموعه وزارت نفت است همچنان حساب هاي غيرمجاز متعددي در اين شركت ها وجود دارد و مبالغ قابل توجهي از دريافتي آنها به خزانه واريز نشده و در طرف ديگر پرداخت هاي غير از خزانه مشاهده مي شود.
بيشترين رقم مربوط به شركت ملي نفت ايران با رقمي بالغ 64 هزار و 798 ميليارد و 43 ميليون تومان از دريافتي ها است كه به خزانه واريز نشد و به 24 حساب غيرمجاز واريز شده است. از مجموع 185 هزار ميليارد توماني درآمدي كه توسط شركت ها به خزانه واريز نشده حدود 35 درصد آن فقط مربوط به شركت ملي نفت ايران مي شود.
پس از آن شركت ملي پالايش و پخش فرآوردهاي نفتي ايران است كه 28 هزار و 551 ميليارد و 998 ميليون تومان از درآمدهايش به خزانه واريز نشد و به 21 حساب غيرمجاز واريز كرده است.
جايگاه سوم براي شركت ملي گاز ايران است كه 25 هزار و 504 ميليارد و 435 ميليون تومان از درآمدهايش به خزانه واريز نشد و به 12 حساب غيرمجاز واريز كرده است.
جايگاه چهارم هم متعلق به شركت سهامي پخش فرآورده هاي نفتي ايران با رقم 22 هزار و 324 ميليارد و 849 ميليون تومان از درآمدهايش به خزانه واريز نشد و به شش حساب غيرمجاز واريز كرده است.
جمع كل تمامي شركت هايي كه درآمدهاي خود را به خزانه واريز نكردند بيش از 185 هزار و 273 ميليارد تومان است. در مجموع، 76 درصد از درآمدهاي واريز نشده به خزانه توسط چهار شركت مذكور بوده است.
بر اساس اين گزارش، طبق بند «ب»ماده 17 قانون برنامه ششم به منظور افزايش سرعت و كارآيي گردش حساب هاي درآمدي و هزينه اي دولت شفاف سازي و ايجاد امكان نظارت بر خط بر كليه حساب هاي دستگاه هاي اجرايي و كاهش اثرات منفي عمليات مالي دولت بر نظام بانكي كليه حساب هاي بانكي اعم از ريالي و ارزي براي وزارتخانه ها، موسسات، شركت ها، سازمان ها، دانشگا ه هاي دولتي و اعتبارات دولتي نهادهاي عمومي غيردولتي صرفا از طريق خزانه داري كل كشور و نزد بانك مركزي افتتاح شود
دستگاه هاي ياد شده موظفند كليه دريافت ها و پرداخت هاي خود را فقط از طريق حساب هاي افتتاح شده نزد بانك مركزي انجام دهند.
در پایان رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا،نمایندگان اوزان87 و 130کیلوگرم ایران با برتری مقابل حریفان خود، 2 مدال طلا را از آن ایران کردند و سامان عبدولی و محمد علی گرایی نیز به 2 مدال برنز رسیدند.
در ادامه رقابت‌های 5 وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا 2019 که در شی آن چین درحال برگزاری است، حسین نوری نماینده وزن 87 کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز جهان، طلای بازی‌های آسیایی و 2 طلای آسیا در دیدار فینال برابر کومار سونیل از هند به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه2 بر صفر به برتری رسید و سومین مدال طلای خود در آسیا را بر گردن آویخت.
نوری پیش از این در دیدار نخست، فی پنگ دارنده مدال برنز آسیا از چین را با نتیجه 3 بر یک مغلوب کرد. وی در دور دوم ماتسو سومی دارنده مدال نقره آسیا از ژاپن را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر یک از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی دیدار فینال شد.
اما در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دیدار فینال برابر مامینجان عبدالله‌یف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه 3 بر 2 به برتری رسید و دومین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.
قاسمی منجزی پیش از این در دور اول با نتیجه 2 بر 1 مورات رامونوف دارنده مدال نقره آسیا از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 8 بر صفر مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان و بازی‌های آسیایی از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.
پیش از این سامان عبدولی در 63 و محمد علی گرایی در 77 کیلوگرم به مدال برنز رسیدند و رضا خدری در 55 کیلوگرم به عنوان پنجمی رسید.
به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت‌های 5 وزن نخست به 2 مدال طلای حسین نوری و امیر قاسمی منجزی و 2 مدال برنز سامان عبدولی و محمدعلی گرایی و یک عنوان پنجمی رضا خدری دست یافت.
رقابت‌های 5 وزن دوم امروز صبح برگزار می‌شود و 5 فرنگی کار دیگر ایران به مصاف رقبایشان می‌روند.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (9 اردیبشهت)، در برخی مناطق جنوب، غرب، جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، گفت: شدت بارش در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.
احد وظیفه در گفت‌وگویی، اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، برای مناطقی از جنوب غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.
این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین گفت: امروز (یکشنبه هشتم اردیبهشت)، در برخی مناطق جنوب، غرب، جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که شدت آن در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.
دوشنبه تا چهارشنبه بارش متناوب در استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های البرز
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه این شرایط را از اواخر وقت امروزو طی روز دوشنبه در مرکز شرق و شمال شرق کشور شاهد خواهیم بود، ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه (9 اردیبهشت) تا روز چهارشنبه (11 اردیبهشت)، به طور متناوب برای استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های البرز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه با بیان اینکه در منطقه زابل وزش باد شدید تداوم دارد، اظهار کرد: طی سه روز آینده در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس تنگه هرمز و شرق دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به وضعیت آب و هوای پایتخت طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری، همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دما 21 و 10 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین ‌فردا (دوشنبه 9 اردیبهشت)، هوای تهران صاف و در بعضی ساعات با وزش باد همراه خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز دوشنبه 24 و 11 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
*
هوای تهران سالم است
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه هوای پایتخت در شرایط سالم قرار دارد، گفت: از صبح امروز (8 اردیبهشت ماه) بر غلظت برخی آلاینده‌ها به‌طور نسبی افزوده می‌شود.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی است، اظهار کرد: برای برخی ساعات به‌ویژه عصرگاه افزایش میزان ابرناکی و وزش باد موثر به بزرگی 3 تا 5 متر بر ثانیه انتظار می‌رود.
وی ادامه داد: براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق طی بعضی ساعات وضعیت مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقراراست.
شهبازی با اشاره به اینکه این وضعیت جوی کم وبیش امروز (8 اردیبهشت) ادامه دارد، تصریح کرد: در برخی ساعات وزش باد موثر پیش‌بینی می‌شود.
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه انتظار می‌رود از صبح فردا (9 اردیبهشت) بر غلظت برخی آلاینده‌ها به طور نسبی افزوده شود، گفت: همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط بهتری قرار می‌گیرد.
به گفته شهبازی دمای هوا در پایتخت روند افزایشی دارد.
وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای 24 ساعت گذشته تهران منتهی به 8 صبح دیروز با میانگین 52 در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم‌اکنون پایتخت نیز با میانگین 51 همچنان در شرایط سالم است.
دو تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان به تساوی بدون گل رضایت دادند.
در حساس‌ترین دیدار هفته بیست‌و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم پرسپولیس و سپاهان از ساعت 20:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید د.
*
نیمه نخست
بازی هجومی آغاز شد و دو تیم تا دقیقه 15 فرصت‌هایی را روی دروازه یکدیگر خلق می‌کردند اما بی‌دقتی در پاس آخر باعث می‌شد تا این فرصت‌ها راهی به دروازه پیدا نکند. پس از این فرصت‌های دو تیم جدی‌تر شد و پرسپولیس توسط سروش رفیعی و سپاهان به وسیله سیاوش یزدانی فرصت گلزنی را داشتند اما هیچ‌کدام از این دو فرصت به گل تبدیل نشد.
پس از این دو موقعیت، بازی کمی آرام شد و توپ بیشتر در میانه‌های میدان در جریان بود. با پاسکاری‌های مداوم بازیکنان دو تیم، شاگردان قلعه‌نویی و برانکو به دنبال راهی برای گلزنی بودند. در دقیقه 39 پرسپولیس دو فرصت گلزنی توسط رفیعی و علیپور داشت که هیچ‌کدام راهی به دروازه پیدا کنند.
آخرین فرصت این دیدار در دقیقه 45 نصیب بشار رسن شد ولی شوت او به شکلی خطرناک از کنار دروازه سپاهان به اوت رفت.
*
نیمه دوم
نیمه دوم متعادل شروع شد و دو تیم سعی در ارزیابی یکدیگر داشتند. شاگردان قلعه‌نویی تلاش می‌کردند تا با استفاده از توپ‌های بلند بتوانند دروازه بیرانوند را باز کنند اما ضربات سر سیدجلال حسینی و محمد نادری مانع این امر شد.
در دقیقه 62 و با به بازی آمدن سیامک نعمتی به جای سروش رفیعی، پرسپولیس بازی را در دست گرفت و چند موقعیت نصفه و نیمه را هم ایجاد کرد اما تمام توپ‌های شاگردان برانکو به دروازه‌بان سپاهان ختم می‌شد.
در اواسط نیمه دوم هم امیر قلعه‌نویی علی قربانی و حامد بحیرایی را برای شادابی خط حمله‌اش به میدان فرستاد اما این دو بازیکن نتوانستند در گلزنی تیم‌شان تاثیری داشته باشند.
در این بین ضربات ایستگاهی مختلف هم تاثیری در عملکرد دو تیم تا پایان بازی نداشت و بازیکنان هیچ‌کدام از دو تیم قدر فرصت‌ها را ندانستند. این اشتباه‌ها تا پایان بازی ادامه داشت تا این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.
پرسپولیس با این تساوی و کسب 56 امتیاز صدرنشین ماند و سپاهان 51 امتیازی شد.
*
اورژانس تهران: بازی پرسپولیس و سپاهان 295 زخمی و یک کشته داشت
مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: بازی جمعه شب فوتبال پرسپولیس و سپاهان 295 مصدوم و یک کشته داشت.
محمدکرم درآبادی در ارتباط تلفنی با صدا و سیما در خصوص تعداد آسیب دیدگان درگیری پیش از مسابقه فوتبال پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان افزود: حاصل درگیری قبل از مسابقه میان تماشاگران دو تیم در مجموع 295 نفر مصدوم داشت که از این تعداد 250 نفر درمان سرپایی و 45 نفر هم راهی بیمارستان شدند.
وی تصریح کرد: یک نفر از مصدومان به علت مصرف مواد مخدر پیش از درگیری پس از «سی.پی.آر» در بیمارستان، اُوِر دُوز و فوت کرد.
*
بازداشت 10 نفر در درگیری‌های بازی پرسپولیس و سپاهان
فرمانده یگان‌ویژه تهران بزرگ با ارائه توضیحاتی از اقدامات انجام شده ازسوی پلیس در جریان دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان از دستگیری بیش از 10 نفر طی اتفاقات ورزشگاه خبرداد.
سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حواشی اتفاقات بازی پرسپولیس ـ سپاهان اظهارکرد: پشت‌پرده‌ها و کری‌خوانی‌های قبلی باعث درگیری بین هواداران دو تیم شد. همچنین حساسیت زیاد این بازی به حدی بود که بخشی از این افراد صندلی‌های پیچ شده بر روی سکوهای سیمانی را شکستند.
وی درباره پرتاب سنگ در ورزشگاه و اینکه این سنگ‌ها چطور وارد ورزشگاه شده بود؟ گفت: یگان ویژه در گیت‌های ورودی ورزشگاه بر تمامی این موارد نظارت کرده و چنین مواردی وارد ورزشگاه نشد، اما با توجه به اینکه سکوها از جنس سیمان است و به راحتی با وارد کردن ضربه شکسته می‌شود، برخی از تماشاگران از همین قطعات سیمان استفاده کرده و اقدام به پرتاب آن کردند. در برخی موارد نیز آسفالت ورزشگاه کنده شد.
فرمانده یگان‌ویژه تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از تماشاگران حتی با ماموران پلیس نیز درگیر شدند، افزود: متاسفانه تعدادی از ماموران یگان‌ویژه در بازی دچار مصدومیت شدند، اما علیرغم تمام این مسائل امنیت در ورزشگاه برقرار شد.
مطهری‌زاده همچنین از بازداشت بیش از 10 نفر از افرادی که باعث تحریک هواداران شده بودند خبرداد و گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
*
ورود وزارت ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان
معاون وزیر ورزش تاکید کرد که فدراسیون فوتبال باید هرچه زودتر به اتفاقات دیدار پرسپولیس و سپاهان ورود کند و با خاطیان برخورد لازم را داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش، محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: فضای ورزش و فوتبال بایستی آکنده از روح پهلوانی و معرفت باشد و رخ دادن چنین صحنه‌هایی زشت و تاسف برانگیز در شان و شخصیت مردم و جامعه ورزش نیست.
وی افزود: به هیچ عنوان نباید اجازه داد چنین صحنه‌هایی در آینده در فوتبال و ورزش کشور رخ دهد و از فدراسیون فوتبال خواسته‌ایم با استفاده از ابزارهای قانونی در کمیته‌های اخلاق و انضباطی موضوع را بررسی و در اسرع وقت با خاطیان برخورد جدی و قاطع کند.
داورزنی تاکید کرد که وزارت ورزش و جوانان پیگیر حقوق جامعه ورزش و حفظ شان فرهنگی و اخلاقی و امنیت خاطر مردم و ورزش ایران می‌باشد.
در جریان دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر، تماشاگران دو تیم با هم درگیری شدیدی پیدا کردند که منجر به مصدومیت تعداد زیادی از تماشاگران و بعضی از نیروهای یگان ویژه شد.
*
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال: با اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان سخت‌گیرانه برخورد می‌کنیم
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقات دیدار پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان گفت: تا جایی که قانون اجازه دهد، سخت‌گیرانه برخورد خواهیم کرد.
به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده درباره دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان گفت: منتظریم تا گزارش مقامات رسمی مسابقه به ما برسد. ناظران انضباطی که در ورزشگاه بودند، جزئیات اتفاقاتی که مربوط به رفتار عوامل و تماشاگران هر دو تیم می‌شود را منعکس کردند و قطعاً پس از وصول گزارش با رعایت مهلت حق دفاع در اولین فرصت ممکن رسیدگی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: از اینکه رفتارهای غیر ورزشی برخی تماشاگران قبل از شروع، در حین و حتی بعد از مسابقه زشت و ناپسند بوده و در شان مسابقه بزرگی که به طور مستقیم در معرض دید میلیون‌ها تماشاگر تلویزیونی قرار گرفته، مسلماً این پرونده را به دقت بررسی خواهیم کرد و چون در بخشی از این رفتارها سلامتی حاضرین در ورزشگاه به خطر افتاده، تا جایی که قانون اجازه دهد، سختگیرانه برخورد خواهیم کرد.
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال افزود: یکی از نکات مهم این مسابقه آشفتگی نیمکت‌ها و رفتارهای غیر مسئولانه کادر فنی دو تیم بوده است و انتظار می‌رفت بزرگ‌ترهای هر دو تیم در تلطیف اوضاع و احوال و ایجاد آرامش در ورزشگاه، بیشتر موثر باشند که متاسفانه اینگونه نشد. در هر صورت کمیته انضباطی به وظیفه خود در این خصوص عمل خواهد کرد.