تهران محروم‌ترین استان کشور است

تهران محروم‌ترین استان کشور است 9اردیبهشت -98

 وقتی استان تهران محروم ترین استان های کشور باشد توخودحدیث مفصل بخوان از این مجمل که درسایر استان های دیگر کشوز چه خبر است وضریب محرومیت تا کجاست؟
استاندار تهران گفت: واقعیت این است که به‌اشتباه، تهران استانی برخوردار تلقی می‌شود درحالی‌که در بسیاری از شاخص‌های توسعه شهری و استانی، تهران محروم‌ترین استان کشور است.
تهران محروم‌ترین استان کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی استان تهران اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت است و شوراها درواقع تبلور عینی جمهوریت است.
وی با بیان اینکه گزاره شورا در آموزه‌های دینی و علم سیاست رکنی اساسی است و کشورهای مترقی در واگذاری امور به مردم پیشرو هستند، ادامه داد: در نگاهی دیگر شوراها را موتور محرک توسعه ملی کشور می‌دانم و معتقدم باید از این ظرفیت بهره گرفت.
استاندار تهران با اشاره به بیانات امام(ره) افزود: امام (ره) معتقد بودند که اداره امور را باید به دست مردم سپرد و واقعیت این است که دولت نمی‌تواند در همه امور ورود پیدا کند.
وی با بیان اینکه شوراها درعین‌حال باید حلقه واسط بین دولت و ملت و مطالبه‌گر حقوق ملت باشند، تصریح کرد: امروزه مدیریت شهری با چالش‌های بسیاری روبه‌رو است که بخش زیادی از آن به دست شورا مرتفع می‌شود.
استاندار تهران در ادامه تاکید کرد: تبیین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها یکی از کارویژه‌های اساسی شوراهای اسلامی است.
محسنی بندپی یادآور شد: هر جا که مردم ورود پیدا کنند در دفاع مقدس در انتخابات و در سیل اخیر مددکار دولت بوده‌اند و در مدیریت شهری هم می‌توان از نقش مردم بهره گرفت.
وی در رابطه با این نشست گفت: این نشست مشترک نشان داد که شوراها می‌توانند نقش مطالبه‌گری برای مردم داشته باشند و باید فاصله بین شوراها و دولت کاهش یابد.
استاندار تهران با اشاره به اینکه مداخله به هنگام مؤثر از سوی شوراها باعث‌ ترمیم فاصله بین مردم و مسؤولان خواهد شد، تصریح کرد: واقعیت این است که به‌اشتباه، تهران استانی برخوردار تلقی می‌شود درحالی‌که در بسیاری از شاخص‌های توسعه شهر و استان، تهران محروم‌ترین استان است.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: هنوز در برخی روستاهای استان تهران مردم از نعمت گاز طبیعی محروم هستند و باور ما این است که شوراها می‌توانند نقشی اثربخش در پیشبرد مطالبات مردم داشته باشند.