عملیات ساخت جاده قزوین- کلاچای- رحیم‌آباد متوقف شود

عملیات ساخت جاده قزوین- کلاچای- رحیم‌آباد متوقف شود9اردیبهشت -98

 لابد این عملیات ساخت جاده قزوین- کلارچای- رحیم آباد به قرازگاه خاتم پاسداران واگذارنشده که  درخواست  متوقف کردنش شده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه در روند اجرایی پروژه قزوین- کلاچای- رحیم‌آباد تنها ۵ کیلومتر از پروژه باید تکمیل شود گفت: بقیۀ اجرای پروژه منوط به دریافت پیوست زیست محیطی است بنابراین تا زمان آماده شدن پیوست، پروژه قزوین- کلاچای- رحیم‌آباد متوقف شود.
عملیات ساخت جاده قزوین- کلاچای- رحیم‌آباد متوقف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی که در دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در راستای توسعه نیازمند به جاده هستیم اما برای اجرای چنین پروژه‌های ملی باید تعهدات زیست محیطی لحاظ شود.
وی افزود: روستاها و دسترسی‌های فرعی که در مسیر این پروژه قرار دارند از اجرای آن ناراضی هستند و از این رو باید به منظور جلوگیری از اتفاقات احتمالی تمهیداتی لحاظ شود.
قدرتی اضافه کرد: ۵ کیلومتر از پروژه که انجام شده تکمیل شود و ما بقی آن تا زمان دریافت پیوست زیست محیطی باید متوقف شود.
علی فرخ‌زاد معاون امور عمرانی استانداری قزوین در این جلسه اظهار کرد: محیط زیست از ابتدا با اجرای طرح جاده رحیم آباد به کلاچای مخالف بود چرا که پیوست محیط زیستی نداشت و البته این در حالی است که امروز با تمامی هزینه‌های صورت گرفته به نظر میرسد همچنان نسبت به تعهدات زیست محیطی توجهی نشده است.
وی افزود: ما نیز با ادامه دادن این پروژه مخالف هستیم چرا که بنا بود تا با اصلاح مسیر موانع زیست محیطی بر طرف شود و بی‌توجهی به این مسائل منطقی نیست.
 بیمارستان رحیمیان باید فعال شود
رئیس کل دادگستری استان  گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای برنامه‌ریزی بیمارستان رحیمیان باید فعالیت خود را از سرگیرد.
وی افزود: قرار نیست این مرکز با سود بخش خصوصی فعالیت کند بنابراین اگر براساس تعرفه‌های قانونی رفتار نکند و در صورت ادامه‌دار بودن تعطیلی، سلب اختیار انجام می‌شود و بیمارستان را به دولت واگذار می‌کنیم.
قدرتی خاطرنشان کرد: باید برای پرداخت مطالبات بیمارستان اقدام شود و اگر پس از تسویه همچنان تعطیل باقی بماند برخورد قانونی خواهد شد.
معاون عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه بیمارستان رحیمیان خیریه بوده و باید با تعرفه‌های قانونی خدمت‌رسانی کند گفت: متولی بیمارستان تمایلی به کار کردن با تعرفه های دولتی ندارد.
وی افزود: در شورای برنامه‌ریزی مقرر شد تا برای پرداخت مطالبات آن اقدام شود.
فرخزاد خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مردم الوند باید بخش بستری بیمارستان هم به سرعت راه اندازی شود چرا که تعطیلی آن غیر قانونی است.