نماینده جنبش امل : صهیونیست ها از ایران اسلامی شکست سختی خواهند خورد


رژیم مستأصل وبه انزواکشیده شده درمنطقه ولایت فقیه  برای عبورازاین شرایط به در ودیوارمی زند تاروژنه ای برای خروج از انزوا دست وپا کند .برای همین برای جبران شکست مضاعف پاسداران به خاطر توی لیست تروریست گذاشته شدن از سوی آمریکا وعدم واکنش به موج تهاجمات موشکی اسراییل به قرارگاه های نظامی وموشکی اش در سوریه ازروی ناچاری روی به واردصحنه گردن نماینده جنبش امل علیه اسراییل کرده است.
نماینده جنبش امل : صهیونیست ها از ایران اسلامی شکست سختی خواهند خورد
تهران _ایرنا- نماینده جنبش امل لبنان در ایران، گفت: صهیونیست ها با حربۀ تحریم اقتصادی و تفرقه‌افکنی به سراغ پایگاه اصلی مقاومت منطقه یعنی ایران آمده‌اند اما به فضل خدا ، اتحاد و رهبری مدبرانه شکست سختی خواهند خورد و ایران اسلامی قدرتمندتر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.
"سید صلاح فحص"، نمایندۀ جنبش أمل لبنان در ایران، طی سخنانی به مناسبت روز قدس در گرگان، با بیان این مطلب افزود: امروز مقاومت درخت تناوری شده است که دشمنان ما چاره‌ای جز توطئه‌چینی‌های هرروزه برای آن ندارند. این درخت تناور به برکت جمهوری اسلامی ایران و رهبری و مسئولیت‌پذری و حق‌خواهی و ظلم‌ناپذری بینانگذارش، امام خمینی (ره) و فرزند خَلفش، آیت الله عظمی خامنه ای، ثمراتِ دل‌انگیزی به بار داده است. "
وی با اشاره به اینکه نمی‌توان از مقاومت صحبت کرد و از آغازگر آن سخنی نگفت، افزود:  باید به ابتدای دهۀ شصت و هفتاد میلادی بازگردیم که مقاومت نه حتی نهالی لاغراندام که بذری ناشکفته بود و امام موسی صدر آن را در زمین حاصلخیز جنوب لبنان کاشت.
فحص در ادامه سخنانش گفت: در آن دوره هم مقاومت فلسطین نیاز به حمایت داشت و هم مرزهای جنوب لبنان در معرض تهدیدهای هر روزۀ صهیونیست‌ها بود. فلسطینیان آواره بودند و لبنانی‌ها در زیر بمبارانِ صهیونیست‌ها. امام صدر با «شر مطلق» دانستنِ اسرائیل، برنامه‌ها و اقداماتِ خود را برای مقاومت پایه‌گذاری کرد.
فحص گفت: آزادسازی مسجدالأقصی و قدس در متن توجه او بود و از هر فرصتی برای رساندن ندای مظلومیت فلسطینی‌ها به گوش جهانیان استفاده می‌کرد. او در بُن آلمان با ذکرِ تاریخِ تجاوزهای صهیونیست‌ها و مهاجرت فلسطینی‌ها، به انتقاد از دولت آلمان بابت کمک‌ها و حمایت‌هایش از اسرائیل پرداخت. او در برهه‌هایی حساس که می‌رفت شعلۀ مقاومت فلسطین خاموش شود، با تلاش‌ها و میانجیگری‌ها و حمایت‌های خود این شعله را پرحرارت‌تر کرد. او معتقد بود که دستان پاک باید این سرزمین مقدس را آزاد کنند. از این رو، در سال ۱۹۷۶ میلادی در روز تکریم از شهدای جنبش أمل یاسر عرفات را این‌گونه مخاطب کرد: "ابوعمار بدان که شرف قدس اجازه نمی‌دهد مگر آنکه به دست مؤمنان و مجاهدان آزاد شود
نماینده انجمن امل لبنان در ایران هم چنین با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۹ به جنوب لبنان گفت: در این بحران، امام صدر به جنوب رفت و مردم را به ماندن تشویق کرد. اما این مقدار کافی نبود. به همین سبب، او آهسته آهسته به فکر آموزش نظامی مردم افتاد تا بتوانند در برابر این تجاوزات از خود دفاع کنند. آموزش نظامیِ جوانان شیعه در لبنان آغاز شد و شهید مصطفی چمران که خود در مصر آموزش نظامی و چریکی دیده بود نقش عمده‌ای در آموزش نظامی این جوانان بر عهده گرفت. سرانجام در سال ۱۹۷۵ میلادی امام موسی صدر تولد «افواج المقاومه اللبنانیه » یعنی گروه‌های مقاومت لبنانی یا همان أمل را به طور رسمی اعلام کرد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: از دهۀ ۹۰ میلادی به بعد جنبش أمل و حزب‌الله همبستگی عمیقی پیدا کردند و با اتحاد آنها مقاومت  قدرت بی‌نظیری پیدا کرد که با پشتوانۀ جمهوری اسلامی ایران به پیروزی‌های چشمگیر و غرورآفرینی دست یافته است. اسرائیل برای از بین بردن خط مقاومت ابتدا جنگ ۳۳ روزه را در سال ۲۰۰۶ به راه انداخت که مقاومت و ملت و ارتش لبنان در این نبرد پیروز شدند.
فحص گفت: بعد از این شکست، در سال ۲۰۱۱ برای قطع خط مقاومت میان لبنان و ایران، سوریه را هدف قرار دادند و با ایجاد داعش در صدد تغییر حکومت سوریه بودند. آن‌ها مدعی بودند که در دوهفته دولت سوریه را ساقط خواهند کرد اما دیدیم که کل کشورهای مخالف خط مقاومت با اتحاد و توطئه‌چینی و همراهی آمریکا و اسرائیل نتوانستند کاری از پیش ببرند و بار دیگر طعم شکست را چشیدند.
نماینده جنبش امل لبنان در ایران، در پایان سخنانش گفت: بعد از این دو شکست، امروز با حربۀ تحریم اقتصادی و تفرقه‌افکنی به سراغ پایگاه اصلی مقاومت یعنی ایران آمده‌اند و به فضل خدا و خون شهدا و اتحاد ملت و رهبریِ مدبرانۀ آیت‌الله خامنه‌ای اینجا هم شکست سختی خواهند خورد و ایران اسلامی قدرتمندتر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.