گزیده خبرهای 7 مرداد - 98

گزیده  خبرهای 7 مرداد - 98
صفحه اقتصادی: 67 درصد ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور متعلق به بخش خصوصی است
براساس آخرین ارزیابی صورت گرفته درحال حاضر 67 درصد از ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی متعلق به بخش خصوصی است.به گزارش ایسنا، هم‌اکنون نزدیک به 44 هزار مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی مربوط به بخش خصوصی و 21.5 هزار مگاوات از ظرفیت این واحدها مربوط به بخش دولتی است.درحال حاضر 6000 مگاوات نیروگاه توسط بخش دولتی و 12 هزار و 800 مگاوات نیروگاه توسط بخش خصوصی درحال احداث است که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سهم 33 درصدی بخش دولتی در مالکیت نیروگاه‌های حرارتی با احتساب 11 هزار و 146 مگاوات نیروگاه حرارتی آماده واگذاری به 16 درصد کاهش خواهد یافت.
قبوض کاغذی 36 میلیون مشترک برق از مهرماه حذف می‌شود
مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر گفت: صدور قبوض کاغذی برای 36میلیون مشترک برق کشور از مهرماه امسال متوقف خواهد شد.هادی مدقق با اشاره به اینکه چهار روش به‌منظور دریافت شماره تلفن همراه مشترکان برای ارسال قبوض پیامکی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در روش نخست، ماموران قرائت کنتور پس از مراجعه به منازل شماره تلفن همراه مشترک را دریافت و در سامانه ثبت خواهند کرد.وی ادامه داد: در روش دوم نیز سرشماره‌ای اعلام شده است که مشترکان با ارسال شماره شناسه اشتراک خود، اطلاعاتشان در سامانه ثبت خواهد شد و پس از این قبوض خود را به‌شکل پیامک دریافت خواهند کرد.مدقق افزود: در روش سوم نیز مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت 39 شرکت توزیع در سراسر کشور نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. همچنین اپلیکیشنی در سایت‌های یادشده قرار گرفته که مشترکان می‌توانند با استفاده از آن علاوه بر دریافت قبوض الکترونیکی، تمامی خدمات پس از فروش را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند.مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در پایان گفت: هم‌اکنون در دو استان کشور این برنامه کاملاً پیاده‌سازی شده و در این مناطق تنها قبوض الکترونیک صادر میشود.
بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت مبلمان منطقه خاورمیانه در راه است
تهران آماده برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مبلمان می‌شود، نمایشگاهی که در نوع خود بزرگترین رویداد این صنعت در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و در آن صدها واحد تولیدی کوچک و بزرگ جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.این نمایشگاه بزرگ از 15 تا 18 مردادماه و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد شد.صالح سپاسدار رئیس ستاد اجرائی این نمایشگاه گفت: تلاش داریم تا در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل جذاب‌ترین طرح‌ها ومدل‌های بروز صنعت مبلمان را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهیم.وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت بیش از 40 هزار متر مربع مفید برگزار می‌شود، گفت: تاکنون حضور بیش از 300 واحد تولیدی و خدماتی در نمایشگاه قظعی شده است که تولیدات و خدمات خود را در 24 سالن نمایشگاهی بصورت تفکیکی و تخصصی به نمایش می‌گذارند.
پژو 301 با موتور ایرانی عرضه می‌شود
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: پژو 301 با موتور ایرانی ئی. سی 5 (EC5) که بهبود یافته موتور تی. یو 5 است، به بازار عرضه می‌شود.مازیار بیگلو‌ ‌در گفت وگو با ایرنا افزود: موتور تی. یو 5 که اکنون روی خودروهای پژو 206 و همچنین برخی مدل‌های پژو پارس عرضه می‌شود، طرفداران زیادی در کشور دارد، اما موتور ئی. سی 5 مدل ارتقا یافته آن است.وی بیان داشت:‌ موتور ئی. سی 5، حاصل کار مرکز تحقیقات موتور شرکت ایران خودرو است.بیگلو، در خصوص داخلی سازی خودرو پژو 301 گفت:‌ برای نخستین بار در تاریخ خودروسازی کشور، خودرویی با عمق داخلی سازی بیش از 60 درصدی تولید می‌شود که تا چند ماه آینده به راحتی به 80 درصد داخلی سازی افزایش می‌یابد.
چند عضو گروهک ضد انقلاب در درگیری مسلحانه به هلاکت رسیدند
در درگیری که روز جمعه میان نیروهای سپاه با یک تیم تروریستی متشکل از اعضای گروهک های ضد انقلاب در منطقه هوار ژونین دله مرز شهرستان سروآباد روی داد چند نفر از اعضای این گروهک به هلاکت رسیدند.روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء در اطلاعیه ای اعلام کرد: پاسداران سپاه بیت المقدس کردستان در منطقه هوار ژونین دله مرز در شهرستان سروآباد با یک تیم از عناصر گروهک های ضد انقلاب برخورد کرده و با آنان درگیر شدند.در این درگیری تعدادی از نیروهای ضدانقلاب به هلاکت رسیده و یا مجروح شدند و مقدار قابل توجهی سلاح و مهمات آنان نیز به دست نیروهای سپاه منهدم شده است.همچنین در این درگیری، سیدهادی اجاق از نیروهای سپاه کردستان زخمی شد که در حین انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.