نامه‌هاوصدای شما


 چند شغله بودن مدیران اجحاف به جوانان و مردم است!
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس: چند شغله‌بودن مدیران شرکت‌های خودروسازی اجحاف در حق مردم است...!
برخی از مدیران شرکت‌های خودروسازی چندشغله و حضور آنها در هیئت مدیره بانک‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و... تعارض منافع دارند و باید از میان مشاغل خود یکی را انتخاب کرده و دادستانی به عنوان حافظ منافع عمومی و مدعی‌العموم به موضوع چندشغله بودن مدیران خودروسازی ورود کند. حال باید منتظر ماند سرانجام این پرسش و پاسخ‌ها کی پایانی دارد؟
اما در این جا باید یادآوری کرد: 4 دهه از سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را درحالی پشت‌سر می‌گذاریم که در تمامی عرصه‌های شغلی ادارات دولتی و حتی بخش خصوصی چند شغله بودن مانند تار عنکبوت حلقه زده و تاکنون شاید هم به خاطر قحط‌الرجالی، هر ژن خوب، بایستی دارای چندین منصب، شغل و مقام باشند حتی در پیشکسوت بازنشستگی هم همچنان در شغل و مقام‌هایشان ماندگار باشند! و به قول استاندار تهران، «شمار فارغ‌التحصیلان بیکار نسبت به سال 96 افزایش یافته است»! بنابراین علاوه بر چندشغله بودن مدیران شرکت‌های خودروسازی، چندشغله بودن دیگر مسئولان و مدیران نهادها، ادارات و بخش‌های مختلف در مراکز دولتی، آموزشی، علمی و پژوهشی و... به نوعی اجحاف در حق مردم و جوانان تحصیلکرده دانشگاهی بیکار در جامعه است. مسئولان واقعی و دلسوز نظام برای رهایی از این وضعیت اسفبار و دردناک چاره‌اندیشی کرده و با تشکیل کلاس‌های کارورزی نسبت به جایگزینی و استخدام جوانان در نهادها و سازمان‌های دولتی و مراکز علمی بدون فرصت‌سوزی اقدام کنند تا موجب ایجاد آسایش روحی و فکری و امنیت شغلی بیکاران در جامعه شوند!
رضا کاظمیان – تهران
*یک بازنشسته تامین اجتماعی از تهران: وعده چندین ساله همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی چه زمانی عملی می‌شود؟ متاسفانه طی این سال‌ها، دولت‌ها با وجود وعده‌های فراوان، بسیاری از مستمری‌بگیران را از حق قانونی‌شان محروم کرده‌اند. امیدوارم دولت محترم با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی و حقوق‌های ناچیز مستمری‌بگیران، هرچه سریعتر به وعده‌های خود عمل و همسان‌سازی حقوق‌ها را اجرا کند.
*
یک شهروند تهرانی: شهرداری تهران برخی از خیابان‌های تهران را با نصب لوله‌هایی جداسازی کرده و به خط عبور دوچرخه‌سواران اختصاص داده است که باید پرسید با وجود هزینه قابل توجه آن، کدام دوچرخه‌سواری از این خطوط رفت و آمد می‌کند؟ ضمن آنکه با این کار از عرض خیابان‌های شهر کاسته شده و تردد خودروها را مشکل‌تر هم کرده است.