۱۲ طرح ضد آمریکایی مجلس شورای اسلامی در بندرعباس رونمایی شد

کالبد شکافی سانحه بیش از 30 سال پیش از سوی  پاسداران برای پیشبرد سیاست ضد آمریکایی شان چون ربط به سیاست مخالفت شان با برجام ومذاکره دارد.
۱۲ طرح ضد آمریکایی مجلس شورای اسلامی در بندرعباس رونمایی شد
بندرعباس-ایرنا- همزمان با سالروز جنایت آمریکا در مورد اصابت قرار دادن هواپیمای ایرباس ایران و شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ و در جریان سفر اعضای فراکسیون اقدام های پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا طرح های ۱۲ گانه مجلس برای مقابله با تهدیدها رونمایی شد.
رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا سه شنبه شب در بدو ورود به بندرعباس در یک نشست خبری اظهار داشت: اولین طرح، حمایت از امنیت آب‌های سرزمینی ایران است.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: در این طرح پیش بینی شده با توجه به نقش ایران در تامین امنیت منطقه، هزینه تامین امنیت باید توسط مراکز تجاری و کسانی که نفت رد و بدل می‌کنند در منطقه تامین شود و ایران باید بتواند برای تامین امنیت آبی تنگه هرمز از تمام شناورهای منطقه عوارضی را دریافت کند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: دومین طرح الزام دولت به اقدام مقتضی علیه کشورهای همسایه میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکاست.
وی ادامه داد: وقتی کشوری که باید به ما دست دوستی بدهد کشورش را پایگاه دشمن کرده است، باید در مقابل آن اقدام مناسب داشت.
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: پهپادی که به تازگی توسط ایران ساقط شده بود از پایگاهی در ابوظبی پرواز کرده بود و این در حالیست که بخش قابل توجهی از گردش مالی آن توسط ایرانیان تامین می‌شود و معنی ندارد کشور همسایه ظرفیت خود را در اختیار دشمنی علیه ملت ایران قرار دهد.
وی اضافه کرد: در این طرح چنانچه اقدامی از پایگاه‌های کشورهای همسایه علیه ایران انجام شود، دولت ایران تبعات این اقدام را غیر از آنکه متوجه آمریکایی‌ها می‌داند، باید متوجه آن کشور هم بکند و در هر سطحی با آن برخورد کند.
نماینده مردم مشهد و کلات سومین طرح را الزام دولت به اقدام قانونی علیه شرکت‌هایی که به تحریم‌های ضدایرانی ایالات متحده آمریکا پیوسته‌اند یا آنها را رعایت می‌کنند اعلام کرد.
به گفته وی شرکت‌های زیادی وجود دارد که طرف قرارداد ما هستند و از منافع اقتصادی ما برخوردار شده‌اند و اکنون با تحریم‌های آمریکا قرارداد خود را نقض کرده و رفته‌اند که از دولت می‌خواهیم در سایر قراردادها برای ناقضان قرارداد جریمه تعیین کند و علیه آنها دعوای حقوقی هم در سطح بین الملل داشته باشند.
قاضی زاده هاشمی از توتال به عنوان یکی از شرکت‌هایی نام برد که وجب شده یکی از مهمترین طرح‌های نفتی ایران برای دو یا سه سال معطل بماند و بعد هم به راحتی و بدون هیچ گونه تعهد و خسارتی کار را رها کرده است.
وی از طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارت‌های ناشی از اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا علیه اتباع ایرانی به عنوان چهارمین طرح نام برد و اضافه کرد: آمریکایی‌ها از ۲۸ مرداد تاکنون به ملت ایران خسارت مستقیم رسانده‌اند.
این نماینده مجلس یادآور شد: پرونده‌های زیادی از شهدای ترور قابل گشودن در محاکم بین المللی است که در این طرح از دولت و قوه قضاییه خواسته شده به این پرونده‌ها ورود کرده و خسارت آسیب دیدگان ایرانی از اموال شهروندان آمریکایی و دولت آمریکا تا جایی که اقتضا می‌کند پرداخت شود.
وی اضافه کرد: الزام دولت در پیگیری حقوقی اقدام جنایتکارانه آمریکا در اسقاط هواپیمای مسافربری ایران، الزام دولت در تأسیس موزه جنایت‌های آمریکا و الزام دولت در تعیین سرفصل جنایت‌های آمریکا در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها به ترتیب پنجمین، ششمین و هفتمین طرح اعلام وصول شده به مجلس شورای اسلامی است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و مؤسسات ایرانی که از اقدام‌های آمریکا متضرر شده‌اند نیز اعلام وصول شده است.
این نماینده مجلس خاطرنشان شد: هم اکنون ۴۳ کشور از سوی آمریکا تحریم شده‌اند که الزام دولت به تشکیل باشگاه کشورهای تحریم شده نهمین طرح و طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا از طریق جایگزینی کالا و خدمات دهمین طرح تقدیم شده به مجلس است.
تحریم گوشی‌های ایفون شرکت اپل
یکی دیگر از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خبری درباره دو طرح دیگر برای مقابله با تحریم‌های آمریکا توضیح داد.
احمد امیرآبادی فراهانی تحریم گوشی‌های آیفون شرکت اپل را یکی دیگر از طرح‌های مقابله‌ای با تحریم‌های آمریکا اعلام و اضافه کرد: ایرانی‌ها سالانه یک میلیارد دلار از گوشی یاد شده خریداری می‌کنند که در طرح جدید رجستری آنها ممنوع خواهد بود.
وی در عین حال متذکر شد: این تحریم و ممنوعیت شامل گوشی‌هایی که قبلاً توسط مردم خریداری شده نمی‌شود.
به گفته امیرآبادی فراهانی ارزش گوشی‌های آیفون خریداری شده توسط مردم کشورهای موسوم به جبهه مقاومت حدود ۶ میلیارد دلار است که باید در قالب این طرح شرایطی فراهم کرد تا مردم این کشورها نیز از این شرکت (اپل) خرید نکنند.
اعلام مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ترامپ و دیگر شخصیت‌های آمریکایی به عنوان تروریست یکی دیگر از طرح‌های اعلام شده توسط این نماینده بود که به گفته وی تلاش می‌شود با تصویب در مجلس به صورت قانون در بیاید.
امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: با نهایی شدن این طرح مردم مسلمان کشورهای مختلف به این افراد به عنوان تروریست نگاه خواهند کرد و مشکلاتی در رفت و آمدهای بین المللی آنها به وجود خواهد آمد.
رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا در پاسخ به پرسش ایرنا درباره زمان بندی و روند تصویب این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها باید در کمیسیون امنیت ملی کارشناسی شود و امیدواریم تا قبل از پایان دور فعلی مجلس مورد تصویب نهایی قرار گیرد.
در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ شمسی برابر با سوم ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.
این هواپیما که با ۲ موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر آمریکا قرار گرفت حامل ۲۹۸ مسافر و خدمه بود که تمامی آنها اعم از مرد و زن، کودک و نوجوان و کهنسال به شهادت رسیدند.
در میان سرنشینان هواپیما، ۶۶ کودک زیر ۱۳ سال، ۵۳ زن و ۴۶ تن تبعه کشورهای خارجی نیز بودند که همگی کشته شدند.
جمهوری اسلامی ایران علاوه بر شورای امنیت و شورای ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی)، شکایت خود را در دیوان بین المللی دادگستری لاهه نیز مطرح کرد، ایکائو از مسائل سیاسی به دور نمانده و به جای بررسی فنی و ارائه طریق به شورای امنیت به ابراز تأسف و تسلیت به بازماندگان سانحه پرداخت.