پزشکیان: ایران خواستار ایجاد سازوکاری برای جلوگیری از بی عدالتی در جهان است

پزشکیان که به وضوح می داند طی 40 سال دررژیم ولایت فقیه نه عدالتی در کار نبوده است که برعکس تبعیض وبی عدالتی رایج بوده است ولی  پزشکیان مدعی شده رژیم ولایت فقیه  خواستار ایجاد سازوکاری برای جلوگیری از بی عدالتی در جهان است!!
پزشکیان: ایران خواستار ایجاد سازوکاری برای جلوگیری از بی عدالتی در جهان است
مسکو - ایرنا - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار قانونگذاری صحیح برای ایجاد صلح و ثبات و جلوگیری از بی عدالتی در دنیا است.
مسعود پزشکیان که به منظور شرکت در دومین همایش بین المللی پارلمانتاریسم به مسکو سفر کرده است امروز سه شنبه در نشست مجمع عمومی این همایش در خصوص مهمترین مشکلات و راهکارهای کنونی بین المللی سخنرانی کرد و بر ضرورت تعامل و گفت وگو برای قانونگذاری صحیح برای دستیابی به صلح، ثبات و امنیت تاکید کرد.
وی در ادامه به تهدیدها و فرصت های دنیای دیجیتال اشاره کرد و از ضرورت حفظ منابع طبیعی و توجه به ظرفیت‌های جوانان و مبارزه با فقر و بی عدالتی سخن گفت.
پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات طولانی صورت گرفته در خصوص برجام، اقدامات خلاف عرف و قوانین بین المللی امریکا پس از خروج از توافق هسته ای را محکوم کرد و گفت: واشنگتن با خروج از این توافق بین المللی سیاست فشار حداکثری بر علیه ایران را اتخاذ کرد و کشورهای دیگر را تهدید به عدم رابطه اقتصادی با ایران می کند.
** اظهارات هیات پارلمانی امارات خلاف واقع و فاقد ارزش سیاسی و جغرافیایی است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارت خلاف واقع، غیرواقعی و فاقد ارزش رئیس مجلس امارات متحده عربی که پیش از وی عنوان شده بود واکنش نشان داد و اعلام کرد: برخی کشورهای ساده لوح منطقه نیز آمریکا را در این مسیر غلط همراهی می کنند.
وی گفت: همگان شاهد بودند که هیات اماراتی در اظهارات خود به سه جزیره ایرانی واقع در خلیج فارس اشاره کرد؛ در این رابطه می خواهم اعلام کنم هیات نمایندگی مجلس اسلامی ایران، تمامیت ارضی و حاکمیت کامل ایران را نسبت به جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس تکرار می کند و به طور قطعی، هر گونه ادعای خلاف، غیر واقعی، غیر قانونی و فاقد ارزش سیاسی و جغرافیایی در این زمینه را رد می‌کند.
پزشکیان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره سیاست دوستی و همسایگی خوب با تمام کشورهای همسایه را دنبال کرده است و در این راستا به هیات امارات توصیه می کنم به جای اتهامات بی پایه و تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران، بهتر است به ابتکارات و ایده های ایران برای تامین امنیت، برقراری ثبات و همکاری منطقه ای و نیز کاهش تنش ها و سوء تفاهم ها در منطقه بیندیشند و اجازه ندهند از خاک خود به همسایه تجاوز کرده و نقشه بکشند.
«این رویکرد غلط، ایجاد اعتماد متقابل بین کشورهای منطقه را سخت تر می کند و کمکی به صلح و ثبات پایدار نخواهد کرد
یادآور می شود که پزشکیان دیروز دوشنبه برای شرکت در همایش توسعه پارلمانتاریسم وارد مسکو شد و ظهر امروز با الیاس اوماخانوف نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنای روسیه) دیدار کرد و در حاشیه همایش نیز با تنی چند از همتایان خود به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت و در گفت وگوی های اختصاصی به پرسش های ایرنا و روسیه الیوم پاسخ داد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه سایر اعضای هیات پارلمانی کشورمان در میزگردهای همکاری در حوزه حقوق بشر و همکاری قانونگذاری در زمینه محیط زیست نیز شرکت کرد.
دومین گردهمایی جهانی بین المجالس با حضور ۸۰۰ مسئول و نماینده پارلمان های ۱۳۱ کشور به مدت ۳ روز در مسکو در حال برگزاری است.
ویاچسلاو والودین رییس دوماً، والنتینا ماتوینکو رییس شورای فدراسیون، سرگئی لاوروف وزیر خارجه و تعدادی از روسای مجالس کشورهای شرکت کننده در این همایش از سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند.
مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، پزشکیان را در این دیدارها همراهی می کرد.