حزب‌الله لبنان مسئولیت حمله به شمال اسرائیل را بر عهده گرفت

حزب‌الله لبنان مسئولیت حمله به شمال اسرائیل را بر عهده گرفت  11 شهريور-98 
جنگ 33 روزه حزب الشیطان لبنان وسپاه قدس با اسراییل هم همین طوری شد  چون حزب الشیطان لبنان به دستور سپاه قدس  دست به کشتن و ربودن یک سربازاسراییلی درون خاک اسراییل  زد که موجب شروع جنگ 33 روزه وسرز مین سوخته شده لبنان  گردید . چون رژیم ولایت فقیه مخالف روند مذاکرات صلح فلسطین با اسراییل و مذاکره هسته ای بود. پس از جنگ 33 روزه جنگ 22 و8 روزه حماس و جهاد اسلامی فلسطین شروع شد که موجب تخریب نوار غزه و محاصره ساکنین آن شد. اکنون پاسداران برای برون رفت ازبحران توی لیست تروریست گذاشته شدن از سوی آمریکا و مخالفت با برجام و مذاکره دنبال برپایی جنگی دیگر بااسراییل از طریق حزبا لشیطان و جماس میب اشد.
نمایی از روستای مارون الراس در جنوب لبنان که پس از حملات روز یکشنبه حزب‌الله، توسط ارتش اسرائیل گلوله‌باران شد.
ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۱۰ شهریور حمله شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان با راکت‌های ضد تانک به سوی چند هدف نظامی در یک پایگاه ارتش این کشور را تایید کرد و گفت که به این حملات پاسخ داده است.
حزب‌الله لبنان پیش از آن تایید کرده بود که نیروهایش با راکت ضد تانک، نظامیان و خودروهای اسرائیلی در پایگاه «آویویم» را هدف قرار داد.
به گفته حزب‌الله، در این حمله «تمامی نظامیان» در یک تانک ارتش اسرائیل «کشته یا زخمی شدند» و یک تانک «منهدم شد». این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته که «می‌توانم یک خبر مهم را به اطلاع برسانم، ما هیچ تلفاتی نداشتیم، هیچکس مجروح نشده و حتی خراش هم برنداشته‌اند».
آقای نتانیاهو افزود: «با چند راکت ضد تانک به ما حمله شد و ما با صد گلوله توپخانه و حملات هوایی گوناگون پاسخ دادیم. ما درباره ادامه [عملیات] در حال رایزنی هستیم. دستور آمادگی برای هر سناریویی را دادم. با توجه به ادامه رویدادها تصمیم‌گیری خواهیم کرد».
رسانه‌های لبنان خبر داده‌اند که مناطق مارون الراس و بنت جبیل در جنوب لبنان زیر آتشباری اسرائیل قرار دارد. سایر رسانه‌های جهانی نیز از آغاز حملات هوایی اسرائیل به شماری از پایگاه‌ها در جنوب لبنان خبر می‌دهند.
ساعتی پیش با رئیس ستاد ارتش و فرماندهان بلند‌پایه رایزنی کردم. با چند راکت ضد تانک به ما حمله شد و ما با صد گلوله توپخانه و حملات هوایی گوناگون پاسخ دادیم.
ما درباره ادامه در حال رایزنی هستیم. دستور آمادگی برای هر سناریویی را دادم. با توجه به ادامه رویدادها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
همزمان با آغاز درگیری نظامی در مرزهای اسرائیل و لبنان، رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو برنامه‌های عادی خود از جمله دیدار با رهبران خارجی را که به اسرائیل سفر کرده‌اند، لغو کرد تا در یک نشست اضطراری در وزارت دفاع اوضاع رابا فرماندهان ارتش بررسی کند.
وضعیت مرزهای اسرائیل و لبنان از شنبه شب ۹ شهریور متشنج‌تر از هفته گذشته شد؛ از یک‌سو حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه شنبه از «آمادگی فرماندهان میدانی» نیروهایش برای «مجازات اسرائیل» خبر داد و از سوی دیگر، اسرائیل کاروان‌ طولانی از نیروهای پیاده نظام زمینی و خودروهای زرهی‌اش را راهی مرز شمالی کرد.
رسانه‌های اسرائیل از انتقال جنگنده‌ها و نیز بالگردهای بیشتر به سوی پایگاه‌های نظامی در شمال، پس از تحرکات بامداد یکشنبه خبر داده بودند.
حسن نصرالله «سوگند» خورده بود نیروهایش تعرض پهپادی روز سوم شهریور به آسمان بیروت را بی‌پاسخ نگذارند تا اسرائیل «جرات تکرار این تجاوزات را از سر بدر کند».
به گفته نصرالله، حزب‌الله اساسا فازی تازه از تقابل با ارتش اسرائیل را آغاز کرده است.
اسرائیل مسئولیت اعزام دو پهپاد انفجاری یکشنبه هفته گذشته به سوی ساختمان مرکز رسانه‌ای حزب‌الله در جنوب بیروت را بر عهده نگرفت. انفجار یکی از آن دو پهپاد خسارات شدیدی به آن ساختمان وارد کرد.
حزب‌الله اعلام کرده که یگان شبه‌نظامیانش به یاد «حسن زبیب» و «یاسر ظاهر» حملات یکشنبه به ارتش اسرائیل را عملی کرد.
حسن زبیب و یاسر ظاهر دو مهندس ۲۱ ساله گروه پهپادی حزب‌الله بودند که در حمله یکشنبه گذشته ارتش اسرائیل به یک ویلا در منطقه «عقربا» در جنوب شرق بیروت کشته شدند.
ارتش اسرائیل گفته بود که زبیب و ظاهر در ایران آموزش حملات پهپادی دیده و با پهپادهای انفجاری به سوریه اعزام شده و قصد داشتند در روزهای گذشته در عملیاتی طراحی شده از سوی قاسم سلیمانی فرمانده شاخه قدس سپاه پاسداران ایران به اسرائیل حمله کنند اما اسرائیل با «حمله پیش‌دستانه» در بامداد سوم شهریور به سوریه، چهار عضو این گروه و پهپادهای آنها را منهدم کرد.
وضعیت جاری که وخیم‌ترین شرایط میان اسرائیل و لبنان از پس از عملیات نظامی ۳۴ روزه ارتش اسرائیل و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ است، نگرانی رهبران لبنان را نسبت به حملات گسترده اسرائیل به کشورشان در پی آورده است.
سعد حریری نخست‌وزیر لبنان شامگاه یکشنبه آمریکا و فرانسه را فرا خواند تا با اعمال نفوذ، مانع از تشدید بحران شوند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای حریری ضمن دیدار با دیپلمات‌های ارشد آمریکایی و فرانسوی در بیروت، گفت قویا نگران تحولات خطرناک در مرزهای لبنان و اسرائیل است.