گزیده ها 10 آذر - 98


گزیده ها 10 آذر - 98
جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند فیشینگ و پولشویی گسترده درجنوب شرق کشور با ۴۰۰ فقره کلاهبرداری خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمد طاهری، اظهار داشت: در پی وصول تعداد زیادی پرونده با موضوع کلاهبرداری سایبری از طریق مراجع قضائی و گزارش مردمی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان مجرب پلیس فتا استان قرار گرفت.
او افزود: در بررسی پرونده‌ها مشخص شد، افراد کلاهبردار از طریق تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام طعمه‌های خود را با تبلیغات فریبنده فروش شارژ نیم‌بها، نرم‌افزار‌های دانلود فیلم، بازی نیم‌بها و ماهواره اندروید به درگاه‌های جعلی کشانده و با دسترسی به حساب بانکی‌شان اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کردند.
وی ادامه داد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد اعضای این باند با هویت‌های جعلی و با استفاده از حساب بانکی قربانیان قبلی اقدام به خرید تلفن همراه، تجهیزات الکترونیکی، ارز دیجیتال و... از فروشگاه‌های اینترنتی می‌کردند.
او  تصریح کرد: در بررسی شکایت یکی از مال باختگان که مردی حدوداً ۲۱ ساله است، مشخص شد این فرد از طریق سایت واسطه‌گر دیوار یک دستگاه تلفن همراه را به مبلغ ۳۰ میلیون ریال فروخته و بعد از مدتی متوجه می‌شود که حساب بانکی‌اش مسدود شده و در پیگیری موضوع از طریق پلیس فتا مشخص شد حساب بانکی این فرد به عنوان «حساب واسط» که اعضای این باند از آن برای جابه‌جایی مبالغ کلاهبرداری از دیگر قربانیان استفاده می‌کرده با حکم مراجع قضائی مسدود شده است.
سردار طاهری عنوان کرد: سرنخ‌های به دست آمده از اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا حاکی از فعالیت یک باند حرفه‌ای سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) در استان سیستان و بلوچستان را نشان می‌داد.
وی اظهار داشت: با اقدامات گسترده کارشناسان پلیس فتا متهم اصلی این پرونده که نوجوانی ۱۵ ساله و محصل است در شهر زاهدان و سه همدست دیگر که بین ۲۰ تا ۲۴ سال سن دارد در شهر‌های زاهدان و زابل شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.
.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از وقوع انفجار در یک منزل مسکونی در شهرک ابوذر خبر داد.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ساعت 12:24 ظهر حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی در محله نعمت آباد، شهرک ابوذر به سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام شد که 2 ایستگاه به محل اعزام شد.
وی گفت: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه بود که در هر طبقه یک واحد 75 متری وجود داشت.
ملکی ادامه داد: آشپزخانه طبقه همکف به یک حیاط کوچک ارتباط داشت که داخل ان یک سیلندر گاز 11 کیلوگرمی نگهداری می‌شد. این سیلندر گاز دچار نشتی شده بود و به علت انباشت گاز در محل و ایجاد جرقه، انفجار رخ داده بود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بیان کرد: در اثر این انفجار فقط شیشه‌های منزل شکسته شده بود و حادثه منجر به تخریب دیوار‌ها و آتش‌سوزی نشده بود.
وی گفت: سه نفر داخل این واحد حضور داشتند که هر سه نفر از قسمت‌های مختلف بدن دچار سوختگی شدند که تحویل عوامل اورژانس داده شدند.
خجالت کشیدن اصلاح‌طلبان از مردم!
روزنامه آفتاب یزد در شماره دیروز خود گفت‌وگویی را با یکی از نمایندگان تهران (عضو لیست امید و از اصلاح‌طلبان مجلس) با عنوان «از مردم خجالت می‌کشیم» منتشر کرده است.
این نماینده مجلس که فراکسیون متبوع او (فراکسیون امید) به همراه سایر مجموعه طیف موسوم به اصلاح‌طلب نقش ویژه‌ای در پیروز شدن حسن روحانی در انتخابات داشته؛ گفته است: «با انکار مسئولین[!!] درباره اطلاعشان از زمان دقیق افزایش قیمت بنزین، این مسئله خیلی پیچیده‌تر از قبل جلوه می‌کند، اما چه در سخنان رئیس‌جمهور و چه در سخنان سایر مقامات[!!] درباره این ادعا، یک چیز واضح است، اینکه این‌گونه اظهارات به هیچ وجه اعتماد مردم را جلب نمی‌کند. ظاهرا پشت صحنه‌هایی در جریان بوده و هست که ما از آن بی‌خبریم و نمی‌دانیم در این پشت صحنه چه می‌گذرد؟ می‌بایست بررسی کنیم که مقامات به دنبال چه هستند و از این اظهارات چه در می‌آید و یا به دنبال چه هستند؟ آیا تمام این افراد با هم هماهنگ هستند و چنین می‌گویند؟»
چنانکه خواندید این نماینده در تلاش است یک واکنش از سوی رئیس‌جمهور را به تمام مقامات تعمیم دهد. به جز رئیس‌جمهور چه شخص دیگری اظهار بی‌اطلاعی کرده است؟ البته واضح است که محدوده این سؤال مقاماتی است که این موضوع به نوعی به آنها مربوط می‌شده و آنها در عین این ارتباط، اظهار بی‌اطلاعی کرده باشند. برای نمونه بسیاری از نمایندگان مجلس نیز گفته بودند که مجلس را از این موضوع با خبر نکرده بودند و شخص مورد مصاحبه آفتاب یزد با وجود نمایندگی در مجلس دهم می‌توانست بگوید که آیا نمایندگان خبر داشته‌اند؟
اما نکته قابل تأمل این است که کسانی که روزگاری انواع و اقسام‌ترفندها و نیرنگ‌ها را برای رئیس‌جمهور شدن حسن روحانی به کار بسته بودند، اکنون به جای پاسخگویی، آرام آرام خود را به صف منتقدان وارد می‌کنند. نماینده مجلس دهم نیز در گفت‌وگو با آفتاب یزد گفته است: «اگر بخواهم صادقانه از آنچه که این روزها بر ما می‌گذرد، بگویم باید گفت ما‌ترامپ را همیشه یک پدیده خاصی می‌دانستیم و می‌گفتیم باید روان‌شناسان و جامعه‌شناسان بر روی واکنش‌ها و رفتارهای او کار کنند. امروز باید در مورد آقای روحانی هم این را بگوییم. روحانی در این فراز و نشیب‌هایش حتی قبل از ریاست جمهوری‌اش یک پدیده خیلی پیچیده‌ای است و باید چندوجهی مورد کَند و کاو قرار بگیرد، اما در هر صورت به‌نظر من ایشان به ملت ایران خیلی کم لطفی کرد
وی گفته است: «آدم خجالت می‌کشد که چگونه کشور را اداره کردیم که الان، طبق اعلام رسمی‌ مقامات در روی آنتن، نزدیک به هفتاد و پنج درصد این مردم نیاز به کمک دارند؟ آخر چگونه است؟ واقعاً آدم احساس
شرم می‌کند
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی 48 ساعت آینده در غالب مناطق کشور جو پایدار و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همراه با غبار پیش‌بینی می‌شود، گفت: بارش باران برای تهران در دوشنبه (11 آذرماه) رخ می‌دهد.
صادق ضیاییان در گفت‌وگو‌یی اظهار کرد: فردا دوشنبه (11 آذرماه) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش باران و برف و کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، سواحل شمالی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی شروع می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: فعالیت این سامانه بارشی سه‌شنبه (12 آذرماه) علاوه بر این مناطق به بخش‌هایی از شمال شرق و مرکز کشور نیز کشیده می‌شود و چهارشنبه (13 آذرماه) بارش پراکنده در بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، شمال غرب، شمال شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.
وی در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت کشور طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران امروز (10 آذرماه) کمی ابری و غبار آلود در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر با بیشترین و کمترین دمای 15 و 5 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت فردا (11 آذرماه) نیمه ابری به تدریج ابری، همراه با بارش باران خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به 13 و 5 درجه سانتیگراد می‌رسد.
وضعیت بارش‌ها طی 2ماه آینده
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به اینکه از ابتدای مهر ماه تاکنون بارش‌ها در کشور در محدوده نرمال بود، گفت: مدل‌های عددی نشان می‌دهد که بارش‌ها در کشور طی دی ماه و به ویژه بهمن ماه کمتر از حد نرمال باشد.
احد وظیفه ضمن اشاره به اینکه بیشتر استان‌های غربی کشور از ابتدای مهر ماه تاکنون بارش کمتری نسبت به بارش بلند مدت و نرمال خود داشتند، اظهار کرد: برای مثال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گیلان، لرستان و همدان بارش کمتری نسبت به نرمال داشتند. در استان آذربایجان شرقی نیز بارش حدود 60 درصد کمتر از حد نرمال بود.
به گفته وی بیشترین بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تاکنون به ترتیب در استان‌های گیلان، مازندران و قزوین رخ داده است و استان‌هایی مانند تهران، البرز، قزوین، فارس، قم و یزد بارشی بالاتر از بلند مدت و نرمال خود داشتند.
وظیفه ادامه داد: به طور کلی بارش‌هاب امسال در کشور نسبت به بلند مدت تا حدودی در حد نرمال و بیش از حد نرمال است اما نسبت به سال گذشته کمتر است.
وی درباره وضعیت بارش‌های کشور طی دو ماه آینده (دی و بهمن) توضیح داد: مدل‌های عددی نشان می‌دهد که بارش‌ها در کشور طی دی ماه و به ویژه بهمن ماه کمتر از حد نرمال باشد. این وضعیت در جنوب‌غرب کشور ازجمله خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه مشهودتر خواهد بود.
رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در پایان گفت: میانگین دمای هوای نیمه جنوبی کشور نیز در ماه‌های آذر و دی در محدوده نرمال است اما در مناطق شمالی در محدوده نرمال تا یک درجه بیش از آن پیش‌بینی می‌شود همچنین در بهمن ماه میانگین دمای کشور در نیمه شمالی 2 تا 3 درجه و در نیمه جنوبی کشور 1 تا 2 درجه بیش از نرمال خواهد بود.
مه گرفتگی در محورهای شمالی
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی پرداخت.
سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی حاکم بر محورهای مواصلاتی کشور، اظهار داشت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی در هیچ محوری بارش باران گزارش نشده است.
وی افزود: در محورهای رشت-لاهیجان و رشت- انزلی در استان گیلان و همچنین در محور گرمسار-ایوانکی در استان سمنان شاهد پدیده مه گرفتگی همراه با کاهش دید هستیم.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا با اشاره به وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی منتهی به پایتخت اظهار داشت: شاهد ترافیک پرحجم و روان در آزادراه قزوین- کرج از پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و آزادراه کرج- تهران از پل فردیس تا پل کلاک هستیم.
سرهنگ رحمانی گفت: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.