کیهان و خوانندگان

دروغ نامه کیهان  10 شهریور - 98
ای دولتمردانی که هر از چندگاه خواب رفراندوم را می‌بینید! در این روزها ایران اسلامی در یک رفراندوم عظیم خطاب به دولت فریاد می‌زند: «اطاعت از رهبری و چشم‌پوشی از جریان سلطه تنها راه برون‌رفت از مشکلات است.» امید اینکه در چند ماه باقیمانده از عمر دولت پرخسارت، بیش از این به کشور و ملت جفا نشود.نیک‌نام
از کنار آنچه که با بی‌تدبیری دولت در اصلاح قیمت بنزین اتفاق افتاد نباید به راحتی عبور کرد. قوه قضائیه باید ورود پیدا کند و با توجه به حجم بالای خسارات وارده به کشور با زمینه‌سازان شورش شورشگران در داخل برخورد قانونی داشته باشد و تمام عوامل اغتشاش را به مجازات برساند.
2012---0917
برخی دولتمردان به جای انجام وظیفه و گره‌گشایی از قشر محروم و ضعیف جامعه به دنبال مکانی برای اعتراض قانونی مردمند! اگر آنها وظیفه خود را طبق قانون انجام دهند و به حاشیه‌سازی نپردازند، اعتراضی هم نخواهد بود. ماجرا این است که برخی‌ها به جای انجام وظیفه، به فکر تیم دشمن هستند تا مشکلات آنها را رفع نمایند!طورانی- جانباز
ضمن سپاس به درگاه الهی به جهت سرکوب شدن اراذل و اوباش بی‌رحم و جانی و با تشکر از نیروهای امنیتی و انتظامی در برگرداندن آرامش به کشور، پیشنهاد می‌شود در همه استان‌ها و شهرها نیروی واکنش سریع تشکیل شود تا در صورت بروز حوادث اغتشاش، بلافاصله چون عقاب بر سر این مزاحمان مردم فرود آیند تا مواجب‌بگیران استکبار نتوانند این همه خسارت به کشور و مردم وارد کنند؟
8712---0912
نظارت دولت بر بازار به روش کنونی قطع به یقین جواب نمی‌دهد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. رقابتی نبودن بسیاری از اجناس در تنظیم بازار قیمت‌ها مشکل‌ساز می‌باشد. در ضمن طرح مبارزه با گرانفروشی باید چابک باشد و سریع منتج به صدور رای و اجرا بشود.
1382---0915
تمام شرارت‌ها در سوریه، لبنان، عراق، ایران و... با پول گاو شیرده ترامپ یعنی آل سعود صورت می‌گیرد. همان خانواده شروری که این همه زنان و کودکان و مردان یمن را آماج بمباران قرار می‌دهد، و حتی حجاج را در خانه امن الهی قتل‌عام می‌کند دستگاه دیپلماسی ما آیا نباید پاسخ کوبنده‌ای به یاوه‌گویی‌های رسانه‌های این متحدان صهیونیسم می‌داد؟! تا کی انفعال؟!عسگری تپه
مردم با بصیرت و نجیب کشورمان به وظیفه خود در لبیک به فرمان امام خامنه‌ای به پاکسازی شهرها از اراذل و اوباش و فتنه‌گران عمل کردند. اما این دلیل نمی‌شود که دولتی‌ها همچنان به اهمال‌کاری خود ادامه دهند و چشم به بیگانگان خبیثی چون اروپایی‌ها بدوزند. اصلا همان مردمی که اوباش را سرکوب کردند خواستار تصحیح عملکرد دولتی‌ها هستند.
7345---0912
برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری لازمه‌اش این است که همه نیروهای انقلابی و توانمند وارد میدان انتخابات شده و نیز شورای محترم نگهبان از ورود افراد نالایق جلوگیری کند.
8495---0911
برخورد قاطع با آشوبگران و عوامل ایجاد ناامنی‌های اخیر لازم و قطعی است اما این نکته را نباید فراموش کرد که مسئولانی که با بی‌تدبیری بسترساز اصلی شرارت‌های ضد امنیتی شدند، متهمین ردیف اول این پرونده‌اند و برخورد با این اشخاص نیز ضرورت حتمی است.
0762---0938 
و 8220---0912
از قاچاق بنزین و مصرف بی‌رویه آن باید جلوگیری شود اما متهمان اصلی این موضوع همان‌هایی هستند که کارت سوخت را حذف کردند. آنها باید محاکمه شوند.
7179---0912
آقای زنگنه که کارت سوخت را بدون مشورت با کارشناسان فقط به انگیزه مخالفت با دولت قبل حذف کرد چه پاسخی در برابر این همه خسارت به اموال عمومی دارد؟ مجلس چرا با این اقدام او مقابله نکرد؟ دستگاه قضایی باید به این اقدام خسارت‌بار او رسیدگی کند.
5351---0913 
و 2842----0910
* 10 
سال پیش پیشنهاد کردم که اگر دولت هر ماه مبلغ کمی به یارانه‌ها و همچنین به قیمت بنزین بیفزاید هم می‌تواند بنزین را صادر کند، جلوی قاچاق آن را بگیرد و هم مصرف سوخت را مدیریت کند ولی توجهی به این پیشنهاد نشد و به یک‌باره به جامعه شوک وارد کرد.ایرانی
*‌ 
اگر نظارت دولت بر روی بازار جدی باشد باید روی تمام اجناس قیمت آنها درج شده باشد و مردم بتوانند قیمت‌ها را باگذشته مقایسه کرده و نتیجه بگیرند.
8327---0912
در موسسه‌ای هستم که همکار کناری‌ام با 3 ملکی که دارد کمک حمایتی طرح بنزین را دریافت کرده است اما به بنده که هیچ ثروتی ندارم تعلق نگرفته است و هرچه تلاش می‌کنم کد را وارد سامانه کنم پیام می‌دهد که سامانه فعال نیست! کلا خوب است اعلام کنند که این 40 میلیون دریافت کننده چه کسانی هستند. چون در مجموعه بیمه شدگان تامین اجتماعی بسیاری را می‌شناسم که مشمول این طرح نشده‌اند!
6693---0918
آقای نوبخت شرط واریز کمک حمایتی را درآمد 21 هزار میلیارد تومانی از فروش بنزین دانست از ایشان سؤال می‌کنم یعنی اگر این مبلغ با کاهش مصرف بنزین تأمین نشود باز هم می‌خواهید شب قبل از واریز پول به حساب مردم دولت را عزادار نشان دهید؟
3885---021
در میان آشنایان و دوستان که اکثرا افراد قشر ضعیف جامعه‌اند وقتی سؤال کردم که این پول بنزین را آیا به حسابتان واریز کرده‌اند همه آنها پاسخ منفی دادند. دولت چگونه 60 میلیون را مشمول این طرح کرده است که این همه افراد کم‌درآمد در لیست نبودند!
6769---021
صاحبان خودروهای فرسوده از توان مالی پایینی برخوردارند و مرفهین از خودروهای روز استفاده می‌کنند اما هر دو قشر باید پس از اتمام سهمیه 60 لیتری، بنزین 3 هزار تومانی بزند!آل‌یمین
دولت قبل وقتی که به منظور هدفمندی یارانه‌ها، قیمت بنزین را افزایش داد چند کار برای رانندگان تاکسی انجام داد تا فشاری بر این قشر وارد نشود از جمله: نرخ کرایه تاکسی‌ها را دوبار در سال قرار داد یک بار برای افزایش قیمت بنزین و یک بار برای تورم سالانه همچنین نصف حق بیمه رانندگان را پرداخت کرد. ولی دولت تدبیر این را حذف کرد. پرداخت وام پانصد هزار تومانی با سود 4 درصد، در نظر گرفتن مسکن مهر پردیس با 16 میلیون آورده و 20 میلیون وام، افزایش سهمیه بنزین 500 لیتری و حضور رئیس‌جمهور در جمع رانندگان و آرامش و امید دادن به آن‌ها از جمله دیگر اقدامات آن دولت بود.کمالی- راننده تاکسی
پنج سال است که دولت یارانه بنده را که بازنشسته هستم قطع کرده و به رغم پیگیری‌های متعدد نتیجه نگرفته‌ام چرا مسئولان متوجه عملکرد بد و ناراضی‌ساز خود نیستند؟
0584---0935
*  
از زمانی که ازدواج کرده‌ام یارانه همسرم را قطع کرده‌اند به هرکجا که گفته‌اند مراجعه می‌کنم ولی نتیجه نداشته است.
3424---0910
هزاران نفر مثل بنده در سال 93 از ثبت‌نام دریافت یارانه جا ماندیم و در این مدت ریالی یارانه نگرفته‌ایم. الان پنج سال است که هیچ مسئولی صدای ما را نمی‌شنود. تکلیف ما به همراه زن و بچه چه می‌شود؟
0831---0916
*‌ 
برخورد قاطع با غارتگران جنگل‌های شمال کشور باید در اولویت کارهای قوه قضائیه قرار بگیرد. دست خیلی از عناصر ذی‌نفوذ فاسد باید از تصرف منابع طبیعی قطع و پول‌های حرام از آنان ستانده شود.
2511----0911
از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بپرسید، چرا کانون بازنشستگان تامین اجتماعی رشت هر ماه بابت بیمه تکمیلی از حقوق‌ها کم می‌کند ولی دفترچه‌های تکمیلی را اعتبار نمی‌زند؟
8834----0911