گزیده خبرهای 14- بهمن - 98


گزیده خبرهای 14- بهمن - 98

پیش‌بینی وزش باد شدید
در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی- وزش باد شدید موقتی بعدازظهر دوشنبه در استان سیستان وبلوچستان روز سه شنبه در شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. بعدازظهر دوشنبه و روز سه شنبه در استان‌های گیلان و اردبیل وزش باد شدید جنوبی و افزایش دمای 5 تا 7 درجه با احتمال خسارت بر سازه‌های موقت، احتمال شکستن و یا افتادن درختان پیش‌بینی می‌شود. توصیه می‌شود تمهیدات لازم به منظور پایداری سازه‌ها، اجتناب از اتراق و توقف در نقاط پایین دست و دامنه کوه‌های برف‌گیر به دلیل ذوب شدن برف اتخاذ شود.
کشف 2 میلیاردی قاچاق کالا در تهران
پایگاه خبری پلیس - رئيس پايگاه هشتم پليس امنيت عمومي پايتخت از کشف 20 میلیارد ریالی انواع لوازم جانبي پلي‌استيشن قاچاق در انباری در محدوده بزرگراه فتح خبر داد.
کلاهبرداری با ترفند
فروش ویژه جشنواره زمستانه
پلیس فتا- رئیس ‌پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری با ترفند فروش ویژه جشنواره زمستانه در سایت‌های درج آگهی و فروش خبر داد و گفت: متهم با جلب اعتماد کاربران اهداف مجرمانه خود را عملی می‌ کرد.
آمار قربانیان سوختگی و برق گرفتگی
تسنیم- بنابر آمار ارائه شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور، هزار و 370 نفر در 9 ماه سال جاری بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند که 839 نفر از متوفیان مرد و مابقی (531 نفر) زن بود‌ه‌اند. همچنین در 9 ماه سال جاری 555 نفر در کشور بر اثر برق‌گرفتگی جان باختند که اکثر جان‌باختگان (509 نفر) مرد و مابقی (46 نفر) زن بودند.
40 قانون موثر در اطاله دادرسی در یک‌ قدمی تغییر
فارس- معاون حقوقی قوه قضائیه گفت: 40 ماده دست و پاگیر قانونی که باعث اطاله دادرسی می‌شوند، در قالب لایحه تحول قضایی مطرح شده و به آن رسیدگی خواهد شد.
برخورد شدید خودروی سواری با گاردریل باعث مرگ یک زن و همچنین آسیب‌دیدگی سه نفر از سرنشینان این خودرو شد.به گزارش پایگاه خبری 125، آتش‌نشانان دو ایستگاه سازمان آتش‌نشانی تهران پس از اطلاع یافتن از این حادثه در ساعت 2:34 دقیقه بامداد دیروز به سرعت در صحنه تصادف حاضر شده و به یاری حادثه‌دیدگان
شتافتند.در این حادثه یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 با چهار سرنشین در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید خرازی در حال حرکت بود که به علت نامعلومی ناگهان از مسیر اصلی منحرف شد و به شدت با گاردریل‌های میانی بزرگراه برخورد کرد و با شکستن قطعاتی از گاردریل و برخورد با چند اصله درخت وسط بزرگراه متوقف شد.بر اثر این حادثه این خودرو به شدت خسارت دیده و متلاشی شد به طوری که قطعاتی از خودرو جدا شده و در سطح بزرگراه پراکنده شد.دو نفر از سرنشینان شامل مردی 45 ساله و یک زن 20 ساله از اعضای یک خانواده که پیش از رسیدن آتش‌نشانان از داخل خودرو خارج شده بودند شدیداً دچار آسیب شده بودند.یک زن 35 ساله که داخل خودرو و در قسمت شاگرد محبوس و به شدت مصدوم شده بود نیز با حضور آتش‌نشانان و برش دادن قطعاتی از خودرو توسط آنها از میان آهن پاره‌های خودرو بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس شد اما مرگ وی توسط آنان تاًیید شد.