گزیده خبر های 14 تیر 90

قوه‌قضائیه:تعيين‌ خط‌قرمز براي‌ما‌بي‌معناست

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=64366

جوک گویی دستگاه آلوده به فساد و رشووه و رانت خواری و تبعیض و مروج بی قانونی وبی عدالتی که دارای یک رئیس انتصابی می باشد که در عملکرد 33 سال گذشته اش یک مورد حکم محکومیت برای درشت مفسد حکومتی یا شرکا و آقازاده های شان صادر نکرده است . بدتر اینکه پس از فاش شدن لیست 44 نفره غارتگران و مفسدان اقتصادی دانه درشت پرونده دار از سوی عباس پالیز دار خود روشنگرا بعنوان متهم بازداشت و بازجویی و محکوم به زندان نمود . اکنون یلی مضحک است که از موضع فرار به جلو این چنین مدعی قانون گرایی و پرهیز از سیاسی کاری و بی معنا بود تعیین خط قرمز است که پاسخ دندان شکن به تهدید پاسدار گماشته احمدی نژاد است.

‌قوه‌قضائيه در رسيدگي به پرونده‌ها و تخلفات اصولا نمي‌تواند سياسي‌كاري كند و برخورد سياسي در قوه‌قضائيه جايي ندارد رئيس ديوان عدالت اداري گفت: در برخورد با تخلف و ناديده گرفتن قوانين و مقررات قانون مبناي عمل خواهد بود و تعيين خط قرمز براي قوه قضائيه را بي‌معنا مي‌دانيم.به گزارش روابط عمومي ديوان عدالت اداري حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري طي سخناني در هيات عمومي اظهار داشت: در نظام جمهوري اسلامي كه به موجب قانون اساسي، همگان در برابر قانون مساوي هستند، نمي‌توان براي افراد صرفا به دليل وابستگي‌شان به فلان و بهمان خط قرمز تعيين كنيم بلكه براي ما ملاك قانون است و اين همان چيزي است كه همه بايد به آن ملتزم باشيم.رييس ديوان عدالت اداري در ادامه با اشاره به متهم كردن قوه‌قضائيه به سياسي‌كاري در رسيدگي‌هاي قضائي افزود: ‌قوه‌قضائيه در رسيدگي به پرونده‌ها و تخلفات اصولا نمي‌تواند سياسي‌كاري كند و برخورد سياسي در قوه‌قضائيه جايي ندارد.منتظري گفت: قوه قضائيه بنابر تعاليم اسلام و وظايف و قوانيني كه قانون اساسي و قوانين عادي تعيين كرده است، براي برخورد قضائي با متخلف هيچ خط قرمزي جز قانون ندارد و اينكه گفته مي‌شود فلان مقام يا نهاد خط قرمز ماست، بي‌معناست.

احضار حسن یونسی، وکیل دادگستری و فرزند وزیر اطلاعات دولت خاتمی، به زندان

قسم حضرت عباس یا دم خروس ! یاادعای بی معنا بودن خط قرمز تعیین وترسیم شده . راستی کدام ادعای واقعیت دارد؟ ادعای فوق یا گزارش این خبر؟ واقعاً عجب کشور مدعی امن و آزادترین کشور های جهان که حتی وکیل مدافع در این کشور تأمین ندارد وخود در کنار موکل متهمش بازداشت و زندانی می شود . بدتر اینکه شامل حال فرزند وزیر بد نام اطلاعات رقیب مغلوب هم می شود؟ آیا هنوز هم این رژیم ضد بشری قرون وسطایی مشروعیت دارد و می بایست در مبارزه برای تغییر دادنش به حکومت دمکراتیک می بایست درنگ نمود؟

حسن یونسی، وکیل دادگستری و فعال سیاسی که در اسفند سال گذشته برای دو ماه بازداشت شده بود، پس از تایید حکمش در دادگاه تجدید نظر، برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان احضار شد.به گزارش خبرنگار کلمه، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در خصوص محکومیت حسن یونسی را عینا مورد تایید قرار داده است. گزارش های رسیده حاکی از آن است که این رای به رغم نظر اولیه قضات دادگاه و در اثر فشار برخی محافل امینی و قضایی مورد تایید قرار گرفته است.این وکیل دادگستری و فعال سیاسی در دادگاه بدوی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم به یک سال حبس تعزیری و ۶ میلیون جریمه نقدی بدل از ۲ سال حبس و ۵ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده بود که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر مورد تایید قرار گرفت.حسن یونسی، فرزند علی یونسی وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی و معاون حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او که طی سال‌های اخیر چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب تهران، برای دفاع از برخی زندانیان سیاسی اعلام آمادگی کرده بود، روز اول اسفند ماه سال گذشته بازداشت شد و دو ماه را در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و تحت بازجویی گذراند و در نهایت در چهارم خرداد ماه، با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به طور موقت از زندان آزاد شد.حسن یونسی پیش از این دادگاه‌های پس از انتخابات را “نمایشی” توصیف و تاکید کرده بود که حقوق متهمان در این دادگاهها رعایت نمی‌شود. وی گفته بود: “از آنجا که اینجانب به عنوان وکیل دادگستری چندین بار با حضور در دادگاه انقلاب برای دفاع از برخی از متهمین سیاسی اعلام آمادگی نمودم ولی به اشکال مختلف برای انجام وظیفه با سنگ اندازی و بهانه گیری مواجه شدم ناچار از ارائه این نوشته هستم [...] این دادگاه بیشتر از دادگاه به نمایشی شبیه است که بر اساس یک سناریو نوشته شده سناریویی که از توهمات و برنامه ریزیهای نویسندگان آن ناشی می شود…”در بخشی از رای صادره در خصوص محکومیت او نیز آمده است: ” متهم با نگارش و انتشار مطلبی تحت عنوان جمهوری اسلامی واقعی و جمهوری اسلامی تقلبی، جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق مردم، دروغگویی، و فریبکاری، کشتار مخالفین و منتقدین، حلال دانستن جان و آبروی ناراضیان، استفاده از داغ و درفش، سرکوب و ارعاب، اعتراف گیری به زور، و با مطرح نمودن این مطالب و انتشار آن نظام اسلامی را تقلبی خوانده و در مقاله دیگری دستگاه قضایی و دادگاه های مربوط به محاکمه فتنه گران را دادگاه های نمایشی قلمداد نموده و طی مقاله ای تحت عنوان ۲۵ روز بی خبری از سهراب و خبر مرگ وی، نظام را متهم به ظلم و ستم نموده است و با نامشروع خواندن دولت رسمی و عنوان دولت کودتا و شبه نظامی اسلامی به نظام شاهنشاهی در مطلبی تحت عنوان ” از موزه عبرت تا موزه کهریزک” و با اتهام شکنجه به نظام فعالیت های تبلیغی خود را بر علیه نظام جمهوری اسلامی ادامه داده است

شاگردان مدرسه حقانی چرا رفتند؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=64345

خطرناک ترین اندیشه ی ارتجاعی که در زمان شاه در مدرسه ی حقانی قم پا گرفت . چون وظیفه اصلی اش مبارزه با اندیشه د کتر شریعتی بود. پس از انقلاب چنگ بر دستگاه قضایی فاسد انداخت و مرتکب صدور بی جنایات احکام اعدام برای زندانیان سیاسی و دگر اندیشان وحذف مخالفان و منتقدن وحتی رقبا بوده است . البته همچنان این موقعیت را درون این دستگاه فاسد حفظ کرده است . ضمن اینکه دایره ی نفوذش را در سایر نهاد های حکومتی گسترش داده است مهره کلیدی این اندیشه متعفن و پوسیده ضد بشری آخوند دزد و غارتگر متحجر انگلیس تمساح یزدی می باشد که تئوری پرداز خشونت ومرگ ودروغ گفتن مصلحتی می باشد و شاگردانی همچون آدم کان حرفه ای محسنی اژه ای و مصطفی پور محمدی و... دارد

مصباح يزدي – محمود احمدي‌نژاد» دو نامي شناخته شده در روزگار فعلي هستند. آيت الله مصباح يزدي از سالهاي اوايل انقلاب 57 شناخته شده بود و احمدي نژاد، تنها شش سال است كه نامش به‌واسطه تكيه بر كرسي رياست جمهوري در همه جا پيچيده است. دو مرد شناخته شده روزگار اخير در حدود شش سال پيش چونان برادر ...

زمین برای واگذاری نداریم مگر دشت لوت!

وقتی بازار عوامفریبی و خالی بندی و قول دادن های 33 ساله ی گنجشک و منار داغ داغ بوده است . چرا پاسدار احمدی نژاد هم برای کورس گذاشتن با رقبا چنین قولی ندهد؟. مشروط بر اینکه این قول دادن دو موضوع را در اذهان عمومی برجسته می کند . یکی غارتگران حاکم کاخ نشین با کاخ های بیش از 1000 متری و اکثرت محرومان تهی دست که شامل کارتن خوابان و حاشیه نشین های حلبی آباد ها می شوند تا که فکر کنند ریشه ی این شکاف و اختلاف ناشی از چیست . به خصوص اینکه خمینی شیاد هم قول حکوت به مستضعفان و پابر هنگان را داده بود . هم اینکه مدعی شده بود که بر دستان کوخ نشینان بوسه می زند که اکنون قرار است در کویر لوت صاحب خانه 1000 متری با 800 متر باغچه شوند و حکومت کنند؟

ایده احمدی نژاد برای واگذاری 1000 متر زمین به هر خانواده ایرانی برای ساخت خانه و باغ پس از طرح مسكن مهر دومین پیشنهاد جدی و مهمی است كه در خصوص حل معضل مسكن در كشور داده می شود.به گزارش عصرایران، احمدی نژاد دیروز اعلام كرده است كه تلاش می كنیم تا پایان سال در ۱۰ یا ۱۵ نقطه كشور طرح جدید مسكن را راه بیندازیم و به هر خانواده زمینی هزار متری برای ساخت خانه و احداث باغ می دهیم. اما محمد حسین مقیمی رئیس كمیسیون شهری معتقد است كه این طرح اجرایی نمی شود چون زمین اماده برای واگذاری نداریم مگر قرار باشد در دشت لوت این كار انجام شود

احمدي نژاد مي گفت من درکابينه ام ژنرال نمي خواهم

اکنون پس از 6 سال از سوی دلال و کار چاق کن عضو باند مافیایی غارتگر انگلیسی مؤتلفه فاش شده است که ریشه ی اختلافات پاسداران کودتا گر به خصوص رقبای منتقد کنونی اصولی گرای عاشق خدمت نه شیفته ی قدرت پاسداران قالیباف و رضایی و لاریجانی با رئیس جمهور و دولت بر سر چه بوده است؟

خبر آنلاين - محمدرضا باهنر در مصاحبه با نشريه «شما» گفت:دور اول آقاي رئيس جمهور در حال بررسي اعضاي کابينه بودند و هيأتي را مشخص کرده بودند که وي را کمک کنند، آن موقع به آقاي احمدي نژاد يکسري توصيه هايي داشتم که اگر يک کابينه قوي و قدرتمند مي خواهد خوب است از همين اصول گراهايي که کانديدا بودند و رأي نياوردند استفاده کند و اسم آقاي قاليباف، آقاي محسن رضايي و آقاي لاريجاني را بردم. همان موقع براي اولين بار از آقاي احمدي نژاد شنيدم که گفت من نمي خواهم ژنرال در کابينه بياورم.

حمله و هجوم به سفره خانه هاي سنتي در ايلام و پلمب درب اين رستورانها

سئوال است در کدام بخش زندگی یا مکانی یافت می شود که مردم فقط احساس آن را داشته باشند که آزادی دارند و اثری از حضور و یورش گزمکان حکومتی وجود ندارد؟

در ايلام حدودا 90 سفره خانه سنتي وجود دارد که بيشتر آنها با مجوز رسمي فعاليت ندارند. در اقدامي هماهنگ در تاريخ 9تيرماه بصورت اداره اماکن ناجا و سپاه با حکم دادستان و بدستور شوراي تامين استان به تمام اين مراکز حمله نموده و با اين بهانه که اين سفره خانه ها محل تجمع اوباش و عناصر مخل امنيت ميباشد همه را پلمب کرده و در اين رابطه حدودا 50نفر دستگير و بدادگاه انقلاب معرفي شده اند. در يکي از موارد يکي از سفره خانه ها در کنار ميدان خميني شهر ايلام،درگيري رخ داده و کاملا اين محل به اتش کشيده شده و تمام اموال ان به غارت رفته است. در اين درگيري تعدادي از جوانان زخمي شده اند. دليل نهايي اين حمله و هجوم به مراكز جوانان، طرح امنيت اجتماعي معرفي شده است.

کارگران تبد قزوین ۶ ماه حقوق معوقه دارند

نمی شود رئیس جمهور و دولت نقد را به چسبند و قول د ادن نسیه را رها کنند وبی خیال شوند . یعنی به جای وعده ی سر خرمنی 1000 متر زمیین با وام برای خانه سازی به مردم دادن اقدامی شود که دستمزد نا چیز کار گران محروم و زحمتکش این چنین به تعویق نیفتد یا اخراج و بیکار نشوند؟

عباس کشاورز معتمدی، عضو هیأت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان قزوین اظهارکرد: فعالیت این کارخانه به دلیل آنچه که مشکل کمبود نقدینگی نامیده می‌شود، تعطیل شده است و متعاقب آن بیش از ۲۰۰ کارگر بیکار شده این شرکت با احتساب عیدی و پاداش سال ۸۹ شش ماه حقوق معوقه دارند.به گزارش ایلنا، کشاورز افزود: با توجه به شرایط تورمی و خاص کشور و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، بیکار شدن کارگران کارخانه تبد قزوین، آنان را دچار فشار مالی مضاعف می‌شوند که این امر می‌تواند مشکلات اسفناکی دیگری ایجاد کند.وی اظهارکرد: با توجه به اینکه شرکت تبد وابسته به بنیاد جانبازان و مستضعفان است در صورت مساعدت مالی شرکت از بحران خارج می‌شود.عضو هیأت اجرایی خانه کارگر استان قزوین اعلام کرد: اکثر کارگران این شرکت داری سوابق کاری زیادی هستند بسیاری از آنان می‌توانند تاپایان سال ۹۱ در قالب ماده ۹ و۱۰ بازنسشته شوند.کشاورز با بیان اینکه کتمان و حل نشدن مشکل با گذشت زمان مانند آن گلوله برفی می‌ماند که از بالای قله به طرف زمین و پایین می‌غلطد که به مرور زمان به حجم آن افزوده می‌شود، افزود: بنابراین عقل حکم می‌کند قبلا از بروز مشکل جدی مسئولین برای حل آن تلاش کنند

خشكسالي 76 درصد از مساحت كشور را فراگرفت

وقتی این چنین گسترده خشکسالی کشورر ا فرا گرفته است . چگونه این کشاورزی وامانده می تواند کمک حال کشاورزی عراق باشد که دروغ نامه ی کیهان خبرش را روز گذشته بازتاب داده بود؟یا اینکه وقتی امکان تأمین آب کشاورزی و حتی نوشیدنی مردم امکان آن نیست چگونه می توان 1000 متر زمین به خانوار های ایرانی داد که 800 متر آن را باغچه کنند؟

ایلنا: رئيس پايگاه مديريت خشكسالي کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی و منایع طبیعی استان اصفهان گفت: متاسفانه وسعت و شدت خشکسالی در نقاطي از كشور به ويژه در بخش مرکزی در مقایسه با ماه گذشته فزونی یافته و حدود 76 درصد خشکسالی در گستره ایران شرایط بحرانی و خطرات جدی را به ويژه در ناحیه مرکزی هشدار می‌دهد."مرتضي خداقلي"، رئيس پايگاه مديريت خشكسالي کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی و منایع طبیعی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ايلنا در مورد آخرين وضعيت فعلي خشكسالي در كشور گفت: بررسي‌هاي انجام گرفته در آخرين ماه از فصل بهار، و تجزيه و تحليل نقشه‌هاي خشكسالي از ابتدای سال آبی 90-89 تا کنون نشان می‌دهد که ایران در شرایطی نامطلوب از لحاظ بارندگی قرار گرفته است.او ادامه داد: پس از سپری شدن 9 ماه از سال آبی جاری کماکان شاهد غلبه خشکسالی بر بخش عظیمی از کشور هستيم، به طوري كه در حدود 76 درصد از مساحت كشور خشكسالي حاكم است و در مقایسه با ماه گذشته كاهش اندكي (در حدود 1 درصد) را نشان مي‌دهد.
خداقلي از قرار گرفتن 7/13 درصد از مساحت كشور در ناحيه خشکسالی بسیار شدید خبر داد و گفت: خشكسالي بسيار شديد نيز به‌صورت دو لكه، مناطقي از كشور را فرا گرفته است، نخستين لكه از ناحيه شرقي نايين شروع مي‌شود و پس از دربرگرفتن بافق، خور و رباط پشت بادام به طبس می‌رسد