گزیده خبر های 24 آذر90 قسمت-3

آمريکا دو فرمانده ارشد نظامی ايران (فیروز آبادی و عبدالله عراقی) را تحريم کرد

مشخص است رژیم ضد بشری قرون وسطایی عوامفریب و دین فروش که از رأس تا ذیل آلوده به فساد وجنایت و خیانت وغارتگر وتروریسم وجنگ افرروزی می باشد . با وجود اینکه سابقه ی 8 سال جنگ خانمان بر اندازانه ی نعمت الهی خواند شده دارد .ضمن اینکه موازی پیش برد سیاست سرکوب وسانسور وبازداشت و شکنجه واعدام در داخل کشور دارد موازی آن سیاست صدور تروریسم و بحران وارجاع به برون مرز رادنبال کرده است که همراه با سیاست مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه بوده است . مهمتر اینکه دست به کودتا زده و رقیب را از صحنه حذف نموده است. بدتر اینکه رهبران شان را در حصر خانگی نگهداشته است .عجیب تر اینکه تلاش خستگی نا پذیر برای دست یابی به سلاح هسته ای می کند . بنابرای دیگر جای ابهامی باقی نمی ماند که رژیمی غیر متعارف وقرون وسطایی می باشد که سازگاری با دنیای کنونی ندارد که می بایست از جامعه ی بین المللی طرد شود. چونکه نه معضل بسیار جدی برای مردم ایران ومشکل منطقه است که تبدیل به یک تهدید جدی خطر برای صلح وامنیت جهانی شده است.

رادیو فردا : وزارت خزانه داری آمريکا روز سه شنبه حسن فيروز آبادی، رييس ستاد کل نيروهای مسلح ايران، و عبدالله عراقی، جانشين فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران را برای نقض «جدی» حقوق بشر در اين کشور مورد تحريم قرار داد.آدام سزوبين، مدير دارايی های خارجی وزارت خزانه داری آمريکا، در اين زمينه گفته است: مقامات بلندپايه جمهوری اسلام برای خاموش کردن انتقادات مردم اين کشور دست به« نقض جدی» حقوق بشر می زنند.آدام سزوبين اضافه کرده ست:«در راستای حمايت از مطالبات مردم ايران برای عدالت و پاسخگو کردن حکومت، ما امروز عليه مقامات بلندپايه جمهوری اسلامی که درنقض جدی حقوق بشر نقش داشته اند، اقدام کرديمبه گزارش وب سايت وزارت خزانه داری آمريکا تحريم های روز سه شنبه بر اساس دستور باراک اوباما، رييس جمهوری ايالات متحده، در سپتامبر سال ۲۰۱۰ در خصوص تحريم ناقضان حقوق بشر در ايران اتخاذ شده است.براساس تحريم های روز سه شنبه کليه دارايی های احتمالی اين دو نفر در آمريکا مسدود و هرگونه معامله تجاری از آمريکا با آنها ممنوع می شود و نيز اين دو از دريافت ويزای ايالات متحده محروم خواهند شد.مايکل پوسنر، معاون وزير امور خارجه در امور دموکراسی، حقوق بشر و کارگران، نيز در اين زمينه گفته است:«اقدام امروز در راستای تاکيد ما بر تعهد به پاسخگو کردن مقامات ايران که در نقض جدی حقوق بشر دست دارند، صورت گرفته است. از طريق اقدامات امروز، ما نشان داديم که عليه کسانی که مرتکب نقض حقوق بشر می شوند اقدام می کنيموی اضافه کرده است:«ما به شهروندان ايران کمک می کنيم تا دولتمردان خود را برای رعايت و محافظت از حقوق شان براساس قوانين خود و همچنين کنوانسيون های بين المللی که ايران انها را امضا کرده، پاسخگو کنندتحريم های روز سه شنبه به دليل نقش اين دو منقام بلندپايه نظامی ايران در سرکوب اعتراضات پس از انتحابات رياست جمهوری صورت گرفته است.آمريکا پيشتر سپاه پاسداران، سازمان بسيج، نيروی انتظامی محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ، محمد رضا نقدی، فرمانده سازمان بسيج اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران، غلامحسين محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاييه، سعيد مرتضوی، دادستان سابق تهران ، حسين طائب معاون اطلاعات سپاه پاسداران و شمار ديگری از مقامات ايران را به اتهام نقض جدی حقوق بشر تحريم کرده بود.وضعيت حقوق بشر در ايران طی دو سال اخير و پس از برگزاری انتخابات جنجال برانگيز رياست جمهوری در خرداد سال ۱۳۸۸ رو به وخامت گذاشته و موج سرکوب فعالان مدنی، معترضان به عملکرد رهبران جمهوری اسلامی ايران، دانشجويان، روزنامه نگاران و اقليت های دينی تشديد شده است

. .”بیش از 70 درصد از کارگران سراسر کشور زیر خط فقر گذران معیشت می کنند

همانگونه که در مورد گزارش خبر قبلی اشاره شد د لیل اینکه این رژیم ضد بشری وقرون و سطایی غیر متعارف ونا همگون با دنیای مدرن کنونی می باشد . برای اینکه با وجود اینکه کشور دارای ذخایر ومنابع نفت وگاز فراوان می باشد. ولی33 سال است که بطور سیتسماتیک چوب حراج بر منابع وذخایر کشور زده شده است در صورتی که مترادف آن وضعیت محرومان به خصوص کارگران زحمت کش وتهی دست روز به روز وخیم وطاقت فرسا تر شده است.

ایلنا: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی گفت:40 درصد از كارگران پيماني كمتر از پايه دستمزد دريافت مي‌كنند.فتح الله بیات در گفتگو با خبرنگار ایلنا ادعای وزیر امور اقتصادی و دارایی را در خصوص حفظ قدرت خرید هشت دهک درآمدی جامعه تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد از کارگران سراسر کشور زیر خط فقر گذران معیشت می کنند.او خواستار افزایش سیاست‌های حمایتی دولت از کارگران شد و گفت: در حال حاضر یارانه‌های پرداختی پاسخگوی 60 درصد قبوض پرداختی کارگران نیست رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی سراسر کشور با بیان این که بیش از 50 درصد از کارگران قراردادی حداقل مصوبه مزدی را دریافت می کنند، افزود: در حال حاضر بین 30 تا 40 درصد از کارگران پیمانی سراسر کشور كمتر از پايه دستمزد، يعني بين 200 تا 300 هزار تومان دستمزد دریافت می کننداو از کاهش قدرت خرید جامعه کارگری پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در کشور خبر داد و یاد آور شد: طی سال جاری قدرت خرید جامعه کارگری کشور بیش از 70 درصد کاهش یافته است

بيكاري كارگران در پي تخلف دولت

در کدامین بخش رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی آلوده به فساد وتبعیض تخلف وقانون شکنی واختلاس ورانت خواری و رشوه و غارتگری وجود ندارد که قرار است در ر استای شتاب روز افزون واردات نسبت به صادرات تخلف در زمینه ی واردات میوه نباشد که منجر به بیکار شدن کارگران فصلی برداشت میوه نشود.؟

به گزارش ايلنا، دلخوش، عضو كميسيون اقتصادي مجلس در واكنش به واردات ميوه اظهار داشت: اگر از واردات بي‌رويه مركبات و انواع ميوه‌ها جلوگيري نشود كارگران فصلي همچنان با مشكل بيكاري مواجه بوده و اين معضل بر ديگر چالش‌هاي اقتصادي افزوده ‌مي‌شود. نماينده صومعه سرا در مجلس هشتم واردات ميوه را تخلف آشكار دولت خواند و افزود: در اين عرصه كشاورزان و باغداران آسيب‌هاي جدي ‌مي‌بينند اين امر نيازمند هوشياري دولت براي حل بحران موجود و جلوگيري از چالش‌هاي پيشرو است. وي همچنين از حضور وزراي جهاد كشاورزي و صنعت‌، معدن و تجارت در كميسيون‌هاي مجلس خبرداد و افزود‌: وزراي مربوط به اين موضوع به مجلس دعوت شدند و البته اظهارنظرهاي متفاوتي ارائه دادند اما صورت مساله همچنان باپرجاست. دلخوش ادامه داد: اظهارنظرها هرچه كه باشد رفع تقصير نمي‌كند اين قصور از هر نهادي كه سر زده باشد تاوان سنگيني متوجه باغداران و كشاورزان و در نهايت اقتصاد و اشتغال كشور كرده است. نماينده صومعه سرا با بيان اينكه علاج واقعه قبل وقوع بايد كرد خاطرنشان كرد: دولت متعهد شده است كه از اين پس چنين اتفاقي رخ ندهد اما هنوز راهكاري براي جبران خلاء‌هاي ناشي از بيكاري كارگران فصلي پيش‌بيني نكرده است.

كسي باور نمي‌كرد وعده‌هاي دولت فقط شعار باشد!

گفته می شود خشت اول که معمار بنهاد کج ، تا ثریا می رود دیوار کج . مگر از میان آنانی که علیه شاه مبارزه می کردند .کسی فکر می کرد که خمینی شیاد برای کسب قدرت وانحصاری کردنش شیادانه ی عوامریبی ودین فروشی کند وو عده های دروغین ووارونه به مردم دهد که اکنون باید توقع داشت که نوچه و دست پروردگانش که در رأس حکومت می باشند می بایس جدا از وی باشند؟

حجت الاسلام سيد جلال يحيي زاده، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: ارزيابي عملكرد مصوبات سفرهاي استاني دولت كمي است ؛ يعني دولت اگر 200 مصوبه داشته كه يكي اجرا نشده، مي‌گويند 99 درصد مصوبات اجرا شده است، در حالي كه بايد ديد همان يك مصوبه كه اجرايي نشده چيست و گاهي همان يك مصوبه اجرا نشده به اندازه 50 درصد مصوبات اجرا شده به اعتبار و تسهيلات نياز دارد. وي گفت: در سالهاي ابتدايي دولت كه به اقدامات و سفرهاي استاني نگاه مي‌كرديم،شاهد حضور خوب دولت در شهرها بوديم و كسي باور نمي‌كرد كه گفته‌هاي دولت بيشتر در حد شعار باشد و فقط دولت شعار بدهد، اما الان كه به خروجي كار دولت نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه خيلي مسائل مطرح شده توسط دولت جنبه شعاري داشت و اين امر بين عوام و خواص و توده مردم نيز مطرح است. يحيي‌زاده افزود: دولت دهم از دولت نهم هم ضعيف‌تر عمل كرد و مخصوصا در حوزه فرهنگ با اينكه بودجه‌ها افزايش يافت، اين ضعف نمايانتر بود ؛ در مسائل اقتصادي نيز، دولت كارهاي بزرگي را استارت زد، اما در برخي موارد از جمله اشتغال زايي، معضل بي‌كاري و كاهش موثر تورم با تمام تاكيداتي كه نظام بر روي آنها داشت، خيلي عقب افتاد