صداي و نامه های شما 27

 صداي  و نامه های شما 27 بهمن -92
* صاحبي از دهدشت: به دولتمردان بگوييد ارائه سبد كالا را اصلاح كنند تا عدالت درست اجرا شود و حق به حقدار برسد و بهانه دست مخالفان نظام و انقلاب ندهد تا از شعار اعتدال سوءاستفاده نكنند. كارگران فصلي، كشاورزان و... هم هستند و در آينده نيز با اطلاعات دقيق به حذف يارانه دهك‌هاي ثروتمند جامعه بپردازند. * يك شركت كننده از تهران: چرا مسئولان همراه اول قرعه‌كشي و برندگان را در تلويزيون نشان نمي‌دهند تا جاي شك و شبهه‌اي از خود بجاي گذارند؟ قابل توجه وزير مسكن و شهرسازي وزير محترم مسكن و شهرسازي آيا چاره‌اي براي افرادي كه سن آنها از سن ازدواج عرف جامعه گذشته و به ميانسالي پا گذاشته‌اند و فاقد حداقل نياز زندگي، يعني مسكن و سرپناه مي‌باشند، انديشيده‌ايد؟ وزير دولت اعتدال، خانواده‌هاي زيادي هستند كه سرپرست خود را بخاطر حوادث مختلف از دست داده‌اند و اكنون نان‌آور خانواده خود مي‌باشند يا داراي توانايي ضعيف مالي مي‌باشند كه حتي براي تهيه خوراك و احتياجات ابتدايي روزمره زندگي با مشكل مالي مواجه هستند و با افزايش قيمت اجاره بها در كشور، به 3 برابر قيمت قبلي روبرو مي‌باشند. آيا شما براي خانواده‌هاي بي‌سرپرست براي پرداخت اجاره بهاي مسكني كه مثلاً 200 هزار تومان بود و الآن به 650 تا 700 هزار تومان رسيده و سرپرست خانوار هستند، انديشيده‌ايد؟ باشد كه حسن توجه شما به وضعيت افراد آسيب پذير جامعه التيامي هر چند مختصر، ولي اثرگذار براي اين خانواده‌ها باشد. 
صداي شما
* صاحبي از دهدشت: به دولتمردان بگوييد ارائه سبد كالا را اصلاح كنند تا عدالت درست اجرا شود و حق به حقدار برسد و بهانه دست مخالفان نظام و انقلاب ندهد تا از شعار اعتدال سوءاستفاده نكنند. كارگران فصلي، كشاورزان و... هم هستند و در آينده نيز با اطلاعات دقيق به حذف يارانه دهك‌هاي ثروتمند جامعه بپردازند. 
* يك شركت كننده از تهران: چرا مسئولان همراه اول قرعه‌كشي و برندگان را در تلويزيون نشان نمي‌دهند تا جاي شك و شبهه‌اي از خود بجاي گذارند؟ 
* مقصودي از تهران: مي‌خواستم براي جلوگيري از ازدحام مردم جهت دريافت سبد كالا پيشنهاد بدهم كه بهتر بود برمبناي حرف اول نام خانوادگي سرپرست خانواده، مردم را به چندين گروه الفبايي تقسيم كرده و تاريخ مراجعه آنها را مشخص كنند و تاريخي هم براي جا مانده‌ها منظور نمايند. 
* عباسي از بهشهر: در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري خمينيملت غيرتمند ايران اسلامي حضور گسترده‌اي در زمستان سرد و پرنعمت خدادادي داشتند. همچنين امسال هم ضمن به رخ كشيدن هيبت خود، دو مطلب را به زبان آوردند: اول هشدار به آمريكا و اذنابش بود كه آيا تمام گزينه‌هاي شما كه روي ميز است تمام برابري با اين گزينه يعني حضور مردم ايران در صحنه را دارد. دوم: به دولتمردان و كليه مسئولان گوشزد نمودند كه با طلوع خورشيد تدبير و اميد، اگر اين آفتاب سر برآورد و گرما دهد، در سال‌هاي پيش رو حضور گسترده‌تر و شاداب‌تر خواهيم داشت. 
نامه‌هاي شما
قابل توجه وزير مسكن و شهرسازي 
وزير محترم مسكن و شهرسازي آيا چاره‌اي براي افرادي كه سن آنها از سن ازدواج عرف جامعه گذشته و به ميانسالي پا گذاشته‌اند و فاقد حداقل نياز زندگي، يعني مسكن و سرپناه مي‌باشند، انديشيده‌ايد؟ وزير دولت اعتدال، خانواده‌هاي زيادي هستند كه سرپرست خود را بخاطر حوادث مختلف از دست داده‌اند و اكنون نان‌آور خانواده خود مي‌باشند يا داراي توانايي ضعيف مالي مي‌باشند كه حتي براي تهيه خوراك و احتياجات ابتدايي روزمره زندگي با مشكل مالي مواجه هستند و با افزايش قيمت اجاره بها در كشور، به 3 برابر قيمت قبلي روبرو مي‌باشند. آيا شما براي خانواده‌هاي بي‌سرپرست براي پرداخت اجاره بهاي مسكني كه مثلاً 200 هزار تومان بود و الآن به 650 تا 700 هزار تومان رسيده و سرپرست خانوار هستند، انديشيده‌ايد؟ باشد كه حسن توجه شما به وضعيت افراد آسيب پذير جامعه التيامي هر چند مختصر، ولي اثرگذار براي اين خانواده‌ها باشد. اسماعيلي - تهران 
مسئولان به داد كشاورزي برسند يكي از عوامل استقلال هر كشور رونق حوزه كشاورزي است. 

رئيس جمهوري چندي قبل در كنگره سراسري خانه كشاورز گفت: وقتي دولت را تحويل گرفتيم با آمار دهشتناك و نگران كننده‌اي در حوزه كشاورزي مواجه شديم. وي تأكيد كرد: همه توان خود را براي احياء كشاورزي به كار خواهم گرفت. اين گفتار رئيس جمهوري يك واقعيت و حقيقت آشكار در سطح كشور است، چرا كه در شهرستانها اين مسائل به وضوح ديده مي‌شود و حال اگر به آمار خريد گندم و جو و ديگر محصولات كشاورزي طي سال‌هاي اخير خصوصاً در دوران دولت دهم توجه كنيم، خواهيم ديد كه چه بلاي بزرگي بر سر حوزه كشاورزي ايران آمده است! البته عدم كاشت مزارع و رها كردن زمينهاي مزروعي در شهرستانها اين واقعيت را آشكارتر مي‌نمايد. زماني ايران در توليد گندم به خودكفايي رسيد و همه ملت ايران، دولت و همه دلسوزان نظام مقدس اسلامي بسيار شادمان بودند چرا كه يكي از آرزوهاي ديرينه ملت ايران محقق شده بود، متأسفانه طولي نكشيد كه همه چيز تحت‌الشعاع سياست‌هاي نادرست قرار گرفت و خصوصاً در دوران دولت دهم كه وضعيت بحراني شد. حال اگر به وضعيت كشاورزي در روستا توجه نمائيم متوجه خواهيم شد كه اكثريت روستائيان كشاورز، تمايلي به كار كشاورزي نشان نمي‌دهند خصوصاً از زماني كه پرداخت يارانه‌ها باب شد و اكثريت مردم با دريافت اين مبلغ كمترين تحركي از خود نشان نمي‌دهند و اين مي‌تواند زنگ خطري براي استقلال كشور باشد كه بايد مسئولين امر اين موضوع را جدي بگيرند. همانطور كه همه مي‌دانيم يكي از عوامل اصلي استقلال هر كشور پرداختن به امور كشاورزي است و كشوري مي‌تواند از استقلال خود دفاع نمايد كه از نظر توليد كشاورزي به خودكفايي برسد، لذا از دولت تدبير و اميد مي‌خواهيم براي احياء كشاورزي سنگ تمام بگذارد. بشارتي - منجيل