پاسدار جعفری: 2000 گردان بسيجي آماده دفاع از امنيت كشور!

اوین نامه ی کیهان 30 آبان -94
فرمانده كل سپاه در رزمايش بزرگ الي بيت المقدس: 2000 گردان بسيجي آماده دفاع از امنيت كشور 
مگر ادعای تبلیغاتی گوش فلک کر کن نمی شود  که ایران آزاد و امن ترین کشور جهان و قدرت بر منطقه است؟ مگر تازگی پاسدار اسماعیل کوثری عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس ارتجاع خطاب به مقامات فرانسوی نگفته است که اگرچنانچه نیروهای امنیتی فرانسه قادر به تأمین امنیت  فرانسه نیستند این مسئولیت برقراری امنیت اجتماعی فرانسه را به مستشاران نظامی رژیم وارونه ی و لایت فقیه واگذارکنند تاآن راتأمین  نمایند؟ برای چه اکنون رئیس گزمکان پاسدار این چنین شفاف زیرآب ادعای همقطارش پاسدار اسماعیل کوثری رازده است؟ چون اذعان کرده است رزمایش بزرگ بیت المقدس 2000 گردان بسیجی آماده امنیت کشور است .گذشته از اینکه در خبری دیگر نه 2000  گردان که از 1200 گردان بسیجی یاد شده است . مهمتراینکه مگر امنیت داخلی کشور برعهده نیروی انتظامی نیست؟ پس ارگان فاشیستی پاسداران وزائده اش بسیج چه می گویند؟ مگر شرایط جنگی در کشور حاکم است؟  بهرحال  در شرایطی که آمار کارتون خوابان وکودکان کار خیابانی در حال افزایش است .بودجه هیزینه برگزاری  اینگونه رزمایش ها از کجا تأمین می شود؟
فرمانده کل سپاه پاسداران در رزمايش بزرگ «الي بيت المقدس» با اشاره به تشکيل 2 هزار گردان بسيجي در سراسر کشور گفت: تمام توطئه هاي دشمن با هدف ناامن کردن کشور خنثي شده است.
    
رزمايش بزرگ بسيج با عنوان «الي بيت المقدس» با حضور 120 گردان بسيج از 5 استان کشور و محوريت قرارگاه امام حسين(ع) طي روزهاي پنجشنبه و جمعه در يکي از مناطق اطراف قم برگزار شد.
    
مرحله اصلي رزمايش الي بيت المقدس روز جمعه با اعلام رمز «لبيک يا حسين(ع)» توسط سرلشکر جعفري فرمانده کل سپاه برگزار شد و چند فروند از بالگردها و هواپيماهاي توکانوي نيروي هوافضاي سپاه پاسداران با پرواز بر فراز منطقه رزمايش، اهداف فرضي و از پيش تعيين شده را هدف قرار داده و بمباران کردند. 3 فروند هواپيما توکانو در اين تازش هوايي حضور داشتند.
    
يکي از برنامه هاي اين رزمايش، تمرين و فتح شبيه ساز مسجدالاقصي توسط بسيجيان و آزادسازي قدس شريف از دست صهيونيستها اعلام شده است. مرحله نهايي رزمايش بزرگ الي بيت المقدس بسيج در 2 محور برگزار شد که گردان هاي امام حسين(ع) و بيت المقدس با گذر از مواضع دشمن فرضي وارد منطقه شبيه سازي شده سرزمين قدس اشغالي شدند و ماکت مسجدالاقصي را آزاد کردند. اين تازش زميني پس از بمباران اهداف از پيش تعيين شده توسط بالگردها و هواپيماهاي توکانوي نيروي هوافضاي سپاه صورت گرفت.
    
به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه و سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين به همراه تعدادي از فرماندهان عالي رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حضور در منطقه رزمايش از يگان هاي حاضر در ميدان بازديد کردند.
    
فرمانده کل سپاه پس از اين بازديد، سطح آمادگي نيروهاي بسيج براي نبرد تمام عيار و مردانه با استکبار جهاني را در عالي ترين سطح ارزيابي کرد و اظهار داشت: آمريکا بايد چشمانش را باز کند. استکبار جهاني و در راس آن آمريکاي جهان خوار بايد اين اقتدار و عظمت بسيج را ببيند تا از خواب و خيال بيرون آمده و فکر احمقانه اي به مغزشان وارد نشود.
    
سردار سرلشکر محمدعلي جعفري، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني در جمع بسيجيان حاضر در رزمايش بزرگ الي بيت المقدس، با بيان اينکه آمادگي دفاعي بسيج در ابعاد مختلف از جمله ساختاري و سازماندهي در مقايسه با قبل تغيير کرده است، گفت: اکنون در استان هاي مختلف کشور 500 گردان امام حسين (ع) و 1500 گردان بيت المقدس تشکيل و سازماندهي شده است. کشورهاي مختلف حسرت داشتن چنين نيرويي را مي خورند.
    
سرلشکر جعفري با اشاره به کارکرد بسيج در حوزه هاي امنيتي، دفاعي، سياسي، فرهنگي و جنگ نرم و کمک به اقتصاد مقاومتي و ايجاد وضعيت مناسب اجتماعي گفت: يکي از پيام هاي اين رزمايش دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامي است و اين اولين رزمايش مشترکي است که يگان هاي بيت المقدس تحت فرماندهي واحد انجام مي دهند.
    
وي با اشاره به ايجاد ناامني به وسيله تحريک دشمنان در کشورهاي منطقه و اروپا، حوادث پاريس را اوج اين ناامني ها دانست و تصريح کرد: دشمن تلاش زيادي کرد تا کشور ما را نيز ناامن کند اما با اقتدار و تلاش نيروهاي امنيتي همه اين توطئه ها خنثي شد.
    
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: اين ناامني ها امروز از منطقه فراتر رفته اما بايد توجه داشت که هدف اصلي آنها، انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي است ولي دشمن امروز فهميده است که نمي توان با زبان زور با جمهوري اسلامي ايران صحبت کرد. دشمن به اينکه ايران اسلامي امروز يک ابرقدرت منطقه اي است اذعان دارند.
    
سرلشکر جعفري يکي ديگر از دستاورد هاي بسيج را گره خوردن نيروهاي مردمي و مدافع انقلاب به يکديگر در ايران، سوريه و عراق و يمن دانست و گفت: همه اين نيروها با هم وحدت دارند که به معناي تشکيل امت واحده اسلامي است و اين وحدت و همدلي ان شاءالله تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت.
    
وي در پايان افزود: از آنجا که تهديدات عليه امت اسلامي در حال تغيير است، ما نيز بايد توان خود را به روز کنيم و رزمايش امروز تمريني براي مقابله با تهديدات فرامنطقه اي و جنگ هاي نيابتي عليه کشورمان است.
    
سردار حاجي زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در گفت و گو با فارس از پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين «شاهد 121» بر فراز منطقه رزمايش خبر داد و تصريح کرد: آسمان منطقه رزمايش الي بيت المقدس به صورت کامل رصد مي شود.
    
همچنين امير سرتيپ دوم سعيد سعيدي فرمانده منطقه پدافند هوايي تهران با اشاره به برگزاري رزمايش بزرگ بسيج گفت: امنيت آسمان منطقه رزمايش توسط قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) به صورت کامل برقرار مي شود. پدافند به صورت مستقيم و غيرمستقيم در تمامي رزمايش ها حضور دارد. بر اساس اين گزارش سردار رباني معاون عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح ديروز طي سخناني در رزمايش الي بيت المقدس، اظهار داشت: در اين رزمايش نيروي هوافضاي سپاه پشتيباني هوايي و آتش در عمق روي اهداف فرضي را اجرا مي کند. يکي از ماموريت هاي نيروي هوافضاي سپاه پشتيباني هوايي از نيروهاي سطحي است.
    
معاون عمليات سپاه تصريح کرد: به دليل محدوديت هايي که در زمين داشتيم، به ناچار مقياس اجراي رزمايش را 120 مرتبه کوچکتر از مقياس واقعي طراحي و سناريوسازي کرده ايم.
    
گفتني است از سپاه علي بن ابيطالب(ع) استان قم، 20 گردان شامل 10 گردان امام حسين(ع) و 10 گردان بيت المقدس، از سپاه امام حسن مجتبي(ع) البرز، 20 گردان شامل 10 گردان امام حسين(ع) و 10 گردان بيت المقدس، از سپاه سيدالشهدا(ع) (استان تهران)، 27گردان شامل 12 گردان امام حسين(ع) و 15گردان بيت المقدس، از سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، 15گردان شامل 10 گردان امام حسين(ع) و 5گردان بيت المقدس، از سپاه روح الله استان مرکزي، 28گردان شامل 13گردان امام حسين(ع) و 15گردان بيت المقدس، در اين رزمايش حضور داشتند.
    
از سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ نيز 10 گردان بيت المقدس و يگان عمليات ويژه در رزمايش حاضر شدند.