روحاني با سخنان 3 سال پيش چه نمره اي به دولت خود مي دهد؟!

خبر ويژه 
روحاني با سخنان 3 سال پيش چه نمره اي به دولت خود مي دهد؟!30 آذر-94
 مگر جز جایگاه و مناصب فرقی بین خمینی و خامنه ای وسایر سردمداران رژیم وارونه وعوامفریب ولایت فقیه هست .چون همه دروغگوومکار  حراف و وارونه وهذیان گوی بوده و هستند . زیرا که  چندسال است که خامنه ای درنوروز پیام نوآوری و شکوفایی وخودکفایی اقتصاد جهادی ومقاومتی داده است ؟نتیجه چه بوده است؟ .حال چرا  فقط پاچه  روحانی گرفته شده که 3سال پیش چه گفت وچرا قول هایش دروغ ازآب درآمده است؟
در حالي که 850 روز از رياست جمهوري روحاني مي گذرد وعده هاي اقتصادي اصلي وي محقق نشده است. مرور سخنان وي در قبل از رياست جمهوري نشان مي دهد که روحاني تصريح داشت مشکلات اقتصادي ناشي از سوء مديريت است نه تحريم ها.
    
شبکه اطلاع رساني دانا با طرح اين موضوع نوشت: پس از گذشت 850 روز از حضور دولت تدبير و اميد، هيچ اصلاح و يا بهبودي در نظام اقتصادي کشور اتفاق نيفتاده است و کماکان مردم با گراني، بيکاري، تورم، رکود به عنوان زيربناي مسائل اقتصاد دست و پنجه نرم مي کنند. بيش از دو سال از حضور دولت يازدهم مي گذرد و عموم مردم وعده رئيس جمهور روحاني را پيرامون بهبود اقتصاد کاملاً به ياد دارند و خصوصاً آن جمله اي که گفتند «بايد هم چرخ سانتريفيوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد»
    
براساس اين گزارش رئيس جمهور 23 مهر 1391 تصريح کرده بود: مگر از سال 1385 تحريم نشديم، اما براي شرايط تحريم چه کار کرديم؟ آيا به فکر اقتصاد مقاومتي و برنامه ريزي براي اين شرايط بوديم. 
    
آنچه مهم است سرمايه اجتماعي است اگر مردم بدانند و مطمئن باشند مسئولان مي فهمند و دلسوزند و به دنبال حل مشکلات و مسائل هستند، از اين شرايط عبور مي کنيم. اما شرط اساسي اين مسئله اميدبه آينده است. ديگر دوران شعار دادن ودرشت گويي گذشته است و مردم از بس حرف شنيدند خسته شدند.
    
وي 1391/9/19نيز گفت: دولت آينده در شرايطي که تحريم ها نيز تخفيف پيدا نکند، مي تواند براي بهبود وضعيت اقتصادي کشور قدم هايي بردارد که براي بخش مولد ما ايجاد اميد کند، آنچه مشوق سرمايه به سمت توليد ملي است در برنامه هاي خود مورد توجه قرار دهد، حجم نقدينگي را کنترل کند، بتواند با مديريت درست مبادلات ارزي، نرخ برابري ريال را تثبيت کند.
    
روحاني در تاريخ 1392/1/22 اظهار داشت: «مديريت اقتصادي کشور به جاي آنکه در اين شرايط حساس با تکيه بر قدرت مقاومت و ابتکار مردم عزيز و سرفراز ايران پيام رشد پايدار به جهان بدهد، متاسفانه پيام ضعف به تحريم کنندگان مي دهد. همه ضعف ها و ناکارآمدي ها را نمي توان پاي تحريم نوشت.
    
روحاني همچنين ارديبهشت 92 (يک ماه و نيم قبل از انتخابات) تصريح کرد: آيا اموري چون افزايش نقدينگي در جامعه و 7 برابر شدن آن و تبديل 68 هزار ميليارد تومان نقدينگي جامعه در عرض 7 سال به 450 هزار ميليارد تومان ربطي به تحريم ها داشت؟ يا به مديريت ضعيف مسئولان امر بر مي گردد؟... رشد اقتصادي ايران در شرايط امروز يا صفر و يا زير صفر است در حالي که ما هيچ گاه چنين شرايطي را نداشتيم و از اين رو به نظر مي رسد مشکل از مديريت داخلي است؛ البته بخشي از مشکلات به تحريم هاي بين المللي برمي گردد، اما اين موضوع هم به مديريت داخلي کشور برمي گردد، چرا که يک مديريت خوب مي توانست جلوي تحريم ها را گرفته يا حداقل اين تحريم ها را تقليل کند.