گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم 5 خرداد -95
فعالان حوزه هنر و صنایع دستی در حالی پنجم خردادماه، آثار خود را در بیست‌ ششمین نمایشگاه صنایع دستی عرضه می‌کنند که سازهای اصیل ایرانی اجازه‌ی نمایش و فروش در این دوره از نمایشگاه را نخواهند داشت.
به گزارش ایسنا، هنرمندانی که در زمینه‌ی هنرهای دستی و صنایع دستی فعالیت می‌کنند، هر سال دستاوردهای خود را مانند دست‌بافت‌ها، زیرانداز، سفال، سرامیک، شیشه، هنرهای چوبی و فلزی به‌نمایش درمی‌آورند و علاقه‌مندان به این هنرها چند روزی فرصت دارند تا علاوه بر دیدار با پدیدآورندگان این هنرها، کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنند.
در این سال‌ها بخشی از نمایشگاه، به فروش و نمایش سازهای اصیل ایرانی اختصاص داشته است و سازگَران ایرانی سازهایی را مانند کمانچه، چنگ، سنتور، دف، تار و... با خود به این غرفه‌ها می‌آوردند و علاوه بر گپ‌و‌گفت با یکدیگر و فروش سازهای‌شان، مردم می‌توانستند سازهای مورد علاقه‌شان را با قیمتی مناسب‌تر از سازگَران نسبتا مطرح تهران و شهرستان‌ها بخرند؛ اما امسال این فرصت در جشنواره‌ی صنایع دستی وجود نخواهد داشت.
با وجود این‌که این نمایشگاه معمولا در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، امسال به مصلای تهران نقل مکان کرده است.
در این‌باره وقتی نشست خبری بیست‌وششمین نمایشگاه صنایع دستی سوم خردادماه برگزار شد، بهمن نامور مطلق (معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) اعلام کرد: «طبق نظرسنجی که انجام دادیم، هنرمندان از نمایشگاه‌هایی که در مصلا برگزار می‌شد، تجربه‌ی خوبی داشتند. گرچه برگزاری نمایشگاه در مصلا محدودیت‌های خاص خودش را دارد و به ما اجازه ندادند، ادوات موسیقی سنتی را که یکی از هنرهای اصیل ایرانی است، به نمایش بگذاریم
منع کردن ورود سازها به مصلای تهران در حالی رخ می‌دهد که سازگری یکی از هنرهای بسیار قدیمی و اصیل ایرانی است و با این اتفاق، در واقع بخش مهمی از صنایع دستی از یک رویداد مهم فرهنگی حذف شده و این در حالی است که تا کنون هیچ حکم شرعی درباره‌ی ممنوعیت نمایش و فروش آلات موسیقی صادر نشده است.
حذف سازهای اصیل ایرانی از نمایشگاه صنایع دستی در حالی رخ می‌هد که بسیاری از سازهای باستانی ایران در دنیا مشهور هستند. چنگ از مشهورترین سازهای باستانی در دوره‌ی ساسانی است و تارنوازی از سال 260 هجری قمری در ایران رواج داشته است. ابونصر فارابی و ابن سینا نیز در تألیفات خود بارها از ساز سنتور یاد کرده‌اند.
از سوی دیگر، حذف سازهای اصیل ایرانی از نمایشگاه صنایع دستی در حالی رخ می‌هد که کشور جمهوری آذربایجان در سال 1391 ساز تار (ساز اصیل ایرانی) را به نام خودش در فهرست میراث معنوی یونسکو ثبت کرد.
علت جنایتی که پس از شب عروسی در منطقه سعادت آباد رخ داد ، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعت 05:45 بیست و پنجم اردبیهشت ماه و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره جنایت در منطقه سعادت آباد – میدان بهرود به کلانتری 163 ولنجک اعلام شد.
پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با حضور تیم بررسی صحنه جنایت اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی و انجام بررسی های اولیه مشخص که مقتول به علت ورود جسم تیز به ناحیه چپ سینه و جراحت شدید به ناحیه حیاتی بدن ( قلب ) فوت نموده است.
اظهارات همسر مقتول :
همسر مقتول که طی تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 کشته شدن همسرش بنام کاظم. الف ( 50 ساله ) را به پلیس اطلاع داده بود، پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی ضمن معرفی پسرعمه ی همسرش بنام "محمدهادی . م" ( 48 ساله ) بعنوان عامل جنایت به کارآگاهان گفت: "پسرعمه همسرم (محمدهادی) از حدود 10 شب قبل از جنایت بعنوان میهمان به خانه ما آمده بود .
شب دهم (24/02/1395) محمدهادی بهمراه ما به مراسم عروسی یکی از بستگان آمد. در ساعت 23:00 و با پایان مراسم جشن عروسی، هر سه نفرمان مجددا به خانه بازگشتیم؛ من و مادرم جهت استراحت به یکی از اتاق ها و محمدهادی نیز بهمراه همسرم به اتاقی دیگر رفتند.
حدودا ساعت 05:30، با شنیدن صدای درگیری!! بیدار شده و به سمت اتاقی که همسرم بهمراه محمدهادی در آنجا خوابیده بودند، رفتم؛ پس از باز کردن درب اتاق، ناگهان محمدهای را بر روی سینه همسرم مشاهده کرده که دستانش را بر روی دهان همسرم قرار داشت!!؛ از شدت ترس شروع به جیغ کشیدن کردم که محمدهادی با اسلحه کمری و چاقوی خون آلود به سمت من حمله ور شد و مرا مجبور به سکوت کرد؛ وی پس از سرقت تمامی طلا و جواهرات داخل دستانم و همچنین سایر طلاجات و وجوه نقد داخل خانه به سرعت از خانه خارج شد؛ پس از رفتن وی به سرعت خودم را به بالای سر همسرم رساندم اما او دیگر زنده نبود".
تحقیقات پلیسی:
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با شناسایی اعضای خانواده مقتول به تحقیق از آنها پرداختند ؛ همچنین همزمان با انجام تحقیقات از خانواده ی متهم ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی اقدام به ارائه مشاوره به اعضای خانواده متهم جهت همکاری آنها با پلیس کردند؛ سرانجام سوم خرداد ماه، متهم با مراجعه به اداره دهم دهم خودش را بعنوان قاتل معرفی کرد.
اعترافات اولیه متهم:
متهم در اعترافات اولیه با انکار همراه داشتن هرگونه اسلحه کمری، با طرح ادعای مصرف قرص های روانگردان در شب جنایت، به کارآگاهان گفت: "با معرفی مقتول در یک شرکت خصوصی مشغول بکار شده و در آنجا کار می کردم اما پس از گذشت تنها چند روز، مدیر شرکت با من تسویه حساب کرد و من مجددا بیکار شدم؛ به اصرار مقتول، چند روزی در منزل ایشان بودم تا اینکه روز جمعه مقتول و همسرش به عروسی دعوت شدند؛ پیش از رفتن به عروسی، برای تهیه شربت و قرص متادون به مطب پزشک رفته بودم اما مطب بسته بود؛ پس از خارج شدن از مطب، چند فروشنده مواد با مشاهده حالت پریشان من، به من پیشنهاد مصرف مواد کردند اما به آنها گفتم که در حال ترک هستم به همین دلیل آنها یک قرص [روانگردان] به من دادند؛ پس از بازگشت از عروسی، اقدام به خوردن قرص کرده و پس از مدت کوتاهی، دیگر نمی دانم که چگونه اقدام به ارتکاب جنایت و سرقت کردم!!.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: "تحقیقات جهت بررسی صحت اظهارات متهم در مراحل ابتدایی و مقدماتی قرار دارد.
سرهنگ حمید مکرم در پایان این خبر گفت: "با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن انگیزه اصلی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
مدیر کل اطلاعات استان کردستان گفت: با همکاری و مشارکت خود مردم تعدادی از گروه های تکفیری و تروریستی وابسته به داعش در استان کردستان شناسایی و منهدم شدند.
به گزارش مهر، مدیر کل اطلاعات استان کردستان ظهر امروز سه شنبه در جمع شماری از خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: امروز کردستان و سراسر ایران اسلامی در یک امنیت پایدار قرار دارند و این امنیت به برکت حضور و مشارکت مردم به دست آمده است.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در کشورهای مختلف گفت: در تمامی کشورها دستگاه های اطلاعاتی جزو ارکان اصلی به شمار می روند و خوشبختانه در ایران اسلامی نیز به برکت حضور و مشارکت سربازان گمنام امروز امنیت پایدار ایجاد شده است.
مدیر کل اطلاعات استان کردستان ادامه داد: امروز ما در شرایطی قرار داریم که تمامی سرویس های جاسوسی کشورهای غربی در منطقه تلاش می کنند که در داخل کشور ناامنی ایجاد کنند و در همین راستا وزارت اطلاعات با همکاری سایر نهادهای متولی و همچنین همراهی مردم تمامی توطئه ها را خنثی کرده است.
وی گفت: امروز دشمنان ما از تمامی ابزارهای در اختیار خود در حوزه های مختلف از جمله ترور، مسائل فرهنگی، اجتماعی، ترویج بی بند و باری، جاسوسی و ... استفاده می کنند تا اهداف شوم خود در منطقه را دنبال کنند ولی تاکنون تمامی توطئه های آنها خنثی شده است.
وی بیان کرد: به دلایل ویژه و خاص، استان کردستان همواره یکی از کانون های اصلی برای توطئه ضد انقلاب به شمار می رود و بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل اطلاعات کردستان نشان می دهد که تمامی برنامه ریزی های صورت گرفته برای رسیدن به این اهداف شوم خنثی شده است.
مدیر کل اطلاعات استان کردستان افزود: اعزام تیم تروریستی و وابسته به تکفیری ها و انهدام کردن آنها نشان می دهد که دشمن از هر فرصتی برای ایجاد نا امنی در کردستان استفاده می کند و ما باید همچنان هوشیار و آگاه در صحنه حضور داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت گروه های تکفیری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مردم کردستان هیچ گونه اقبالی به جریان های تکفیری نداشته و این گروه ها کمترین میزان جذب را در استان کردستان داشتند.
وی گفت: این وضعیت نشان می دهد که گروه های تکفیری به ویژه داعش نتوانست اهداف خود در کردستان را دنبال کند و به دلیل شکست در این بخش، به دنبال اعزام گروه ها و تیم های مختلف بود که تمامی این تیم ها در زمان ورود به استان کردستان شناسایی و منهدم شدند.
وی با اشاره به برگزاری نشست های آگاه سازی در بین اقشار مختلف جامعه در مورد فعالیت های خرابکارانه گروه های تروریستی و تکفیری گفت: یکی از سیاست های اصلی وزارت اطلاعات آگاه سازی و پیشگیری است و به همین دلیل در راستای این سیاست کاری برنامه ها و فعالیت های متعددی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر کل اطلاعات استان کردستان به دیگر فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در استان اشاره کرد و افزود: در کنار مقابله با فعالیت های ضد امنیتی ما در حوزه مبارزه با اخلالگران در حوزه بازار طلا و ارز را نیز دبنال کرده و در این حوزه نیز افرادی شناسایی و با آنها برخورد شده است.
وی رسیدگی به مطالبات و مشکلات مردم را از دیگر فعالیت های اداره کل اطلاعات استان کردستان عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه مردم ارتباط خوبی با ما دارند و معمولا مشکلات خود را با ما در میان می گذارند و اداره کل اطلاعات نیز این مشکلات را به مسئولان کشوری اطلاع رسانی می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه سرمایه گذاری در استان کردستان اشاره کرد و افزود: تلاش برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در استان کردستان یکی از اولویت های اصلی ماست و اداره کل اطلاعات استان از تمامی ظرفیت های در اختیار خود برای تقویت این بخش استفاده کرده و این رویکرد در سال جاری نیز به صورت جدی ادامه دارد.
وی تلاش برای تکریم ارباب رجوع در ادارات و سازمان های دولتی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در این حوزه نیز اداره کل اطلاعات استان کردستان ورود کرده و تلاش داریم با کمک خود مدیران ادارات این بخش را ارتقاء دهیم تا میزان رضایتمندی مردم از نحوه پاسخگویی به مطالبات و خواسته های مردم افزایش یابد.
مدیر کل اطلاعات استان به مسائل مربوط به حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: توجه به مسائل فرهنگی یکی از دغدغه های اصلی ماست و در این بخش رسانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی از فعالان رسانه در استان کردستان خواست که برای وحدت و همگرایی بیشتر در این استان تلاش کنند و افزود: حمایت از فعالیت های رسانه ای و تلاش برای توسعه این بخش نیز در سال جاری مورد توجه ویزه قرار خواهد گرفت.

بر ويژه 
تكرار مي كنم؛ گام سوم اصلاح طلبان به گل نشست!

انتخاب شخصيت انقلابي مبغوض انگليس و آمريکا به رياست مجلس خبرگان از سوي خبرگان منتخب ملت با واکنش هاي جالب در ميان مخاطبان سايت ها مواجه شده است.
    
آيت الله جنتي در اولين روز افتتاح پنجمين دوره مجلس خبرگان با کسب 51 راي به رياست اين مجلس انتخاب شد. آيات «اميني» و «هاشمي شاهرودي» هم به ترتيب حائز 21 و 13 راي شدند. رسانه هاي نزديک به اصلاح طلبان و کارگزاران پيش از اين تصريح کرده بودند که هاشمي با احتمال عدم موفقيت، ترجيح مي دهد در اين انتخابات به جاي بازيگري بازيگرداني کند. هاشمي در سال 86 (پس از رحلت آيت الله مشکيني) با 41 راي در مقابل 31 راي آيت الله جنتي به رياست خبرگان رسيد. او در سال 87 نيز 51 راي مقابل 26 راي آيت الله يزدي آورد.
    
اما پس از فتنه 88 ورق برگشت و آيت الله مهدوي کني(ره) با دعوت نيروهاي انقلابي نامزد شد و توانست 83 راي را کسب کند. آن مرحوم همچنين در سال 91، موفق شد 64 راي از مجموع 72 راي را حائز شود.
    
سال 93 آخرين انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان چهارم بود که ضمن آن آيت الله يزدي 47 راي را در مقابل 24 راي آقاي هاشمي حائز شد. اکنون 51 راي آيت الله جنتي با وجود حضور دو نامزد ديگر رياست مجلس بسيار قابل تامل به نظر مي رسد به ويژه اينکه ايشان از سوي رسانه هاي وابسته به انگليس و آمريکا و برخي محافل اصلي همسو مورد ترور شديد شخصيت قرار داشت.
        
به همين دليل هم انتخاب قاطع آيت الله جنتي با کامنت هاي قابل تامل سايت هاي مختلف مواجه شده است؛ از جمله وبسايت اصلاح طلب فرارو:
    -
اينکه جنتي 51 راي کسب کرده نشون ميده که چه طيفي در اکثريت قرار دارند.
    -
رفسنجاني خوب مي دونست که کي رئيسه که کانديدا نشد.
    
الحمدالله
    -
ادعاي بعضي ها که مي گفتند پيروز شديم کجا رفت؟
    -
تسليت به اصلاح طلب هاي عزيز!
    
گام دوم!!!!!
    -
خخخخخ تکرار مي کنم خخخخخ
    -
دمت گرم پکيدم از خننننننده
    
الله اکبر الله اکبر
    
مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر منافقين و کفار، مرگ بر آمريکا، مرگ بر انگليس، مرگ بر اسرائيل
    -
تبريک به آيت الله جنتي عزيز
    
اميدوارم حداقل دوستان به راي منتخبين خودشون احترام بگذارن و ادب رو رعايت کنند. راي منتخبين مردم در کل کشور تودهني بزرگي به جريان ليبرال و ضدانقلاب و غربگراي کشور بود که با اون کار کثيفي که تو انتخابات کردند خدا جوابشونو داد. نوش جونتون غربزده هاي وطن فروش.
        
کامنت هاي سايت مشرق: 
    -
اصلاح طلبان که مي گفتن ما پيروز شديم چي شد؟؟
    -
جيگرم حال اومد
    -
مرگ بر انگليس
    -
اي ول!
    
زنده باد يار بي يار رهبرمرگ بر انگليس
    -
الحمدلله رب العالمين
    
کور بشه چشم دشمنان داخلي و خارجي اسلام و ايران و مقاومت.
    -
انتخاب آيت الله احمد جنتي به رياست مجلس خبرگان رهبري را به همه تبريک عرض مي کنم.
    -
از خبرگان ملت، غير از اين هم انتظار نمي رفت. خبرگان، مچکريم...
    -
جنتي محبوب دلهاست.
    -
خدارو شاکرم به خاطر اين اتفاق. انگليس! دماغ سوخته مي خريم!!!
    -
الحمدلله خدا جونم شکرت و مکرو و مکرالله ولله خيرالماکرين
    -
خوني که دررگ ماست/ هديه به رهبر ماست
    
انتخاب ايشان که امين و مورد تائيد مردم و حضرت آقا هستند تو دهني محکمي بود بر دهان نفوذي ها و فتنه گران کوچک و بزرگ و کساني که انديشه تسليم و سازش با استکبار را دارند...
    -
اصلاح طلبان پيروز هر دو انتخابات شدند. خخخخخ
        
کامنت هاي سايت اصلاح طلب خبر آن لاين:
    -
درود خدا بر عمار انقلاب آيت الله جنتي
    -
خبري نااميدکننده براي من
    -
اصلاح طلبان تسليت تسليت
    -
اللهم صل علي محمد و آل محمد... 100 بار
    -
جنتي، جنتي، خدا نگهدار تو انگليس عزادار شد.
    -
آقاي هاشمي چرا کانديد نشديد؟؟؟؟ بي شک شما حداقل راي اول را مي آورديد آقاي هاشمي ما به شما راي نداديم که در گوشه مجلس بنشينيد و نظاره گر افراط گرايي باشيد... از همين الان افراطيون شروع کردن و مي گويند شما مي دانستيد که راي نمي آوريد به همين دليل کانديد نشديد... ما بايد چه جوابي به اينها بدهيم؟؟؟؟
    
گام سوم اصلاحات به گل نشست تکرار مي کنم گام سوم اصلاحات به گل نشست.