توضیح کوتاه پیرامون توضیح واضحات از یک شاعر تبعیدی.

15 بهمن- 88

گفته می شود داغ لقمه تا 40 سال است . معلوم نیست داغ چیز های دیگر چقدر زمان برای بیانش می برد ؟ یااینکه زمانی شیخ علی تهرانی همسر همشیره یولی فقیه در رایوفارسی بغداد نقل قول از برادر همسرش سید علی خامنه ای نقل قول می کرد که در دوران طلبگی خود در حجره ی علمیه ی قم می گفت که وصف العیش نصف العیش است . همینطور رابطه بیضه که برخی اعتیاد مزمن به بیانش دارند مترادف دنبلان گوسفند یا قوچ است که گفته می شود خوردنش مکروه می باشد . اما عجیب که زمان شاه چاشنی یا مزه ی عرق خوران گنده لات ومشتی و جوجه لات های نوچه هایش بود . به نظر می رسد برخی چون در آن ایام از خوردنش اکراه داشتند اکنون مدتی است که هوس خوردنش را کرده اند تا داغ گذشته را اینگونه تازه و جبران کرده باشند. بنابراین با آویزان شدن به بیضه وبیان کردنش بسبک استعاره ای یک تیر و چند نشان می زنند و انتقام داغ آرزوی هوس کردن خورن دنبلان را برای مزه نشئه شدن یا خود راضی و قانع کردن می گیرند. البته در پوشش ظاهر نمائی مخالف حاکمان تهران بودن و نیش به مخالف جدی اش زدن بطور غیر مستقیم بیانو پیگیری م یشود .مثلاً با عنوا ن شاعر تبعیدی که هر از گاهی پیرامون بیضه قلم فرسائی می کند تا اینگونه بدر کوفتن دیوار بشنود . یعنی با قاطی کردن دوغ و دوشاب و تکان دادنش تلاش می کنند تا یک جورائی آن را مکمل داغ لقمه ی مزمن خود کرده و توانسته باشد هم پیامش را منتقل نموده و با عقده گشائی کردن و چند پهلو گوئی انتقام از حریف یا رقیب خود گرفته باشد. لذا این بیضه شناس در بخشی از بیضه شناسی خودکه در سایت دیدگاه بازتاب داده شده است بدون آنکه به دلیل و ریشه ی دشمنی هیستریک حاکمان نسبت به اپوزیسیون به خصوص کینه ورزی به اپوزیسیون اصلی اشاره ای داشته باشد در عوض خطاب به اپوزیسیون گفته است که شما نه مشکلی از مبارزه ی مردم ایران حل نکرده و نمی کنید ، بلکه مشکلی هم بر معضلات شان افزوده اید . بهر حال نقل قول ایشان چنین است :

مقداری توضیح واضحات...
اسماعیل وفا یغمایی

سایت دیدگاه

با سرنگونی نظام و در خروش ملتی بجان آمده و خشمگین و پیروز ومحق

ونه از بیضه نشان ماند و نه از بیضه کشان

سه چهار رهبری که در خارج کشوراز اهل سلطنت گرفته تا انقلابی مسلمان و تا مسلمان لیبرال هر کدام چیزی میگویند و راهکاری ارائه میکنند و گاهی هم واقعا مثل فقیر راهی بدرد بخور و واقعی و عملی ارائه نمی کنند. چهره ها و شخصیتها و گروهها نیز هر یک چیزی میگویند و نوری بر معضلات میافکنند. هر کدام از این جماعت عظیم از فرد گرفته تا گروه و تا رهبر و نیمچه رهبر ورهبر کامل، طبعا نقاط قوتی دارند و نقاط ضعفی، از زمره نقاط ضعف مشترک در بهترین یا شاید بدترین حالتش گذشته از اینکه همه با هم مخالفند، این است که در هنگامه کشاکش ملت و دیو هفت سر ارتجاع مذهبی ، رهبران در خارج مرزهای ایرانند آنهم برای سالهای متمادی، چیزکی ناچیز حدود سی سال! و این مشکل بسیار درشتی بر مشکلات عدیده ای میافزاید که یکی از عوارضش این است که آنهائی که در داخلند به طور درست و راست راستکی و حقیقی نمی توانند دنبال کسانی که در خارجند راه بیفتند. البته نباید از لطف حق تعالی نومید بود، هستند سروشانی که عقیده مندند به لطف حق تعالی و زحمات عدیده بندگانش نیروهای عجالتا نامرئی و مثل دوران مشروطیت انجمنهای غیبی رشته کار را در دست دارند و در روز محتوم آشکار خواهند شد و همراه با خلق بپا خاسته، چنان هتکی از جلادان پتک گردد که مدتها نقل مجالس راویان اخبار و طوطیان شکر شکن شیرین گفتار گردد.