روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 17 خرداد ماه سال 1389

نقد و بررسی : سر مقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری "سكوت بدون مرز غرب در برابر جنايات صهيونيست ها"

"چرا گفته نمی شود عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه و راه اندازی دو جنگ 33 و 22 روزه با اسرائیل، کدام کشور است؟ "

عجیب است که سرمقاله نویس عمداً خودش را به فراموشی زده است تا که مجبور به اعتراف نباشد که بگوید کدام کشور در منطقه است که مخالف هر گونه تلاش برای ادامه ی مذاکرات صلح خاورمیانه می باشد؟ همچنین تلاش برای ناامن و بی ثبات کردن منطقه نموده و یک ریز کوشش کرده است تاکه با سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه کند؟ زیراکه مگر از یاد رفته است که رهبر لوطی جماران در خطبه ی عید فطر دو سال پیش در تهران چه گفت و چگونه موضع مخالف و تهدید آمیز در برابر کنفرانس صلح خاورمیانه آنا پولیس در آمریکا اتخاذ نمود و رهبران کشور های عربی را تهدید کرد که نمی بایست در این کنفرانس صلح در آمریکا شرکت کنند؟ یا اینکه مگر جز این است که هنوز هم با فر یاد زدن تأکید بر نابود باید اسرائیل سرداده می شود؟ یا اینکه مگر از یاد رفته است که چگونه سران حماس و سازمان جهاد فلسطین و حزب الله لبنان به تهران دعوت می شوند تا دیدار با رهبر لوطی جماران و عنتر گماشته اش پاسدار احمدی نژاد دیدار داشته باشند آنگاه تأکید مشترک بر عدم انعقاد صلح با اسرائیل و در دفاع از جنگ افروزی می شود جالب است که اکنون سر مقاله نویس با نا دیده گرفتن اینگونه تهدید و موضع گیری های اشاره شده با پرونده سفید کردن عملکرد حاکمان جنگ افروز ضد بشری ایران همه کاسه و کوزه را این چنین بر سر اسرائیلی ها بعنوان جنگ افروز وضد صلح در خاور میانه شکسته است :


" 1 - "محاصره غزه" هيچ ربطي به محافظت از اسرائيل ندارد و فقط باعث تقويت حماس مي‌شود. 2 - عملكرد اسرائيل تلاشهاي واشنگتن را نقش بر آب مي‌كند و كار "جرج ميچل" فرستاده ويژه رئيس‌جمهور آمريكا به منطقه را پيچيده‌تر و دشوارتر كرده است. 3 - مقامات اسرائيل باور كرده‌اند كه مصون از انتقادند. اين ذهنيت از آنجا شكل گرفته كه آمريكا در اغلب موارد از اسرائيل انتقاد نكرده كه نتايج اين كار بر ضد منافع آمريكا بوده است. "


در خاتمه اینکه سرمقاله نویس برای اینکه بیشتر اعتراف کرده باشد که رژیم ضد بشری نامشروع حاکم بر ایران بدون خفقان و سانسور و سرکوب گری داخلی و سیاست
صدورتروریسم وا رتجاع وبحران به برون مرز هر گز قادر به ادامه ی بقای ننگین خود نمی باشد . بنابراین امکان ندارد که هر جا موضوع خاور میانه مطرح می شود و یا نامی ازاسرائیل و لبنان و فلسطین برده یا به میان می آید ولی به آمریکا هم اشاره نشود. یا اینکه به جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و 22 روزه ی حماس در نوار غزه ی با اسرائیل اشاره نگردد . البته بدون یاد آوری که این جنگ چگونه شروع شد و یا اینکه تذکر دااده شود چگونه سلاح در اختیار حزب الله لبنان یا حماس گذاشته شد و یا هدف از برپائی این دو جنگ چه بود ؟ یااینکه گفته شود چه میزان خسارات مالی و تلافات جانی این دو جنگ در بر داشت ویا کدام کشور غیر عرب منطقه در راه اندازی آن نقش داشت؟ خلاصه شروع و پایان این دو جنگ به نفع کدامین کشور منطقه تمام شده است؟ یا اینکه برای چه پیوسته با ا شاره کردن به این دوجنگ بلافاصله جنگ روانی تبلیغاتی علیه ی آمریکاو اسرائیل و رهبران کشور های عربی برپا می شود که خواهان ادامه ی مذاکرات صلح خاورمیانه هستند و بعنوان برگ برنده علیه شان قدرت نمائی با مانور تبلیغاتی داده می شود ؟ اکنون نیز سر مقاله نویس محور این جنگ که سپاه پاسداران عامل تحریک و راه اندازی آن بودبا وارونه گوئی کرددن و صورت مسئله پاک کردن دست به بهره برداری تبلیغاتی سیاسی زده است. زیرا که هدف تلاش اینگونه تبلیغات و آدرس غلط دادن ها عبور موقت از بحران هسته ای بوده و هنوز هم این سیاست دنبال می شود. برای همین همیشه سر مقاله نویس مجبور از موضع ضد آمریکائی به گریز زدن به آن در پوشش دفاع از فلسطین بر خاسته است . به خصوص اکنون که دوباره شرایط منطقه بحراانی شده است که حاکمان رژیم ضد بشری فرصت طلبانه تلاش می کنند تا که به نفع خودشان بهره بر داری یا مرده خوری سیاسی تبلیغاتی کنند.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890317/13890317_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 17 خرداد ماه سال 1389