روزی نامه ی حکومتی جمهوری سه شنبه 12 بهمن ماه سال 1389

نقد و بررسی : روزی نامه ی حکومتی جمهوری " كاين هنوز از نتايج سحر است"

"مرده خوری فرصت طلبانه کردن از اوضاع منطقه برای مرده خوران بدون هزینه نمی تواند باشد . چونکه ادامه ی قیام منطقه به زودی به لبنان و عراق و ایران هم خواهد رسید"

گفته می شودهرچه ته دیگ هست با کمیچه بیرون می آید . یا اینکه چرا نقد رها شده و به نسیه چسبیده شده است . برای چه به گذشته رجوع شده و از 32 سال پیش و از عشق و علاقه ی مردم ساده اندیش و خوش باور ایران به خمینی شیاد سخن گفته شده و متقابلاً از عشق ورزی وی به مردم ایران یاد شده است؟ البته سئول است که این چگونه تحلیل دادن شیر بی یال و کوپالی می باشد که از شرایط کنونی ایران کلامی گفته نشده است که نظر مردم ایران نسبت به خمینی شیاد و جانشین وی ولی وقیح چیست؟ مهمتر اینکه با پیروان نزدیک خمینی که با کودتا از صحنه کنار زده و حذف شده اند چگونه رفتار و بر خورد می شود . یا عشق ورزی خمینی گونه و جانشین وی نسبت به اینان چگونه می باشد؟ ولی مدعی مداح خمینی شیاد به سراغ دیپلماسی رسمی خارجی کشور رفته و از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و بازتاب آن در منطقه تحلیل داده و نتیجه گیری نموده است که وقایع در حال شکل گیری و ادامه و بسط آن در خاورمیانه ادامه ی راه خمینی شیاد است و نتیجه را بطور در بست توی کیسه ی خمینی شیاد و جانشین وی و پیروانش و اقدامات تروریستی برون مرزی پاسداران و عوامل به خدمت گرفته شان در منطقه ریخته است. بهر حال سرمقاله نویس در راستای پیگیری دفاع از آرمان های خمینی شیا د و آثار و نتایج آن در کشور های همسایه و منطقه در ابتدا چنین بطور وارونه و دور از واقعیت از خصوصیات و صفات خمینی شیاد یاد نموده و آن را بر جسته کرده است:

"او مردم را ولي نعمتان خود و صاحبان واقعي انقلاب مي‌دانست و خود را خادم ملت معرفي مي‌كرد، در عمل نيز پاي بندي به اين اعتقاد را نشان داد و به همين دليل عشق و علاقه مردم به او هر روز بيشتر شد و تا امروز نيز اين علاقه و احترام به نسل‌هاي بعدي منتقل گرديد. مردم ايران، امام خميني را پايان دهنده دوران بندگي و بردگي و استبداد داخلي و استعمار خارجي و مؤسس نظام جمهوري اسلامي كه نظام حكومتي مبتني بر آراء مردم و برخوردار از محتواي اسلامي است مي‌دانند. اين خدمت بي نظير به نام امام خميني در تاريخ ايران ثبت شده و هرچه زمان بگذرد اهميت آن بيشتر روشن مي‌شود."

سرمقاله نویس در دنباله ی تحلیل وارونه ی خود بازهم به مردم ایران بیشتر با دهان کجی کرده است و ارزشی برای نظرات شان قائل نشده است . در صورتی که بطور ابزاری ازنام ملت یا مردم ایران سوء استفاده کرده و سخنگو وکیل تسخیری شان شده است و از ادامه ی عشق و علاقه ی مردم ایران به خمینی شیاد سخن گفته است . البته بدون آنکه وی توضیح دهد که اگر چنانچه افکار و نوع حکومتی که خمینی شیاد بنا نهاد اینگونه که وی مدعی آن شده درست و مردمی بود . پس چرا اکنون بر ضد وعده های داده شده ی حکومت از آن مستضعفان و پابر هنگان است اقدام شده است، طوریکه 80% جمعیت کشور مستضعف وتهی دست شده ودر بد ترین شرایط طاقت فرسای اقتصادی بسر می برند . حال بی عدالتی و تبعیض همراه با سرکوب و خفقان که جای خود دارد . آنگونه که طبق ادعای مدعی مقاله نویس اکنون چنان جانشین و پیروان خمینی شیاد از راه منحرف و از مردم جدا شده اند که وی مجبور شده است به مسئولان بالای رژیم ضد بشری گوشزد نماید اگر فاصله گیری تان از مردم همچنان ادامه یابد و رژیم ضد بشری طبق نکته نظرات خمینی شیاد پیش نرود امکان حیات ننگین این رژیم ضد بشری وجود ندارد. زیرا که بر اساس ادله ی وی گمشده امروز ملت‌ها عدالت است و در فقدان عدالت، همچون رژیم ضد بشری که عدالت و قضاوت و آزادي به قربانگاه مي‌رود . بنابراین برای حفظ رژیم ضد بشری راهی جز پیمودن راه خمینی شیاد وجود ندارد. در غیر اینصورت راه وی چنین به يك الگوي ماندگار و نجات بخش در اختيار همه‌ي ملت‌هاي تحت ستم و آزاديخواه تبديل نخواهد شد:

"حفظ اين انقلاب و نظام برآمده از آن فقط با پيمودن راه امام خميني يعني تقويت رابطه صميمي ميان مردم و مسئولان ميسر است. مسئولان اگر همانند امام خميني مردم را صاحبان اصلي انقلاب و خود را خادم آنان بدانند و به اين اعتقاد پاي بندي عملي نشان دهند مي‌توانند ميراث گرانبهاي امام خميني را حفظ كنند و پايه‌هاي نظام جمهوري اسلامي را هر روز محكم‌تر نمايند. اين نظام اگر براساس آنچه امام خميني طراحي كرده و مباني آنرا در بيانات، پيام‌ها و رفتار خود مشخص نموده به پيش برود، به يك الگوي ماندگار و نجات بخش در اختيار همه‌ي ملت‌هاي تحت ستم و آزاديخواه تبديل خواهد شد. اسلام اگر دچار پيرايه‌ها نشود و در پيچ و خم سليقه‌ها و تفسيرهاي شخصي و منافع روزمره و مصالح محدود گروهي و قومي و طايفه‌اي گرفتار نگردد ظرفيت بي نظيري براي مديريت ملت‌ها براساس عدل و آزادگي دارد. گمشده امروز ملت‌ها عدالت است و در فقدان عدالت، آزادي نيز به قربانگاه مي‌رود. ميراث امام خميني اگر آنگونه كه او به يادگار گذاشت حراست شود و به شكوفائي نهائي برسد، بي ترديد شايستگي الگو شدن براي ملت‌هاي تشنه عدالت و آزادي را خواهد داشت و امروز وظيفه آحاد ملت ايران و مسئولان نظام جمهوري اسلامي حفظ و تقويت و شكوفا نمودن اين ميراث گران سنگ است"

همچنین سر مقاله نویس با چشم پوشی از باز گوئی جنگ قدرت جناحی و باندی که منجر به حذف کامل رقیب مغلوب شده است . همینطور بدون توجه به بروز شکاف و تضاد واختلافات در رأس رژیم ضد بشری فاشیستی مذهبی و بسط و تعمیم آن در همه سطوح به خصوص اینکه که از بالا تا پائین این رژیم ضد بشری به فساد و رشوه و تبعیض آلوده است . اما با وارونه گوئی مدعی شده است که دستآورد 32 ساله ی حکومت خمینی شیاد و افکار و اقدامات وی چنین در برون مرز به ویژه منطقه با اقدامات تروریستی شکوفا شده است :

"در اولين دهه‌ي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، آرمان‌هاي امام خميني در قالب تكيه ملت‌هاي مسلمان بر تعاليم اسلام با محور قرار دادن سياست "نه شرقي - نه غربي" در فلسطين جوانه زد.. با ظهور امام خميني و پيروزي انقلاب اسلامي در ايران، مبارزان فلسطيني بار ديگر به اسلام روي آوردند و با الهام از آرمان‌هاي مطرح شده توسط امام خميني، نهضت جديدي را عليه صهيونيست‌هاي اشغالگر به راه انداختند كه از درون مايه اسلامي برخوردار بود. اين نهضت آنچنان رشد كرد كه رژيم صهيونيستي و حاميانش را دچار سرگيجه نمود و اكنون موازنه قوا در منطقه به نفع ملت فلسطين درحال تغيير است و ناقوس مرگ و زوال اسرائيل به گوش مي‌رسد. پديده كم نظير "مقاومت" كه حزب الله لبنان نماد آنست، ثمره ديگر نهضت امام خميني در خارج از مرزهاي ايران است، جريان پيشروي كه آرمان‌هاي انقلابي و اسلامي را به عمق جان ملت‌هاي عرب نفوذ داد و امروز به خيزش عظيم مردم تونس، مصر، الجزاير، اردن، ليبي و يمن منجر شده است. بي ترديد خيزشي كه جهان عرب را در بر گرفته به تحولي بنيادين در منطقه خاورميانه منتهي خواهد شد، تحولي كه اسلام حرف اول را در آن مي‌زند. در اين تحول عظيم، زيانكاراني نيز وجود خواهند داشت كه آمريكا و رژيم صهيونيستي در صف اول و سران ارتجاع عرب در صف دوم آن قرار مي‌گيرند. امام خميني با نگرش ژرفي كه به شرايط دنياي امروز داشت و با آينده نگري عميق خود، علاوه بر فروپاشي شوروي و بلوك كمونيسم، زوال اردوگاه سرمايه‌داري غرب را نيز پيش بيني كرده بود. بدين ترتيب، علاوه بر تغييرات بنيادين در جهان عرب، بايد در انتظار تحولات گسترده‌اي در ساير بخش‌هاي جهان اسلام و ساير نقاط جهان باشيم و در سالروز بازگشت امام به ميهن اسلامي، اين سروش بيداري را با گوش جان بشنويم كه: باش تا صبح دولتت بدمد - كاين هنوز از نتايج سحر است"

در خاتمه اینکه سر مقاله نویس بدون بیان و تشریح اوضاع داخلی که چگونه می باشد و فضای انفجاری چگونه با افزایش خفقان و سرکوب و سانسور و ضرب و شتم و زندان و شکنجه و تهدید وترور و اعدام کنترل می شود. اما از موضع اینکه از درون خودی را کشته است. ولی از برون عاشقان سینه چاک فراوان دارد . بطور عریان دیپلماسی شفاف صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز را ترسیم کرده و به نمایش گذاشته است . زیرا که پیامد همان تز خمینی شیاد صدور انقلاب در اوایل انقلاب است که یکی از پارامتر های مهم تعیین کننده ی رموز ماندگاری رژیم ضد بشری تا حال بوده است . برای اینکه از طریق این سیاست در 32 سال گذشته برای فرار از پاسخگوئی به بحران های نفس گیر و مرگ زای داخلی ، مسئولان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی تلاش همه جانبه کرده اند تابا شیوه و تکتیک های تبلیغاتی گوناگون در پوشش دین و اسلام ابزاری شده این بحران ها را بطور سیستماتیک و زنجیره ای به برون مرز منتقل و صادر نمایند . بنابراین با شرایطی که اکنون در منطقه به جود آمده است از وحشت نگرانی دامنه ی آن بداخل کشور و اصابت ترکش خطرناک آن احساس شده است . پس بطور شتابزده دست به موج سواری فرصت طلبانه زده شده و از موضع ضعف قدرت نمائی می شود. همچنین با اتکای تجربه ی 32 ساله ی صدور ترور و ارتجاع و بحران به برون مرز همراه با ترفند های جنگ روانی تبلیغاتی از وقایع منطقه سوء استفاده می گردد. یا در حقیقت مرده و ملاخوری می شود البته اینگونه مرده خوری فرصت طلبانه کردن از اوضاع منطقه برای مرده خوران بدون هزینه نمی تواند باشد . چونکه ادامه ی قیام منطقه به زودی به لبنان و عراق و ایران هم خواهد رسید.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13891112/13891112_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری سه شنبه 12 بهمن ماه سال 1389

كاين هنوز از نتايج سحر است