روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 13 تیرماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " نقش مشكوك مهره‌هاي دست آموز در مصر "

"وقتی وزیر امور خارجه ی مصر خواهان زدن زیرآب سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز می شود . مشخص است که با این پیش شرط آب درون لانه های مورچگان ریخته است و موجب بیرون زدن مورچگان وحشت زده از سوراخ های شان بدلیل جاری شدن سیل شده است و با گره زدن شاخک های حسی شان بهم دیگر جدی بودن خطر را بهم منتقل و یادآوری نمایند"

مشخص است که پاسخ منفی وزیر امور خارجه ی مصر که موجب زدن زیرآب تلاش بی وقفه ی حاکما رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران است که پس از قیام های ضد دیکتاتوری منطقه به ویژه تغییر و تحولات رخ داده شده درون مصر شروع شد . آنهم از موضع ذلت و خواری و عقب نشینی از اتهاماتی که به مصر زده می شد وبا نادیده گرفتن شعار های تهدید آمیز که علیه ی مقامات مصری سر داده می شد . نا گهان سیاست چرخشی 180 درجه از موضع تسلیم شدگی شدند که نا شی از لگد بر گور خمینی شیاد زدن است . زیرا که این شیاد علیه ی مصر و ایجاد رابطه با آن فتوای شدید داده بود و در ستایش از قاتل انور سادات رئیس جمهور مصر خیابانی در تهران به نام قاتل وی خالد استانبولی نامیده بود . البته هدف از این عقب نشینی و تسلیم شدن مقامات رژیم ضد بشری کودتایی نا مشروع خنثی کردن بازتاب و سرایت ناشی از قیام های ضد دیکتاتوری منطقه به ایران است . از سوی دیگر دست و پا کردن باز کردن روزنه ی نفوذ در مصر برای پیش برد اهداف خاص تروریستی پشت پرده در مصر و تبدیل به عراق دیگر کردنش می باشد که از سوی مهره هایی همچون محمد لبرادعی و مهره های درون اخوان المسلمین دنبال می شود به امید آنکه بتوان از طریق ایجاد عادی شدن رابطه با مصر سیاست یا توطئه ی طراحی شده پیگیری شود . ولی اکنون چون تلاش گران رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران بد جوری تو پوزی شدند . زیرا که با واکنش شدید شر ط دار فاصله گرفتن حاکمان ایران از سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و داخله گری در امور داخلی کشور های منطقه به خصوص همسایه عربی از سوی وزیر امور خارجه مصر مواجه شده اند. بنابراین این واکنش شروط دار وزیر امور خارجه ی مصر هم موجب بهانه ی مناسب برای سرمقاله نویس شده است . هم اینکه سبب واکنش تلافی جویانه از موضع ضد آمریکایی و اسراییلی و مصر و متهم کردن سایر رهبران کشورهای عربی شده است . البته بدون آنکه بطور مستقیم اشاره به این موضع گیری وزیر امور خارجه ی مصر شود . با جایگزین کردن دست آویز سند فروش گاز مصر به اسراییل که از سوی محمد البادعی علیه ی رقیب انتخاباتی آینده ی ریاست جمهوری می باشد . سر مقاله نویس این چنین دست به مانور جنگ روانی تبلیغاتی علیه ی عمر موسی و قرار داد صلح کمپ دیوید میان مصر و اسراییل زده است .

"افشاي يك برگ از اسناد وزارت خارجه مصر در دوران مبارك، جنجال سياسي - اجتماعي عظيمي را در اين كشور به همراه داشته است. روزنامه مصري "اليوم السابع" در يكي از شماره‌هاي اخير خود سندي را منتشر كرد كه نقش مستقيم "عمروموسي" وزير خارجه وقت مصر در فروش گاز مصر به رژيم صهيونيستي را بازگو مي‌كند و نشان مي‌دهد عمروموسي نامزد فعلي رياست جمهوري مصر، تا چه اندازه سنگ صهيونيستها را به سينه مي‌زده است. عمروموسي پس از آنكه بازتاب اظهاراتش را مشاهده كرده، اين بار از موضعي طلبكارانه مدعي شد براي تقويت مواضع مذاكره كنندگان عرب، حتي اسرائيل را هم فريب داده و با نيرنگ خود، موضع مذاكره كنندگان عرب در آستانه تفاهمات مادريد را تقويت نموده و به خاطر اين شگرد ظريف و كارآمد هم، به جاي ملامت و شماتت مي‌بايست مورد نقد قرار مي‌گرفت!"

سرمقاله نویس بدون آنکه به عامل تحریک و عصبی شدنش اشاره کند که همان واکنش تو پوزی زدن وزیرامور خارجه ی مصر می باشد . ولی ازموضع بر جسته کردن موضع دشمنی مذاکرات صلح مصربا اسراییل یقه عمر موسی را گرفته ومتهم کرده است که چرا از قرار داد کمپ دیوید صلح با اسراییل دفاع نموده است و پیرامون وی چنین تحلیل داده یا افشاگری کرده است :

"عمروموسي همان كسي است كه در ماههاي اخير بارها تصريح نموده است كه قرارداد كمپ ديويد را به رسميت مي‌شناسد و لازم است اين قرارداد به قوت خود باقي بماند و همچنان مبناي مناسبات قاهره با رژيم تل آويو باشد "

در پایان مثل همیشه نماینده ی تام الاختیار ملت مصر شده است و با تأکید دشمنی با روند مذاکرات صلح با اسراییل کردن با خائن نامیدن رهبران کشور عرب موج سوارانه چنگ بر قیام های ضد دیکتاتوری منطقه به خصوص قیام ملت مصر انداخته است تا با فرافکنی رله و تکرار سیاست 33 ساله بحران آفروزی و فریب اذهان عمومی که از سوی حاکمان ایران پیگیری شده است آن رابه مقامات مصری به خصوص عمر موسی نسبت داده است زیرا که گفته می شود وی یکی از نامزدان ریاست جمهوری انتخابات آینده مصر می باشد . در عوض از محمد البرادعی رقیب وی که مورد تأیید حاکمان تهران می باشد اینگونه دعاع و حمایت کرده است :

"اكنون با درك اين مسئله بهتر مي‌توان در اين زمينه قضاوت كرد كه هنوز هم دستهائي در صحنه سياسي - اجتماعي مصر در كار است كه با ترفندهاي مختلف، در جامعه مصر فضاسازي كنند و با پرداختن به مسائل فرعي، افكار عمومي را به سمت و سوي ديگري منحرف سازند كه مسائل اصلي و از جمله لغو قرارداد ننگين كمپ ديويد به فراموشي سپرده شود و در زير بمباران تبليغاتي و جهت‌داري كه به راه افتادند، به حاشيه رانده شود تا مردم از تمركز برروي آن، منصرف شوند.وقتي فقط يك برگ از اسناد وزارت خارجه مصر بتواند چنين طوفاني را در جامعه مصر ايجاد كند، افشاي ساير اسناد موجود در خزانه اسناد و مدارك وزارت خارجه، دستگاه‌هاي امنيتي و كاخ رياست جمهوري مصر، چه پيامدهائي را به همراه خواهد داشت؟ تصادفي نبود كه در نخستين روزهاي پس از سقوط مبارك، مركز اصلي شبكه جهنمي امنيتي مصر در معرض يورش نيروهاي ويژه قرار گرفت و هزاران سند و مدرك حياتي در مدت زمان كوتاهي به آتش كشيده شد. ملت بزرگ مصر با قيام عظيم خود لرزه بر اندام قدرتهاي جهاني، صهيونيستها و رژيمهاي مفلوك و خائن عرب انداخت و حركتي را آغاز كرد كه اگر براي به انجام رسانيدن آن با همان اهداف و انگيزه‌ها و شتاب اوليه در صحنه نماند، بيم آن مي‌رود كه هر لحظه اوضاع به زيان اين ملت و ساير ملتهاي عرب و مسلمان به صورتي تثبيت شود كه دور پايان ناپذيري از جنايت و خيانت در مصر و منطقه را رقم بزند. ناظران سياسي معتقدند برخي رقباي "عمروموسي" از جمله "محمد البرادعي" در اين افشاگري نقش داشته‌اند "

در خاتمه اینکه واکنش شرط داری که وزیر امور خارجه ی مصر نسبت به پیشنهاد ایجاد رابطه ی دیپلماتیک میان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی ایران ترسیم کرده است . نه قابل پیش بینی ونه تحمل پذیر برای حاکمان تهران می باشد . زیر اکه پذیرش آن بمنزله بستن راه تنفس ولی ویح نا مشروع پاسداران کودتا گر می باشد . برای اینکه کیست که نداند سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز که مکمل آن سیاست مداخله گری در امور داخلی کشورهای منطقه و همسایه می باشد چه نقش کلیدی در بقای این رژیم ضد بشری قرون وسطایی داشته است؟ آنگونه که این سیاست هم پشتوانه حاشیه امنیتی اهداف پروژه ی هسته ای و باج گیری کردن داشته است . هم اینکه نقش بارز در سیاست در برون خانه با دشمن جنگیدن تا در خانه با دشمن جنگیدن پاسداران ایفا کرده است. بنابراین وقتی وزیر امور خارجه ی مصر انگشت بر روی این سیاست می گذارد و خواهان زدن زیرآبش می شود . مشخص است که با این پیش شرط آب درون لانه های مورچگان ریخته است و موجب بیرون زدن مورچگان وحشت زده از سوراخ های شان بدلیل جاری شدن سیل شده است و با گره زدن شاخک های حسی شان بهم دیگر جدی بودن خطر را بهم منتقل و یادآوری نمایند؟ یکی از این مورچگان لانه آب گرفته شدگان همین سرمقاله نویس می باشد که چنین علیه ی مقامات مصری و خائن نامیدن رهبران کشورهای عربی و دشمنی آشکار با روند مذاکرات صلح خاور میان کردن گرد وخاک بر پا کرده و جیغ بنفش ضد آمریکایی و اسراییلی کشیده است.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900413/13900413_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 13 تیرماه سال 1390

نقش مشكوك مهره‌هاي دست آموز در مصر