روزی نامه ی حکومتی 2 شنبه 21 آذر 1390

نقد وبررسی : سرمقاله روزی نامه ی جمهوری " ليبي نيازمند انقلاب دوم "

"مشخص نیست در شرایطی که رژیم ضد بشری کودتایی مافیایی قرون وسطایی مشروعیت ندارد برای چه حاکمان ایران باید قیم و وکیل مدافع ملت های عرب منطقه باش وبرای شان خط وخطوط تعیین وترسیم کنند؟"

آخوند های حکومتی چون معتاد فلسفه ی حوزوی هستند که دیگی که بر سر بار است . اگر برای اینان نجوشد بهتر است که کله ی سگ در آن بجوشد. می گویند بهتر است که در دیگ کله ی سگ بجوشد. مشخص است است که با با تغییراتی که در در منطقه رخ می دهد . به ویژه اینکه هرروز فضا علیه ی هم پیمانش سوریه تنگ و سخت تر می شوند .ناخشنود می باشند . از سوی دیگر بر خلاف جنگ روانی تبلیغاتی که کرده ومدعی شده اند رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه هستند . اکنون چون با سقوط سرهنگ قذافی اوضاع و شرایط لیبی آنگونه که اینان فکر می کردند وکیسه ی گشاد برای آن دوخته بودند نه اینکه پیش نمی رود ، بلکه فضا به سمتی حرکت می کند که سرمقاله نویس پیشنهاد بر پایی انقلاب دوم در لیبی را کرده است . زیرا که گزارش کرده است که قرار است رابطه ی دیپلماتیک میان لیبی و اسراییل عادی شود و یک کلیمی دوروزی سفیر اسراییل در لیبی شود که تحلیل روشنگرایانه ی وی محور این موضوع چنین است :

"نشانه‌هاي انحراف در انقلاب ليبي هر روز آشكارتر مي‌شود. بعد از آنكه زمام امور حكومت موقت ليبي به دست عناصر غرب گرا افتاد، اكنون آشكارا سخن از ضرورت برقراري رابطه ميان اين كشور و رژيم صهيونيستي به ميان آمده و روزنامه صهيونيستي هاآرتص از تماسهاي مقامات تل آويو با شوراي انتقالي ليبي در زمينه گشايش سفارت اين رژيم در طرابلس پرده برداشت و نوشت: به زودي يك ديپلمات اسرائيلي كه نامزد سفير شدن در ليبي است به طرابلس سفر مي‌كند. براساس گزارش هاآرتص، قرار است "رسلان ابوراكون" ديپلمات اسرائيلي كه از اعراب دروزي است به عنوان سفير رژيم صهيونيستي در ليبي مشغول كار شود. براساس همين گزارش "راكون" به زودي در رأس هيأتي، كه تعدادي از پزشكان اسرائيلي هم در آن عضويت خواهند داشت، به طرابلس، مركز ليبي، سفر مي‌كند تا مردم ليبي تصور مثبتي از رژيم صهيونيستي به دست آورند و همين امر زمينه تأسيس سفارت اين رژيم در طرابلس و حضور "راكون" در رأس آن را فراهم سازد. راكون، درحال حاضر به عنوان معاون كنسولگري رژيم صهيونيستي در ايالت آتلانتاي آمريكا مشغول فعاليت است"

بدتر اینکه سر مقاله نویس فاش کرده است که گذشته از ایجاد رابطه ی دیپلماتیک میان اسراییل و لیبی می شود . از طرف دیگر تلاش بر ای قطع کردن دست انقلابیون لیبی از قدرت و مصادر کردن هم در دستور کاراست . زیرا که از لندن خبر می رسد که سفر یهودیان انگلیسی به لیبی پیشنهاد شده است که اخطار کرده در این مورد انقلابیون لیبی می بایست هوشیاری خود را خفظ کنند تا جلوی این تلاش را بگیرند و آن را مسدود نمایند تا مانع از شکل گیری دست های پلید در لیبی وجهان عرف شوند که صهیونیست ها اهداف خائنانه شان را از طریق قطر دنبال می کنند. در ادامه از موضع ضد آمریکایی اذعان کرده است که تهاجم نظامی ناتو حساب شده بودچون هدف بوده است که پس از سرهنگ قذافی قدرت در دست نیروهای انقلابی نیفتد . به خصوص اینکه آمریکا هم در حال بررسی بهره برداری خائنه است .چون جان کری رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا به مصر سفر نمود و با سران حزب عدالت و آزادی شاخه ی سیاسی اخوان المسلمین دیدار داشت که برنده ی انتخابات اخیر مصر بود وتأکید بر ایجاد روابط آمریکا و اسراییل نمود چون تلاش است تا غرب زمام امور مصر ولیبی را در دست داشته باشد که اینگونه بر خلاف خواست قیام کنندگان در لیبی می باشد :

"نكته قابل توجه اينست كه دولت موقت ليبي نه تنها اين خبر را تكذيب نكرده بلكه احمد شعباني، سخنگوي شوراي انتقالي نيز در گفتگو با روزنامه هاآرتص بر ضرورت برقراري ارتباط ميان ليبي و رژيم صهيونيستي تأكيد كرده است. بررسي رويدادهاي هفته‌هاي اخير ليبي نكاتي را نمايان مي‌كند كه نشان دهنده آينده پرفراز و نشيب اين كشور تا استقرار يك نظام حكومتي با ثبات مي‌باشد. همين بررسي، پرده از اين واقعيت بر مي‌دارد كه تصور آينده‌اي منطبق بر خواست و اراده توده‌هاي مردم و اعتقادات اسلامي آن‌ها در نظام حكومتي ليبي يك تصور خوشبينانه است. درست است كه مردم ليبي خواستار حاكميت اسلام هستند ولي معادلات سياسي پشت پرده و زدوبندهائي كه سياستمداران غرب گراي ليبي با قدرت‌هاي غربي دارند، موانع بزرگي بر سر راه تحقق اين خواسته مشروع مردم ايجاد كرده و مي‌كنند كه چه بسا آنچه به عنوان سرنوشت سياسي اين كشور رقم مي‌خورد، درست عكس آن چيزي باشد كه مردم براي آن قيام كردند و خون دادند و فداكاري كردند"

در خاتمه اینکه با توجه اینکه سرمقاله نویس که همچون خمینی شیاد وجانشین وی رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع و رئیس جمهور پاسدار گماشته احمدی خواهان نا بودی اسراییل می باشد. برایش قابل قبول نیست که پس از ادعای پوشالی و وارونه کردن که رهبری قیام های ضد دیکتاتوری منطقه رژیم فاشیستی مذهبی ایران است . اماا اکنون شاهد تلاش برای ایجاد رابطه ی دیملماتیک میان لیبی پس از قذافی با اسراییل باشد . همینطور همانگونه که سر مقاله نویس اشاره کرده است آنچه اكنون در جهان عرب به ويژه ليبي مي‌گذرد، به نظر مي‌رسد که ليبي هم همانند مصر به انقلاب ديگري نياز دارد. البته وی نگفته است که چرا در مصر بقول و ی دو بار انقلاب کرده وکلی برای پیروزی اخوان المسلمین هوراکشی کردن چگونه است که همچنان که خودش اذعان کرده است جان کری رئیس کمیته ی امور خارخارجه کنگره آمریکا به مصر سفر می کند و با سران شاخه ی سیاسی اخوان المسلمین حزب آزادی وعدالت در این کشور دیدار می کند تا که رابطه با آمریکا و اسراییل عادی شود .ولی باا ین حال مدعی سرمقاله نویس تأکید نموده است که مردم ليبي چاره‌اي جز اين ندارند كه همچون مصر دست به انقلاب دوم بزنند تا با قيام عليه ميراث خواران انقلاب، مانع مصادره آن توسط دولت‌هاي غربي و صهيونيست‌ها و مهره‌هاي دست آموز آنان شوند و بتوانند سرنوشت سياسي خود را با اراده خود رقم بزنند. البته وی مشخص نکرده است در شرایطی که رژیم ضد بشری کودتایی مافیایی قرون وسطایی مشروعیت ندارد برای چه حاکمان ایران باید قیم و وکیل مدافع ملت های عرب منطقه باش وبرای شان خط وخطوط تعیین وترسیم کنند؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900921/13900921_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی 2 شنبه 21 آذر 1390

ليبي نيازمند انقلاب دوم