گزیده خبرهای 18 تیر 91
دستگیری 11 مزدور تبعه کشورهای عربی در ریف دمشقوخبرگزاری فارس: سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی سوریه موفق شدند 11 تبعه کشورهای مختلف عربی که برای دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی مزدوری می‌کردند، در ریف دمشق دستگیر کنند.
بشار اس جنایتکر مفلوک که با طناب پوسده ی حاکمان ایران توی چاه رفته است . در شرایطی که طناب پوسیده دارد بیشتر پاره می شود وچیزی به قعر چاه رفتنش نمانده است . بنابراین در حال دست وپا زدن مجبور است که از سایر ترفندهای دیکته شده ی حاکمان ایران به خصوص تاکتیک وزا رت بد نان اطلاعات شان  استفاده کند .
به گزارش فارس به نقل از پایگاه "الانتقاد"، منابع آگاه اعلام کردند که سرویس‌های ویژه سوری موفق شدند حدود 11 تبعه کشورهای عربی را که برای دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی جاسوسی می‌کردند در یکی از مناطق ریف دمشق که احتمالا منطقه"التضامن" است، دستگیر کنند.منابع آگاه گفتند که دستگیری این افراد یک عملیات بی‌نظیر و یکی از موفقیت‌های دستگاه‌های امنیتی سوریه است.بر اساس این گزارش روز جمعه منطقه دف الشوک در نزدیکی منطقه التضامن شاهد درگیری بین نیروهای ویژه امنیتی سوریه و گروه‌های مسلح تروریستی بود.
 
نعله وارونه زدن و آدرس غلط دادن که پاسدار شریعتمداری در یادداشت روز خود بطور وارونه تحلیل وتفسیرش کند همین ادعای عضو کمیسیون برنامه و بودجه  بازار مکاره است  که با نادیده گرفتن نقش رهبر ولی فقیه همکاره که سرنخ همه غارتگری های ریز وکلان باندهای مافیایی در گیرر قابت وجنگ قدرت وثروت در دست وی می باشد . اما اکنون برای رفع مسئولیت از وی حواله به مردم داده شده است که گرانی ها را مدیریت کنند . در صورتی که مردم نقشی به جز سیاهی لشکر ندارند.
فرارو - خود ملت هم باید مدیریت کند و بداند که در شرایط اقتصادی فعلی، راهکاری که می تواند در زمینه گرانی ها ما را موفق کند مدیریت در بخش مصرف است. مقداد نجف نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان مطلب بالا در گفتگو با فرارو دیدگاه خود درباره گرانی ها و راهکار جلوگیری از آن را چنین بیان داشت.•    من معتقدم گرانی ها یک ریشه داخلی و یک ریشه بین المللی دارد. در بحث بین المللی مسئله تحریم ها است که خوشبختانه در سنوات گذشته هم ما ثابت کردیم که اگر همه عزم خود را جزم کنند در مقابل تحریم ها کمترین آسیب را می بینیم و بهترین بهره برداری را هم می کنیم. •    در داخل هم قطعا ما در همه دوران ها داشتیم و همانطور که افراد خوب در عرصه اقتصاد کشور داریم افراد رفاه طلب و منفعت جو داریم که بی رحمانه از جریانات مختلف فقط به نفع خود سود می جویند و برای آنها مهم نیست که چه مشکلی برای کشور پیش بیاید. •    با بخشنامه و دستورالعمل نمی توان جلوی گرانی را گرفت. یعنی نمی شود فردا یک قانون تصویب کنیم که گرانی ممنوع شود. اگر چه بخش نظارت می تواند در بخش اجرایی خیلی اثرگذار باشد، اما من بیشترین سهم را برای خود ملت قائل هستم. •    خود ملت هم باید مدیریت کند و بداند که در شرایط اقتصادی فعلی، راهکاری که می تواند در زمینه گرانی ها ما را موفق کند مدیریت در بخش مصرف است. •    اکنون اروپا و امریکا بدترین شرایط اقتصادی خود را تجربه می کنند؛ اما آنجا فرهنگ سازی شده است. من از رادیو گوش می کردم که در ژاپن بعد از سی سال قیمت شیر مختصری گران شد. سه روز پشت سر هم مردم شیر مصرف نکردند و پس از سه روز شیر به قیمت قبلی بازگشت. •    در ایران مشکلی که وجود دارد این است که عده ای هیاهو می کنند و ملت هم متاسفانه از این هیاهو تاثیر می پذیرد. به طور مثال در ماجرای سکه و ارز در حالی که امروز ما بهترین پشتوانه از نظر طلا را در کشور داریم؛ زمانی مردم برای طلا صف کشیده بودند. بنابراین ملت هم باید در این زمینه همکاری کند.•    البته دولت در بخش اجرا باید نظارت دقیق داشته باشد. دولت تمهیدات لازم را برای خود ملحوض کند. افراد باتجربه و متعهد را در بخش های مختلف به خصوص بخش اقتصادی بگمارد. تیم اقتصادی دولت هماهنگ با هم کار کنند. یعنی کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند. •    در آن سو هم مجلس باید همکاری داشته باشد که کماکان دارد و توپ گرانی ها را در زمین همدیگر نندازند و هرکس سهمی را بر عهده بگیرد. این موضوع مربوط به همه است و حاکمیت باید برای رفع آن بسیج شود. •    از سوی دیگر ملت هم باید متوجه باشد که ما در چه شرایط اقتصادی بین المللی و در تحریم هستیم و باید همکاری کنیم تا کمترین آسیب را ببینیم. •    در داخل هم که افراد سودجو و منفعت طلب وجود دارد ملت می تواند کمک کند. نمی گویم دولت و مجلس وظیفه ای ندارد. حاکمیت باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و ملت هم همکاری کند. یعنی تا حد ممکن سعی کنند مصرف را مدیریت کنند. •    مسئله اقتصاد مانند یک زنجیره به هم پیوسته است. نمی شود گفت ما تابع اقتصاد بین الملل قرار نداریم. امروز فشارهای اقتصادی فقط مربوط به ایران نیست، بلکه مربوط به همه دنیا است. •    اکنون در ابعاد مختلف ما تقریبا خودکفا شده ایم یا نزدیک به خودکفایی در کشور هستیم. من معتقدم اگر دولت و مجلس پشت هم باشند نمی گویم همه چیز درست می شود اما کمترین آسیب را خواهیم دید.

هرچه مسئولان و  دستگاه  تبلیغاتی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران رشته اند پنبه شد . چون پس از  گزارش جعلی گفتگوی محمد مرسی با خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس   ارائه دادن و خبر سفر وی به ایرانکه بازتاب داده شد . اما از سوی محمد مرسی تکذیب شد . سپس گفته شد که پاسدار احمدی نژاد تلفنی به وی تبریک گفته و دعوت کرده که وی به ایران سفر کند .ولی اکنون گفته شده که محمد مرسی به عربستان می رود تا سوزش داغ دل حاکمان ایران مضاعف  شود.

سفیر عربستان در مصر از سفر محمد مرسی به ریاض به عنوان نخستین ایستگاه خارجی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهوری مصر خبر داد.به گزارش اخوان آنلاین، "محمد مرسی" چهارشنبه آتی در اولین دیدار خارجی اش از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهوری مصر عازم عربستان می شود.احمد القطان سفیر عربستان در قاهره ضمن اعلام این مطلب پس از دیدارش با محمد مرسی در  نهاد ریاست جمهوری در منطقه "مصر الجدیده" افزود: ملک عبدالله از مرسی برای دیدار از عربستان دعوت به عمل آورده است.وی گفت: این دیدار در راستای حمایت از روابط دو جانبه و روابط میان دو کشور گسترده تر از روابط اقتصادی است.اعلام سفر مرسی به عربستان در حالی است که پیشتر برخی رسانه ها از ممنوع الخروج بودن وی خبر داده بودند.
دو خبر زیر یکی هست ولی عنوان تیتر خبری  با هم فرق دارد .چون در تیتر خبر دوم نوعی ناخشنودی از موضع دولت عراق با نخست وزیر مزدور ودست نشانده نوری مالکی وجود دارد .زیرا که توقع نبوده است که نوکر برای ارباب دم تکان دهد آنهم مقابل تحریم نفت که مسئولین رژیم فاشیستی مذهبی از موضع ضعف قدرت نمایی شده چون تهدید به بستن تنگه هرمز شده که دولت عراق مخالف این ادعا شده است .
دولت عراق از ايران خواست تا تنگه هرمز را نبندد. سخنگوي رسمي دولت عراق در گفت‌وگو با روزنامه‌ي الصباح ـ چاپ بغداد ـ با بيان اين كه ايران حق ندارد تنگه هرمز را به روي تجارت جهاني ببندد، گفت كه اين كشور بايد با گفت‌وگو و تفاهم، اختلافاتش را با جامعه جهاني حل و فصل كند.وي ادامه داد: ايران حق ندارد تنگه هرمز را ببندد چرا كه در بين كشورهاي حوزه خليج فارس، عراق بيش‌ترين زيان را متحمل خواهد شددباغ افزود: از ايران خواستيم تا از گزينه (بستن تنگه هرمز) استفاده نكند و با گفت‌وگو و تفاهم به حل اختلافات بپردازد.سخنگوي دولت عراق هم‌چنين گفت: بستن اين گذرگاه آبي موجب توقف كامل صادرات نفتي عراق از مناطق جنوبي اين كشور كه به 1,7 ميليون بشكه در روز مي‌رسد، خواهد شددولت عراق هم زبان درآورد.دولت عراق هم به صف مخالفين بسته شدن تنگه هرمز پيوست. به گزارش روزنامه الصباح سخنگوي رسمي دولت عراق در گفت و گو با اين روزنامه چاپ بغداد - با بيان اين كه ايران حق ندارد تنگه هرمز را به روي تجارت جهاني ببندد، گفت اين كشور بايد با گفت و گو و تفاهم، اختلافاتش را با جامعه جهاني حل و فصل كند.وي در مورد تنگه هرمز گفت: در ميان كشورهاي حوزه خليج فارس، عراق بيشترين زيان را از بسته شدن اين تنگه مي‌بيند. علي الدباغ در همين مصاحبه افزود: از ايران خواستيم تا از گزينه (بستن تنگه هرمز) استفاده نكند و با گفت و گو و تفاهم به حل اختلافات بپردازد. وي گفت: بستن اين گذرگاه آبي موجب توقف كامل صادرات نفتي عراق از مناطق جنوبي اين كشور كه به 7/1 ميليون بشكه در روز مي‌رسد، خواهد شد.
عجیب است که درر استای پیگیری سیاست صدور تروریسم وبحران وارتجاع به برون مرز ومداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و  همسایه  به خصوص در مورد عراق که تبدیل به حیاط خلوت حاکمان ایران شده است . اکنون فاش شده است که در میان اعزام نیرو به عراق و سپس به سوریه که  زیر چتر زوار انجام می گیرد گذشته از کشته ومجروح  شدن تعدادی زوار در اثر اقدامات انفجاری یا تصادف اتوبوس ها از سوی دیگر ن گزارش شده است که تعدادی هم بدلیل سگ گاز گرفتگی مردند . یعنی مرض هاری پاسداران سپاه قدس و سایر مهر هه ای نفوذی درون دولت عراق به سگ های عراقی سرایت کرده است .
نماینده مرکزپزشکی حج و زیارت در عراق از مراجعه بیش از 400 هزار زائر به درمانگاه‌های این مرکز در سال گذشته خبر داد.دکتر ماشالله رضایی در تشریح عملکرد مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق با بیان اینکه این مرکز برای رفاه حال زائران ایرانی اقدام به تاسیس 11 درمانگاه در عراق کرده است گفت: این درمانگاه‌ها در نقاط مركزی شهر كربلا و نجف، بغداد، کاظمین و.. قرار گرفته تا حد امكان در دسترس زائران ایرانی و حتی غیرایرانی قرار دارد.وی با بیان اینکه بیش از 400 هزار زائر در مدت سال 90 از امکانات پزشکی درمانگاه‌های هلال در عراق بهره‌مند شدند گفت: درمانگاه «دله آل‌البیت» با 94 هزار و 681 مراجعه‌کننده و شفا با 92 هزار و 529 زائر مراجعه کننده بیشترین تعداد مراجعان در سال گذشته را به خود اختصاص دادند.رضایی با بیان اینکه دلایل مراجعه بیماری زائران ایرانی به این درمانگاه‌ها چندان حاد نبوده است، اضافه كرد: سرماخوردگی، مشكلات گوارشی، تب و لرز از جمله دلایل حضور زائران ایرانی در درمانگا‌ه‌های ثابت جمعیت هلال احمر ایران در عراق بوده است.379 زائر در بیمارستانهای عراقی بستری شدند.نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق با بيان اينكه در درمانگاه‌های هلال احمر خدماتی همچون ویزیت عمومی، تزریقات، پانسمان و.. انجام می‌گیرد گفت: در صورت نیاز بیمار به انجام درمان بیشتر این فرد توسط آمبولانس‌هایی که در اختیار درمانگاه‌هاست به بیمارستان‌های عراقی اعزام می‌شوند که براین اساس در سال گذشته 1013 زائر برای انجام درمان بیشتر به بیمارستان‌های عراق اعزام شدند رضایی با بیان اینکه پزشکان رابط نیز از بیماران بستری شده در بیمارستان .‌های عراق عیادت می‌کنند گفت: براین اساس از کل زائران اعزامی به بیمارستان عراقی 379 نفر بستری شدند و پزشکان رابط نیز از این افراد 1415 بار عیادت کرده و در جریان روند درمان این افراد قرار گرفتند و در این میان 16 زائر در بیمارستان‌های عراقی مورد عمل جراحی قرار گرفتند.سگ،41 زائر را گاز گرفت.وی با بیان اینکه در این مدت 41 بیمار که مورد حمله سگ‌ قرار گرفته بودند به درمانگاه مراجعه کردند گفت: تعداد 54 زائر نیز در سال گذشته جان خود را از دست دادند.نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در عراق گفت: در این مدت 87 زائرایرانی برای ادامه درمان به ایران بازگردانده شدند.وی در مورد تعداد آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه‌های نجف و کربلا گفت: بیش از 2029 زائر برای انجام آزمایشات درمانی به آزمایشگاه‌های عراقی اعزام شدند که در این میان 4147 بار در آزمایشگاهای عراقی آزمایشات انجام شده است.