گزیده خبرهای 22 آبان – 91



پاسخ هاي آن روز براي امروز (خبر ويژه)
 سر بازجو پاسدار شریعتمداری  مدتیست که  مدام کارش  جستجو گری و کانال ونقب زدن وقبر ستان کهنه شکافتن شده است  تا دستآویزی  بدست آورد  اهرم چماقش نماید و  علیه رفسنجانی وفر زندانش در جنگ تبلیغاتی وپرونده سازی استفاده کند.
بازخواني پاسخ هاي هاشمي رفسنجاني به سوالات تند چند سال پيش زيباكلام عبرت آموز است.به گزارش فردا «بازخواني گذشته نقش مهمي در فهم حال دارد. از خلال اين بازخواني هاست كه فهم تحولات سياسي و اجتماعي عميق تر و متقن تر مي شود و ايضا تفاوت ها هم عيان مي شود. اين امر در سياست كار ويژه اي ممتازتر از ديگر شئون دارد. مرور گفته هاي سياسيون در سالهاي گذشته هم بستر تحليلي متناسب با شرايط سياسي آن روزها را فراهم مي كند و هم مي توان با مقايسه آن ها با شرايط فعلي به ميزان و عمق تحولات فكري و گفتماني افراد و جريان هاي سياسي پي برد».اين سايت اينترنتي با مرور بخش هايي از مصاحبه هاشمي رفسنجاني با صادق زيباكلام كه چند سال پيش در قالب كتاب منتشر شد، خاطر نشان مي كند كه هاشمي درباره فضاي پرالتهاب سال 78 و مطالبات ساختارشكنانه مدعيان اصلاح طلبي مي گويد: يك بار همين آقاياني كه خيلي معروف هستند- شايد به شما گفتم- آقايان حميدرضا جلايي پور، ماشاءالله شمس الواعظين و محسن سازگارا هر سه نفرشان در اوج قضاياي 78 وقت گرفتند و آمدند همين جا نشستند و حرفهايي زدند و گفتند كه مطالبات مردم از حد گذشته و اينگونه نمي شود ديگر به حاكميت ادامه داد. من به آن ها هم همين بحث را كردم و گفتم شما روي همين موج كه خيال مي كنيد مال شماست فعلا سوار شده ايد. اما اينگونه فكر نكنيد و خودتان را جايي نيندازيد كه نتوانيد بعدا بلند شويد. نظام و حاكميت اينجوري است و همين جورها مي ماند. نظام وقتي كه احساس خطر مي كند، كار خودش را مي كند چون به اندازه كافي مي تواند خيابان ها را پر كند. همين طور كه 22 بهمن سال گذشته كرد (1382) و در انتخابات اسفندماه 82 هم بالاخره 40-50 درصد آمدند. ابزاري در دست حكومت است و اگر بخواهند شورش و شلوغ كنند، برخورد مي كند. به علاوه مردم طرفدار نظام هم به اندازه كافي برخورد مي كنند...»زيباكلام در سوال بعدي مي گويد كه تجربه اصلاحات نشان داد اصلاحات قانوني و در بطن نظام كارآيي ندارد. هاشمي پاسخ مي دهد:«چرا انسان اينجور نتيجه گيري بكند كه شما مي كنيد؟ آن موقع هم كساني بودند (اوائل انقلاب) كه همين تفكرات را داشتند و فكر مي كردند از طريق پارلمان مي آيند و اصل نظام و قانون اساسي را كم كم تغيير مي دهند و چيز ديگري درست مي كنند (اما) فهميدند كه نمي شود. در توده مردم اين عقيده نيست. دليلش هم اين است كه در انتخابات شركت مي كنند... در اسفند 82 شما 22 يا 24 ميليون انسان را پاي صندوق راي آورديد. ديگر بدتر از اينكه نداشتيم. هيچ وقت اينقدر بمباران دلسرد كننده نداشتيم. با اين حال 51 درصد واجدين شرايط در انتخابات شركت كردند. اين 51 درصد در شرايطي بود كه 130 نفر از نمايندگان مجلس استعفا دادند و آن حرف ها را مي زدند. تريبون مجلس ما واقعا داشت لجن پراني مي كرد. بالاخره اين ها نماينده مردم بودند و طرفدار و خانواده داشتند و حرفهاي آن ها تاثير داشت. خارجي هم كه حرفهاي اين ها را رتوش و پخش مي كردند. همه امكانات را به كار گرفتند اما علي رغم همه اين ها (مردم) آمدند.»
معمولا ً وزیر دادگستری یک کشور با همتایش یا دستگاه قضاییه یا رئیس دولت دیدار وملاقات می کند ونه با رئیس بازار مکاره دکوری که  برای  اینکه با احمدی نژاد رئیس جمهور رقابت کرده باشد با وی دیدار کرده است .
وزير دادگستري ارمنستان و هيئت همراه ديروز با رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.رئيس مجلس شوراي اسلامي در ابتداي اين ديدار روابط دو كشور را داراي ريشه هاي عميق تاريخي خواند و افزود: پيوندهاي تاريخي و فرهنگي دو ملت فهم مشتركي ميان دو كشور ايجاد و بستر مناسبي براي توسعه همكاري هاي اقتصادي - سياسي في مابين فراهم آورده است. لاريجاني در ادامه بر اهميت همكاري هاي پارلماني دو كشور براي تقويت و تحكيم روابط فيمابين در عرصه هاي مختلف تاكيد كرد. وي همچنين با ابراز خرسندي از تقويت همكاري هاي قضايي فيمابين دو كشور به نقش مهم و موثر اين روابط در تسهيل روند مناسبات اشاره كرد و امضاي دو موافقتنامه معاضدت قضايي و استرداد مجرمين ميان دو كشور يك گام موثر و مفيد در اين راستا ارزيابي كرد. رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به سطح ارتباطات اقتصادي فيمابين، بر لزوم بهره گيري از يافته ها و توانمندي هاي اقتصادي، فناوري و بازرگاني دو كشور براي ارتقاي سطح همكاري هاي اقتصادي تاكيد كرد و گفت: گسترش همكاري هاي اقتصادي - تجاري ميان ايران و ارمنستان به تقويت روند همگرايي در منطقه كمك خواهد كرد. وي در همين زمينه اجراي پروژه هاي مشترك فيمابين بويژه احداث خط راه آهن ميان دو كشور، اجراي پروژه هاي برق رساني و گازرساني را بسيار مهم دانست.در اين ديدار وزير دادگستري ارمنستان نيز روابط دوستانه في مابين دو كشور را الگويي براي همكاري هاي دوجانبه در منطقه خواند و گفت: اراده رهبران دو كشور بر پيشبرد روند همكاري هاي فيمابين در عرصه هاي مختلف قرار دارد. وي ابراز اميدواري كرد: مجلس شوراي اسلامي با تصويب و تاييد موافقتنامه هاي قضايي ميان دو كشور زمينه لازم را براي حل بازه اي مشكلات جزيي در مناسبات فيمابين فراهم آورد. وزير دادگستري ارمنستان همچنين با اشاره به بحران سوريه از مشكلات ايجاد شده براي اقليت ارامنه در سوريه توسط گروه هاي تروريستي ابراز نگراني كرد.
هر ایرانی و افغانی که مواجه با این تیتر خبری شود واکنشش چه می تواند باشد؟ به خصوص اگر موسوی وکروبی سعادت دسترسی به این تیتر خبری  را داشته باشند اینان  چه فکر می کنند در مورد بیماری هذیان ووارونه گویی سربازجو پاسدار شریعتمداری؟ آیا همچون عدم اصلاح پذیر بودن رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف  یقین بر درمان نا پذیر بودن بیماری صعب العلاج سر بازجو شریعتمداری نمی کنند؟
مشاور امنيت ملي رئيس جمهوري افغانستان، ايران را يك قدرت بزرگ منطقه اي و داراي اعتبار جهاني دانست كه مي تواند به عنوان يك حكومت دموكراتيك الگوي مناسبي براي ديگر كشورها باشد. رنگين دادفر سپنتا روز يكشنبه گفت: امروز ايران به عنوان رئيس دوره اي جنبش عدم تعهد، از طرفي ظرفيت مضاعفي براي به نمايش گذاشتن قدرت ديپلماسي و مديريت سياسي در عرصه منطقه اي و بين المللي در اختيار دارد و از طرف ديگررياست بر اين جنبش مسئوليت هاي سنگيني بر دوش ايران نهاده است. وي در گفت و گو با ايرنا، با يادآوري اينكه در مجموعه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد ظرفيت هاي مختلف و گرايش هاي سياسي گوناگوني وجود دارد، گفت: هماهنگ كردن اين گرايش ها و ظرفيت ها و قرار دادن در يك مسير واحد مسئوليت بسيار سنگين و كار بزرگي است كه اميدواريم ايران در دوره رياست بر جنبش عدم تعهد با سربلندي از عهده آن برآيد. دادفر سپنتا كه پيش از مسئوليت كنوني خود، مسئوليت وزارت امور خارجه افغانستان را برعهده داشت، سرعت دموكراتيزه شدن جهان را به ويژه در طي دو دهه اخير قابل توجه دانست و افزود: با وجود اينكه امروز مردم بسياري از نقاط جهان سرنوشت خود را با آراي خود تعيين مي كنند اما هنوز هم مشكلاتي در ساختار سياسي بسياري از كشورها وجود دارد كه سبب شده امكان رشد دموكراسي در آنها چندان سريع پيش نرود. مشاور امنيت ملي رئيس جمهوري افغانستان گفت: همچنين اشكالاتي در زمينه هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي در سطح جامعه بين المللي وجود دارد كه باعث شده روابط بين المللي از كمبود دموكراسي در جهان رنج ببرد. وي در خصوص وضعيت دموكراسي در كشور متبوعش نيز گفت: افغانستان در سال هاي اخير گام هاي بزرگي در راستاي دموكراتيزه شده برداشته است و آزادي مطبوعات و رسانه در اين كشور و همچنين رقابت ميان گروه هاي سياسي ازجمله نشانه هاي شكل گيري دموكراسي در افغانستان است
پاسدار تروریست  حسن دانایی فر سفیر در بغداد که از طریق مزدور ودست نشانده نوری مالکی عراق را تبدیل به حیاط خلوت حاکمان ایران کرده است . اکنون فاش ساخته که عراق تبدیل به یک استان حاکمان ایران شود تا دیگر نیاز به روادید میان دو کشور نیاز نباشد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق با حضور در محل اقامت آيت الله نوري همداني در نجف اشرف با اين مرجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد.وي در اين ديدار رابطه دو كشور ايران و عراق را خوب توصيف كرد و گفت: ايران و عراق در زمينه هاي علمي، فرهنگي، زيارتي و همچنين مباحث سياسي در منطقه از پيوند خوبي برخوردار هستند و دو ملت بزرگ به شمار مي روند.سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق بيان داشت: ما در شهرهاي بصره، نجف، كربلا، اربيل، سليمانيه و كاظمين سركنسولگري داير كرده ايم كه بسيار فعال هستند.وي ابراز داشت: سالانه يك ميليون نفر از كشور عراق وارد ايران شده كه در زمينه هاي تجاري، اقتصادي، زيارتي و... فعاليت دارند.دانايي فر حضور زائران ايراني در عراق را چشمگير عنوان كرد و گفت: سالانه يك ميليون و 200 هزار نفر زائر از كشور ايران به عراق مشرف مي شوند كه اين رقم در حال افزايش است.سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق پيش بيني كرد كه با تلاش هاي صورت گرفته اميدواريم بتوانند دو ملت ايران و عراق بدون رواديد به كشورها سفر كنند.به گزارش ايسنا، آيت الله نوري همداني نيز در اين ديدار از تلاش هاي سفير و سفارتخانه جمهوري اسلامي ايران در عراق قدرداني كرد.
 برای باندهای مافیایی مواد مخدر پاسدار  می بایست  سیاست تعقیب کردن برای انحصاری کردن ورود وتوزیع مواد مخدر  بی خودی  هم  افراد ناراضیان با اتهام شرور وقاچاقچی وکشته شو که  بالاخره هزینه وبها هم  دارد
يزد - خبرنگار كيهان:پيكر شهيد استوار يكم مهدي شريفي از پرسنل ناحيه انتظامي طبس كه در درگيري با اشرار به شهادت رسيده بود از مقابل ستاد فرماندهي انتظامي استان يزد تشييع شد.مهدي ميرزاده فرمانده انتظامي طبس اظهار داشت: به دنبال گزارش واصله مبني بر حضور دو دستگاه موتورسيكلت مشكوك در كوير شمال غرب شهرستان طبس و در ارتفاعات منطقه عمومي نستنج و ظن قوي دال بر ورود قاچاقچيان موتوري و اشرار مسلح موادمخدر به حوزه هاي مجهز عملياتي فرماندهي انتظامي شهرستان طبس با اتخاذ تدابير لازم به منظور بررسي موضوع به استحفاظي شهرستان طبس اكيپ به محل مورد نظر عزيمت كردند.به گزارش خبرنگار ما، وي افزود: موتورسيكلت هاي اشاره شده به همراه پنج نفر از اشرار به محض رويت ماموران شروع به تيراندازي كردند كه بلافاصله آتش متقابل از سوي ماموران اجرا و درگيري تا ساعات اوليه شامگاه ادامه يافت، تا اينكه قاچاقچيان مسلح با استفاده از تاريكي شب به سمت ارتفاعات متواري شدند.به گفته وي، در اين عمليات تعداد يك نفر از قاچاقچيان مسلح به هلاكت رسيد و تعداد دو دستگاه موتورسيكلت آنان به همراه مقادير معتنابهي وجه نقد حاصل از فروش موادمخدر، تعداد دو قبضه اسلحه كلاشينكف و مقاديري فشنگ جنگي و نيز مقاديري وسايل شخصي ديگر كشف و ضبط شد و به غنيمت عوامل انتظامي درآمد.وي خاطرنشان كرد: همچنين يك نفر از اشرار كه مورد اصابت تير عوامل انتظامي قرار گرفته و مجروح شده بود به وسيله ساير قاچاقچيان از صحنه درگيري متواري شد.وي افزود: در اين عمليات يك نفر از كاركنان فرماندهي انتظامي شهرستان طبس به نام استوار يكم مهدي شريفي مورد اصابت تير مستقيم اشرار قرار گرفت و به بيمارستان طبس و سپس بيمارستان شهيد رهنمون يزد اعزام شد كه متاسفانه پس از چهار روز به علت شدت جراحات وارده به فيض عظيم شهادت نايل شد و به خيل همرزمان شهيدش پيوست.
اعدام قاچاقچي كراك در زندان اصفهان
مثل معتادین مواد مخدر که می بایست مدام مواد مخدر تزریق یا مصرف کنند اگر نه خماری ازپای درش می آورد . قاتلان وجلادان حاکم برایران هم عجیب برای بقای ننگین شان اعتیاد مزمن به آدم کشی دارند؟
اصفهان- خبرنگار كيهان:يك قاچاقچي مواد مخدر كه در زمينه حمل و نگهداري مواد مخدر «كراك» فعاليت داشت، در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شد.به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان محمدجان- م فرزند رستم به جرم نگهداري 64 كيلوگرم كراك به موجب راي شعبه چهارم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد. حكم مزبور پس از تاييد دادستان كل كشور در محوطه زندان اصفهان به اجرا درآمد.