گزیده خبرهای 23 اسفند-91 قسمت -2


گزیده خبرهای 23 اسفند-91 قسمت -2
لابد ناشی از آزمایش آتش بازی های مراسم جشن 4 شنبه سوری از سوی پاسداران در حاشیه تهران می باشد
دو زمین‏لرزه ساعتی پیش شرق استان تهران را لرزاند که یکی از آنها در پردیس رخ داد که شدت آن 1.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.به گزارش فارس، ساعتی پیش، شهر جدید پردیس و حومه کیلان در استان تهران لرزید. زلزله خفیفی حوالی شهرستان پردیس از توابع استان تهران را لرزاند.این زمین‌ لرزه در ساعت 15 و 22 دقیقه و 9 ثانیه بعد از ظهر امروز به وقت محلی رخ داد و شدت آن 1.8 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.66 درجه و طول شرقی 51.80 درجه ثبت شده است.این زلزله در 9 کیلومتری پردیس، 13 کیلومتری رودهن، 12 کیلومتری بومهن و 37 کیلومتری تهران رخ داده است.این زمین‌لرزه در عمق چهار کیلومتری زمین رخ داده است. پردیس یکی از شهرهای اقماری جدید تهران و پرجمعیت‏ترین منطقه مسکونی شمال‏شرق این استان محسوب می‏شود.این شهر در فاصله 20 کیلومتری پایتخت و دامنه رشته کوه‏های البرز قرار گرفته است. بر اساس آخرین سرشماری اعلام شده (سال 85) جمعیت این شهر 58 هزار نفر است که طبق طرح جامع، تا 600 هزار نفر را در خود پذیرا خواهد بود.همچنین زلزله خفیف دیگری حوالی کیلان از توابع استان تهران را لرزاند. این زمین‌ لرزه در ساعت 15 و هفت دقیقه و 17 ثانیه بعد از ظهر امروز به وقت محلی رخ داد و شدت آن 1.6 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ثبت شده است.این زمین‌لرزه در موقعیت جغرافیایی با عرض شمالی 35.51 درجه و طول شرقی 52.28 درجه ثبت شده است.این زلزله در 11 کیلومتری کیلان، 27 کیلومتری ایوانکی، 29 کیلومتری آبسرد و 82 کیلومتری تهران رخ داده است. این زمین‌لرزه در عمق شش کیلومتری زمین رخ داده است.وقوع این زمین‌لرزه‏ها را شبکه لرزه‌نگاری شرق تهران وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تأیید کرده است.
يزد- خبرنگار كيهان:شهرستان طبس پس از مدت ها كش و قوس جدا شد و بار ديگر به خراسان جنوبي پيوست.معاون سياسي امنيتي استانداري يزد ضمن تاييد مطلب فوق، افزود: هيات دولت انتزاع شهرستان طبس از استان يزد و الحاق آن به خراسان جنوبي را تصويب كرده و اين مصوبه را به وزارت كشور ابلاغ نمود.غلامحسين دشتي افزود: همچنين در اين مصوبه خواستار ارتقاي فرمانداري اين شهرستان به فرمانداري ويژه شده است.وي گفت: در سال هاي اخير، برخي نخبگان و خواص و برخي از مسئولين و مردم اين شهرستان خواستار انتزاع از استان يزد و الحاق به خراسان جنوبي بودند كه با توجه به مسافت 270 كيلومتري طبس تا مركز خراسان جنوبي نسبت به مسافت 350 كيلومتري آن تا مركز استان يزد، اين امر با مصوبه دولت تحقق يافت.دشتي خاطرنشان كرد: شهرستان طبس، بزرگترين شهرستان كشور با ظرفيت هاي فراوان است و استان يزد به درخواست مردم و مصوبه دولت در خصوص انتزاع آن از اين استان احترام مي گذارد.
انتقادنماينده طبس ازاقدام دولت در ابلاغ يك مصوبه تنش‌زا در آستانه دو انتخابات
نماينده مردم طبس گفت: اقدام دولت در ابلاغ يكي از طرح‌هاي چالش‌زا در آستانه انتخابات موجب حيرت است.محمد علي عبدالله زاده با بيان اين مطلب به خبرنگار ايلنادر طبس گفت: ابلاغ مصوبه دولت مبني بر الحاق طبس به استان خراسان جنوبي مورد تأييد مسئولان و مردم طبس نبوده و تبعات اجتماعي دارد. وي گفت: مسئولان دولت قول داده بودند تا موضوع الحاق و انتزاع طبس در شرايط آرام و باثبات سياسي، اجتماعي و اقتصادي و با درنظر گرفتن خواست مردم انجام شود، اما متأسفانه شاهديم اين اقدام در شرايط نابسامان اقتصادي و در آستانه عيد و دو انتخابات مهم كه كشور نياز به آرامش دارد انجام و موجب تحير و تعجب مردم شد.وي ابلاغ اين مصوبه را در شرايط فعلي به مصلحت نظام، انقلاب و منطقه ندانست و خاطر نشان كرد: معمولاً دولت‌ها در شش ماه پاياني عمر خود وارد موضوعاتي مانند تقسيمات كشوري نمي‌شوند چراكه چنين اقدامي نياز به شرايط آرام و باثبات دارد كه بر اين اساس اين اقدام به هيچ وجه مورد تأييد من، مسئولان و مردم طبس نيست.عبدالله زاده گفت: اخيراً در دل و جان مردم و مسئولان طبس با شعار وحدت بر محور ولايت بارقه‌اي از اميد و اتحاد ايجاد و خدمات خوبي انجام شد، اما قطعاً با اين مصوبه غيرمنطقي دولت دوباره زمينه اختلاف و شكاف در بين مردم طبس به وجود خواهد آمد.نماينده مردم شهرستان‌هاي طبس، فردوس،بشرويه و سرايان با اشاره به اينكه دولت بايد به خواست مردم توجه كند، افزود: اين اقدام دولت آن هم در بدترين زمان ممكن، توهين به شعور و آگاهي مردم بوده و در شأن خدمتگذاري به مردم نيست.
مرگ يك ايراني در شليك مرزباني كويت
قاتل ومقصر کشوری است که زیر چتر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین هم آمار معتادین افزایش داده وهم  موجب تنوع  مواد مخدر وفقر وبیکاری شده است  طوریکه شهروندان ایرانی مجبور تن بهر اقدام خطرناکی بزنند.
يك ايراني در تيراندازي نيروهاي گارد ساحلي كويت كشته شد. به گزارش عصر ايران، بخش رسانه‌اي وزارت كشور كويت اعلام كرد: در تيراندازي گارد ساحلي كويت به يك فروند شناور ناشناس كه قصد ورود غيرقانوني به آب‌هاي منطقه‌اي كويت را داشت يك ايراني كشته و يك ايراني ديگر بازداشت شد.وزارت كشور اضافه كرد: گارد ساحلي كويت تلاش كرد با استفاده از راه‌هاي گوناگون از جمله شليك هوايي مانع از ادامه حركت اين شناور شود ولي اين تلاش‌ها موفقيت آميز نبودند به همين دليل در نهايت، گارد ساحلي كويت مجبور به شليك سمت آن شد كه به توقف اين كشتي منجر گرديد.در بازرسي از اين كشتي مشخص شد اين شناور مربوط به دو قاچاقچي ايراني است. در شليك گارد ساحلي يك نفر از ايراني‌ها كشته شد و نفر دوم بازداشت شد. در اين كشتي محموله بزرگي از 74 قطعه حشيش و ديگر مواد مخدر كشف و ضبط شد.نام و مشخصات اين دو نفر و مبدأ حركت شناور آنها اعلام نشده است
بزک نمیر بهار میاد کمبیزه با بهار میاد. همانقدر که گاز موجب آبادانی و پیشرفت وترقی عسلویه و استان بوشهر وخلاصه سراسر ایران شده است . به خصوص که مدام خبر مرگ خاموش ناشی از خفگی و انفجار گاز مخابره می شود موجب آبادانی استان محروم بلوچستان خواهد شد.
يك نماينده سيستان و بلوچستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح انتقال گاز ايران به پاكستان تاثير بسزايي در عمران و آباداني اين استان پهناور خواهد داشت.«يعقوب جدگال» روز سه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: احداث اين خط لوله علاوه بر توليد اشتغال مستقيم باعث ايجاد بسترهاي لازم توسعه صادرات و واردات از طريق سيستان و بلوچستان به پاكستان خواهد شد كه اين خود زمينه ساز امنيت، توسعه و رفاه هر چه بيشتر مردم اين خطه از كشورمان مي شود.به گفته وي، انتقال گاز به عنوان خوراك كارخانه هاي پتروشيمي از عسلويه به چابهار باعث خواهد شد با توجه به نزديكي به بازارهاي جهاني، احداث كارخانه هاي پايين دستي و بالادستي پتروشيمي در اين شهرستان به عنوان هاب سوم پتروشيمي كشور شتاب بيشتري به خود گيرد.نماينده مردم شهرستان هاي چابهار، نيكشهر و كنارك در مجلس شوراي اسلامي، احداث خط لوله صلح و به تبع آن احداث واحدها و كارخانه هاي بزرگ پتروشيمي از نظر پدافند غيرعامل و افزايش امنيت در مناطق مرزي شرق ايران را از ديگر ثمرات اين طرح فراملي عنوان كرد.اين نماينده مجلس اظهار اميدواري كرد: با رسيدن خط لوله صلح به شهرها و روستاهاي سيستان و بلوچستان همزمان با تكميل اين پروژه، گازرساني به شهرها و روستاهاي منطقه در دستور كار قرار گيرد كه توجه به اين موضوع باعث همراهي و دلگرمي بيشتر مردم منطقه خواهد شد.وي با بيان اينكه آغاز عمليات اجرايي خط لوله صلح در پاكستان با وجود مخالفت استكبار جهاني آغاز شده، گفت: اجرايي شدن اين پروژه روابط صميمانه دو كشور مسلمان و برادر را بيش از پيش گسترش دهد تا نمونه اي از همكاري براي كشورهاي منطقه در راستاي توجه به منافع ملي دولت ها و ملت ها باشد.