نگاهی به چند گزیده خبرهای زندان ونقض حقوق بشر وتیر اندازی....

نگاهی به چند گزیده  خبرهای زندان ونقض حقوق بشر وتیر اندازی......... 23 فروردین .92
نرگس موسوی: از ظالم دادخواهی نمی کنیم
چرا سایر مدعیان اصلاح طلب که تلاش می کنند بهر بهایی برای نامزد رئیس جمهور شدن از هم دیگر سبقت بگیرند  از نرگس موسوی حمایت نمی کنند ونه  همچون وی موضع گیری نمی کنند که برای بازی گرفته شدن و سهمی از قدرت داشتن حاضرند با ظالم همکاری کنند؟
کلمه : میرحسین و موسوی و زهرا رهنورد پس از ۲۰ روز بی خبری مطلق، روز سه شنبه با مادر زهرا رهنورد دیدار کردند.نرگس موسوی، دختر کوچک نخست وزیر محبوس هشت سال دفاع مقدس در گفت و گو با کلمه با اعلام این خبر می گوید که به نظر می آید نه تنها پدر و مادر ما را در انفرادی رها کرده اند بلکه خود زندانبان ها هم به دنبال گردش و تفریح و زندگیشان رفته و آنها را در بایکوت ارتباطی و خبری قرار دادند.به گزارش کلمه، دختر میرحسین و رهنورد با ابراز نگرانی از اینکه در این مدت پدر و مادرش با هیچ کدام از اعضای خانواده که پیش از گهگاهی امکان تماس تلفنی داشته اند، ارتباطی نداشته اند تصریح می کند که به نظر می رسد در حال حاضر قضیه انتخابات است و در حقیقت ترس از اینکه صحبتی بیاید بیرون و بخواهد جهت گیری شود برای انتخابات. لابد ترس و وحشتی دارند که مردم با پدر ما ارتباطی داشته باشند.پیش از این کلمه خبر داده بود که پس از دیدار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با دخترانشان در روز سی ام اسفندماه، که پس از چند ماه محرومیت از ملاقات صورت گرفته بود، آنها از هر گونه تماس حتی تلفنی نیز محروم شده اند. این میزان بی خبری مطلق و بی سابقه از این دو همراه جنبش سبز، باعث نگرانی شدید خانواده شده است.مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از بهمن ماه سال ۸۹ بدون هیچ گونه استناد قانونی در حصر خانگی به سر می برند. در قوانین تخلفات و جرائم کشور، تعبیر و مجازاتی به اسم حصر وجود ندارد. ضمن اینکه همین روند از آغاز بدون طی هرگونه فرایند قانونی شکل گرفته و در طول مدت بیش از دو سال اخیر نیز خارج از هر گونه ضوابط قانونی ادامه یافته است.نرگس موسوی در پاسخ به این سئوال که  آیا آنها پیگیری های قضایی در این مدت داشته اند یانه گفت :از آنجایی که هیچ ارگانی پاسخگوی این حصر نبوده و هیچ کس در حقیقت به عهده نگرفته مسئولیت حصر را و همیشه پاس دادند به یکدیگر که مثلا ما نبودیم و فلان ارگان بوده منطقا امکان پیگیری قضایی نداریم. ضمن اینکه ظلم و دادخواهی را از ظالم داشته باشیم؟ اینکه نمی شود که خودشان ظلم کردند حالا برویم ازشان دادخواهی کنیم؟ نه ما تا به حال این کار را نکردیم. صدایمان فقط در درجه اول به خدا و مردم و مراجع بین المللی رساندیم.
آزادی ده ها زندانی حوادث88 درآستانه انتخابات
این تاکتیک نخ نماشده تبلیغاتی در راستای  بازی گرفتن رقیب مغلوب و  بازار گرمی کردن برای نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری  24 خرداد وافزایش فشار برروی زندانیان مقاوم می باشد.
در فاصله دو ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بیش از ده تن از زندانیان حوادث بعد از انتخابات، از زندان اوین آزاد شدند  و برخی رسانه ها از آزادی حدود 35 تن خبر می دهند.به گزارش خبرنگار بازتاب، روند آزادی های این زندانیان بند 350  علاوه برمرخصی هایی است که بمناسبت عید نوروز به تعدادی از زندانیان داده شده که برای گروهی تمدید شده است.گفته می شود روند آزادی زندانیان سیاسی ادامه خواهد داشت. مجید صداقت، فرشید لاهوتی، بهزاد هوشمند، شهاب الدین مهدی زاده، آریا حامدی، محرم قربیان، امیر گرشاسبی، ابوالفضل قاسمی، علی شریعتی، جواد زادکام و محمدرضا (سامان) حمیدی آزاد، از زندان آزاد شده و سیدعلیرضا سیدیان و داور حسینی‌ نیز مشمول دو سال و نیم تخفیف مجازات حبس شده اند.
برگزاری دادگاه محسن قشقایی زاده و محمد پارسی‌
چرا این اهل قلم   همچون گزارش خبر قبلی  نه نه آزاد نمی شوند  بلکه  با اتهاک کیلویی و ساختگی تکراری اقدام علیه امنیت ملی   قرار است محاکمه شوند؟
 محسن قشقایی زاده و محمد پارسی از فعالین جنبش سبز و بازداشت شدگان سرای اهل قلم مورد محاکمه قرار گرفتند.به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، محمد پارسی و محسن قشقایی زاده که در روز ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ با احضاریه کتبی‌ به دادگاه انقلاب فرا‌خوانده شده بودند، روز گذشته مورد محاکمه قرار گرفته و محسن قشقایی زده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر‌عباسی و محمد پارسی‌ در شعبه ۱۵ به ریاست قاضی صلواتی مورد محاکمه قرار گرفته و بصورت شفاهی‌ به آنها اعلام شد که مجدداً برای صدور حکم به دادگاه احضار خواهند شد.این دو زندانی جنبش سبز به اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی‌ به همراه تعداد دیگری بازداشت و در بند‌های امنیتی زندان اوین مورد بازجویی قرار گرفته بودند.در پی‌ ورود نیروهای امنیتی به جلسه سرای اهل قلم در تاریخ سه شنبه ۹ آبان٬ حدود ۷۰ نفر بازداشت شده بودند که پس از آزادیِ بسیاری از متهمین، از این میان ۱۷ نفر که مهدی خزعلی هم در میان آن‌ها بود بوسیلهٔ یک دستگاه ون به زندان اوین منتقل و دو نفر دیگر نیز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کریمی در اقدامی جداگانه توسط پلیس امنیت بازداشت و به اوین منتقل شده‌اند.
تجمع دراویش در مقابل دادگاه انقلاب شیراز که برای اعلام همدلی و همبستگی صورت گرفته بود نیز در پی این اقدام به درگیری تبدیل شد
تیراندازی به‌خبرنگار صدا و سیما در دمشق
قرار نیست که دستگاه جاسوسی وتبلیغ تروریستی برون مرزی رژیم فاشیستی مذهبی به خصوص اعزام شده  در سوریه قسر در برود وهزینه عملکردش را نپردازد.
 تروریستها با تیراندازی به سمت خودروی خبرنگار صداوسیما در حومه دمشق، وی را زخمی کردند.به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از دمشق، ظهر امروز تروریستها با کمین در جاده فرودگاه بین المللی دمشق و شلیک به خودروی خبرنگار شبکه خبر در سوریه، او را از ناحیه شکم زخمی کردند.در این تیراندازی، خودروی محسن خزایی نیز آسیب دید. وی بلافاصله پس از این اقدام تروریستی، به یک مرکز درمانی منتقل و دقایقی پیش، پس از مداوای این جراحت سطحی مرخص شد. حال عمومی وی هم اکنون خوب و رضایت بخش است."مایا ناصر"خبرنگار پرس تی وی در سوریه نیز مهر ۹۱ بر اثر اصابت گلوله تروریستها در مرکز دمشق جان باخت و خبرنگار العالم برای دومین بار ، هدف قرار گرفت و به شدت زخمی شد. خبرنگاران از جمله هدفهای مستقیم گروه های مسلح و تروریست ها هستند و تاکنون ده ها خبرنگار در درگیریهای دو ساله سوریه، ربوده، کشته، یا زخمی شدند.نهادهای بین المللی، در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ سوریه را خطرناک ترین نقطه جهان برای خبرنگاران اعلام کردند.