گزیده خبرهای 17 تیر-92

گزیده خبرهای 17 تیر-92
هند نظارت بر مبادلات مالي ايراني‌ها را تشديد مي‌كند 
به نظر می رسد با رئیس جمهور شدن حسن روحانی و جنجال تبلیغاتی اعتدال راه انداختن ولی چون روحانی سر سپردگی اش به ولی فقیه را اعلام نمود وتأکید نمود تغییری در سیاست هسته ای به وجود نمی آید بنابراین دامنه تحریم ها نه کاهش نیافته که افزایش یافته است.
به منظور كنترل جريان پول از ايران به سيستم بانكي هند و بازارهاي سرمايه اين كشور، مقامات ناظر بر فعاليت‌هاي مالي هند به زودي هشدارهاي جديدي را منتشر خواهند كرد و از موسسات مالي اين كشور خواهند خواست تا مراقب موسسات و سرمايه‌هاي مرتبط با ايران باشند.اين هشدارها كه احتمالا در چند روز آينده منتشر خواهند شد، شامل دستورالعمل‌هاي منتشر شده از سوي نهاد ناظر بين‌المللي در امور مبارزه با پولشويي است كه اواخر ماه گذشته درباره ايران صادر شده است. به گزارش تسنيم به نقل از ايندين اكسپرس، هند اخيرا تلاش‌هاي خود براي كنترل فعاليت‌هاي پولشويي را تشديد كرده است. يك مقام عالي رتبه در اين باره گفت، دولت مشاوران خود در امور ايران را مامور نظارت بر اقدامات سخت گيرانه‌تر در اين زمينه كرده است.اف‌اي تي اف يك نهاد بين‌المللي است كه در زمينه مبارزه با پولشويي و تامين مالي فعاليت‌هاي تروريستي فعاليت مي‌كند و ايران را به عنوان يك حوزه با "كاستي‌هاي استراتژيك " تعريف كرده است. هند عضو اين نهاد است.

دولت آب متروي تهران را قطع كرد 
با وجود اینکه دولت آخرین نفس هایش را می کشد. ولی با این وجود اختلاف ورقابت خود با سردار قالیباف شهردار تهرانراحفظ کرده است.
مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران گفت: دولت به علت بدهي‌هاي اين شركت، آب 5 ايستگاه مترو را قطع كرده است و مسافران مترو در روزهاي گرم تابستان نمي‌توانند از سيستم آبخوري و نظافت ايستگاه‌هاي مترو استفاده كنند.محمد علي قلي‌ها در گفتگو با مهر با اشاره به قطع آب برخي ايستگاههاي مترو به دليل بدهي به وزارت نيرو گفت: دولت به ما پول نمي‌دهد و ما هم پول نداريم به دولت بابت آب و برق و... بدهيم. هم آنها به ما بدهكارند و هم ما به آنها. اين جيب به آن جيب است.
توجیه عدم دیدار روحانی با صانعی در سفر به قم
توجیه  سفر حسن روحانی  به  قم و عدم دیدار با آخوند یوسف صانعی که مشخص نیست کدام جا خالی داده است. برای اینکه فشار وتهدید همراه با توهین برروی صانعی خیلی سال است که ادامه دارد.
خبر امتناع دكتر روحاني رئيس‌جمهور منتخب، از ديدار با آيت‌الله صانعي در سفر به قم كه ديروز در يكي از روزنامه‌ها چاپ شد صحت ندارد. يك منبع نزديك به رئيس‌جمهور منتخب مي‌گويد در سفر روز پنجشنبه گذشته دكتر روحاني به قم و ديدار با مراجع تقليد، ديدار با آيت‌الله حاج شيخ يوسف صانعي نيز در برنامه اين سفر بود و حتي براي انجام اين ديدار با بيت اين مرجع تقليد تماس تلفني نيز برقرار گرديد ولي اين ديدار به دليل عدم حضور آيت‌الله صانعي ميسر نشد. آيت‌الله صانعي با انتشار بيانيه‌اي در آستانه انتخابات 24 خرداد و دعوت از مردم براي حضور در پاي صندوق‌هاي رأي، نقش قابل ملاحظه‌اي در خلق حماسه سياسي مورد نظر رهبر معظم انقلاب ايفا كردند. ضمناً ايشان در اين بيانيه از مردم خواستند به دكتر حسن روحاني رأي بدهند
وقتی اختلاس بانکی  3 هزار میلیارد تومان باشد  می بایست حق وکالت هم 10 میلیارد تومانی باشد. مشروط بر اینکه مگر در رژیم از صدر تا ذیل آلوده به فساد عنصری سالم هم وجود دارد که اکنون یقه وکیل مدافع اختلاس گر معروف گرفته شده است؟
قاضی سراج دلایل بازداشت یکی از وکلای پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی که ۱۰ میلیارد تومان حق‌الوکاله گرفته بود را تشریح کرد.قاضی ناصر سراج در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه گفته می‌شود یکی از وکلا در پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی حق الوکاله 10 میلیارد تومانی گرفته است گفت: البته در این پرونده بودند افرادی که از این رقم بیشتر هم گرفته بودند.وی درباره اینکه شنیده شده این وکیل بازداشت شده است آیا به دلیل گرفتن حق الوکاله دستگیر شده است گفت: بازداشت این فرد به خاطر حق الوکاله نبوده است مطالب دیگری در پرونده بوده است.قاضی سراج همچنین درباره اینکه آیا گرفتن حق الوکاله 10 میلیاردی جرم تلقی می‌شود گفت: وکلا باید براساس تعرفه موجود اقدام به اخذ حق الوکاله کنند.پرونده فساد 3 هزار میلیاردی پرونده‌ای بود که در اواسط مرداد سال 90 پرده از ان برداشته شد و راز آن افشا شد.در این پرونده گروه اریا به ریاست مه آفرید خسروی بیش از 2 هزار و 800 میلیارد تومان ال سی های تقلبی گشایش کرده بودند.در مرحله اول رسیدگی به این پرونده برای بیش از 30 متهم توسط قاضی پرونده، حکم صادر شد که در این احکام برای متهم ردیف اول تا چهارم حکم اعدام صادر که در دیوان عالی کشور این حکم تأیید شد
آنقدر در رژیم از صدر تا آلوده به فساد ضریب آلودگی گسترده وهمه شده وارقام اختلاس و رشوه درشت وکلان  می باشد .به ویژه اینکه رشد تورم بالاست که موجب شده است حتی رقم گروگان گیر ها هم  عجیب افزایش یابد چون مثل آخوندها خوش وپر اشتها شده اند .

پلیس استان گلستان یک نوجوان 12 ساله از چنگال 14 آدم ربا نجات داد، این در حالی است که تلاش پلیس آگاهی تهران برای شناسایی کلاهبردار 900 میلیون تومانی و یافتن یک دختر جوان 25 ساله ادامه دارد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی، فرمانده انتظامی استان گلستان گلستان از دستگیری 14 آدم ربا و آزادی نوجوانان 12 ساله از چنگال آدم ربا ها پس از 20 روز خبر داد و در خصوص جزئیات این خبر گفت: ساعت دوازده و سی دقیقه دوشنبه بیست هفتم خرداد ماه پسر بچه 12 ساله ای در یکی از خیابان های گنبدکاووس توسط سرنشین یک دستگاه سواری پژو ربوده شدپس از اعلام این موضوع از طریق تماس های تلفنی به مرکز فوریت های پلیس 110 و هماهنگی با خانواده فرد ربوده شده تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری آدم رباها به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی و پلیس آگاهی قرار گرفت.در این مدت متهمان پس از تماس با منزل نوجوان ربوده شده خواستار مبلغ 5میلیارد تومان از پدر وی شدند و با تهدید وی به خروج از مرز خواستار عملی شدن نقشه خود بودندسردار میرفیضی تصریح کرد: پس از 20 روز کار اطلاعاتی و پلیسی و کشف سرنخ های لازم در نخستین ساعات صبح روز گذشته 8 نفر از اعضاء باند بزرگ آدم ربایی طی 4 عملیات در استان های سیستان بلوچستان و گلستان شناسایی و دستگیر شدند. در یکی از مهمترین این عملیات ها که با موفقیت نیز همراه بود مأموران پلیس آگاهی با هماهنگی مراجع قضایی به آدرس منزلی در یکی از خیابان های گرگان اعزام و موفق به دستگیری یکی از اعضاء این باند نیز شدند.در بازرسی از منزل مورد نظر پسر بچه ربوده شده که بی حال و براثر شکنجه از دستان وی خون جاری بود، آزاد شد. پس از رهاسازی نوجوان از چنگال آدم ربایان، موضوع به خانواده وی اطلاع و در یک فضای احساسی نوجوان ربوده شده تحویل خانواده اش شد. لازم به ذکر است تعدادی از متهمان دستگیر شده نیز با وثیقه آزاد شدند.در بازرسی از متهمان که دارای سوابق متعدد ضرب و شتم و سرقت های به عنف در پرونده کیفری خود بودند دو قبضه سلاح و فشنگ مربوطه کشف شد.