آبگرفتگي در 18 شهر و 2 جزيره كشور.

در پي بارندگي‌هاي اخير رخ داد
آبگرفتگي در 18 شهر و 2 جزيره كشور.
 2 آذر -92
سئوال است  اینگونه خبر ها در بیش از 34 سال گذشته چند بار تکرار شده است و ضریب خسارات مالی و اقتصادی وتلفات جانی اش چه میزان بوده است؟ مهمتر اینکه واکنش واقدامات رهبر ومسئولان حکومتی در این مورد چه بوده است؟ برای اینکه  هدف  اصلی حاکمان رژیم فاشیستی  مذهبی غیر متعارف   فقط بفکر عوامفریبی و غارتگری  هرچه بیشتر  و تلاش برای حفظ قدرت  وانحصاری  کردنش بوده ، نه اینکه وظیفه شان دفاع از منافع ملی کشور و پاسخگویی به مطالبات  مردم ایران بوده باشد . برای همین است که خشکسالی  و بارندگی زیان آور شده است و بارندگی  دارای  تبعات خسارات  اقتصادی و تلفات جانی است . بطور نمونه  خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران  فارس  گزارش داده است  با شدت گرفتن بارش باران از 3 روز گذشته و بالا آمدن سطح آب در رودخانه‌هاي فصلي 18 شهر و دو جزيره خارك و شف در استان هاي بوشهر، خوزستان، فارس، گيلان و هرمزگان دچار آبگرفتگي شدند.  همچنین مدير كنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات هلال احمر  هم خبر  از خطر وقوع سيل و آبگرفتگي در سه استان سيستان و بلوچستان،‌كرمان و هرمزگان در چند روز آينده  داده است  تا   به هم وطناني هشدار داده شود  كه در اين استان ها به ويژه آنهايي كه در حاشيه رودخانه‌هاي فصلي سكونت دارند  باید  نكات ايمني را  در نظر بگیرند ، چرا كه  برای توجیه گاری  گفته شده به دليل خشك بودن و نفوذناپذيري زمين، احتمال بروز آبگرفتگي در اين استان‌ها از امروز وجود دارد. البته   اشاره نشده که نفرات در معرض خطر  با چه  وسایل ایمنی باید مقابل جاری شدن سیل یا آبگرفتگی  از خود واعضای خانواده  دفاع کنند؟ یا  اینکه چرا  به  گروه های  خدمات و امداد رسانی تذکر داده نشده تا  بسیج و در حال  آماده باش باشند . به جای اینکه از قبل توصیه های تبلیغاتی بدون پشتوانه عملی  داده شود؟
* خطر وقوع سيل در 3 استان 
مدير كنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: بر اثر بارندگي‌هاي 3 روز اخير شاهد آبگرفتگي 18 شهر و 2 جزيره بوديم و 3 هزار و 700 نفر در اين راستا امدادرساني شدند. "مرتضي مرادي‌پور" در گفت‌وگو با فارس، خاطرنشان كرد: با شدت گرفتن بارش باران از 3 روز گذشته و بالا آمدن سطح آب در رودخانه‌هاي فصلي 18 شهر و دو جزيره خارك و شف در استانهاي بوشهر، خوزستان، فارس، گيلان و هرمزگان دچار آبگرفتگي شدند. وي افزود: در همين راستا 340 امدادگر در قالب 68 تيم عملياتي در اين استان‌ها وارد عمليات شدند و با استفاده از تجهيزات امدادي هموطنان را از خطرات احتمالي نجات دادند و 320 نفر اسكان اضطراري داده شدند. مرادي پور به تخليه آب از منازلي كه دچار آبگرفتگي شده‌اند اشاره كرد و افزود: امدادگران هلال احمر با بهره‌گيري از 180 دستگاه موتور لجن‌كش آب را از داخل270 واحد مسكوني تخليه كرده‌اند. 
 هشدار براي وقوع سيل و آبگرفتگي در سه استان كشور 
مدير كنترل و هماهنگي عمليات سازمان امداد و نجات هلال احمر همچنين از خطر وقوع سيل و آبگرفتگي در سه استان سيستان و بلوچستان،‌كرمان و هرمزگان در چند روز آينده خبر داد و به هموطناني كه در اين استانها به ويژه آنهايي كه در حاشيه رودخانه‌هاي فصلي سكونت دارند توصيه كرد تا نكات ايمني را در نظر گرفته، چرا كه به دليل خشك بودن و نفوذناپذيري زمين، احتمال بروز آبگرفتگي در اين استان‌ها از امروز وجود دارد.