صدا ونامه ها

صدا ونامه ها . 4 آذر -92
بازتاب برخی از صدا ونامه های اعتراضی که در مطبوعات زیر تیغ سانسور بازتاب داده می شود که مشتی از خروار نارضایتی عمومی می باشد .
صداي شما
* طباطبايي نسب از تهران: آقاي جنتي به عنوان خطيب نماز جمعه تهران جمعه گذشته نكاتي را براي نمازگزاران گفتند كه جاي تأمل دارد. ايشان اعلام كرد نيروهاي انقلابي با داس درو مي‌شوند! خواستم به اطلاع شان برسانيد اولاً طي 34 سال گذشته هر دولتي كه روي كار آمد وزرا و مديران خود را انتخاب كرد كه اين روش هم قانوني، عادي و طبيعي بوده و هست. ثانياً آيا وزرايي كه در دولتهاي نهم و دهم توسط رئيس‌جمهور وقت با تحقير و بي‌احترامي بركنار شدند، ضدانقلاب بودند كه آقاي جنتي سكوت كردند؟ من به عنوان يك مسلمان واقعاً براي قضاوت ايشان متأسفم! البته مردم ما از فهم و شعور سياسي بالايي برخوردارند و تحت تأثير اين حرف‌ها قرار نمي‌گيرند. 
* قنبريان از تهران: به مسئولان و دست اندركاران پرداخت يارانه‌ها پيشنهاد مي‌شود كه زمان پرداخت يارانه‌ها را همزمان با ارسال قبوض آب، برق و گاز به حساب خانواده‌ها واريز كنند. 
*بيك وند از تهران: شهريور ماه امسال طي يك مرحله مبلغ 9 ميليون تومان جهت دريافت پرايد "اس اي" به نمايندگي خاني آباد نو، خيابان شهيد صمدي پرداخت كردم و بنا بود مابقي وجه هنگام تحويل خودرو كه آبان ماه بود پرداخت كنم كه متأسفانه هرچه با دفتر ارتباطات امور مشتركين سايپا تماس مي‌گيرم يا مي‌گويند اين مدل را نداريم بدهيم يا اينكه بياييد پولتان را بگيريد!؟ بنويسيد شايد مسئولان ذيربط به شما پاسخ بدهند. 
نامه‌هاي شما
ناحق يا حق فني داروخانه‌ها 
دريافت حق فني داروخانه‌ها از بيماران، اجحاف آشكار به بيماران است. به عنوان نمونه براي خريد يك سرم شستشو كه بر روي آن 1300 تومان نوشته شده است، 1700 تومان پرداخت كردم. وقتي 2000 توماني به مسئول مربوط دادم، به جاي بقيه پولم دو عدد چسب زخم داد تا به اصطلاح حساب ما پاك شود. گراني سرسام‌آور دارو، از سويي مردم را آزار مي‌دهد و از طرفي هم دريافت حق فني موجب نارضايتي مردم از داروخانه‌ها شده است. چرا مردم بايد تاوان اين‌گونه هزينه‌ها را بدهند؟ با يك حساب سرانگشتي در مي‌يابيد كه بيمارداري كه ده قلم دارو آن هم به گونه‌اي مرتب و هفتگي مي‌خرد، بايد چه پول ناحقي فقط به داروخانه‌دار بپردازد. پول اضافه به تاكسي و يا ارزش افزوده به سوپري و پول گزاف زور به صاحبخانه در آخر هر ماه و پول‌هايي كه اين روزها مدرسه‌هاي به اصطلاح رايگان دولتي از خانواده درخواست مي‌كنند، به كنار! يك بيمار ـ تهران 
هزينه از بيت‌المال 

شركت بهره‌برداري مترو، با نصب پارچه‌نوشته‌هاي بسيار زياد در ايستگاه‌هاي مترو پيرامون محرم و برخي اعياد موجب هدررفتن بيت‌المال مي‌شود. مردم به ويژه دوستداران مراسم حسيني، با حضور در مساجد، تكايا و حسينيه‌ها، ارادت خود را به امامان ابراز مي‌دارند. درباره معصومين(ع) نيز به خوبي اطلاع‌رساني مي‌شود و شيفتگان امام حسين(ع) نيز از هر فرصتي براي عزاداري استفاده مي‌كنند. يكي دو پارچه نوشت كه جلب توجه و ديده شود و خوانده شود بهتر از آن است سراسر ديوارهاي داخلي مترو - يك وسيله عمومي - از پارچه‌هاي سياه پوشيده شود. مسئولان نبايد فكر كنند چون كار بيهوده آنان از لحاظ شرعي مشكلي ايجاد نمي‌كند، بنابراين كار ارزنده‌اي است. علي ـ تهران