گزیده خبرهای 15 آذر-92

گزیده خبرهای 15 آذر-92

بازهم برای اینکه ثابت شود خامنه ای همیشه نشئه از روی نشئگی هذیان گویی نمی کند که  ایران ادعای امن ترین کشور جهان است .چون بطور سیستماتیک مدام چندین مورد اینگونه خبر از جاده های کشور روزانه مخابره می شود.
اتوبوس مسافربری تهران ـ ملکان در کیلومتر یک جاده مراغه هشترود واژگون شد.به گزارش فارس، پیش از ظهر امروز در کیلومتر یک جاده مراغه ـ هشترود اتوبوسی واژگون شد و تنها 5 نفر به صورت سطحی زخمی شدند.بیشتر زخمی‌های این حادثه زنان و کودکان بودند که پس از انتقال به بیمارستان سرپایی مداوا و مرخص شد‌ند. این اتوبوس از تهران به مقصد شهرستان ملکان در حرکت بود که به خاطر عدم توانایی راننده در کنترل نکردن اتوبوس در سرازیری سه راهی «تازه‌‌کند» مراغه از مسیر خارج و واژگون می‌شود.رئیس اداره راه و شهرسازی مراغه از رانندگانی که قصد عبور از محور مراغه ـ هشترود دارند خواست با سرعت مطمئنه حرکت و خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند.حمیدی، از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.وی افزود جاده مراغه هشترود باز است و تردد در آن جریان دارد.
جو سازی مهره ی احمدی نژاد – خامنه ای علیه ی مدعیان اصلاح طلب در آستانه ی سالروز 16 آذر که نوعی موضع گیری انتقادی علیه ی روحانی است چون فردا وی در دانشگاه بهشتی سخنرانی دارد.
وزیر سابق علوم با بیان اینکه نباید اجازه دهیم اهالی فتنه درون دانشگاه نفوذ کنند، گفت: فتنه استعداد بازسازی خود در دانشگاه را دارد.به گزارش فارس، کامران دانشجو وزیر سابق علوم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه انتظار این است که دانشگاه در طول نظام و جنبش دانشجویی برای قوام نظام باشد، اظهارداشت: در طول 8 سال دوره اصلاحات که برخی مسئولان نیز در آن حضور داشتند سعی شد تا دانشگاه و جنبش دانشجویی در تقابل با نظام نشان داده شود.وی تصریح‌کرد: این دانشگاه است که سرنوشت کشور را معلوم می‌کند و اگر اهالی فتنه در دانشگاه مسئولیت داشته و اساتید آن ضد دین باشند آیا ملت می‌تواند سرنوشت خود را به آن بسپرد؟دانشجو افزود: امام(ره) فرمودند تا زمانی که دانشگاه اسلامی نشود کشور نیز اسلامی نخواهد شد؛ مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند ما دانشگاه اسلامی می خواهیم، دانشگاه‌هایی هم که هست باید اسلامی شود، شما بگویید که دانشگاه اسلامی می‌خواهیم چون اعلام این مساله خودش موضوعیت دارد و با این کار دیگر طاغوت و استکبار نمی‌تواند به کشور ما چشم طمع داشته باشد.وزیر علوم دولت دهم با بیان اینکه در کلام امام (ره) اسلامی شدن دانشگاه به معنی استقلال و خود را از غرب جدا کردن است، گفت: مشکل اصلی دانشگاه‌های ما این است که مقلد غرب هستند.وی ادامه داد: با ساخت مسجد و نوشتن بسم الله در ابتدای کتاب‌ها، دانشگاه ما اسلامی نمی‌شود، ما باید هنجارها، فرهنگ و علوم انسانی خود را از غرب جدا کنیم و دانشگاه هویت اسلامی بگیرد.دانشجو در ادامه افزود: غربی‌ها نیز شعار استقلال، آزادی و نشاط دانشجویی سر می‌دهند اما ما در تعریف با آنها اختلاف داریم.وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فتنه خطرناک‌تر از نفاق است، گفت: فتنه نفاق را در درون خود دارد و استعداد این را هم دارد که خود را در درون دانشگاه بازسازی کند، فتنه استعداد آن را دارد که دانشجو و ملت حزب اللهی که خالق صحنه 9 دی بودند را افراطی قلمداد کند و آنها را پای میز مذاکره بکشاند.دانشجو تأکیدکرد: نباید اجازه دهیم اهالی فتنه درون دانشگاه نفوذ کنند که اگر چنین شود پشیمان خواهیم شد.وی با بیان این که غربی ها هرج و مرج را به عنوان آزادی در دانشگاه تعریف می کنند، گفت: آنها جنبش دانشجویی را در تقابل با نظام تعریف می کنند و نتیجه سیاست های 8 سال دوره اصلاحات خارج شدن دانشگاه از ماموریت اصلی خود می شود.وی افزود: آنها می‌گویند می گویند فضای امنیتی در دانشگاه وجود دارد؛ آیا در یک فضای امنیتی می شود 150 هزار مقاله و سند علمی تولید کرد؟ این تعداد مقالات 16 برابر 8 سال دوره اصلاحات است و در دوره اصلاحات 9 هزار مقاله و سند علمی داشتیم اما در دوره اخیر 150 هزار مقاله تولید کردیم و در منطقه رتبه اول علمی را پیدا کردیم در حالی که باید در سال 1404 به این رتبه می رسیدیم.دانشجو ابا بیان اینکه رشد تولید علم ما در چند سال اخیر نصف رشد علم دنیا بوده است گفت: در اکثر علوم و فناوری بین 8 تا 20 درصد رشد داشته ایم.وی با اشاره به رشد علمی در فناوری هسته ای گفت: دنیا امروز ما را به عنوان یک کشور هسته ای پذیرفته است، آمریکا از ترس پیشرفت هسته ای ایران پای میز مذاکره آمده است.
وزیر سابق علوم خاطرنشان کرد: دانشمندان کشورمان با تلاش فراوان اسبی را زین کردند و همه داشته های خود را در اختیار فرزندان انقلاب و تیم مذاکره کننده قرار دادند تا به ژنو و وین بروند و حق مسلم ایران را از حلقوم کثیف آمریکایی ها بیرون بکشند.وی با طرح این سؤال که ذهن انسان را هم آزار می دهد و آن این که چه تفاهمی است که هر دو طرف آمریکایی و ایرانی تفسیر و برداشت خودشان را از آن دارند؟، افزود: پولی که می خواهند به ما بدهند، سانتریفیوژها و نفت از داشته های ملت خودمان است، چرا باید همه را روی میز مذاکره بگذاریم.دانشجو با بیان این که تفاهمنامه یعنی بر روی یک موضوع به یک فهم مشترک برسیم، افزود: آمریکا خوب است دست از شیطنت بردارد و دیوار بی اعتمادی را بلند نکند چرا که در غیر این صورت خودش ضرر می بیند، تیم مذاکره کننده بداند که دروغ و فریبکاری در ذات آمریکایی ها است.دانشجو در پایان افزود: دانشگاهی که مقلد غرب نباشد، اساتید آن بینش اسلامی داشته باشند و دانش روز را در بالاترین سطح دارا باشند و روابط در دانشگاه بر اساس شرع باشد، می شود دانشگاه اسلامی و ما دانشگاهی می خواهیم که سرباز امام زمان(عج) تربیت کند.
نمونه ی تعامل اصول گرایی ناب مکتبی ولایت فقیه ای !
علیرضا دبیرˈ یک عضو شورای اسلامی شهر تهران و از قهرمانان سابق کشتی کشور و معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان ری درگیر شدند.گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است که درگیری فیزیگی علیرضا دبیر و معاون فرماندار پس از بحث و جدل بر سر جدایی ری از تهران صورت گرفت.براساس این گزارش، دبیر شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هنگام ورود به سالن، خطاب به حسین کاغذلو معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرری گفت: دیدید که نتوانستید ری را از تهران جدا کنید.علیرضا دبیر همچنین بر سر یکی از کارکنان جانباز فرمانداری شهرستان ری، فریاد زد: شما به استاندار تهران گزارش دادید ˈدبیر هم خورده و هم برده است.

تلاش پیگیرانه ی  سیاست برج مقابل بارو ی سربازجو شریعتمداری  به ایجاد اختلاف میان ائتلاف دولت و جدا کردن عارف از روحانی و خاتمی  که هر فرصت بدست می آورد این مأموریت را دنبال می کند.
عارف مایل است به یک ستون مستقل در اردوگاه اصلاح‌طلبان تبدیل شود و دیگر نمی‌خواهد دنباله‌روی صرف خاتمی باشد.علی افشاری از اعضای فراری دفتر تحکیم با انتشار این مطلب نوشت: محمدرضا عارف در انتخابات هیات‌مدیره بنیاد باران شرکت نکرد. همین مساله، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تمایل وی به ایفای نقش مستقل در عرصه سیاسی را موجب شده است؛ آیا عارف می‌خواهد از زیر سایه خاتمی بیرون بیاید؟ البته عارف کناره‌گیری خود از هیات رئیسه بنیاد باران را امری عادی برشمرد و هم‌چنین فعالیت‌های بنیاد امید ایرانیان را هم‌سو با بنیاد باران اعلام کرد. وی گفت: «در سال 88 تصمیم گرفتیم بنیاد امید ایرانیان که هم سو با بنیاد باران است با اولویت دادن به فعالیت‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی تاسیس کنیم. این بنیاد فعالیت سیاسی بصورت حزبی ندارد و محور فعالیتش اجتماعی، فرهنگی و علمی است.»در این تحلیل که از سوی سایت خودنویس (وابسته به شماری از همکاران خارج‌نشین نشریات اصلاح‌طلب) منتشر شده آمده است: اما حضور عارف در بنیاد امید ایرانیان و به خصوص توسعه فعالیت‌های آن تاثیرات و نتایج سیاسی در پی داشته است. جمعی از نیروهای سیاسی و اجتماعی بعد از انصراف عارف از رقابت‌های انتخاباتی به وی پیشنهاد کردند تا یک حزب سیاسی جدید راه بیاندازد. افشاری با مرور برخی اظهارنظرهای عارف می‌نویسد: جهت‌گیری فعالیت‌های سیاسی کنونی عارف مقصد حضور در مجلس دهم را نشان می‌دهد. از این رو متمایز ساختن چهره خود و ارتقای جایگاه به عنوان یک ستون مستقل در اردوگاه اصلاح‌طلبان مورد توجه وی قرار گرفته است. او دیگر نمی‌خواهد صرفا دنباله روی خاتمی باشد و یا با پذیرش محوریت او فعالیت‌های سیاسی‌اش را انجام دهد. اگر چه تمایل ندارد با خاتمی نیز زاویه پیدا نماید بلکه می‌خواهد نوع هم‌کاری و فعالیت آن‌ها از حالت رابطه عمودی به رابطه افقی تغییر یابد.این تحلیل خاطر نشان می‌کند: البته عارف در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم از خاتمی تا حدی دل‌گیر است. او انتظار داشت خاتمی فعالانه از ابتدا از او حمایت می‌کرد. در این صورت چه بسا عارف در نظر سنجی‌های اولیه از روحانی جلو می‌افتاد. یکی از جنبه‌های مغفول و رمزگشایی نشده انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، فرآیند برتری یافتن روحانی بر عارف در ائتلاف اصلاح‌طلبان و رفسنجانی بود. این اتفاق به شکل طبیعی رخ نداد. و عارف با دل‌خوری از صحنه کنار رفت و تا آخر نیز از حسن روحانی حمایت نکرد. در واقع او فقط انصراف داد ولی اعلام نکرد به نفع روحانی صحنه رقابت را ترک می‌کند. فقط بیان داشت درخواست خاتمی را قبول می‌نماید. همین مساله باعث شد علی‌رغم گمانه‌زنی‌ها و درخواست برخی از رای‌دهندگان، روحانی پست معاون اولی را به عارف پیشنهاد نکند.عضو سابق دفتر تحکیم اضافه کرد: فعالان ستاد عارف مدعی بودند تیم اصلی ستاد روحانی با انجام برخی از شگردهای خاص امنیتی و هم‌چنین ارسال اطلاعات غلط به ستادهای عارف در شهرستان‌ها باعث شده‌اند تا روند نظرسنجی‌هایی که در شورای ائتلاف انجام می‌شد از حالت طبیعی بیرون آمده و تحت تاثیر فعالیت‌های سازمان‌دهی شده حلقه یاران روحانی قرار بگیرد. این ادعا بعد از انتخابات در هیاهوهای پیروزی و فضای خاصی که ایجاد شد، گم گشت. گفتنی است برخی نشریات اصلاح‌طلب چند ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اعلام نامزدی عارف مدعی شده بودند که وی «نفوذی و تحریک‌شده نهادهای امنیتی» و «اصلاح‌طلب بدلی و قلابی» است.
سردار بسیجی نقدی مشنگ  در راستای مخالفت با توافق هسته ای  تیم مذاکره کننده در ژنو از موضع ضد آمریکایی نظر قبلی وتکراریاش را باز تکرار کرده است  که رابطه با آمریکا چالش‌های اقتصادی را رفع نمی‌کند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مسئله ما با آمریکا بحث اعتماد‌سازی نیست بلکه ماهیت است.سرتیپ محمدرضا نقدی در اختتامیه همایش بسیج و رسانه که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا علیه ملت ایران صدها جنایت مختلف انجام داده و نباید بعضی‌ها با یک پیام تبریک نوروز به زبان فارسی دهانشان آب بیفتد چرا که خوی آمریکا استکباری است.وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از روشنگری حضرت زینب(س) بعد از حادثه عاشورا درس بگیرند،‌ افزود: به نظر من تولد حضرت زینب(س) باید به جای روز پرستار، روز خبرنگار باشد چون سنخیت بیشتری دارد.به گزارش فارس، نقدی با اشاره به اینکه باید به برنامه‌های دشمن توجه کنیم، بیان داشت: امروز آمریکا که از هر انگشتش شرارت می‌بارد و مرکز تمام تروریست‌های بزرگ جهان است خودش را ضدتروریست می‌نامد و در زمینه حقوق بشر دارای بارزترین پرونده‌های ضد حقوق بشر است اما خودش را توسط رسانه‌ها مهد حقوق بشر معرفی می‌کند.وی با بیان اینکه مسئله ما با آمریکا بحث اعتمادسازی نیست بلکه ماهیت است ادامه داد: نمی‌توان با دو لبخند و مذاکره به آمریکا اعتماد کرد. نقدی درخصوص این جمله سران آمریکا که گزینه نظامی روی میز است، گفت: گزینه‌های آنها 20 سال است که روی میز است اما چه کاری کرده‌اند و چرا این گزینه روی میز خاک می‌خورد و البته تا آخر هم خاک خواهد خورد.
اینهم دستآورد بیشاز 34 سال مبارزه با  قاچاقچیان مواد مخدرو معتادین که پس از بیشمار اعدام کردن اکنون گزارش شده است مرگ روزانه 8 نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر در کشور رخ می دهد البته بیش از این رقم است .
مدیرکل کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پس از سالها توانستیم تابوهای آموزش و پرورش را شکسته و اجازه طرح شیوع شناسی اعتیاد دانش‌آموزان را از این وزارتخانه بگیریم که به زودی این طرح اجرا خواهد شد.بابک دین‌پرست در نشست خبری خود که به منظور تبیین عملکرد 100 روزه حوزه کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: بر اساس آمار سال گذشته 3056 نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نسبت به سال 90 کاهش 15 درصدی را نشان می‌دهد و می‌توان گفت روزانه هشت نفر در کشور به علت سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.وی با بیان اینکه پس از سوانح رانندگی بیشترین عامل مرگ‌ومیر در ایران را سوء مصرف مواد مخدر تشکیل می‌دهد گفت: بر اساس طرح شیوع شناسی، در سال گذشته 53 درصد معتادان را شاغلان تشکیل دادند، همچنین از این تعداد 63 درصد متاهل و 75 درصد با تحصیلات دیپلم به بالا بودند.به گزارش ایسنا، دین‌پرست در ادامه افزود: با توجه به اینکه تحصیلات، شغل و تاهل سه امر محافظتی در برابر اعتیاد است، وجود این تعداد از معتادان با هیچ نرمی سازگاری ندارد و این نشان می‌دهد که افراد از عواقب خطرناک اعتیاد اطلاع دارند اما آن را باور ندارند که دلیل آن، اطلاعات دروغی است که به آنها می‌دهیم.
به گفته وی، بر اساس آمار پزشکی قانونی، در هفت ماهه نخست امسال 1627 نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر فوت کرده‌اند که از این تعداد 1511 نفر مرد و 116 زن بوده‌اند و در مقایسه با سال قبل که 1751 نفر بود، کاهش هفت درصدی را نشان می‌دهد.مدیرکل کاهش تقاضا و توسعه مشارکت مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس این آمار، بیشترین مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر را تهران، اصفهان و کمترین مرگ و میر را استان‌های خراسان جنوبی و هرمزگان به خود اختصاص داده‌اند.