ضرورت تشكيل صندوق حمايت از قربانيان اسيدپاشي . 18 آذر -92
عجیب است که
گزارش شده است که يك جامعهشناس و محقق اجتماعي به جای اینکه ریشه
یابی کند که علت اقدام ا سید پاشی در جامعه چیست؟ سپس راهکار
کارشناسانه وجامعه شناسانه ارائه دهد که چگونه می توان
تلاش برای محو و ریش کنی این پدیده ی شوم ضد انسانی
اسید پاشی در جامعه اقدام کرد ولی سطحی نگرانه خواستار
احداث صندوقي براي حمايتهاي مادي و معنوي از قربانيان اسيدپاشي شده است .
یعنی مشابه ی طرح های آزمون و شکست خورده ای پیشنهاد داده است که
همچون مبارزه ی سطحی ومعلول گرایی مبارزه با قاچاقیان مواد مخدر است که پس
از 34 سال موجب افزایش تصاعدی اعتیاد و رشد کشف محموله های مواد مخدر و کاهش
سنین مصرف کنندگان مواد مخدر شده است . یا طرح های شعار رو سری یا توسری
مبارزه با بی حجابی است که بازده اش بدلیل فقر وبیکاری وحتی ا
عتیاد منجر به رشد پدیده ی شوم تن فروشی حتی زنان شوهر دار با کاهش میانگین سن 13
سال همچون مصرف مواد مخدر شده است . بهرحال راه نهایی جز تغییر شرایط کنونی به یک
حکومت دمکراتیک سکولار نمی باشد .
يك جامعهشناس و محقق اجتماعي خواستار احداث صندوقي براي حمايتهاي مادي و معنوي از قربانيان اسيدپاشي شد. دكتر غلامرضا عليزاده در گفتوگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، با اشاره به ويژگيهاي قربانيان اسيدپاشي اظهاركرد: با توجه به اينكه تعداد قربانيان اسيدپاشي زياد نيست بايد از طريق نهادهايي مانند NGOها و غيره از آنها حمايت شود. وي خواستار احداث صندوقي براي حمايت از قربانيان اسيدپاشي شد و گفت:همانطور كه بيماريهاي نظير سرطان،ام اس و... داراي صندوقها و جمعيتهاي حامي هستند بايد براي قربانيان اسيدپاشي نيز چنين صندوقهايي ايجاد شده و در بودجه دولت نيز براي آنها رديف بودجهاي را در نظر بگيريم. اين جامعهشناس با بيان اينكه نگراني قربانيان در چنين شرياطي از روند درمان و بهبوديشان كاهش مييابد، افزود: ميتوان از كمك افراد خير نيز در اين زمينه استفاده كرد.عليزاده از كادر پزشكي و مشاوران نيز خواست در برخورد با پديدههايي كه قرباني اسيدپاشي شدهاند، هزينههاي خود را كاهش دهند و اظهاركرد: در صورتي كه چنين صندوق يا Ngoهاي براي قربانيان تشكيل شود، قطعا بهتر ميتوان در چنين مواردي ورود پيدا كرد. اين محقق اجتماعي با تاكيد بر اينكه بايد قربانيان اسيدپاشي را به زندگي بازگرداند گفت: همانطور كه تعداد زيادي اسپانسر و پشتيبان مالي از فوتبال، كنسرتها و... حمايت ميكنند چه اشكالي دارد كه همين اسپانسرها هزينه بسيار كمتري را صرف حمايت از قربانيان اسيدپاشي كنند. وي از رسانهها نيز خواست در بحث حمايت از قربانيان اسيدپاشي وارد عمل شده و بتوانند مردم را به سمت كمك به صندوقهايي كه براي حمايت از اين افراد تشكيل شده سوق دهند. عليزاده با تاكيد بر ضرورت فرهنگسازي در بحث قربانيان اسيدپاشي تصريحكرد: به عنوان مثال يكي از وظايف فرهنگسازي اين است كه به شهروندان بگوييم به جاي اينكه 20 بار به حج تمتع بروند پس از يك بار يا نهايت دو بار مشرفشدن به حج مابقي هزينه را صرف كمك به همنوعان خود كنند.
يك جامعهشناس و محقق اجتماعي خواستار احداث صندوقي براي حمايتهاي مادي و معنوي از قربانيان اسيدپاشي شد. دكتر غلامرضا عليزاده در گفتوگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، با اشاره به ويژگيهاي قربانيان اسيدپاشي اظهاركرد: با توجه به اينكه تعداد قربانيان اسيدپاشي زياد نيست بايد از طريق نهادهايي مانند NGOها و غيره از آنها حمايت شود. وي خواستار احداث صندوقي براي حمايت از قربانيان اسيدپاشي شد و گفت:همانطور كه بيماريهاي نظير سرطان،ام اس و... داراي صندوقها و جمعيتهاي حامي هستند بايد براي قربانيان اسيدپاشي نيز چنين صندوقهايي ايجاد شده و در بودجه دولت نيز براي آنها رديف بودجهاي را در نظر بگيريم. اين جامعهشناس با بيان اينكه نگراني قربانيان در چنين شرياطي از روند درمان و بهبوديشان كاهش مييابد، افزود: ميتوان از كمك افراد خير نيز در اين زمينه استفاده كرد.عليزاده از كادر پزشكي و مشاوران نيز خواست در برخورد با پديدههايي كه قرباني اسيدپاشي شدهاند، هزينههاي خود را كاهش دهند و اظهاركرد: در صورتي كه چنين صندوق يا Ngoهاي براي قربانيان تشكيل شود، قطعا بهتر ميتوان در چنين مواردي ورود پيدا كرد. اين محقق اجتماعي با تاكيد بر اينكه بايد قربانيان اسيدپاشي را به زندگي بازگرداند گفت: همانطور كه تعداد زيادي اسپانسر و پشتيبان مالي از فوتبال، كنسرتها و... حمايت ميكنند چه اشكالي دارد كه همين اسپانسرها هزينه بسيار كمتري را صرف حمايت از قربانيان اسيدپاشي كنند. وي از رسانهها نيز خواست در بحث حمايت از قربانيان اسيدپاشي وارد عمل شده و بتوانند مردم را به سمت كمك به صندوقهايي كه براي حمايت از اين افراد تشكيل شده سوق دهند. عليزاده با تاكيد بر ضرورت فرهنگسازي در بحث قربانيان اسيدپاشي تصريحكرد: به عنوان مثال يكي از وظايف فرهنگسازي اين است كه به شهروندان بگوييم به جاي اينكه 20 بار به حج تمتع بروند پس از يك بار يا نهايت دو بار مشرفشدن به حج مابقي هزينه را صرف كمك به همنوعان خود كنند.