صداي و نامه های شما

صداي  و نامه های شما. 1 دی -92
* صلواتي از تهران: كشور ما با اين بزرگي و عظمت چرا بايد از چند كشور اروپايي گندم از خارج وارد كند؟ چرا برخي روابط عمومي‌ها از پاسخگويي و رسيدگي به مشكلات مردم طفره مي‌روند؟* يك كارگر از ساوه: قرار بود بن خواربار و مسكن كارگران افزايش يابد.نهمين ماه سال 92 هم گذشت، اما متأسفانه تاكنون از افزايش خبري نشده است و كارگران كمافي‌السابق زير بار گراني كمرشان خم‌تر شده است و كسي هم در مورد آنها فكري اساسي در كوتاه   مدت نمي‌كند.
صداي شما
* صلواتي از تهران: كشور ما با اين بزرگي و عظمت چرا بايد از چند كشور اروپايي گندم از خارج وارد كند؟ چند سال خودكفا شديم اما انگار بعضي‌ها مخصوصاً به كشاورزي كمك نكردند تا گندم وارد كنند و پورسانت بگيرند! اين همه زمين و كشاورز داريم آن وقت بايد گندم وارد كنيم! آيا اين مسائل براي كشور افت ندارد؟
* اصغرزاده از شيراز: به چه علت برنج‌هاي سمي و آلوده وارد كشور مي‌شود؟ لامپ از چين وارد مي‌كنند و مي‌گويند سرطان‌زا است. برنج از هندوستان مي‌آيد، مسموم است! چه اصراري است كه اين ملت با اين هواي آلوده همه مسموم و مريض شوند؟ بياييم براي   يك بار هم كه شده به جاي واردات، بفكر توليد باشيم.
* احمدي از تهران: دولت يك فكر اساسي براي كارگران كند. حقوق و مزاياي اين قشر مظلوم و محروم بسيار كم و ناچيز است و تأمين يك زندگي آبرومند را نمي‌كند. از صدا و سيما انتظار داريم چندين برنامه در اين ارتباط درست كند و مطبوعات هم با مصاحبه‌هايشان با مسئولان ذيربط، پيگير اين موضوع مهم باشند.
* يك كارگر از ساوه: قرار بود بن خواربار و مسكن كارگران افزايش يابد.نهمين ماه سال 92 هم گذشت، اما متأسفانه تاكنون از افزايش خبري نشده است و كارگران كمافي‌السابق زير بار گراني كمرشان خم‌تر شده است و كسي هم در مورد آنها فكري اساسي در كوتاه   مدت نمي‌كند.
* تولايي از شهرضا: با وجود وعده‌هاي مكرر فرماندار شهرضا مبني بر احداث و تكميل ورزشگاه اين شهر، متأسفانه تاكنون اين امر محقق نشده است. بنويسيد شايد رسيدگي شود. 
نامه‌هاي شما
مطالب بي‌پاسخ!
چرا برخي روابط عمومي‌ها از پاسخگويي و رسيدگي به مشكلات مردم طفره مي‌روند؟ روابط عمومي‌ها پل ارتباطي بين مردم و مسئولان هستند و بايد پس از چاپ انتقادات و پيشنهادها، درخواست‌ها و شكايت‌هاي آنان را به اطلاع مديران برسانند و در رفع مشكلات هموطنان تلاش كنند و جواب مكتوب تهيه و براي روزنامه‌اي كه مطلب در آن به چاپ رسيده، ارسال كنند.مهديه مقدسي - تهران
مسئولان سابق سازمان تأمين اجتماعي با حيف و ميل بيت المال در قيامت چه پاسخي خواهند داشت؟
من يكي از بازنشستگان تأمين اجتماعي هستم كه بجز حقوق، چيز ديگري از قبيل: وام، هزينه‌هاي دندان، عينك دريافت نمي‌كنيم و دفترچه‌هاي درماني تأمين اجتماعي هم كه هيچ ارزشي غير از بيمارستانهاي خودشان ندارند. سؤال ما اينست چرا مدير عامل سابق سازمان تأمين اجتماعي كه خود يك قاضي نيز بوده‌اند و احتمالاً نهج البلاغه را هم مطالعه كرده‌اند و از وضعيت بيمه شدگان تأمين اجتماعي و خصوصاً بازنشستگان نيز با اطلاع هستند چگونه به خودشان اجازه مي‌دهند كه اموال بيت المال را اينگونه حيف و ميل نمايند.سؤال ديگر اينكه چرا رئيس‌جمهور قبلي اينهمه از ايشان حمايت مي‌كرد و در هيچ شرايط راضي نشد تا ايشان بركنار شوند. البته ما كه از حق خودمان نمي‌گذريم و بالاخره اگر در اين دنيا نشد، در روز قيامت در مقابل وي و حاميانشان خواهيم ايستاد. ولي از مسئولين ارشد نظام مي‌خواهيم كساني را در اين مسئوليت‌ها قرار دهند كه اندكي با قرآن و نهج البلاغه و احاديث و روايات آشنا باشند و اندكي هم اعتقاد به اينها داشته باشند.يك فرد بازنشسته – رودبار
و اما گناه ما؟

گناه ما چيست كه در چهارراه سرچشمه تهران به سر مي‌بريم و بايد بوي مشمئز كننده ماهي را در اين محل تحمل كنيم؟ چرا سازمان محيط زيست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و شهرداري منطقه براي انتقال ماهي‌فروشان به يك مكان غيرمسكوني اقدام نمي‌كنند؟ سال‌ها مشكلات خود را از طريق مطبوعات به اطلاع مسئولان رسانده‌ايم، اما تا حال هيچ اقدام در خور توجهي نديده‌ايم!ساكنان خيابان سرچشمه تهران