صداي و نامه‌هاي شما

صداي  و  نامه‌هاي شما 20 بهمن - 92
* صفاوردي از تهران: رئيس مركز تحقيقات سرطان نسبت به سونامي سرطان در ايران هشدار داد كه يكي از علل آن، امواج در شهرها با دستگاه‌هاي غيراستاندارد چيني مي‌باشد و سپس بنزين و خودروهاي غيراستاندارد داخلي. سردردها و عصبانيت‌هاي شهروندان از ديگر عوارض آن است كه به عقيده محققان روي سلامت انسان و سلول‌هاي بدن تأثير منفي مي‌گذراند. تقاضا مي‌كنم پيام من را چاپ كنيد و به مسئولان مجدداً گوشزد نماييد. تاوان اختلاس‌ها را مردم بايد بپردازند! در بررسي بودجه 1393 نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مصوب كردند كه به ازاي هر متر مكعب گاز مشتركين بايستي 130 ريال به جهت گازرساني در روستاها و شهرهاي كوچك بپردازند دقيقاً در پايان همان روز سخنگو و دادستان محترم قوه قضائيه خبري جديد از اخلال در سيستم بانكي كشور كه مضمون خبر از گم شدن 1000 ميليارد تومان ضمانت بانكي و مسائل ديگري را دادند - هر سال كه بودجه‌اي به مجلس مي‌رود ماده و تبصره‌اي مبني بر عوارض جديد كه مردم بايد اضافه‌تر از سال گذشته پرداخت نمايند تصويب مي‌شود ولي در طول سال اختلاس‌هايي صورت مي‌گيرد كه ما مردم بايد جور آن را بكشيم. از نمايندگان محترم مجلس استدعا مي‌شود به طور عاجل و فوريت به كوچك شدن سفره مردم توجه كنند كه مسائل زير به نظر حقير مهم مي‌باشد 1- برابر نبودن درآمد و هزينه 2 - عدم توجه قانون كه افزايش حقوق‌ها بايد مطابق تورم باشد از سوي بودجه نويسان 3- اهداي سبد كالا به حداكثر 15 ميليون نفر از جمعيت 75 ميليوني هيچ توجيهي ندارد و علاوه بر اينكه دردي را دوا نمي‌كند، حتي مسكني هم نمي‌تواند باشد. 
صداي شما
* صفاوردي از تهران: رئيس مركز تحقيقات سرطان نسبت به سونامي سرطان در ايران هشدار داد كه يكي از علل آن، امواج در شهرها با دستگاه‌هاي غيراستاندارد چيني مي‌باشد و سپس بنزين و خودروهاي غيراستاندارد داخلي. سردردها و عصبانيت‌هاي شهروندان از ديگر عوارض آن است كه به عقيده محققان روي سلامت انسان و سلول‌هاي بدن تأثير منفي مي‌گذراند. تقاضا مي‌كنم پيام من را چاپ كنيد و به مسئولان مجدداً گوشزد نماييد. 
* حميد مستوفي از تهران: موضوع دادن سبد كالا شايد في نفسه كار خوبي باشد، اما بايد با تدبير باشد. افرادي كه در دولت هستند يك مقدار اطلاعات خود را درست بررسي كنند. چطور يك نفر يك ميليون حقوق مي‌گيرد و سبد كالا شامل او نشده، اما آدمي هست بالاي 3 ميليون حقوق دارد، به او تعلق گرفته است. اين چه جور برنامه‌ريزي است؟ اقشار آسيب‌پذير مشخص است چه كساني هستند؟ 
* چند تلفن: از وزير راه و شهرسازي و استانداري البرز خواهشمنديم نسبت به واگذاري پروژه‌هاي عظيم مسكن مهر "تكسام" ماهدشت اقدام عاجل صورت دهند. از سال 86 تا به امروز تمام وديعه‌ها را پرداخت كرديم و چشم انتظار واگذاري اين پروژه‌ها هستيم.
* جمشيد نادري از اردبيل: سازمان جهاد دانشگاهي كشور يك سري داروهاي كمياب را به منظور جلوگيري از سوءاستفاده‌ها در اختيار اين دانشگاه قرار داده است كه متأسفانه اين سازمان در استان اردبيل نتوانسته نقش لازم را ايفا نمايد. گفته مي‌شود داروهاي فوق الذكر آزاد به فروش مي‌رسد! بنويسيد شايد مسئولان ذيربط رسيدگي و پاسخگو شوند. 
نامه‌هاي شما
مسائل اجتماعي نياز به ريشه‌يابي دارد 
مطلب "سبد كالا نيست، سبد بلاست!" را در يكي از هفته‌نامه‌ها مطالعه كردم و نقطه نظرات مردم بيان شده بود. البته حق با مردم است كه اگر قرار است دولت كاري را انجام دهد بايد برنامه‌ريزي دقيق داشته باشد و اگر درست مديريت نشود، در نهايت مردم گرفتار مي‌شوند كه هم اكنون شاهد آن هستيم. ولي نكته مهم اينست كه چرا مردم اينگونه براي چند قلم كالا خودشان را به آب و آتش مي‌زنند و با همه مشكلات و از راههاي دور و دراز خودشان را به محل توزيع كالا مي‌رسانند و اگر اين مورد را آسيب شناسي نمائيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه تورم ايجاد شده بالاي 40 درصد دولت گذشته، گراني كمرشكن آن دولت، عامل گرفتاري براي دولت فعلي است كه مجبور است در كوتاه مدت اندكي از مشكلات مردم گرفتار و آسيب پذير را مرتفع نمايد هر چند دولت براي پرداخت يارانه نقدي هم با مشكلات روبرو است. نكته دوم اينكه مردم براي دريافت سبد كالا خيلي عجله كردند. اين سبد كالا بتدريج به همه اقشار كم درآمد و آسيب پذير خواهد رسيد. عجله كردن و هجوم آوردن به فروشگاهها، جز گرفتاري و تلف كردن وقت و عصباني شدن دردي را دوا نمي‌كند. پس بايد صبر وحوصله داشته باشند در فرصت مناسب به محل‌هاي توزيع بيايند و كالاي خود را دريافت كنند. در پايان از مسئولين توزيع كالاي حمايتي مي‌خواهيم تعداد فروشگاهها را افزايش دهند. در شهرها و بخش‌هاي مختلف يك فروشگاه اختصاص دهند تا مردم بتوانند به راحتي كالاي مورد نياز خود را بگيرند و البته اختصاص اين سبد كالاي يك امتياز ويژه نيز دارد و آن اينكه با تغيير روش فعلي عرضه و تقاضا در كشور، ممكن است باعث كاهش قيمت‌ها در بازار شود. چون طبق قانون اقتصادي، هرگاه عرضه زياد شود و تقاضا ثابت بماند، قيمت اجناس در بازار يا كاهش مي‌يابد يا تغييري نمي‌كند و در هر دو صورت به نفع مردمي خواهد بود كه طي چند سال اخير با گراني و تورم بالاي40درصد و گران شدن لحظه به لحظه كالاها، از زندگي نااميد شده بودند. عبدالله بشارتي - رودبار 
تاوان اختلاس‌ها را مردم بايد بپردازند! 

در بررسي بودجه 1393 نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مصوب كردند كه به ازاي هر متر مكعب گاز مشتركين بايستي 130 ريال به جهت گازرساني در روستاها و شهرهاي كوچك بپردازند دقيقاً در پايان همان روز سخنگو و دادستان محترم قوه قضائيه خبري جديد از اخلال در سيستم بانكي كشور كه مضمون خبر از گم شدن 1000 ميليارد تومان ضمانت بانكي و مسائل ديگري را دادند - هر سال كه بودجه‌اي به مجلس مي‌رود ماده و تبصره‌اي مبني بر عوارض جديد كه مردم بايد اضافه‌تر از سال گذشته پرداخت نمايند تصويب مي‌شود ولي در طول سال اختلاس‌هايي صورت مي‌گيرد كه ما مردم بايد جور آن را بكشيم. از نمايندگان محترم مجلس استدعا مي‌شود به طور عاجل و فوريت به كوچك شدن سفره مردم توجه كنند كه مسائل زير به نظر حقير مهم مي‌باشد 1- برابر نبودن درآمد و هزينه 2 - عدم توجه قانون كه افزايش حقوق‌ها بايد مطابق تورم باشد از سوي بودجه نويسان 3- اهداي سبد كالا به حداكثر 15 ميليون نفر از جمعيت 75 ميليوني هيچ توجيهي ندارد و علاوه بر اينكه دردي را دوا نمي‌كند، حتي مسكني هم نمي‌تواند باشد. محمدحسين عسگري - تهران