اگر طالبان راست بگويند...

 ایمیل دریافتی : 19 اردیبهشت 93
قضاوت و تأیید صحت وسقم این گزارش با خودتان
اگر طالبان راست بگويند...
اواسط فوريه شبه نظاميان طالبان با كمين در مسير كاروان نظامي آمريكا كه حامل سامانه پيشرفته فرماندهي و كنترل پهپادها بود، توانستند آن را بربايند.در زدو خوردها براي به چنگ آوردن اين سامانه، دو مامورامنيتي آمريكا كشته شدند و تجهيزات پيشرفته از جمله سيستم‌هاي ناوبري و سلاح به وزن 20 تن در قالب 6 محموله به تصرف طالبان در آمد.آنچه طالبان مي‌خواهد «پول» است. طالبان مي‌خواهد با فروش اين سيستم پيشرفته آمريكايي‌ به روس‌ها يا چيني‌ها پول كلاني به دست آورد. روس‌ها در اوكراين بيش از حد مشغول هستند. اما چيني‌ها تشنه اين فناوري هستند. در صورتي كه چيني‌ها سامانه كنترل هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا را به دست آورندكل سيستم هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا بي‌فايده خواهد شد. بنابراين چيني‌ها8 دانشمند تراز اول صنايع دفاعي خود را براي بررسي اين سيستم فرستادند و موافقت كردند بابت آن ميليون‌ها دلار بپردازند.در اوايل مارس، دانشمندان چيني به همراه  محموله های ياد شده وارد مالزي شدند با اين تصور كه مالزي مسير خوبي براي پنهان نگه داشتن ماجراست. اين محموله سپس به سفارت برده شدو تحت مراقبت قرار گرفت. در چنين شرايطي دستگاه‌هاي امنيتي آمريكا به كمك سازمان جاسوسي اسرائيل مصمم بود هر طور شده اين محموله را پس بگيرد. چيني‌ها اين طور محاسبه كرده بودند كه ارسال اين حموله توسط هواپيماي مسافربري كمترين شك را بر مي‌انگيزد. ضمن اينكه از كوالالامپور تا پكن فقط 4 ساعت و نيم راه است و آمريكايي‌ها نمي‌توانند هواپيماي غير نظامي را بربايند ضمن اينكه پرواز ام اچ 370 هواپيماي مناسبي براي حمل اين محموله است.
پنج آمريكايي و اسرائيلي كه با هواپيما آشنا بودند، سوار هواپيما شدند. در اين ميان دو ايراني با پاسپورت سرقتي هم در ميان مسافران بودند.پس از اينكه پرواز ام اچ 370 مرزهاي هوايي مالزي را ترك و با برج مراقبت ويتنام ارتباط برقرار كرد، در يك لحظه تمام سيستم‌هاي كنترلي خلبان غير فعال شدند و هواپيما در اختيار يك سيستم هوشمند كنترل از راه دور قرار گرفت. اين همان لحظه ‌اي بود كه هواپيما ناگهان ارتفاع خود را از دست داد.
چگونه آواكس‌‌ها مي‌توانند اين كار را انجام دهند؟ حادثه 11 سپتامبر را به ياد داريد؟ بعد از حادثه تروريستي 11 سپتامبر تمامي هواپيماهاي بوئينگ و احتمالا ايرباس مجهز به سيستم كنترل از راه دور شدند. اين كار براي جلوگيري از هواپيماربايي تروريستي انجام شده است. از آن موقع به بعد همه بوئينگ ها مي‌توانند مثل پهپادها توسط مركز زميني كنترل شوند؛ آنها هواپيماها را به سمت فيليپين يا گوان نبردند، چون توسط سيستم راداري چين رويت مي‌شد. در اين حين رادارهاي نظامي مالزي، تايلند و هند هواپيما را تشخيص دادند اما واكنش احتياط آميزي نشان دادند. هواپيما از روي شمال سوماترا، منطقه آمامباس پرواز كرد و پس از آن در منطقه‌اي در مالديو فرود آمد و حتي برخي روستائيان شاهد فرود هواپيما بوده‌اند. هواپيما سوخت‌گيري مجدد كرد و با مسافران مرده به پرواز در آمد و در پايگاه نظامي آمريكا در اقيانوس هند (ديه‌گوگارسيا) به زمين نشست. تجهيزات مربوطه و جعبه سياه هواپيما خارج شده بودند و قابل رديابي نبودند. مسافران به خاطر كمبود اكسيژن مرده بودند و همه خلبان و كمك خلبان را سرزنش مي‌كردند!
هواپيما دوباره از طريق سيستم كنترل از راه دور به پرواز در آمد و در اقيانوس هند سقوط كرد.
ميزان تلاش بي‌سابقه چيني‌ها براي يافتن هواپيما و به كارگيري كشتي‌ها و ماهواره‌ها در درياي جنوب چين، پس از آن تنگه مالاكا و اقيانوس هند نشان مي‌دهد چين نه به دليل مسافران چيني هواپيما بلكه به خاطر محموله فوق العاده با ارزش و 8 دانشمند برجسته خود نگران است.

سرويس خارجي اطلاعات - دريافتي