گزیده خبرهای 2 اسفند - 93

گزیده خبرهای 2 اسفند - 93
یک رسانه سوئدی از مفقود شدن یک روزنامه نگار این کشور در سوریه و در نزدیکی مناطق تحت اشغال داعش خبر داد.به گزارش رویترز، روزنامه سوئدی اسکپرسن امروز جمعه از مفقود شدن یک روزنامه نگار مستقل این کشور در مرز سوریه-ترکیه خبر داد اما جزئیات زیادی ارائه نکرد.هویت دقیق این روزنامه نگار منتشر نشده است اما گفته شده است که او 30 ساله است و قصد داشته از طریق شهر «غازیان تپ» در ترکیه وارد مناطق تحت اشغال داعش در سوریه شود.وی چند روزی است که مفقود شده و از سرنوشت وی خبری در دسترس نیست.وزارت خارجه سوئد از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.طی سالهای گذشته تعدادی از روزنامه نگاران و خبرنگاران غربی که به سوریه سفر کرده بودند توسط گروه تروریستی داعش بازداشت و سپس اعدام شده‌اند.
رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه روسیه برای هر تهدیدی پاسخ کافی در اختیار دارد تاکید کرد که هیچ کس نباید توهم برتری نظامی بر روسیه را داشته باشد.به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که کشورش آماده هرگونه اقدام لازم علیه هرگونه تهدیدی از خارج است.وی اضافه کرد که طی سالهای گذشته کارهای موثری برای بهبود تاثیر نظامی روسیه انجام شده است.پوتین افزود: مسکو همیشه یک پاسخ کافی برای هرگونه فشاری از ناحیه خارجی دارد. هیچ کس نباید این توهم را داشته باشد که می‌تواند برتری نظامی بر روسیه داشته باشد یا روسیه را تحت هرگونه فشاری قرار دهد چرا که ما همواره پاسخ کافی برای آن در اختیار داریم.وی ادامه داد؛ سربازان و افسران ما ثابت کردند که آماده هرگونه اقدام دقیق، محکم، حرفه ای و شجاعانه هستند و وظایف خود را به بهترین شکل انجام می‌دهند.
دقایقی پیش زلزله‌ای با قدرت 3.1 ریشتر شهر سرعین را در اردبیل لرزاند.به گزارش فارس، بر اساس اعلام مدیریت بحران استان اردبیل این زمین‌لرزه که دقایقی پیش سرعین و مناطق همجوار را در استان اردبیل لرزاند به ایجاد نگرانی در بین مردم منجر شد.از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه هنوز گزارشی اعلام نشده است.
دور اول رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه و کارشناسان و با حضور معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو پایان یافت و قرار است این مذاکرات ساعت 16 به وقت ژنو از سر گرفته شود.به گزارش باشگاه خبرنگاران، دور اول رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه و کارشناسان درباره برنامه هسته‌ای ایران در ژنو پایان یافت.مذاکرات معاونین وزیران خارجه ایران و آمریکا از امروز جمعه اول اسفند آغاز می‌شود که این مذاکرات تا شنبه دوم اسفند ماه در ژنو ادامه دارد.در این مذاکرات هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور دارد.دو طرف در دو سطح کارشناسی و معاونان مجموعا 5 ساعت به گفت‌وگو پرداختند و قرار است مذاکرات 18:30 به وقت تهران از سر گرفته شود.سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا ساعت 11 صبح امروز به وقت محلی (13:30 به وقت تهران) برای پنجمین بار پس از تمدید هفت ماهه توافق ژنو به گفت‌وگو پرداختند.قرار است این مذاکرات فردا (شنبه) نیز ادامه یابد و روز یکشنبه نیز قرار است سیزدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای با حضور ایران و گروه 1+5 در ژنو برگزار شود.همچنین،‌ قرار است «محمدجواد ظریف» و «جان کری» وزرای خارجه ایران و آمریکا طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه سوم و چهارم اسفند ماه در شهر ژنو دیدار و گفتگو کنند.
پسر جوان وقتی تصمیم به جدایی از دختر مورد علاقه‌اش گرفت نمی‌دانست گرفتار نقشه انتقام‌جویی خواهر او خواهد شد.به گزارش همشهری، مدتي قبل پسري نزد پليس پايتخت رفت و به مأموران گفت: در فيس‌بوك با دختري به نام نوشين آشنا شدم. آشنايي ما با چت كردن شروع شد و مدتي بعد بالاخره او از من خواست همديگر را ببينيم. وقتي سر قرار حاضر شدم نوشين آمد و وقتي مي‌خواست سوار ماشين من شود يكدفعه 2جوان به سمت ما آمدند و مدعي شدند كه از دوستان برادر نوشين هستند.آنها به بهانه اينكه براي نوشين مزاحمت ايجاد كرده‌ام مرا به باد كتك گرفتند و به ماشينم هم آسيب زدند. همزمان نوشين پا به فرار گذاشت و 2 پسر جوان هم سوار موتور شدند و فرار كردند. حالا هم مطمئنم كه پشت پرده ماجرا نوشين بوده است چون بعد از آن ديگر نه جواب زنگ‌هايم را مي‌دهد نه پيامك‌ها را. با اين شكايت، پرونده در اختيار قاضي روستا، بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 5تهران قرار گرفت و دستور تحقيقات در اين زمينه صادر شد.مأموران در تحقيقات نوشين را دستگير كردند و او در بازجويي‌ها گفت: شاكي پرونده خواستگار خواهرم بود و آنها قرار بود با هم ازدواج كنند او اما يكدفعه زير قولش زد و خواهرم را ترك كرد. در آن زمان من تازه درسم را تمام كرده و از شهرستان به تهران آمده بودم. اشك‌هاي خواهرم مرا عذاب مي‌داد و از همه بدتر اينكه مهدي بي‌دليل تصميم به جدايي گرفته بود. درحالي‌كه همه فاميل مي‌دانستند كه قرار است خواهرم به‌زودي عروس شود و اين كار او باعث شد آبروي خواهرم برود.به همين‌خاطر از مهدي كينه به دل گرفتم و نقشه انتقام‌جويي كشيدم. براي اجراي نقشه‌ام يك صفحه در فيس‌بوك ساختم و از اين طريق با مهدي آشنا شدم. بيشتر وقت‌ها با او چت مي‌كردم تا اينكه تصميم گرفتم با او قرار بگذارم. براي اجراي اين نقشه 2نفر از افرادي كه مي‌شناختم را اجير كردم تا مهدي را حسابي كتك بزنند.براي آنها همه ماجرا را تعريف كردم و گفتم كه او با آبروي خواهرم بازي كرده است. بالاخره روز قرار رسيد، آن روز من با تغيير چهره به سر قرار رفتم. همزمان 2مرد جوان كه اجير كرده بودم هم در آنجا حاضر شدند و مهدي را به باد كتك گرفتند و به‌خودروي گران‌قيمتش آسيب رساندند.بعد از اعترافات اين زن انتقام‌جو، 2جوان اجير شده دستگير شدند و تحقيقات از 3متهم پرونده ادامه دارد تا زواياي پنهان ماجرا آشكار شود.
پلیس آگاهی در حال تحقیق درباره دستبرد میلیونی به خانه یکی از گزارشگران مشهور فوتبال است.به گزارش همشهری، شامگاه پنجشنبه درحالي‌كه اين گزارشگر مشهور در استوديوي پخش شبكه سوم سيما براي گزارش مسابقه فوتبال در چارچوب ليگ قهرمانان اروپا آماده مي‌شد، به او خبر رسيد سارقان به خانه‌اش دستبرد زده‌اند.به اين ترتيب گزارشگر ديگري جايگزين وي شد تا او پيگير ماجراي سرقت شود. در جريان بررسي‌هاي اوليه مأموران معلوم شد سارقان با ورود به خانه او واقع در خيابان شيخ بهايي مقدار زيادي پول و جواهرات سرقت كرده‌اند.براساس اين گزارش، كارآگاهان پليس آگاهي به‌دنبال دستگيري سارقان هستند.