گزیده خبرهای 25 بهمن – 93 قسمت -2

گزیده خبرهای 25 بهمن – 93 قسمت -2
روزنامه جمهوری اسلامی در مطلب کوتاهی در شماره امروز خود، از تعدد ایستگاه‌های تبلیغاتی و سرگرم‌کننده در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در تهران انتقاد کرد.این روزنامه نوشت: «فعالیت ایستگاه‌های مختلف تبلیغاتی و سرگرم‌کننده در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی در روز 22 بهمن که هر سال بر تعداد آنها افزوده می‌شود و امسال بسیار بیشتر از سال‌های گذشته بود، اختلالاتی در نظم راهپیمائی عظیم مردم پدید می‌آورد که مسئولین برگزاری مراسم یوم‌الله 22 بهمن باید فکری برای جلوگیری از این مشکل بنمایند.غیر از ایستگاه‌های صلواتی که برای خدمت‌رسانی به مردم، مفید و لازم هستند بقیه ایستگاه‌های غیر از مزاحمت برای راهپیمایان و جدا کردن جمعی از آنان از صفوف راهپیمائی خاصیت دیگری ندارند. انتظار این است که مسئولین ذیربط از هم‌اکنون در صدد برنامه‌ریزی برای رفع این مزاحمت برآیند
ریزگردها که در روزهای اخیر کم کم خود را به بوشهر رسانده بودند، امروز غلیظ‌‌تر شده‌اند و باعث شده تا برخی از پروازهای فرودگاه استان بوشهر لغو شود.به گزارش خبرنگار مهر، گرد و غبار و ریزگردها که از هفته پیش استان خوزستان را در بر گرفته بود، رفته رفته خود را به بوشهر رساندند و در روزهای اخیر نقاط مختلف استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داده‌اند.امروز بر شدت ریزگردها افزوده شده است و مشکلاتی را برای مردم در نقاط مختلف استان بوشهر ایجاد کرده است و تردد در هوای باز را برای افراد مختلف به ویژه بیماران و سالمندان سخت کرده است.
کاهش میزان دید در استان بوشهر
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر به آخرین وضعیت آب و هوایی استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: از روز گذشته شاهد افزایش ریزگردها در بوشهر هستیم و بر بارندگی‌ها در استان نیز تاثیر گذاشته است.محمدرضا انصاری اضافه کرد: یکی از اثرات وقوع این گرد و غبار، کاهش دید در استان بوشهر که از دو هزار و ۷۰۰ متر به کمتر از یک هزار و ۵۰۰ متر رسیده است و این موضوع مشکلاتی را در استان ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: هر چند برای بوشهر بارندگی نیز پیش بینی شده بود ولی ریزگردها بر بارندگی تاثیر گذاشته است و  به سبب جذب رطوبت بر اثر ریزگردها بارش باران نمناکی شد.کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر وضعیت کنونی بوشهر را قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با گرد و خاک و گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط احتمال رگبار پراکنده باران عنوان کرد.وی اضافه کرد: شاهد کاهش سرعت وزش باد در استان هستیم که هم اکنون سرعت باد ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت است.انصاری همچنین ارتفاع موج دریا را ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ارتفاع موج دریا از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سمت باد متغیر غالبا شمال غربی تا شمال شرقی خواهد بود.
لغو پروازهای بوشهر
مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شعبه بوشهر نیز از لغو پروازهای بوشهر خبر داد و بیان داشت: با وقوع پدیده ریزگردها شاهد کاهش میزان دید در استان بوشهر هستیم.علیرضا شاکر تصریح کرد: در هنگام نشست و برخاست هواپیما باید دید خلبان بیش از دو هزار و ۷۰۰ متر باشد که هم اکنون به کمتر از یک‌هزار و ۵۰۰ متر رسیده است.وی با بیان اینکه این میزان کاهش دید باعث شده تا امکان پرواز در فرودگاه بوشهر نباشد، افزود: پرواز صبح امروز تهران به بوشهر به علت کاهش دید لغو شد و بالطبع پرواز بوشهر به تهران نیز لغو شد.مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شعبه بوشهر همچنین پیش‌بینی کرد با این شرایط جوی پروازهای امروز عصر بوشهر نیز لغو شود.
سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد: دبیرکل این نهاد روز سه‌شنبه استوارنامه غلامعلی خوشرو نماینده جدید ایران را دریافت می‌کند.غلامعلی خوشرو نماینده جدید ایران در سازمان ملل این هفته پس از یک سال خالی بودن این کرسی، راهی نیویورک، مقر سازمان ملل می‌شود.در یک سال گذشته کارشکنی آمریکا و عدم صدور روادید برای حمید ابوطالبی گزینه اول ایران، کرسی جمهوری اسلامی را در سازمان ملل، خالی نگه داشته بود. نهایتا آقای خوشرو در ماه جاری، از سوی دولت به عنوان نماینده جدید برای اعزام به نیویورک معرفی شد.خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از حمید بابایی سخنگوی هیئت نمایندگی ایران در مقر سازمان ملل، تائید کرده است که غلامعلی خوشرو این هفته به آمریکا سفر می‌کند.سازمان ملل نیز روز جمعه اعلام کرد نماینده جدید ایران، عصر روز سه‌شنبه استوارنامه خود را به بان‌کی‌مون دبیر کل این نهاد، تقدیم می‌کند.غلامعلی خوشرو دارای مدرک دکترا در رشته جامعه شناسی از آمریکا است و ریاست دانشکده روابط بین‌‌الملل وزارت امور خارجه، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک، معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در دوران وزارت سید کمال خرازی از جمله سمت‌های خوشرو است. او مقالات متعدد علمی و پژوهشی در فصلنامه­‌ها و ...به رشته تحریر درآورده است.آقای خوشرو در سال‌های اولیه پس از انقلاب (1361) دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه را به منظور تربیت دیپلمات‌های متعدد و متخصص تاسیس کرد و به مدت هشت سال ریاست این مرکز دیپلماسی را به عهده داشت. وی سپس به مدت هفت سال سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک بوده است. خوشرو در دولت‌های هفتم و هشتم معاون وزیر امور خارجه در امور آموزش و پژوهش و سفیر در کشور استرالیا بوده است. وی همچنین در سال‌های 84 –1380 همزمان با اوج گیری مناقشات هسته‌ای معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت و در مذاکرات هسته ای و طراحی نحوه تعامل با طرف‌های مذاکراتی نقش فعال داشت.
خوشرو در سال‌های اخیر به عنوان تحلیلگر و پژوهشگر در جلسات متعدد بین‌المللی شرکت کرده و مقالات و سخنرانی‌های زیادی ارائه کرده است. وی در این سال‌ها بیشتر بر حوزه‌های فکری و نظری نظیر لزوم و لوازم گفت‌وگو، اجتناب از افراطی‌گری و خشونت، نقش مردم سالاری دینی در بیداری اسلامی و احیاء تمدن نوین اسلام تمرکز داشته است. وی دانش آموخته جامعه شناسی در دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس و مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی در نیویورک است و سال‌ها به تدریس در دانشگاه‌های مختلف کشور نظیر دانشکده روابط بین‌الملل، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت معلم پرداخته است.
گروه تروریستی 'تحریک طالبان پاکستان' مسوولیت حمله تروریستی مرگبار روز جمعه به نمازگزاران شیعه در مسجد امام علی (ع) شهر پیشاور پاکستان را برعهده گرفت.به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اثر انفجار انتحاری و تیراندازی به جمع نمازگزاران شیعه که ظهر امروز هنگام برگزاری نماز جمعه در مسجد امام علی (ع) پیشاور رخ داد، تا کنون دست کم 13 نفر کشته شده اند. همچنین بیش از 60 نفر از نمازگزاران نیز مجروح شده اند.به گزارش شاهدان عینی، حدود 10 نفر از تروریست ها با لباس پلیس خود را وارد مسجد کردند و یکی از آنها که کمربند انفجاری همراه داشت، خود را در میان نمازگزاران منفجر کرد. همچنین تیراندازی و درگیری در اطراف مسجد نیز گزارش شده است.هنگام وقوع حمله تروریستی حدود 800 نفر در مراسم نماز جمعه در مسجد و اطراف آن حضور داشتند.به دنبال وقوع این حمله تروریستی علیه شیعیان، احزاب و گروه های شیعی از جمله حزب وحدت مسلمین پاکستان این اقدام را به شدت محکوم و سه روز عزای عمومی اعلام کردند.نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز طی پیامی این اقدام تروریستی را محکوم کرد.روز دهم بهمن ماه جاری نیز در جریان حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در شهر شکارپور ایالت سند دست کم 60 نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند.
دستیار ویژه رییس جمهوری در حاشیه مراسم ختم والده محمود احمدی نژاد،در جمع خبرنگاران پاسخ ادعاهای حمید رسایی را داد.به گزارش برنا، حسین فریدون در حاشیه مراسم ختم والده محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود؛ آیا دریافت 5 میلیارد تومان پول از بابک زنجانی برای ستاد دکتر روحانی که از سوی حمید رسایی ادعا شده است صحت دارد؟ گفت: این فرار رو به جلوی کسانی است که از این پول های مفت گرفته اند و حالا با این ادعاها قصد دارند کثافتکاری هایشان را جبران کنند.وی در خصوص ادعای احضار به دادسرا در خصوص پاسخگویی به این اتهام نیز گفت: هر کس چنین حرفی زده بیجا کرده است،همه می دانند این ادعاها از کجا ناشی می شود.هفته گذشته پس از ادعای حمید رسایی،یک مقام آگاه قضایی نیز در گفتگو با برنا،کمک 5 میلیاردی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی حسن روحانی و احضار حسین فریدون،دستیار ویژه و برادر رییس جمهوری به دادسرا را به شدت تکذیب کرده بود.