گزیده خبرهای 27 بهمن – 93

گزیده خبرهای 27 بهمن – 93
دولت امارات که از مدتی قبل به محمد دحلان، عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح در خاک خود پناه داده و حتی او را به عنوان مشاور ولیعهد ابوظبی انتخاب کرده است، سعی در مقدمه چینی برای کنار گذاشته شدن محمود عباس از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و جایگزینی دحلان با وی را داردبه گزارش ایسنا، به نقل از یک مسئول رسانه ای عربی، در جریان یکی از دیدارهایی که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات با جان کری، همتای آمریکایی خود دیدار کردبن زاید در بخشی از این دیدار به شدت به محمود عباس حمله کرد تا آشکارا حمایت ابوظبی از دحلان را که سعی در کودتا علیه عباس با حمایت مالی امارات را دارد، نشان دهد. وی در همین راستا، عبارات توهین آمیزی علیه عباس مطرح کرد و وی را فردی "شکست خورده" و "ناکارآمد" توصیف کردبه گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این در حالی است که پایگاه خبری "اسرار عربی" قبل از این نیز از کودتای دحلان علیه عباس با استفاده از پشتیبانی مالی امارات پرده برداشته بودبر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این پایگاه عربی، دحلان با توزیع اموالی که اماراتی ها در جیب وی ریخته اند، سعی در جمع کردن طرفدار برای خود و تخریب وجهه جنبش حماس در غزه و تشکیلات خودگردان در رام الله دارد.
فرارو - پایگاه خبری "وستیکاوکازا"ی روسیه به نقل از سفیر ایران نوشته است که حجم مبادلات دو کشور در سال جاری میلادی به بیست میلیارد دلار خواهد رسید.به گزارش فرارو، این نشریه الکترونیکی روسیه روز یکشنبه نوشت:36 سال قبل در ایران انقلاب اسلامی رخ داد، انقلابی که به بزرگترین رویداد تاریخ کشور در قرن بیستم تبدیل شد.مهدی سنایی سفیر ایران در روسيه می‌گوید: هر ایرانی از اینکه ملت ایران پس از گذشت 36 سال با عزم راسخ راه خود را ادامه می‌دهد احساس سربلندی می‌کند. مجازاتهایی علیه ایران بکار گرفته شد ولی هم علوم و هم صنایع ما پیشرفت می‌کند. ایران در سال 2014 در بخش نانو تکنولوژی جای هفتم را در جهان احراز کرد. ایران امروز قدرت نیرومند منطقه‌ای است که نقش فوق العاده مثبتی در خاورمیانه ایفا می‌کند.آقای سفیر حین اظهار نظر در مورد روابط ایران و روسیه به این اشاره کرد که سال گذشته تفاهم نامه بزرگی در بخش همکاری تجاری - اقتصادی و در حوزه انرژی امضا شد. بدنبال آن جلسه کمیسیون بین دولتین در تهران برگزار شد. وزرای انرژی روسيه و نفت ایران در آن شرکت داشتند.آنها پروژه‌هایی به ارزش 70 میلیارد دلار مشخص کرده و قرار گذاشتند این پروژه‌ها اجرایی شوند. در بخش انرژی اتمی سه سند امضا شد: موافقتنامه همکاری در بخش انرژی اتمی که ادامه موافقتنامه 20 سال قبل بود، سند آغاز ساخت مراحل دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر در سال 2015 و همچنین تفاهم نامه همکاری در بخش تولید سوخت در خاک ایران.علاوه بر این، طبق داده‌های آقای مهدی سنایی مجوز صادرات فرآوردههای دریایی از ایران به روسيه دریافت شد و اینک جواز صادرات لبنیات و فرآورده های دامی به روسيه در دست تهیه است.آقای سفیر افزود: قدمهایی برای تسهیل حواله پول فراهم شد. بانک‌های مرکزی دو کشور امروز در مورد باز کردن حسابهای روبلی و ریالی مذاکره می‌کنند. ایران امروز با اتحاد گمرکی و همچنین اتحادیه اقتصادی اورآسیا مذاکره می‌کند تا بشود تعرفه‌های گمرکی را پایین برد. امیدواریم تحقق این توافقات باعث شود حجم بازرگانی کشورهای ما رشد کند.آقای سفیر ااعلام نمود حجم بازرگانی دو کشور در سالهای 2011-2013 حدود 30 درصد پایین رفته بود. اگر همه توافقات در سال 2015 تحقق یابد حجم بازرگانی به 20 میلیارد دلار خواهد رسید.مهدی سنایی می‌گوید: مجازاتهای روسيه، کاهش قیمت مواد انرژیزا، نوسان نرخ روبل، این مشکلات ابدی نیست، این مسائل در حدودی رفع شده و در آینده رفع آنها ادامه می‌یابد.
معاون دادستان تهران خبر داد
معاون دادستان تهران از دستگیری تعدادی از مدیران منابع طبیعی تهران به جرم زمین خواری خبر دادمعاون دادستان تهران در گفتگو با مهر، گفت: بر اساس طرح ویژه مبارزه با زمین خواری و فساد و مبارزه با تصرف و تملک غیرقانونی اراضی ملی تعدادی از مدیران و مسئولان منابع طبیعی استان تهران دستگیر شدندوی افزود: اخذ رشوه و تبانی برای زمین خواری بخشی از جرایم این افراد بوده و توانسته اند اراضی ملی را از مالکیت دولت خارج کنندمعاون دادستان تهران ادامه داد: همچنین افراد دیگری هم در این پرونده دخیل هستند که نقش واسطه و دلال را ایفا می کردند که بزودی دستگیر می شوندبه گفته وی، این پرونده هم اکنون در حال پیگیری است.
کارگر یک واحد گاوداری در شهرستان مهدیشهراستان سمنان بر اثر حمله گاو شیری به شدت مجروح و در بیمارستان فوت کرد.  به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، با اعلام یک مورد حادثه در حین کار به مرکز فوریت های پلیسی 110 ماموران پلیس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.  در این حادثه کارگر 30 ساله تبعه افغانستان یک دامداری در حین دوشیدن شیر، مورد حمله گاو قرار گرفت و از چند ناحیه مجروح شدمجروح این حادثه پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت ضربات وارده جان باختپرونده ای در خصوص این حادثه تشکیل ودر حال رسیدگی است.
نشریه «رمز عبور» با حکم دادستانی تهران توقیف شد.یک منبع آگاه در گفت وگو با فارس از توقیف نشریه «رمز عبور» خبر داد.
معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان جزئیات دستگیری تیم‌های تروریستی استان را تشریح کرد.علی‌اضغر میرشکاری در نشستی خبری افزود: یکی از تیم‌ها طی هفت سال اخیر ۹۰ نظامی و غیرنظامی را به شهادت رسانده است. این در حالی است که در دستگیری اخیر تروریست‌ها که با کمک مردم انجام شده حتی یک فشنگ هم شلیک نشده است.وی افزود: عملیات دستگیری باند نخست از سوم دی ماه امسال شروع شد و تا دهم بهمن‌ماه ادامه داشت؛ که در پی آن 21 نفر دستگیر شدند. متهمان طبق اعترافات‌شان از سال 86 تاکنون در استان ناامنی ایجاد کرده و در عملیات تروریستی تاسوعای حسینی سال 89 چابهار که منجر به شهادت 39 نفر از مردم این شهرستان شد، نقش داشته‌اند. این افراد علاوه بر آن 42 نفر از مأموران امنیتی استان را در عملیات‌های مختلف خرابکارانه به شهادت رسانده‌اند.وی ادامه داد: همچنین این تیم 9 غیرنظامی را که سه معلم شهید؛ نوروزی، سرگزی و شهرکی و همچنین شهید بسیجی صبری جزو آن‌ها بوده‌اند را به شهادت رسانده‌اند. تروریست‌ها به هفت فقره تله‌گذاری انفجاری در منطقه بلوچستان اعتراف کرده و بازجویی جهت گرفتن اعتراف از آن‌ها همچنان ادامه دارد.معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که «همه نوع فردی در تیم‌های دستگیر شده وجود دارد؛ ولی هیچکدام از آن‌ها برخلاف شایعات مولوی و اهل سنت نیست.» به ارائه جزئیاتی از دستگیری تیم تروریستی دوم پرداخت و اظهار کرد: تاکنون هفت نفر از اعضای این تیم دستگیر شده‌اند که از آن‌ها 500 کیلوگرم مواد منفجره شامل 20 نارنجک دستی، تعدادی سلاح و مقداری مواد منفجره دیگر کشف شده است.وی اظهار کرد: اعضای این تیم شهادت سه مأمور در حادثه حمله به پاسگاه آسپیچ سراوان، شهادت سه تن از پاسداران سپاه در سراوان و دو تن از مردم این شهرستان را بر عهده گرفته‌اند. این تیم شرارت و ناامنی در استان را از سال 91 شروع کرده بود.