گزیده خبرهای 12 شهریور -94 قسمت-5

گزیده خبرهای 12 شهریور -94 قسمت-5
 
خبر ويژه 
از ربط دادن بارش ها به توافق تا تحريف سخن امام(ره) درباره هاشمي
يک نماينده اصلاح طلب مجلس مي گويد حذف چهره هاي انقلابي با دلايل واهي راه به جايي نمي برد.    عابد فتاحي در مصاحبه با ايلنا گفته است: مردم ما آگاهند و اينکه تندروها با هجمه هاي مختلف بخواهند عده اي را به نام ارتباط با سال 88 و گروهي را به دليل رابطه با فلان حزب، دسته اي را به نام جاسوسي براي انگليس و جرياني را به خاطر نزديکي با آيت الله هاشمي رفسنجاني برانند، راه به جايي نمي برد.    وي گفت: مگر حضرت امام در مورد آيت الله هاشمي نفرمودند تا زماني که هاشمي زنده است، انقلاب زنده خواهد بود، امروز کساني که اساسا وزني در سياست کشور ندارند، براي تخليه روحي خود با تندترين ادبيات از آيت الله هاشمي انتقاد مي کنند.    فتاحي افزود: همه بايد ارزش هاي اين کشور، انقلاب و خودمان را بدانيم و بزرگان انقلابمان را زنده به گور نکنيم. چرا که زنده به گور کردن کساني که اين انقلاب را تحقق بخشيدند، زنده به گور کردن انقلاب است.     يادآور مي شود آقاي فتاحي مانند برخي از همفکران خود جمله امام را تحريف مي کند چرا که حضرت امام در ماجراي ترور آقاي هاشمي به دست سازمان منافقين نگفتند «تا زماني که هاشمي زنده است، نهضت و انقلاب زنده است»، بلکه تاکيد کردند «بدخواهان بدانند هاشمي زنده است چون نهضت زنده است». يعني بقاي هاشمي به بقاي نهضت است و نه بقاي نهضت به بقاي هاشمي! با اين وصف اگر مثلادختر آقاي هاشمي پس از نقش آفريني دوشادوش منافقين در آشوب 88 و بازداشت شدن و به زندان رفتن، دوستي با بهايي ها و اعضاي سازمان منافقين به هم زد و آنها را دوستان جديد و خوب خود معرفي کرد، تکليف چيست؟ يا اگر سردهندگان شعارهايي مانند «انتخابات بهانه است-اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولايت فقيه»، «نه غزه- نه لبنان» که علنا روي جمهوري اسلامي خط کشيدند و دنبال پايان دادن به حيات انقلاب بودند، در جبهه مشترک با آقاي هاشمي ايستادند، آن وقت تکليف چيست؟ آيا آنگاه مثلابايد بقاي نهضت را به بقاي منافقين گره زد؟ به تعبير اميرمومنان، افراد با ميزان حق و باطل شناخته مي شوند نه اينکه حق و باطل را با افراد و تحول و تغيير آنها سنجيده شوند.
    
اين نکته هم گفتني است که فتاحي مردادماه گذشته در اظهارنظري عجيب گفته بود: «احساس مي شود که در 12 سال گذشته، اروپا از ورود ابرهاي بارشي به آسمان ايران جلوگيري کرده و از زمان توافق آب و هواي کشور به کلي متحول شده است. به نظر مي رسد که ما بعد از مذاکرات به صفحه جهاني بازگشته ايم.»!    وي در گفت وگو با يکي از سايت هاي محلي استان آذربايجان ضمن دفاع محکم از توافق وين اعلام کرده بود: «بعد از مذاکرات شرايط لازم براي احياء درياچه اروميه ايجاد شده است، همان طور که مشاهده مي کنيد شرايط جوي کشور بعد از مذاکرات تغيير کرده و بارش ها افزايش پيدا کرده است! گرماي هواي در شهرهاي بزرگ کشور کاهش يافته و به نظر مي رسد، علت خشکسالي هاي اخير جنگ و جدال هسته اي بوده است.»!!
خبر ويژه 
رفع تناقض گويي دولتمردان بر حل هر مشكلي اولويت دارد
«تغيير سخنگوي دولت احتمالابتواند به تناقض گويي ها در دولت پايان دهد».    سايت نامه نيوز از سايت هاي حامي دولت در تحليلي نوشت: اظهارنظرهاي جناب نوبخت در مورد تصميمات دولت و بعد تکذيب آن از سوي وزرا يا شخص وي ديگر تبديل به ضرب المثل ايرانيان شده است. نوبخت زماني از تغييرات کابينه سخن گفت و اعلام کرد که دولت خود را براي تغييرات آماده مي کنند. همين سخنان باعث شد تا بسياري رسانه ها از سخنان آقاي سخنگو به اين نتيجه برسند که تغييرات در دولت تدبير و اميد حتمي است. حتي برخي از رسانه ها اسامي را نيز مطرح کردند.    رسانه هاي کشور در گزارش هاي گوناگون، محمدرضا نعمت زاده، محمود گودرزي و مسعود سلطاني فر را گزينه هاي اين تغييرات دانسته اند. در کنار اين معنا برخي رسانه ها مي گويند وزراي کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعي، مسکن و شهرسازي، ورزش و جوانان و چند نفر از استانداران را در فهرست تغييرات دولت قرار دارند. اين گمانه زني ها علي عبدالعلي زاده را جايگزين عباس آخوندي، مرتضي بانک را جايگزين علي ربيعي و محمد فروزنده را جايگزين رحماني فضلي عنوان کرده و احتمال مي دهند که کيومرث هاشمي، محسن مهرعليزاده و محمد شريعتمداري نيز گزينه هاي جايگزيني گودرزي باشند.    تغييرات در دولت به نظر قطعي مي آمد تا اينکه ناگهان رئيس دفتر رئيس جمهور به عنوان يکي از نزديک ترين افراد به روحاني خط بطلاني به تمام اين شايعات کشيد و گفت: «در اين مورد هيچ تصميمي اتخاذ نشده است. بلکه آنچه که گفته شده درخصوص عملکرد وزراست که اين اتفاق يک فرآيند طبيعي است که لازمه تدبير و اميد است     نمونه ديگري از اين تناقض گويي ها را مي شود در حذف يارانه پردرآمدها مشاهده کرد. نوبخت، حذف يارانه پردرآمدها را تکذيب مي کرد و در همان هنگام وزير اقتصاد از آغاز حذف يارانه پردرآمدها سخن مي گفت، کار نيست.» مسئله ديگر گراني نان بود. در حالي که مسئولان دولتي همچون معاون اجرايي روحاني از برنامه دولت براي گران کردن نان سخن مي گفتند، نوبخت چنين گمانه زني هايي را تکذيب مي کرد و در نهايت خود او در نشست خبري اعلام کرد که نان گران خواهد شد.    نامه نيوز مي افزايد: به نظر مي رسد محمدباقر نوبخت به عنوان سخنگوي دولت هماهنگي شاياني با اعضاي دولت ندارند و يا اينکه اعضاي دولت او را چندان در جريان امور کار نمي گذارند. اين در حالي است که سخنگوي دولت به عنوان سخنگوي رئيس جمهور و تمام اعضاي دولت است و نمي شود او يک بيت يا يک قافيه بگويد و وزرا بيت هاي با قافيه هاي متفاوت. روحاني بايد قبل حل هر مشکلي از جمله مشکلات اقتصادي و گره هاي هسته اي، فکري به حال اين تناقض هاي اعضاي دولت در مسائل مختلف کند. اگر اين رويه ادامه پيدا کند، ديگر دولت نمي تواند انتظار داشته باشد که مردم به سخنانش اعتماد کنند. قطعا جامعه خواهد گفت وقتي اعضاي دولت در هر مسئله بزرگ و کوچکي حرف هاي همکاران خود را تکذيب مي کنند، چگونه انتظار دارند که ما به حرف هاي آنها اعتماد کنيم.    نامه نيوز همچنين با بيان اينکه «برخي نزديکان و مشاوران روحاني زمينه ساز حاشيه هاي بسياري براي دولت شده اند» مي نويسد: نصب عکس، جناب نوبخت در کنار عکس امام، رهبري و رئيس جمهور در دفتر قزوين حزب اعتدال و توسعه در هنگام سخنراني واعظي وزير ارتباطات، يکي از همين مسائل است. هنوز مشخص نيست که عکس آقاي نوبخت چگونه در کنار عکس رهبر و رئيس جمهور قرار گرفته است. 
بحران درياچه اروميه در انتظار آب يزد
در صورتي که برنامه ريزي بلندمدتي براي وضعيت آب صورت نگيرد و آب انتقالي به يزد نرسد، بحراني سخت تر از بحران درياچه اروميه در اين استان ايجاد مي شود.    يزد- خبرنگار کيهان:    مديرعامل آب و فاضلاب استان يزد در نشست با وزير نيرو گفت: در ارتباط با آب يزد از کيفيت و کميت خوبي برخوردار نيستيم.    علي اسلامي افزود: در صورتي که آب انتقالي قطع شود، در 5 شهرستان استان يزد، حتي يک قطره آب با کيفيت و استاندارد وجود ندارد.    وي گفت: استان يزد از لحاظ آب آشاميدني در يک وضعيت بسيار بحراني قرار دارد و اين بحران هر روز وضعيت بدتري پيدا مي کند.    اسلامي افزود: اگر فکر بلندمدتي براي اين موضوع انجام نشود، خيلي زود استان يزد با بحراني مواجه مي شود که جبران آن سخت است.    وي گفت: سال گذشته دو روز به دليل تعميرات خط انتقال، آب برخي مناطق قطع شد و ما مجبور شديم که مهدهاي کودک اين مناطق را تعطيل کنيم.
50 درصد صنايع بروجرد تعطيل شد
50 درصد از واحدهاي صنعتي بروجرد به دليل بهره بانکي بالاي تسهيلات دريافتي، نبود نقدينگي، فقدان حمل ونقل ريلي و به روز نشدن ماشين آلات تعطيل و نيمه تعطيل شد.    مديرعامل شهرک صنعتي بروجرد در اين باره گفت: به روز نشدن ماشين آلات که در اختيار صاحبان کارخانه ها قرار مي گيرد معضلات موجود در حوزه مديريتي، کيفيت پائين کالاي توليد شده سبب تعطيلي يا نيمه تعطيل شدن 50 واحد توليدي در بروجرد شده است.    محمود روزبهاني خاطرنشان کرد: برخي واحدها در حال حاضر با حداقل ظرفيت خود فعاليت مي کنند و توليدات آنها جوابگوي هزينه هاي توليد نيست و همين مسئله سبب شده تا برخي از اين واحدها نتوانند به فعاليت در حوزه توليد ادامه دهند.    وي نبود نقدينگي را از مهم ترين مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي دانست و تصريح کرد بانک ها در پرداخت تسهيلات به اين واحدها شروطي را وضع کرده اند که بسياري از واحدهاي بدهکار مشمول دريافت اين تسهيلات نمي شوند.    روزبهاني نداشتن چک برگشتي و معوق نبودن بدهي هاي قبلي را برخي از شروط بانکي براي اعطاء تسهيلات برشمرد و افزود: پس از سفر رئيس جمهوري به استان لرستان بيش از 30 واحد از واحدهاي صنعتي براي دريافت تسهيلات به بانک ها معرفي شدند حال آنکه تاکنون تعداد انگشت شماري از آنها موفق به استفاده از اين تسهيلات شده اند.    وي با اشاره به وجود 67 واحد صنعتي داراي پروانه بهره برداري در شهرک صنعتي شهرستان بروجرد، گفت: درحال حاضر قريب به 10 تا 15 واحد از اين تعداد تعطيل هستند و مابقي به صورت فصلي و نيم فصلي فعاليت مي کنند.    روزبهاني با اشاره به فعاليت قريب به 800 نفر در واحدهاي فعال اين شهرک، بيان کرد: درحال حاضر اين واحدها با 40 درصد ظرفيت خود فعاليت مي کنند درحالي که اگر همه واحدهاي اين شهرک فعال شده و با ظرفيت کامل فعاليت کنند، قدرت جذب نزديک به چهار هزار نيروي جوياي کار در اين واحدها وجود دارد.    در همين حال فرماندار بروجرد با بيان اينکه بيش از 20 درصد از واحدهاي صنعتي اين شهرستان با مشکلات عديده اي مواجه هستند، خاطرنشان کرد: مشکلاتي نظير بدهکاري و نداشتن سرمايه در گردش، نبود نقدينگي کافي و نداشتن بازار فروش 20 درصد واحدهاي توليدي بروجرد را به تعطيلي کشانده و حدود 30 درصد ديگر نيز نيمي يا کمتر از نيمي از ظرفيت خود مشغول به فعاليت هستند.    پورقاسميان افزود: براين اساس 50 درصد از واحدهاي توليدي و صنعتي بروجرد مشکلاتي درون خود دارند که 30 درصد از آنها پيگير رفع مشکلات خود هستند و تلاش مي کنند ظرفيت توليد خود را افزايش دهند.
    بسياري از مناطق لرستان از بشاگرد هم محروم ترند
بسياري از مناطق لرستان از بشاگرد بندرعباس هم محروم ترند و اهالي با مشکلات عديده اي مواجهند.      خرم آباد- خبرنگار کيهان:        روحاني گروه تبليغي- جهادي مهر افزود: روستاي کلااز توابع شهرستان الشتر لرستان از جمله اين مناطق است.    حجت الاسلام مجيد بيرانوند افزود: شرايط زندگي در اين روستاها به گونه اي است که بسياري از روستاها به دليل فاصله زياد با مرکز بهداشت با مشکلات عديده درماني مواجه اند.    بيرانوند اضافه کرد: فقدان سرويس بهداشتي از جمله غسالخانه و مواد سوختي زندگي را براي اهالي دشوار کرده به طوري که ناگزير، مردگان اعم از زن و مرد را در حوضچه اي که به وسيله «چيت بافته شده» و از ني محصور شده است غسل مي دهند و سوخت مورد نيازشان را نيز از چرخه حيات طبيعت يعني قطع درختان تامين مي کنند.    وي ادامه داد: زير سايه سنگين محروميت در اينگونه روستاها، دختران در خلال دوران ابتدايي و پسران در يکي دو کلاس بالاتر ترک تحصيل مي کنند و مرکز آموزشي در بعضي روستاها فقط دوره ابتدايي و بعضي نيز حداکثر راهنمايي است که استمرار اين وضعيت منجر به پايداري محروميت در منطقه شده است.    بيرانوند خاطرنشان کرد: در اين منطقه با وجود آب و هواي مفرح در تابستان و خاک حاصلخيز، به علت عدم سرمايه گذاري کلان ملي، مردم از محروميت رنج مي برند که خروج از اين وضعيت، همت والاي خيرين را مي طلبد.    وي تصريح کرد: به علت حفر چاه هاي متعدد و استمرار خشکسالي متاسفانه اين منبع الهي نيز رو به افول نهاده به طوري که حتي درخت مازل که ميوه آن هم ارزش خوراکي دارد و هم درصنايع رنگ و چسب کاربرد دارد و سالانه ده ها ميليون تومان سود به اهالي مي رسانده در حال انقراض است.
        حضور ۲۳ گردان فضاي مجازي سپاه تهران در رزمايش اقتدار ثارالله
    همزمان با برگزاري رزمايش اقتدار ثارالله، گردان هاي فرهنگي سپاه تهران بزرگ حضور گسترده اي در اين رزمايش خواهند داشت و با آفند و پدافند تخصصي در اين حوزه در کنار نيروهاي رزمي توان عملياتي خود را به نمايش خواهند گذاشت. به گزارش فارس، گردان عمليات فرهنگي فضاي مجازي سپاه تهران بزرگ به همراه هزاران خبرنگار بسيجي که در بيش از چهارصد باشگاه خبرنگاران عضويت دارند، در رزمايش اقتدار ثارالله ايفاي نقش مي کنند.