گزیده ها قسمت -2

گزیده ها 30 آذر -94  قسمت -2
‌برخورد یک دستگاه اتوبوس با گاردریل در آزادراه قم - تهران و کشف 250 کیلوگرم حشیش، دو خبر از حوزه انتظامی استان قم است.
رئیس پلیس راه استان قم با اعلام این خبر گفت: یک دستگاه اتوبوس پس از ترکیدگی لاستیک با 37 مسافر دانش آموز با عبور از گارد وسط جاده به لاین روبه رو رفت، اما خوشبختانه هیچ خودرویی در مسیر روبه رو با آن برخورد نکرد.سرهنگ اردشیر جمشیدی راد افزود: ساعت 15:30 روز گذشته یک دستگاه اتوبوس حامل 37 مسافر دانش آموز که از قزوین به قم برای زیارت مراجعه کرده بود در مسیر برگشت کیلومتر 36 آزادراه قم - تهران به علت ترکیدگی لاستیک جلو سمت چپ، کنترل وسیله نقلیه از عهده راننده خارج شد.
وی ادامه داد: اتوبوس پس از برخورد با گارد وسط و یک تیر چراغ برق و عبور از این موانع به مسیر مخالف رفته و در لاین اضطراری متوقف شد که خوشبختانه هیچ خودرویی در مسیر روبه رو با آن برخورد نکرد و این حادثه به خیر گذشت.
رئیس پلیس راه استان قم گفت: بی کیفیت بودن لاستیک که دارای آج بالای 70درصد و ساخت کشور چین بود، از قسمت داخل آن دچار ترکیدگی و منجر به عدم کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده شد.
جمشیدی راد با تاکید بر اینکه رانندگان به هیچ عنوان نباید از لاستیک‌های بی کیفیت استفاده کنند، گفت: باید وارد‌کنندگان اینگونه لاستیک‌ها که با جان مردم بازی می‌کنند، پاسخگو باشند.
‌کشف 250 کیلوگرم حشیش در قم
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان از کشف حدود 250 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش در این استان خبر داد.
سرهنگ غلام عباس بُلفکه اظهارکرد: صبح امروز ماموران مبارزه با موادمخدر استان قم با رصد اطلاعاتی و در عملیاتی مشترک با پلیس استان سمنان یک باند قاچاق مواد مخدر را شناسایی کردند.
به گفته وی، قاچاقچیان قصد داشتند محموله مواد مخدر را از استان‌های شرقی تحویل و از استان قم عبور کنند که در پوشش اطلاعاتی پلیس قم گرفتار شدند.
بلفکه افزود: پس از اطلاع از موضوع، بلافاصله چهار اکیپ از ماموران مبارزه با مواد مخدر به محل‌های مورد نظر اعزام و در محورهای ورودی استان قم مستقر شدند.
وی اضافه کرد: در ادامه یک دستگاه پژو پارس و یک دستگاه پراید در این رابطه شناسایی و پس از متوقف کردن، مورد بازرسی قرار گرفتند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: در بازرسی از خودرو پژو پارس حدود 250 کیلوگرم حشیش در قالب 270 بسته کشف وهر چهار قاچاقچی دستگیر شدند.
اولین بیانیه شورای عالی اصلاح طلبان در ارتباط با دهمین دوره انتخابات مجلس و اتحاد اصلاح طلبان صادر شد.
به گزارش ایسنا؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:
به نام خدا
بیانیه شماره 1
شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان
سلام اصلاحات به ایران سربلند
از تفاوت آراء، دیدگاه‌ها و روش‌ها عبور کرد‌ه‌ایم، تا فصلی تازه و سرشار از امید و نشاط را همراه با عموم هم‌میهنان پدید آورده، دوباره آغاز کنیم. جریان اصلاح‌طلبی با امید به بهبود، توسعه و پیشرفت کشور آغاز شده و تداوم آن جز با همراهی و حمایت همه ایرانیان میسر نبوده و نیست. اینک فصل جدیدی برای رویش دوباره است. خردمندان باید نقش¬آفرینان این عرصه باشند. حرکت گسترده اندیشمندان، خردورزان، علاقه‌مندان و دلسوزان کشور، در جهت مشارکتی فعال، گسترده و توام با آرامش در همه عرصه‌های مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بارقه درخشان امیدی است که پیام‌آور تشکیل مجالسی در طراز ملت بزرگ ایران اسلامی است.
شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان حاصل اجماع احزاب، شخصیت‌ها و علاقه‌مندان به گفتمان اصیل اصلاح‌طلبی، بر این باور است که:
1-
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید انتخاباتی بر پایه عقلانیت، اخلاق، آزادی، مدارا و قانون‌گرایی و در راستای تنش‌زدایی، اعتمادسازی داخلی و بین‌المللی، گفتگو، مشارکت، برابری جنسیتی، جوان‌باوری، تامین امنیت همه‌جانبه و تقویت همه ابعاد مردم‌سالاری به‌ویژه ایجاد رونق اقتصادی و تامین معیشت همه مردم باشد. چنین انتخاباتی می‌تواند با تقویت و تحکیم مبانی نظام و جایگاه والای رهبری آن، به توسعه و تعالی جامعه، رشد اقتصادی و توسعه پایدار کمک کند و زمینه‌ساز تحقق همه اصول قانون‌ اساسی و مردم سالاری دینی شود.
2-
رمز پیروزی و اصلاح امور، مشارکت حداکثری همه مردم اندیشمند، توسعه‌خواه و فعال در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌های داخلی و خارجی، در تعیین سرنوشت خویش است.
3-
مشارکت حداکثری، ضامن افزایش سرمایه و رفاه اجتماعی، اقتدار، وحدت و امنیت ملی است.
4-
مجلس شورای اسلامی به‌عنوان بالاترین نهاد قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران، کارکردی اساسی و حیاتی دارد. برگزیدن نمایندگانی متناسب با این جایگاه، تکلیف تاریخی، حساس و تعیین‌کننده است که نه تنها بر روند تحولات داخلی، بلکه روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.
5-
حضور مقتدرانه و هوشیارانه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1392 برای تعیین سرنوشت خود، با حماسه‌ای دیگر در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند 1394 تکمیل خواهد شد.
همه دستگاههای حاکمیتی مسئول برگزاری انتخابات، باید در جهت حفظ و افزایش اعتماد عمومی، وحدت و یکپارچگی ملی و تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، با آماده سازی زمینه‌های مناسب برای برگزاری انتخاباتی پرشور، تنها بر اساس مستندات قانونی به بررسی و تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات بپردازند، تا شاهد انتخاباتی باشکوه و قانونمند باشیم.
معاون صادرات سایپا، قیمت فروش هر دستگاه پراید در بازار عراق را ۸۲۰۰ دلار عنوان کرد و گفت: رعایت استانداردهای الزامی در تولید خودرو ۵ میلیون تومان تفاوت قیمت با نمونه صادراتی را رقم می‌زند.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن جوان در نشست خبری با اشاره به سیاست دولت برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی گفت: مقرر شده است تا شرکت مشترک صادراتی میان سایپا و الجزایر برای راه اندازی خط تولید مشترک ایجاد شود که ۷۵ درصد سهم سرمایه گذاری آن مربوط به الجزایر خواهد بود، ضمن اینکه مقرر شده در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار، این سایت ایجاد شود.
معاون صادرات سایپا افزود: در فاز اول مونتاژ خودروها را آغاز خواهیم کرد و سپس زنجیره تامین را با همکاری قطعه سازان ایرانی در الجزایر راه‌اندازی می کنیم.
وی تصریح کرد: در بازار الجزایر قرار است خودروهای سایپا ۱۳۲، ۱۱۱، ۱۵۱، تیبا صندوقدار و تیبا هاچ بک عرضه شود، همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز خودرو ساینا را در این کشور عرضه خواهیم کرد.
جوان، کشش بازار الجزایر را ۴۰۰ هزار دستگاه برای خودروهای ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: این خط تولید را با ظرفیت اسمی ۲۰ هزار دستگاه راه اندازی خواهیم کرد و با توجه به تقاضای بازار این کشور، تولید را بالا خواهیم برد.
وی ادامه داد: بر این اساس، ایران در الجزایر برای تولید خودروهای مذکور سرمایه گذاری‌ کرده است، ضمن اینکه از سال ۸۵ حضور خود را در این کشور با عرضه خوردروها به صورت «سی بی یو» آغاز کرده ایم اما به دلیل شرایط تحریم نتوانستیم ادامه مسیر دهیم، چرا که قانون حاکم بر الجزایر، گشاش ال سی برای واردات خودرو را الزامی می کرد.
معاون صادرات سایپا گفت: خودروهای صادراتی فاقد ایربگ، ترمز ای بی اس، پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث است. برهمین اساس، قیمت خودروهای صادراتی - به غیر از بازار عراق- ارزان تر از بازار داخل است، ضمن اینکه حقوق و عوارض گمرکی را هم به دلیل صادراتی بودن محصول، از دولت پس می‌گیریم.
جوان با اشاره به فروش خودروهای سایپا در بازار عراق، افزود: در عراق خودرو پراید بدون آپشن در بازار عراق ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دینار معادل ۸ هزار و ۲۰۰ دلار است اما آنچه که پول به دست ما می رسد، ۵ هزار و ۵۰۰ دلار برای هر خودرو برآورد می شود.
وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از سایت‌های این گروه خودروسازی در خارج از کشور زیان ده نبوده و بخشی از ضرر وارده به سایپا ناشی از بی ثباتی در برخی کشورها است که خارج از کنترل ما به شمار می رود اما در مجموع سایتی را نداریم که روی دست ما باقی مانده باشد.
معاون صادرات سایپا با اشاره به صادرات خودروهای این گروه خودروسازی به ونزوئلا اظهارداشت: در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار بابت صادرات خودروها از ونزوئلا طلبکار بودیم که ۷۰ میلیون دلار آن وصول شده و ۳۰ میلیون دلار دیگر هم اکنون در حساب بانک مرکزی این کشور موجود است که به محض تسویه، محموله بعدی را ارسال خواهیم کرد.
فرارودر حالی که خبرگزاری تسنیم به نقل از مسئولان درمانی بیمارستان خصوصی (س) از زنده بودن مصدوم تصادفی میدان فاطمی خبر داد بود، سایت تابناک به نقل از یکی از مقامات بیمارستان اعلام کرد این مصدوم تصادفی جان خود را از دست داده است.
دکتر شکرالهی، مسئول فنی بیمارستان در این باره به «تابناک» گفته است: متاسفانه وضعیت فرد مصدوم بسیار حاد بود و به رغم آنکه مسئولان اورژانس بیمارستان برای نجات وی کد احیا صادر کردند احیای وی تحت مراقبت های ویژه و زیر نظر متخصصان آغاز شد، مجروح جان باخت.

وی که تاکید دارد در زمان وقوع حادثه در شیفت کاری نبوده و با ازدحام جمعیت در هنگام عبور از مقابل بیمارستان خود را به بخش رسانده و از ماجرا مطلع شده، می‌گوید: شدت جراحات این خانم به حدی بود که به گفته پزشک متخصص مغز و اعصاب که در بیمارستان حضور داشت و خود را به بالین بیمار رسانده بود، اگر این حادثه در لابی بیمارستان نیز رخ داده بود، کاری از دستمان بر نمی‌آمد. کادر درمانی نهایت تلاششان را برای احیای مصدوم (CPR) به کار بستند اما متاسفانه ایشان فوت نمودند.
در همین حال دکتر سید علی میردهقان، مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت در گفتگو با سلامت آنلاین به تشریح این حادثه پرداخت و گفت: متاسفانه شب گذشته با وجود تلاش فراوان پزشکان بیمارستان سجاد، متاسفانه فرد حادثه دیده به علت ترومای شدید و ضربه مغزی جان خود را از دست داد.
وی افزود: به این دلیل که دو ماشین با این خانم تصادف کرده بود، شدت تروما به حدی بود که انتقال بیمار را با مشکل مواجه می‌کرد.
میردهقان یادآور شد: به محض اطلاع از حادثه، رییس بیمارستان و پرسنل اورژانس بیمارستان بر بالین فرد حادثه دیده حاضر شدند و با برانکارد اورژانس بیمارستان مصدوم را منتقل کردند. در بیمارستان هم متخصص بیهوشی و هم جراح حضور داشتند و شرایط مصدوم را تحت نظر داشتند. بنابراین هیچ قصور و تاخیری از سوی کادر درمان صورت نگرفته است، اما به دلیل ترومای شدیدی که حادث شده بود متاسفانه این خانم جوان فوت شد.
پیش از این خبرگزاری تسنیم به نقل از یکی از مسئولان بیمارستان نوشته بود: «بیمار تصادفی جوان که در خبرها آمده است در تاریخ 28 آذر 94 در 100 متری ضلع جنوب غربی بیمارستان سجاد واقع در میدان فاطمی تهران تصادف اتفاق میفتد یکی از رهگذران به بیمارستان خبر می‌دهد و بلافاصله تیم احیاء بیمارستان در خیابان بر بالین بیمار حاضر می‌شوند و افرادی که عکس آنها در شبکه‌های مجازی پخش شده است دقیقا پرسنل بیمارستان هستند که ظرف چند دقیقه بیمار را به بیمارستان منتقل می‌نمایند و در حال حاضر بیمار در همان مرکز درمانی تحت مداوا است.» این خبر در فرارو نیز منعکس شده بود.
بعدازظهر روز شنبه 28 آذر تصادفی در میدان فاطمی تهران رخ داد که شاهدان عینی مدعی بودند مسئولان این بیمارستان خصوصی در انتقال مصدوم حادثه به بیمارستان تعلل کرده و عنوان کرده‌اند که حتماً باید اورژانس و پلیس در محل حضور حادثه حضور داشته باشند، ولی در نهایت پس از 20 دقیقه مصدوم به این بیمارستان منتقل شد.