شمار کودکان بیسواد کشور در حال افزایش است/

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی شمار کودکان بیسواد در کشورمان درحال افزایش  و تصور، این آمار در تهران بالاتر از سایر شهرها است. 13 آذر-94
خبرگزاری فارس: شمار کودکان بیسواد کشور در حال افزایش است/ آمار بیسوادی کودکان در تهران بالاتر است 
پس از 37 سال  که از عملکرد ننگین  رژیم وارونه ی ولایت فقیه  سپری شده است  که مدافع خرافات و ابزاری کردن دین می باشد . زیرا که از ابتدا  نه مدافع  علم ودانش  و دانشگاه ها ودانشجویان و فرهنگیان و دانش اموزان نبودکه با اینان مخالفت شدید داشت . برای همین خمینی و پیروانش معلمان ودانش آموزان موازی دانشجویان نقش مؤثر درمبارزه داشتند . ابتدا زیر چتر پاکسازی عوامل رژیم گذشته درآموزش و پرورش دست به اخراج معلمان ودبیران آموزش وپرورش زدند که در بین شان مخالفان هم وجودداشتند تا جا برای میدانداری عوامل شان فراهم گردد .
درا دامه با بهانه ی انقلاب ضد فرهنگی یورش سراسری به دانشگاه ها شد  . سپس دانشگاه ها برای 3 سال تعطیل گردیدتا بااعمال سیاست سرکوب وسانسور مخالفان قلع وقمع شوند .
همچنین  بسیاری از فرهنگیان و دانش اموزان درجبهه های جنگ خانمانسوز  8 ساله ی ایران و عراق کشته ومجروح شدند .
 همینطورتعدادبیشماری از دبیران و معلمان ودانش آموزان هوادار جریانات سیاسی بازداشت وشکنجه واعدام شدند . اکنون هم نمایندگان برخی از معلمان در بند هستند.
مهمتر اینکه همان اوایل انقلاب آخوند دلقک جوک گو محسن قرائتی مسئول نهضت سوادآموزی شد . در صورتیکه برخلاف اینکه براساس قانون اساسی  دوره ی ابتدایی رایگان و اجباری است . ولی به مرور به دلیل روند رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی وفقر وبیکاری و شکاف طبقاتی منجر شد تا  اوضاع اقتصادی اقشار آسیب پذیر جامعه روز به روز بدتر وبحرانی تر شود .
آنگونه که روند  ترک تحصیل دانش آموزان خانواده های تهی دستان رو به افزایش گذاشت . تاجاییکه محمود فرشیدی که وزیر آموزش وپرورش اولین کابینه ی ا حمدی نژاد بود. برای اینکه وزیر آموزش پرورشد ولت خاتمی راز یر سئوال ببرد . آمار تکان دهنده ای ارائه داد. زیرا که  اعتراف نمود  تعداد 3 میلیون و 150 هزار دانش آموزان ترک تحصیل کرده در کشور وجوددارد که به خاطر فقر ومحرومیت خانوادگی وهزینه ی سنگین  لوازم التحریر ونامنویسی والدین فرزندان شان مجبور به ترک میزمدارس شده و راهی خیابان شدند وتبدیل به کودکان کار خیابانی شدند .
البته  بدون شک اکنون آمار خیلی بیش از گذشته شده است. برای همین  گزارش شده است   علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پاسداران  فارس، درخصوص وضعیت بیسوادی در بین کودکان اذعان کرده است  امروزه شمار کودکان بیسواد در کشور در حال افزایش است.
وی تصریح کرد: این آمار در تهران نسبت به سایر شهرها بالاتر است. چون  اخیراً از نتایج تحقیقی آگاه شدم که بیسوادی در شهرک غرب افزایش یافته است که موضوعی عجیب بود.
تعجب آور اینکه باقرزاده افزود: بررسی‌های ما نشان می دهد که  عمده این کودکان از افراد سرایداری هستند که امور خدماتی خانواده‌های این منطقه را انجام می‌دهند که برای حضور در مدرسه، تجانس فرهنگی ندارند ضمن اینکه گذشته از ناتوانی در پرداخت هزینه‌های مدارس غیرانتفاعی توان پرداخت هزینه های یک مدرسه دولتی همچون هزینه سرویس را نیز ندارند.

بهرحال این رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: والدین مذکور بر این اساس ترجیح می‌دهند بچه‌های خود را به مدرسه نفرستند که این یکی از دغدغه‌های ما در تهران و مناطق حاشیه‌ای اطراف تهران است.
اما فراموش نشده است هر زمان که خامنه ای دیدارهای نمایشی – تبلیغاتی با اساتید ودانشجویان بسیجی یا معلمان دارد . ضمن موضع نخ نما شده ی تاکتیکی ضد آمریکایی لیست بالا بلندی از پیشر فت های بی بدیل علمی در همه زمینه به خصوص پیرامون آموزشی را ردیف می کند ومدعی می شود که نه در جهان بی نظیر است که بیش از 10 برابر نسبت به سایر کشور رشد دارد .
همچنین دفاع جانبانه از هم پیمانان سوریه و عراق وحوثی های یمنی وحزب الشیطان لبنان و فلسطین می کندو تأکید بر حمایت همه جانبه از جمله کمک های مالی بلاعوض به اینات می کند .درحالیکه اکنون اقرار شده است به دلیل فقر خانواده های محروم بی سوادی در حال افزایش است . زیرا که خانواده های تهی دست وآسیب پذیر قادر به تأمین هزینه ی تحصیلی ونامویسی فرزندان خود نیستند.
 بهر حال به چنین رژیم عوامفریب ووارونه گو ومدافعان وحامیانش چه باید گفت  که برخلاف قول رهبر بنیانگذار عوامفریب اش که  گفته بود حکومت ازآن مستضعفان وپا برهنگان است .اما  شرایط  به شهروندان یک کشور ثروتمند سرشارازمنابع نفت وگاز و سایر سرمایه های طبیعی را آنچنان طاقت فرسا ودشوار نموده است که دانش آموزان خانواده های تهی دست  محروم از مدرسه رفتن و سواد آموختن شده اند؟
رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی در گفت‌وگو با فارس:
شمار کودکان بیسواد کشور در حال افزایش است/ آمار بیسوادی کودکان در تهران بالاتر است
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به افزایش شمار کودکان بیسواد در کشورمان گفت: بر خلاف انتظار و تصور، این آمار در تهران بالاتر از سایر شهرها است.
علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درخصوص وضعیت بیسوادی در بین کودکان گفت: امروزه شمار کودکان بیسواد در کشور در حال افزایش است.
وی تصریح کرد: این آمار در تهران نسبت به سایر شهرها بالاتر است، اخیراً از نتایج تحقیقی آگاه شدم که بیسوادی در شهرک غرب افزایش یافته است که موضوعی عجیب بود.
باقرزاده افزود: بررسی‌های ما نشان داد عمده این کودکان از افراد سرایداری هستند که امور خدماتی خانواده‌های این منطقه را انجام می‌دهند که برای حضور در مدرسه، تجانس فرهنگی ندارند ضمن اینکه گذشته از ناتوانی در پرداخت هزینه‌های مدارس غیرانتفاعی توان پرداخت هزینه های یک مدرسه دولتی همچون هزینه سرویس را نیز ندارند.


رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطرنشان کرد: والدین مذکور بر این اساس ترجیح می‌دهند بچه‌های خود را به مدرسه نفرستند که این یکی از دغدغه‌های ما در تهران و مناطق حاشیه‌ای اطراف تهران است.