وزیرعلوم:هیچ دانشگاهی مجوز برگزاری اردوی مختلط ندارد

وزیرعلوم:هیچ دانشگاهی مجوز برگزاری اردوی مختلط ندارد 16 آذر-94
یکباره بدون روی دروایسی اعلام کنید که دانشگاه سنگر آزادی  ومبارزه باارتجاع نیست و سابقه ی بیش از 60 ساله ی مبارزه آزادیخواهی ندارد ، بلکه مسجد یا پایگاه بسیج محله یا شعبه ی حوزه علمیه قم است .
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در خصوص برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها گفت:هیچ دانشگاهی برای برگزاری اردوهای مختلط مجوز ندارد و بعضا برخی از اردوهای برگزار شده علمی بوده و آن هم بر اساس آیین نامه مصوب سال 82 برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، دکتر محمد فرهادی دیروز در حاشیه برگزاری سمینار برنامه پزشک پژوهشگر در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران افزود:این اردوها نیز باید با مدیریت و کنترل انجام شود، همچنین برخی از اردوهای مختلط براساس تفاهم نامه‌های موسسات غیردولتی در زمینه‌های بازدیدهای علمی انجام شده، بنابراین هیچ دانشگاهی مجوز برگزاری اردوهای مختلط را ندارد.
وی در ادامه با اشاره به کند شدن شتاب علمی کشور از تدابیر این وزارتخانه برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی و زیرساخت‌های لازم برای رشد شتاب علمی خبر داد.
فرهادی افزود: به استناد پایگاه‌هایی مانند اسکوپوس، ISI و تایمز که شاخص‌های علمی را ارزیابی می‌کنند، رشد علمی ما در منطقه در جایگاه اول یا دوم بوده و در سطح بین‌المللی نیز سهم ما از تولید علم در دنیا بر اساس آمار سال 2014 و 2015 از 0.52 درصد به 1.63 درصد رسیده است.
وی بیان کرد: اما در سال‌های 2000 تا 2005 سهم ما از تولید علم پایین و ناچیز بوده و ما توانستیم با سرمایه‌گذاری بر روی تحقیقات، انتشارات علمی و دستاوردهای علمی، شتاب علمی خود را افزایش دهیم و در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با کشورهایی مقایسه می‌شویم که رشد علمی مناسبی دارند و ما در مقایسه با این کشورها شیب رشد علمی کشور کند شده است.
فرهادی یادآور شد: باید با بازسازی زیرساخت‌ها و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی و جایگزینی دستگاه‌های جدید به جای دستگاه‌های فرسوده و همچنین تحقیقات مشترک به شتاب علمی کشور سرعت بیشتری دهیم و در این راستا نیز به امکانات و اعتبارات نیاز است که البته این امر مهیا شده است.
وی یادآور شد: در سال جاری اعتبارات خوبی برای بازسازی آزمایشگاه‌ها دیده شد و همچنین افزایش سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی در سال آینده نیز دیده شده است.
وی یادآور شد: تا پایان برنامه ششم توسعه سهم پژوهش به سه الی چهار درصد خواهد رسید.
فرهادی همچنین در پاسخ به این سوال که در مبارزه با مدرک گرایی فاصله گرفته‌ایم افزود: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی، گسترش آموزش‌های آکادمیک است، ما در سنوات گذشته توسعه کمی داشته‌ایم و در حال حاضر بحث کیفی مطرح است و برنامه استراتژی وزارت علوم دقیقا بر کیفی سازی آموزش عالی است و دانشگاه‌ها عمدتا باید هدف گرا و هدفدار کار کنند.
وی در خصوص بازبینی رشته‌های تحصیلی نیز افزود: باید در این زمینه به سمتی برویم که رشته‌های تحصیلی کارآفرین باشند و این بازبینی به سرعت در حال انجام است.
در این سیمنار یک روزه دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند.