نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و  صدای شما  15 آذر- 94
فقط هشدار به ارباب رجوع!
در ادارات دولتی بالای سر کارمندان متن هشدار گونه‌ای نوشته شده است بدین مضمون که «توهین به کارمندان دولت 6ماه زندان و 60 ضربه شلاق دارد. جالب اینکه همین کارمندان به جای رسیدگی به امور ارباب رجوع، اغلب مشغول تلفن همراه خود هستند. یا با تلفن احوال آشنایان خود را می‌پرسند و یا... آیا بهتر نیست حقوق کارمندان هم براساس کارهایی که انجام می‌دهند محاسبه و پرداخت شود؟یک ارباب رجوع – تهران
بدآموزی‌ سریال‌ها!؟
یکی از بدآموزی‌های سریالها و فیلم‌ها، نحوه بستن درب حیاط و واحدهای آپارتمانی است. در صحنه‌هایی از بعضی فیلم‌ها و سریال‌ها، وقتی شخصی از دری وارد یا خارج می‌شود درب را به شدت و محکم به چهارچوب می‌کوبد که انگار نحوه بستن درب اینگونه است! و این امر عملاً در فیلم‌ها به یک سنت و فرهنگ تبدیل شده است و بازتاب آن عملکرد بعضی خانواده‌ها است که درب‌ها را هنگام ورود و خروج محکم و با شدت می‌بندند، بطوری که صدای ناهنجار آن باعث اذیت همسایه‌ها و سلب آسایش آنان می‌گردد. بهتر است نویسندگان و کارگردانان در فیلم‌هایشان این مهم را رعایت و بعضی از مردم هم این عادت ناپسند را ترک نمایند.اکبر عابدی اشلقی - تهران

* صلواتی از تهران: در مورد مبلغ یارانه‌ها می‌خواستم بگویم پولی که الآن پرداخت می‌کنند (45500 تومان) نسبت به آنچه در سال 89 پرداخت می‌کردند، معادل 10 هزار تومان است. طی این چند سال دولت هزینه انرژی را افزایش دادند اما میزان یارانه همچنان یکسان است و این برای مردم معضل شده است. چرا یارانه‌ها به همان نسبت، افزایش پیدا نمی‌کند؟
* عرفان از تهران: پارکینگ طبقاتی مولوی (روحی) در خیابان مولوی منطقه 12 شهرداری، با توجه به اینکه 5 طبقه است، متاسفانه ماموران راهنمایی و رانندگی موتورسیکلت‌های توقیفی را در طبقه 5 که رو باز است نگهداری می‌کند و بدتر اینکه بنزین موتورسیکلت‌ها را هم از ما بهتران از باک خالی می‌کنند! آیا این رسم نگهداری از اموال مردم است؟!
* اکبریان از تهران: با اینکه اکثر قاطبه پزشکان بر مضرات نوشابه‌های گازدار تاکید و اصرار دارند، چرا این نوشابه‌ها همچنان و آن هم در سطح انبوه در جامعه عرضه می‌شوند و هیچ تلاش هم برای مصرف کمتر آن صورت نمی‌گیرد؟
*
یک شهروند گلستانی: قرار بود اوایل سال 94 سازمان بهزیستی استان گلستان تعدادی از مددجویان فارغ‌التحصیل رشته روان شناسی را استخدام کند، ولی سال رو به اتمام است و متاسفانه هنوز خبری نشده است. تذکر بدهید شاید رسیدگی شود.